טרולינג בגרף הידע, העברת כספים דרך וואטסאפ ולמה אמזון בארה”ב חסמה את הגישה לאוסטרלים?

איתי ברנר
חדשות קידום אתרים

[box type=”note”]אז מה היה לנו בשבוע החולף? בתחילת כל שבוע נביא כאן חדשות דיגיטל עם רשימת הפוסטים המעניינים ביותר שמצאנו בבלוגספירה המקומית והעולמית בנושא קידום אתרים, שיווק באינטרנט ומדיה חברתית. כך תוכלו להיחשף למידע מעניין נוסף שאנחנו לא מספיקים לסקר כאן במהלך השבוע. [/box]

מי שחיפש את שמו של הפוליטיקאי הרפובליקני ג’ים ברולט דרך גוגל בסוף החודש שעבר, היה יכול לראות שתחת האידאולוגיה שלו בפאנל של גרף הידע היה רשום בין היתר “נאציזם”. המקור הוא בטרולינג של הערך על שמו בויקיפדיה, אחד מהאתרים העיקריים מהם גוגל שואב את המידע שלו עבור גרף הידע. העריכה של הטרול נשארה על כנה במשך שישה ימים, כך שגרף הידע התעדכן רק בפעם הבאה בה הזחלן של גוגל סרק את העמוד.

סביר להניח שלפני עידן הפייק-ניוז, הטעות הזו הייתה הופכת לעוד קוריוז, אבל כשגוגל מואשמת לא אחת בהטיה לטובת המפלגה הדמוקרטית, הטעות הזו מקבלת גוון אחר לחלוטין. ההצהרה של גוגל שהיא עושה מאמצים למנוע מהפייק ניוז להופיע בתוצאות החיפוש שלה רק הופכת את כל העניין ליותר מביך.

אגב, בעוד בארה”ב גוגל לא חייבת לבצע בקרה על תוכן שלא נמצא בשליטתה מבחינה חוקית, באירופה מקדמים חקיקה שתטיל את האחריות על גוגל בכל מקרה בו היא לא מסירה תוכן שכזה באופן מידי.

מבחינה טכנית, השאלה החשובה היא מן הסתם עד כמה גוגל וחברות אחרות יכולות לשלוט במידע ולזהות קטעים בעייתים, כשהן מסתמכות על תוכן גולשים (אפילו אם הוא עובר בקרה על ידי מתנדבים)?

knowledge graph trolling

גוגל עוקפת את פייסבוק בתנועה לאתרים גם בנייד

מהנתונים של חברת ChartBeat  עולה כי גוגל הצליחה לעקוף את פייסבוק בתנועה שהיא מפנה לאתרים גם מהמובייל. על פי הנתונים האלו, נקודת השוויון הייתה בערך בחודש ספטמבר 2017 ומאז נוצר פער של 200 מיליון צפיות בדפים שכנראה רק גדל מאז (הגרף מעודכן לחודש מרץ השנה).

גם הפער בין התנועה הישירה לאתרים ובין התנועה מפייסבוק גדל, כאשר התנועה הישירה מהמובייל בלבד למעשה עקפה את התנועה מפייסבוק מכל המכשירים השונים יחדיו.

למרות שקל לראות במגמה הזו תגובה לתופעת הפייק ניוז ואובדן האמון של הגולשים בפייסבוק, אסור לשכוח שפייסבוק בעצמה ביצעה (ועדיין מבצעת) שינויים באלגוריתם שהקטינו את חלקם של הפוסטים מעמודים עסקיים ובטווח הארוך נועדו כנראה להשאיר את הגולשים בתוך פייסבוק.

facebook vs google traffic

גוגל בוחנת הוספה של קטגוריות ל-Google Maps

באתר “אנדרואיד פוליס”, שעוקב אחרי שינויים במערכת ההפעלה של גוגל, קיבלו דיווח שבאפליקציית גוגל מפות נוספו קטגוריות שונות על גבי המפה עצמה. כרגע הקטגוריות די בסיסיות וכוללות מסעדות, בתי קפה, סופרמרקטים, תחנות דלק, בתי מרקחת ובתי חולים.

נכון להיום, מדובר כנראה בניסוי שמופיע אצל חלק מן המשתמשים שעושים שימוש בגרסת הבטא האחרונה, אף על פי שלפעמים הקטגוריות כלל לא מופיעות. ב- Android Police מציינים שהניסוי צפוי להפוך לפ’יצר קבוע לאחר הטמעת הממשק של ה-Material Design 2.0 ושינויים נוספים שהוכרזו בכנס המפתחים של גוגל (I/O).

קטגוריות - גוגל מפות

מעכשיו ניתן לרכוש “ספוטים” לפרסום קולי באפליקציות ישירות דרך DoubleClick

גוגל הודיעה שהיא הוסיפה אפשרות לרכישת “ספוטים” לפרסומות קוליות במערכת המכירות הפומביות של Double Click באמצעות Ad Exchange. דרך הפלטפורמה ניתן יהיה לרכוש פרסום קולי באופן גלובאלי באפליקציות כמו גוגל מיוזיק, ספוטיפי, סאונדקלאוד, Tunein ובקרוב גם פאנדורה.

אף על פי שמחירי הפרסום עשויים להיות גבוהים יותר (כך על פי גוגל בעצמה), סוכנת הפרסום  MightyHive ביצעה פיילוט עבור לקוחותיה. על פי הפיילוט, אחוזי הלחיצות בזמן ההאזנה לפרסומת היו גבוהים יחסית לעומת אלו בבאנרים ועמדו על 0.11%. בנוסף, אחוז גבוה של המאזינים לא דילגו על הפרסומת והקשיבו לה עד סופה.

בישראל הפרסום הקולי הדיגיטאלי אמנם לא פופולארי כמו בארה”ב (שם חלה עלייה של 39% ברווחים ממנו ב-2017), אבל אפליקציות מסוימות כמו אלה של תחנות הרדיו, שמאפשרות לשמוע תכניות מן הארכיון, עושות בו לעיתים שימוש במקום ההפסקה המסורתית לפרסומות.

אמזון חוסמת את האתר האמריקאי שלה לאוסטרלים לאחר העלאת המס על הזמנות באינטרנט במדינה

בצעד לא שגרתי, חסמה חברת אמזון את האתר האמריקאי שלה בפני הגולשים האוסטרלים והשאירה להם גישה רק לאתר האוסטרלי והמצומצם הרבה יותר (באמזון מסננים מוצרים על פי מדינות ולא ברמת האתר). הצעד נעשה לאחר שאוסטרליה הטילה מס גבוה יחסית של 10% על הזמנת מוצרים באינטרנט מחוץ למדינה שהשווי שלהם עומד על פחות מ-1000 דולר אוסטרלי (בערך כ-750 דולר אמריקאי).

לא קשה לראות כיצד התגובה הזו תהיה רלוונטית גם אלינו: לאמזון אין כרגע גרסא מקומית והגולשים הישראלים נוטים לזגזג בין הגרסאות של אמזון במדינות האיחוד האירופאי, אנגליה וארה”ב. הרבה מאוד בעלי עסקים מקומיים לא מרוצים מהעניין ומפעילים לחץ להוספת מס על מוצרים שנקנים באינטרנט או להפחית את נטל המס עליהם, כך שיוכלו למכור במחירים תחרותיים יותר.

האם בקרוב תוכלו לשלוח כסף דרך Whatsapp?

פייסבוק כבר הודיעה על הכוונה שלה להיכנס לשוק התשלומים הדיגיטליים דרך ווטסאפ, ועל פי אתר הטכנולוגיה Techradar, נראה שהשקה הרשמית קרובה מתמיד. שלושת הבנקים הגדולים שכבר הצטרפו לתכנית הם  HDFC Bank, ICICI Bank ו-Axis Bank, כאשר SBI אמור להצטרף לאחר ההשקה.

למתחרה העיקרית  בתחום, Paytm ההודית, יש בסיס של 200 מיליון משתמשים, בערך כמו זה של ווטסאפ, כך שלא בטוח שהתחרות תהיה כל כך קלה. Paytm טוענת כי Whatsapp  עושה שימוש בעייתי בתקן UPI להעברות כספים דיגיטאליות ולמעשה יוצרת “גן סגור” משל עצמה וכבר התלוננה בפני הגוף הרגולטורי הרלוונטי בהודו (שם מתבצעת ההשקה של ווטסאפ).


תשלומים בווטסאפ

תגיות רלוונטיות: חדשות SEOחדשות גוגל
שתפו:
נכתב על ידי
עורך וכותב תוכן עצמאי, בין היתר הקים את Web Wiz המספקת פתרונות כתיבת תכנים וניהול תוכן.
0 0 הצבעות
קלות השימוש
0 0 הצבעות
פיצ'רים ופונקציונליות
0 0 הצבעות
תמיכה טכנית
0 0 הצבעות
תמורה לכסף
הרשמו
הודע על
guest

0 תגובות
פידבקים מוטבעים
צפייה בכל התגובות
עומר לייבנזון
54
מדיה חברתית
עומר לייבנזון
38
מדיה חברתית
עומר לייבנזון
119
קידום אתרים
יורם ליכטנשטיין
104778
תוכן וקופירייטינג
שי משען
100215
פרסום באינטרנט
דוד כהן
99107
מדיה חברתית
דנה רוזן
82407
ניהול קהילה
נשארים מעודכנים בכל מה שחדש בדיגיטל

מעל 15,000 אנשי שיווק ובעלי עסקים נשארים מעודכנים בכל מה שחדש בשיווק דיגיטלי מאז 2007

0
נשמח לשמוע את דעתך, נודה לתגובהx
שיווק דיגיטלי שמביא תוצאות.
לוגו דייסון

189%

יחס המרה למודעות

לוגו איסתא

424%

הכנסות מהאתר

לוגו קפה עלית

139%

מבקרים חדשים באתר

לוגו נקסט

258%

רכישות אורגניות

לוגו קפה עלית
139%

מבקרים חדשים

לוגו דייסון
189%

יחס המרה למודעות

לוגו איסתא
424%

הכנסות מהאתר

שיווק דיגיטלי שמביא תוצאות.