מודעות קרוסלה בגוגל, אלגוריתם לינקדאין נחשף, חשיבות החיפוש הקולי ועוד

עמית אדלר
חדשות קידום אתרים

[box type=”note”]אז מה היה לנו בשבוע החולף? בתחילת כל שבוע נביא כאן חדשות דיגיטל עם רשימת הפוסטים המעניינים ביותר שמצאנו בבלוגספירה המקומית והעולמית בנושא קידום אתרים, שיווק באינטרנט ומדיה חברתית. כך תוכלו ליחשף מידע מעניין נוסף שאנחנו לא מספיקים לסקר כאן במהלך השבוע. [/box]

גוגל בוחנת אפשרות לקרוסלה של מודעות טקסט

אחד השינויים הרציניים בעולם הפרסום המקוון התרחש כאשר גוגל עברה לפורמט של 4 מודעות בראש תוצאות החיפוש, והסירה את עמודת המודעות בצד. כעת, כמה שנים טובות לאחר מכן, גוגל בוחנת אפשרויות נוספות לניצול מרבי של 4 מודעות הטקסט, על ידי הצבת קרוסלת מודעות שניתן לגלול לרוחב העמוד. הניסוי תועד בטוויטר של חברת SEM Rush.

כל שינוי קליל לטובה בכמויות הקליקים, יהווה תוספת של עשרות מיליוני דולרים לגוגל (במידה והפיצ’ר אכן ישולב סופית בתוצאות הממומנות). למרות שיש עלייה שנתית קבועה בכמויות הקליקים וההכנסות ממודעות שופינג, גוגל מחפשת דרכים גם לשיפור יעילותן של מודעות הטקסט הרגילות, שאינן מציגות תמונות, וחוות נפילה שנתית קבועה בקליקים.

ניסוי של גוגל עם קרוסלת מודעות טקסט

לינקדאין חושפת כיצד פועל אלגוריתם הניוז פיד

בניסיון ליצור יותר מעורבות משתמשים, לינקדאין עוברת מדירוג פוסטים טרנדיים לדירוג הנותן יותר משקל על תוכן מקצועי נישתי – כך חשף פיט דיוויס, מנהל מוצר בכיר בחברה. בשנה וחצי האחרונה בוצעו מספר שינויים באלגוריתם של לינקדאין, כאשר מילת המפתח המתארת את השינוי היא “אנשים שאתם מכירים, מדברים על הדברים החשובים לכם”.

מבדיקות שערכה החברה, מסתבר שאנשים מתעניינים יותר לעומק בנושאי נישה שונים (לדוגמה לא #ניהול אלא #ניהולמוצר). כמו כן לחברה יש פיצ’ר אוטומטי בשם Creator Side Optimization שנותן משקל ליצרני דעה ותוכן עם קהילה קטנה של עוקבים.

הנה כמה טיפים למיקומים גבוהים בניוז פיד של לינקדאין:

  • פרסמו תכנים שמעוררים שיחה – אל תציבו רק קישור, אלא גם את דעתכם.
  • השתמשו בתוכן שהכי מתאים לנושא – זה יכול להיות וידאו, תמונה או ריבוי תמונות, מלל או מאמרים ארוכים.
  • באמצעות @ תייגו אנשים שאתם חושבים שיהיה להם מה להגיד על מה שכתבתם.
  • קחו חלק בשיחות המתרחשות ועודדו את המשך השיח.
  • הוסיפו עד 3 האשטאגים # לכל שיחה.
  • היו אותנטיים, זה המפתח.

עד כמה החיפוש הקולי באמת הולך להשפיע? תלוי בקהל היעד

מכירים את זה שמישהו מתחיל לדבר על משהו בשיא ההתרגשות, ופתאום כולם מדברים על זה במחשבה שזה הולך להיות הטרנד הבא? אז פחות או יותר אותו דבר קורה עם חיפוש קולי.

אנחנו לא אומרים שהוא לא חשוב… אלא שהוא כנראה קצת יצא מפרופורציות בשנים האחרונות. זה התחיל עם נתון שגוי שעד 2020 חצי מהחיפושים בעולם יהיו בפורמט קולי (בעוד שהנתון עצמו דיבר על החיפושים בסין בלבד); והמשיך בכך שאפילו ג’ון מולר מגוגל הודה בכנס Brighton SEO באפריל האחרון, שגם אם הוא יידע אילו חיפושים היו קוליים, הוא לא ממש היה יודע מה לעשות כרגע עם המידע הזה.

חברת Path Interactive עשתה סקר בנושא חיפוש קולי במספר מדינות, ומצאה כמה נתונים מעניינים:

  • 70% משתמשים בחיפוש קולי כמה פעמים בשבוע; 27% משתמשים עד 3 פעמים ביום.
  • אחוזי השימוש הגבוהים ביותר הם בבני 65 ומעלה – 88% משתמשים כמה פעמים בשבוע, ו- 50% משתמשים עד 3 פעמים ביום. אחוזי השימוש הנמוכים ביותר הם של בני 55 עד 64.
  • 80% מבני 13 עד 18 חוששים מהפרת פרטיות בחיפוש הקולי.
  • 17% החליפו לגמרי את השימוש בשיטות חיפוש אחרות. אצל 43% החיפוש הקולי החליף מעל חצי מהחיפושים הרגילים.
  • 55% משתמשים בחיפוש קולי לביצוע משימות (לכבות את האור, להדליק את הטלוויזיה, פתקיות זיכרון וכו’), ולא כדי לחפש מידע, מוצרים ושירותים.

הנתון האחרון הזה הוא כנראה החשוב ביותר בכל הנוגע לשיווק דיגיטלי. אם מעל חצי מהפקודות הקוליות כלל אינו נוגע לחיפושים אלא לביצוע משימות, הוא פחות רלוונטי לתחום השיווק (כרגע, לפחות). כדאי מאוד להמשיך לעקוב אחרי השינויים בתחום.

השימוש הנפוץ ביותר בחיפוש קולי

פייסבוק תשלב מודעות באקספלור של אינסטגרם

לא רק גוגל בוחנת תמידית אפשרויות להגדלת הכנסות. פיד ה- Explore באינסטגרם מציע למשתמשים עוד תמונות וסרטונים שאולי יאהבו, בהתבסס על העדפותיהם עד כה.

עד היום פייסבוק נמנעה מלשלב פרסומות בטאב הזה, אבל כעת הוחלט לעשות זאת בצורה מעודנת, כדי לא להכעיס את המשתמשים – במקום לדחוס פרסומות ישירות בפיד עצמו, המערכת תמתין שהמשתמש יקליק על תוכן כלשהו באקספלור, ורק אז תתחיל להציג לו פרסומות בהתאם.

מכיוון שאנשים נכנסים לאקספלור בכוונה לגלות תוכן חדש, המודעות ייראו יותר טבעיות עבורם – כך אומרת סוזן באקר רוז, מנהלת שיווק המוצרים העסקיים באינסטגרם.

ארכיון האינטרנט הוסיף אפשרות השוואה

אחד הכלים הנפוצים בקרב אנשי SEO הוא ארכיון האינטרנט העולמי. האתר שמצלם עותקים של כל שאר האתרים באינטרנט, הוא מכרה זהב של תוכן ואפשרויות רבות נוספות (כגון בעת רכישת דומיינים פגי תוקף וכן הלאה).

כעת קהילת ה-SEO ודאי תשמח לדעת שנוספה אפשרות חדשה בארכיון האינטרנט – כפתור Changes יציג את השינויים בעמוד אינטרנט, בטווח זמן בין שני תאריכים שונים. הוספת תוכן תודגש בצהוב ומחיקת תוכן תודגש בכחול, לפחות בתיאוריה… כרגע – מכיוון שמדובר עדיין בגרסת בטא לא מושלמת – כנראה שההדגשות מופיעות בצבעים קצת אחרים, עד שהמצב יתוקן.

 

תגיות רלוונטיות: חדשות SEOחדשות קידום אתרים
שתפו:
נכתב על ידי
עמית אדלר הוא מקדם אתרים מ-2008 ואיש המילה הכתובה מ-1999. בעל תואר שני בפילוסופיה של המדע, מוסמך גוגל אנליטיקס ובלוגר נלהב.
0 0 הצבעות
קלות השימוש
0 0 הצבעות
פיצ'רים ופונקציונליות
0 0 הצבעות
תמיכה טכנית
0 0 הצבעות
תמורה לכסף
הרשמו
הודע על
guest

0 תגובות
פידבקים מוטבעים
צפייה בכל התגובות
עומר לייבנזון
73
מדיה חברתית
עומר לייבנזון
93
מסחר אלקטרוני
עומר לייבנזון
35
פרסום באינטרנט
עומר לייבנזון
80
מדיה חברתית
עומר לייבנזון
63
פרסום באינטרנט
יורם ליכטנשטיין
105013
תוכן וקופירייטינג
דוד כהן
99451
מדיה חברתית
בן אורן
87765
קידום אתרים
דנה רוזן
82460
ניהול קהילה
נשארים מעודכנים בכל מה שחדש בדיגיטל

מעל 15,000 אנשי שיווק ובעלי עסקים נשארים מעודכנים בכל מה שחדש בשיווק דיגיטלי מאז 2007

0
נשמח לשמוע את דעתך, נודה לתגובהx
שיווק דיגיטלי שמביא תוצאות.
לוגו דייסון

189%

יחס המרה למודעות

לוגו איסתא

424%

הכנסות מהאתר

לוגו קפה עלית

139%

מבקרים חדשים באתר

לוגו נקסט

258%

רכישות אורגניות

לוגו קפה עלית
139%

מבקרים חדשים

לוגו דייסון
189%

יחס המרה למודעות

לוגו איסתא
424%

הכנסות מהאתר

שיווק דיגיטלי שמביא תוצאות.