האם אפל נכנסת לעסקי החיפוש, התנהגות משתמשים בגוגל, מה יחליף את העוגיות ועוד

עמית אדלר
חדשות קידום אתרים

האם אפל מתכננת מנוע חיפוש שיתחרה בגוגל?

שמועה היא עובדה שטרם הבשילה, כך אומר משפט ידוע. במקרה של אפל, יש כמה עדויות שככל הנראה מאששות את השמועה, שהחברה אכן מתכננת מנוע חיפוש משלה:

  • מודעות דרושים שפרסמה החברה מחפשות אחר מהנדסים בתחום החיפוש (גם עבור מפות אפל).
  • החל מגרסה iOS14 החברה עוקפת את תוצאות גוגל הדיפולטיביות באמצעות תוצאות הנקראות Spotlight Search.
  • החברה עדכנה את עמוד המידע בנושא הזחלן שלה, אפלבוט, ונראה שהוא החל לסרוק אתרים בצורה מסודרת וקבועה יותר.

לאורך השנים גוגל היה מנוע החיפוש הקבוע של אפל (לעיתים גם בינג), והחברה שילמה על כך מיליארדי דולרים לחברת גוגל. מן הסתם זו בהחלט סיבה מספיק טובה לפתח מנוע חיפוש עצמאי, ולחתוך את התלות היקרה הזו בענקית החיפוש מקליפורניה.

למנוע חיפוש תוצרת אפל יהיו כמה יתרונות משמעותיים, כפי שמציין פבל ישראלסקי – מנכ”ל אנגורה מדיה:

  • המנוע של אפל ככל הנראה לא יצטרך פרסומות כדי להצדיק את ההוצאות. אפל מעולם לא ביססה את הכנסותיה על מודל פרסומי, ולפיכך מנוע חיפוש ללא תוכן פרסומי הוא יתרון משמעותי בעולם הדיגיטל, שנשען רובו ככולו על פרסום כלשהו. למרות זאת, לאורך זמן, אפל עלולה להתפתות ולשלב במנוע גם פרסום בסופו של דבר.
  • אפל נוטה לשמירת פרטיות הדוקה יותר בהשוואה למתחריה. די אם נזכיר את כל המהלכים שלה בשנים האחרונות, כמו גם את המהלך שבוצע ממש לאחרונה שידרוש את אישור המשתמשים לביצוע מעקב בגרסת opt-in; מה שעלול לחתוך את הוצאות המפרסמים (גוגל ופייסבוק) בצורה משמעותית. מכיוון שאפל יודעת מה קורה במכשירים שלה, המידע ישמש לצורכי התאמת החיפוש להרגלי המשתמשים.
  • לאפל יש כבר נתח שוק מוכן מראש. מכיוון שרוב החיפושים נעשים מהמובייל, כל חיפוש שיבוצע בספארי או סירי יופנה אוטומטית למנוע החדש של אפל. בצורה כזו החברה תנצל את נתח השוק הגדול, יחסית, שכבר קיים בקרב משתמשיה.

התנהגות משתמשים בגוגל

בריאן דין פרסם מחקר נוסף מתוצרתו, והפעם כיצד אנשים משתמשים בחיפוש גוגל. המחקר בדק 1,800 סשנים של חיפוש שבוצעו על ידי 454 אנשים בארה”ב, והגיע לכמה מסקנות מעניינות. הנה תקציר:

  • המחפשים בגוגל משתמשים בהשלמה אוטומטית ב-23% מהמקרים. מי שמחפש מידע אודות עסקים ומותגים, נוטה יותר להקליק על השלמה אוטומטית לעומת מי שמחפש שאילתות מסחריות.
  • מחצית מהמחפשים בגוגל מקליקים על תוצאה כלשהי בטווח של 9 שניות מרגע החיפוש. הזמן הממוצע שלוקח למחפש בגוגל להקליק על אלמנט כלשהו הוא 14.6 שניות.
  • רק 9% מהמשתמשים מגיעים לתחתית עמוד התוצאות הראשון בגוגל. רק 0.44% מהמשתמשים עברו לדף התוצאות השני בגוגל.
  • 15% מהמחפשים משנים את שאילתת החיפוש המקורית שלהם. משמע שגוגל בדרך כלל מספק תוצאות רלוונטיות, או שמשתמשי גוגל טובים מאוד בניסוח השאילתות שלהם מלכתחילה.
  • רק 17% מהמחפשים חזרו אחורה לתוצאות גוגל, לאחר שכבר הקליקו על תוצאה מסוימת. רק 5% חוזרים אחורה לתוצאות יותר מפעם אחת עבור אותו חיפוש.
  • רוב משתמשי גוגל (59%) מבקרים בעמוד אחד בלבד לאחר שהקליקו על תוצאת חיפוש. רק 6% מבקרים ב-4 דפים או יותר כדי לקבל את המידע שחיפשו.
  • 65% מהמחפשים מקליקים על תוצאת חיפוש רגילה מתוך 10 הקישורים הכחולים, כאשר הם מבצעים חיפוש. זאת בניגוד לשאר התוצאות האפשרויות בגוגל שכוללות גם מפות, תמונות, קניות ועוד.
  • 19% הקליקו על מודעה ממומנת בגוגל במהלך החיפוש, אם כי הנתון הזה משתנה משמעותית בהתאם לשאילתת החיפוש.
  • עבור שאילתות חיפוש מקומיות, 42% מהמחפשים מקליקים על התוצאות הנמצאות בחבילת המפות.
  • 19% מהמשתמשים המחפשים מוצר מסוים, מקליקים על תוצאת גוגל שופינג.
  • בממוצע רק 3% מהמשתמשים יצרו אינטראקציה עם תוצאת People Also Ask למרות שהנתון הזה משתנה משמעותית בהתאם לשאילתת החיפוש. לדוגמה, 13.6% מאלו שחיפשו תוספים – הקליקו על תוצאה מסוג זה.
  • סשן חיפוש ממוצע נמשך 76 שניות מתחילתו עד סופו. מחצית מהחיפושים מסתיימים תוך 53 שניות.

סופה של תעשיית העוגיות בפרסום

אומנם זה כבר מזמן לא חדש, אבל הגיעה העת להפנים שסופן של עוגיות המעקב כבר כאן. מה שהחל את דרכו כאמצעי לשמירת סל הקניות שלכם באתר, התפתח לכדי שיטת מעקב שהגיעה עד לעולם הפרסום. בשנים האחרונות חל מהפך שהחל בחברת אפל, עם חסימת עוגיות צד שלישי, והתפשט גם לדפדפן פיירפוקס ולבסוף גם לדפדפן כרום של גוגל.

על כך תוסיפו את כל חוקי הפרטיות, שמחייבים הסרת עוגיות ומידע אודות המשתמשים, והרי לכם מלאך חבלה שמשוטט כאוות נפשו בעולמות השיווק והפרסום. אז אם חוסמים – איך בכל זאת ניתן לפרסם בצורה מדויקת? תלוי מי אתם.

אפל, כפי שצוין באייטם הראשון, מעולם לא ביססה את עצמה על פרסום ולכן גם אין לה בעיה גדולה מדי; להפך – היא זו שמקדימה את כולם בנושאי פרטיות. לחברה יש מקורות הכנסה עצמאים משלה, שאחד מהם הוא גביית 30% עמלה מכל מי שמציב אפליקציה בחנות אפסטור.

אצל גוגל ופייסבוק המצב עלול להיות טיפה בעייתי, אבל לרוב לא ממש. כמעט כל המשתמשים בשירותיו של הדואופול הזה, עושים זאת כאשר הם במצב מחובר (Logged-in). בצורה כזו ממילא כל פעולה של המשתמש המחובר נתונה לתיעוד, עם או בלי עוגיות. מכיוון שמדובר ברוב המשתמשים, הבינה המלאכותית תעשה חיוצים ותסיק מסקנות גם לגבי המשתמשים הלא מחוברים, והרי לכם כיסוי מלא.

מי שבאמת עלול להיפגע משמעותית ממותן של העוגיות, הם שירותי הפרסום הפרוגרמטי, פרסום נייטיב וכיוצא באלו המשתמשים בעוגיות כאמצעי מעקב. למרבה האירוניה, אפילו מהלך כזה חשוב של שמירה על פרטיות – משאיר את כל הכוח בידיהן של ענקיות הטכנולוגיה.

למאמר המלא בדה-מרקר >

נתונים סטטיסטיים של פרופילי GMB

פרופילי GMB כבר מזמן הפכו לחלק משמעותי מכל קידום אורגני בגוגל. מחקר שבוצע ב-2019 על ידי Places Scout חושף כמה נתונים סטטיסטיים מעניינים אודות פרופילי המפה. במחקר נבדקו 2.4 מיליון רישומי עסקים ב-GMB ביותר מ-30 קטגוריות שונות.

בבדיקה נמצא כי 62.2% מהפרופילים מאומתים, והפרופיל הממוצע כולל:

  • 72% מהפרטים הנדרשים.
  • קצת מעל 45 תמונות.
  • 73 ביקורות בממוצע.
  • 5 פוסטים בממוצע.
  • דירוג ממוצע של 4.08 כוכביות.

לנתונים המלאים >

טיפ לסיום – איך עושים קישור-עוגן עם טקסט מודגש

כולנו מכירים את קישור העוגן, שמאפשר לנו לשלוח את המשתמש ישירות לחלק מסוים בתוך העמוד:

askpavel.co.il/PAGE#טקסט שנמצא בעמוד ואליו נרצה להפנות

תוספת נחמדה לקישור העוגן הוא האפשרות להדגיש את הטקסט שאליו אנו מפנים את המשתמשים. ניתן לעשות זאת בשתי צורות עיקריות – האחת ידנית והשנייה באמצעות תוסף כרום.

למעוניינים לעשות זאת בעצמם, הנה הסינטקס הדרוש בכתובת העמוד (מודגש):

askpavel.co.il/PAGE#:~:text=טקסט שנמצא בעמוד ואליו נרצה להפנות

בהצלחה!

 

שתפו:
נכתב על ידי
עמית אדלר הוא מקדם אתרים מ-2008 ואיש המילה הכתובה מ-1999. בעל תואר שני בפילוסופיה של המדע, מוסמך גוגל אנליטיקס ובלוגר נלהב.
0 0 הצבעות
קלות השימוש
0 0 הצבעות
פיצ'רים ופונקציונליות
0 0 הצבעות
תמיכה טכנית
0 0 הצבעות
תמורה לכסף
הרשמו
הודע על
guest

2 תגובות
הישן ביותר
החדש ביותר בעלת הכי הרבה הצבעות
פידבקים מוטבעים
צפייה בכל התגובות
עומר לייבנזון
77
מדיה חברתית
עומר לייבנזון
97
מסחר אלקטרוני
עומר לייבנזון
38
פרסום באינטרנט
עומר לייבנזון
83
מדיה חברתית
עומר לייבנזון
68
פרסום באינטרנט
יורם ליכטנשטיין
105027
תוכן וקופירייטינג
דוד כהן
99542
מדיה חברתית
בן אורן
87777
קידום אתרים
דנה רוזן
82463
ניהול קהילה
נשארים מעודכנים בכל מה שחדש בדיגיטל

מעל 15,000 אנשי שיווק ובעלי עסקים נשארים מעודכנים בכל מה שחדש בשיווק דיגיטלי מאז 2007

2
0
נשמח לשמוע את דעתך, נודה לתגובהx
שיווק דיגיטלי שמביא תוצאות.
לוגו דייסון

189%

יחס המרה למודעות

לוגו איסתא

424%

הכנסות מהאתר

לוגו קפה עלית

139%

מבקרים חדשים באתר

לוגו נקסט

258%

רכישות אורגניות

לוגו קפה עלית
139%

מבקרים חדשים

לוגו דייסון
189%

יחס המרה למודעות

לוגו איסתא
424%

הכנסות מהאתר

שיווק דיגיטלי שמביא תוצאות.