שיפורים חשובים בכלי גוגל, אמזון נלחמת בזייפנים ומה המשתמשים חושבים על צ’טבוטים

איתי ברנר
חדשות קידום אתרים

[box type=”note”]אז מה היה לנו בשבוע החולף? בתחילת כל שבוע נביא כאן חדשות דיגיטל עם רשימת הפוסטים המעניינים ביותר שמצאנו בבלוגספירה המקומית והעולמית בנושא קידום אתרים, שיווק באינטרנט ומדיה חברתית. כך תוכלו ליחשף מידע מעניין נוסף שאנחנו לא מספיקים לסקר כאן במהלך השבוע. [/box]

הנה התשובה הרשמית של גוגל בנוגע להשפעת ה-CTR על דירוג אתרים

בעקבות מסמך של גוגל “שהתגלה” בשבוע שעבר (והמקור שלו בכלל מ-2009), עלה שוב הדיון האם לשיעור הלחיצה על אתרים בתוצאות יש השפעה על דירוגים. המסמך המקורי עצמו מדבר על כך שאם גולש לוחץ על קישור בחיפוש, גוגל עשויה להתחשב בלחיצה כאשר היא מדרגת את החיפוש בשאילתות העתידיות.

כאמור לא מדובר כאן על דבר חדש, וברור למדי שהפוסט מדבר בסך הכל על התאמה אישית (למרות שמאז גוגל טענה שהיא הפסיקה להשתמש בה…).

למרות זאת, הפוסט הזה העלה שוב את התיאוריה שגוגל מתחשבת במספר הלחיצות והוביל לכך שאתר Search Engine Land שאל את גוגל בנוגע לנושא.

ההצהרה של דובר גוגל לא צריכה להפתיע אף אחד, אבל היא גם לא לגמרי חד משמעית: “כפי שהגבנו בעבר, אנחנו משתמשים באינטראקציות במגוון דרכים כגון התאמה אישית, מטרות הערכה ונתונים מהם האלגוריתם שלנו יכול ללמוד (Training Data). אין לנו שום דבר חדש או נוסף לחלוק, למעט מה שאנחנו אומרים כבר במשך תקופה ארוכה: אנחנו מעודדים בעלי אתרים להתמקד בתמונה הגדולה”

האם זה אומר שגוגל מזינה את הנתונים האלו לאלגוריתם, אבל הוא לא מתחשב בהם בזמן אמת? האם גוגל משווה את הנתונים ידנית עם ההערכות הידניות שהיא מקבלת מהמעריכים שלה? מה אתם חושבים?

מה התחדש בפורמט ה-AMP ברבעון הראשון של 2019?

הצוות שמפתח את פורמט ה-AMP לעמודים מהירים במובייל (בתמיכת גוגל) סיכם את השינויים העיקרים בפורמט AMP מתחילת השנה:

1.תג <amp-video> שמאפשר לכווץ את הווידאו לקצה המסך בזמן שהמשתמש גולל את המסך. התג <amp-video-iframe> מאפשר לעשות זאת עם נגן מותאם אישית.

2.אפשר לצמצם רשימות וליצור גלילה אינסופית (כרגע מדובר בתכונה ניסיונית) עם התג <amp-list>.

3.הוספת תבניות שמאפשרות למלא טפסים יותר בקלות. לדוגמה, תבנית תאריך יכולה להיות dd/mm/yyyy. ואם כבר תאריכים, התג <amp-date-display> מאפשר להראות תאריכים בפורמט הלוקאלי של המשתמש.

4.מעברים משופרים בין תמונות בגלריות לייטבוקס.

5.אפשרות משופרת לאיסוף מידע בהסכמה דרך כלי צד שלישי באמצעות <amp-consent>.

6.אפשרות להוספת מודעות ווידאו באמצעות <amp-ima-video> מכל רשת שתומכת ב-IMA SDK.

7.מיקוד טוב יותר של מודעות בתוך הסטוריס.

אם עוד לא עברתם ל-AMP באופן חלקי או מלא, אין ספק שעכשיו יש לכם יותר סיבות לעשות זאת.

טופס חדש לדיווח על ניצול לרעה במפות גוגל

גוגל הוסיפה טופס חדש באמצעותו משתמשים יוכלו לדווח על עסקים שמנצלים לרעה את המפות שלה ומזינים מידע מטעה תחת שם העסק, הטלפון שלו, אתר האינטרנט או הכתובת הפיזית. גוגל לא נותנת דוגמאות ספציפיות, אך הונאה פופולארית מאוד לדוגמה היא יצירה של סניפים פיקטיביים לעסק שיש לו רק סניף אחד תחת פרטי בתי המגורים של העובדים, במיוחד בקטגוריות בעייתיות מאוד כמו מנעולנים בארה”ב.

כרגע הטופס זמין רק באנגלית, אך נראה שניתן לשלוח עסקים מכל מקום.

הסוף לאימותים כפולים בסרצ’ קונסול

למרות שסרצ’ קונסול הוא ללא ספק אחד הכלים היותר יעילים של גוגל, הצורך לאמת את כל הגרסאות של האתר (עם https ו/או www) הוא טרחה לא קטנה. לכן, חלק גדול מכם בוודאי ישמח לשמוע שמעכשיו לא תצטרכו יותר לעשות זאת, כל עוד תאמתו את האתר ברמת רשומת ה-DNS.

בינתיים לא נראה שהתכונה זמינה לכולם. אתם יכולים לבדוק זאת באמצעות לחיצה על “הוסף נכס” במסך הבית ובדיקה אם נוספה לכם אפשרות שלישית ברשימת הבחירה מלבד “אתר” ו”אפליקציית אנדרואיד”.

איחוד אתרים בסרצ' קונסול

הרחבה ל”מודעות לשיחה בלבד” והסרה של מדד המיקום הממוצע מכלל המודעות

“מודעות לשיחה בלבד” הן מודעות שמעבירות את המשתמש לחייגן של הטלפון ולא ניתן לעבור דרכן לאתר אינטרנט. עדכון חדש יאפשר לשלב במודעה שתי שורות כותרת של 30 תווים כל אחת. גם אורך התיאור יגדל במעט משמונים לתשעים תווים ושם העסק יעבור לתחילתו.

מודעות שיחה מורחבות

עדכון נוסף ויותר משמעותי הוא הסרה של מדד המיקום הממוצע בעקבות הוספה של ארבעת המדדים החדשים בחודשים האחרונים שמספקים תובנות טובות יותר על ביצועי המודעות כגון אחוז ההופעות בחלק העליון של העמוד ובמיקום העליון ביותר. סיבה נוספת (שבעבר הייתה בגדר ספקולציה) היא שבניגוד למה שאפשר להבין מ-“מיקום ממוצע”, המיקום הממוצע היה יחסי למודעות האחרות בעמוד ולא התייחס למקום האבסולוטי.

שיפורים בכלי למדידת מהירות ויוזמה חדשה להחלפת פורמט ה-SMS

אם כל השיפורים בכלים של גוגל עד עכשיו לא הספיקו לכם, גם כלי מדידת המהירות זוכה לשדרוג משמעותי ומעכשיו יכלול את המדדים הבאים:

  • מהירות האתר כולו ודפים בודדים
  • השוואת המהירות לחודש הקודם
  • השוואה לאתרים אחרים בתעשייה
  • ההשפעה האפשרית של שיפור המהירות על הרווחיות
  • ההצעות לשיפור יגדלו לחמש רשימות נפרדות (אחת לכל דף)
  • אפשרות להוריד את הדוח המלא כדי להעביר אותו לאחראי הרלוונטי

כלי חדש לבדיקת מהירות

יוזמה אחרת של גוגל שקשורה למהירות היא שיפור התקן המוכר של הודעות ה-SMS לתקן עשיר יותר ונוח בשם RCS. הפורמט יתמוך בזיהוי עסקים ומותגים, תגובות מוכנות לבחירה (במקום “שלח את הספרה 1…”) ושירותי אנאליטיקס.

החיסרון? למרות שהפורמט יפעל באפליקציית ה-SMS של המכשיר, יהיה צורך להוריד אפליקציה מעודכנת שתשלב גם את הפורמטים הקיימים (SMS ו-MMS), למרות שלא נתפלא אם גוגל תכפה אותו על היצרנים השונים בגרסאות הבאות של אנדרואיד באופן כזה או אחר.

פרויקט “זירו” יעזור לעסקים להילחם בזיופים באמזון

הזיופים באמזון הפכו לנפוצים ביותר והם גורמים לעסקים נזקים עצומים (כולל עסקים שגילו שהם עצמם הפכו לזיוף!). יוזמה חדשה של אמזון תנסה לצמצם את התופעות האלו.

המערכת תתבסס בין היתר על אינטליגנציה אותה יוכלו המותגים הלגיטימיים להזין במידע שלהם. המערכת מהירה במיוחד ויכולה לסרוק כ-5 מיליארד עדכוני מוצרים ביום. בבדיקות פנימיות של אמזון, המערכת נמצאה יעילה פי 100 משיטת הדיווחים הנוכחית. למרות שהמערכת תהיה אוטומטית, עסקים יוכלו לדווח באמצעותה גם באופן ידני.

אמצעי מניעה נוסף ימספר כל מוצר במספר סידורי ייחודי שיהיה ניתן לזהות כל הדרך מתהליך הייצור ועד להגעת המוצר הסופי ללקוח. אחד המותגים שכבר משתמש במערכת ודיווח על היעלמות כמעט מוחלטת של תופעת הזיופים בארה”ב הוא מותג ThunderWorks, המייצר ציוד לביש להפחתת המזג החם של חיות מחמד ו-KENU ,המייצר דיבוריות למכוניות.

מודעות ווידאו חדשות בפייסבוק

פייסבוק הציגה תכנית מודעות ווידאו חדשה בשם Showcase עם כמה יכולות מעניינות. למשל, ניתן לקנות מודעות לסרטונים באיכות הגבוהה ביותר מבחינת פופולריות ואחוזי מעורבות במחיר קבוע ולמקד אותן על פי מדדי נילסן. אפשרות מעניינת נוספת היא להפוך לספונסרים עבור תכניות ספציפיות.

למעשה, פייסבוק מנסה להתגבר כאן על שתי בעיות שמציקות ללא מעט יוצרים ומפרסמים ביו-טיוב: חוסר היכולת לשלוט בצורה מספיק טובה על התכנים שלצדם יופיעו המודעות והעובדה שגם לערוצים פופולריים קשה לעיתים להתפרנס מהרווחים שהם מתחלקים בהם עם גוגל, מה שגורם להרבה יוצרים לחפש ספונסרים בצורה עצמאית ולשלב אותם בתוך הסרטון.

כרגע ההצעה של פייסבוק מתמקדת בתכנים לקהלים צעירים שנמצאים פחות בפייסבוק במטרה לעודד אותם “לחזור הביתה” והיא כבר מפיקה סדרת אנימציה עצמאית ועונה חדשה ל-MTV’s The Real World (אחת מתכניות הריאליטי הוותיקות ביותר).

גוגל משיבה לטענות בנוגע לתוצאות ללא קישורים

לאחרונה החלה גוגל להשתמש בפורמט חדש של תוצאות עשירות המקשרות לאתרי אינטרנט, אך על מנת לראות את הקישור, יש ללחוץ על חץ שפותח את התוצאה המלאה. במילים אחרות, כברירת מחדל אי אפשר לראות שום קישור לאתר המקורי שפרסם את התוכן.

תוצאות עשירות בלי קישורים

הפורמט הזה הרגיז לא מעט אנשים ובמהלך חילופי ציוצים חלק מהם אף האשימו את גוגל ב-“גירוד תוכן”, שגוגל בעצמה מחשיבה כספאם, וחמור מכך, בגניבה ספרותית (פלגיאריזם).

דני סולימבן הזדרז להגן על גוגל וצייץ שגוגל ממש לא רוצה לפגוע במפרסמים, והמשתמשים עצמם (כלומר, יצרני התוכן) לא יכולים לשגשג אם האקוסיסטמה כולה לא משגשגת. הוא גם הפנה לפוסט שכתב בשנה שעברה, רק שבפוסט הזה כל התוצאות דווקא מופיעות עם קישורים. לאחר מכן הוסיף שבכל פגישה של צוות החיפוש טובת המפרסמים עומדת על העליונה והם צריכים לראות גם את ההזדמנות שבאבולוציה של החיפוש.

בתגובה לטענה על פלגיאריזם, סוליבמן השיב שינסה להעביר את הדברים הלאה. לדוגמה, ייתכן שהקישור יופיע עבור האתר הראשון בתוצאות או כאשר המשתמש פותח את הקרוסלה. במצב זה גוגל לא תיתפס (או תיתפס פחות) כצבועה מכיוון שהיא אומרת לבעלי אתרים לקשר החוצה ולא רק פנימה.

שווה גם להזכיר שלמרות שהדיון הזה יחסית חדש, האיחוד האירופאי כבר שוקל מזה זמן מה להטיל על גוגל מס בשל השימוש בחלקים מתוכן העמודים של מפרסמים מסוימים גם כאשר הקישור עצמו גלוי וברור.

דו”ח המעורבות של אינסטגרם, hubspot ו-mention

הדו”ח העצמאי האחרון שנערך על אינסטגרם חושף כמה תובנות מעניינות על הפלטפורמה הסופר פופולארית.

הממצא הראשון הוא שפוסטים עם סרטונים זוכים ליותר לייקים (קצת יותר מ-7,000 לפוסט), ולמרות שקל לחשוב שזה תמיד היה המצב, מסתבר שבדו”ח הקודם פוסטים עם סרטונים דווקא היו בנחיתות מסוימת. כאשר מדובר בתגובות, ההבדל בין סוגי הפוסטים כבר גדול יותר ופוסטים עם ווידאו זוכים ל150 תגובות בממוצע.

נושא נוסף שנבדק הוא ההאשטאגס ועד כמה הם אפקטיביים במשיכה של קהלים חדשים. כאן מסתבר שדווקא ככל שמוסיפים יותר האשטאגס, כך גם המעורבות יורדת. ייתכן שההסבר לכך הוא השימוש הרב בתגיות לצרכי ספאם והעובדה שהתגיות הופכות את הפוסטים ליותר צפופים בלי תרומה של ממש.

אגב, הפוסט הממוצע באינטסגרם כולל רק תגית אחת (ליתר דיוק 1.014402684…) והתגיות הפופולאריות ביותר הן #good, #fashion ו-#instagood. מצד שני, אלו ממש לא התגיות שמביאות להכי הרבה מעורבות, בקטגוריה הזו שולטת ללא עוררין דווקא התגית #9gag של אתר ההומור הידוע והרבה מאוד תגיות שקשורות לספורט ומותגי ספורט כגון Nike. בסך הכול, 7 מכל 10 תגיות הן תגיות של מותגים, כך שזה יכול להיות רעיון טוב להשתמש בהן גם אם המותג שלכם לא סופר מוכר.

שאר הדוח כולל נתונים נוספים כגון מספר העוקבים הממוצע, מספר התיוגים של אנשים אחרים בכל פוסט וכו’.

נתוני מעורבות באינסטגרם

המשתמשים אוהבים צט’בוטים, אבל עדיין לא משתמשים בהם

סקר חדש של uberall חושף כמה נתונים מעניינים על היחס של המשתמשים כיום לצ’אטבוטים. הסקר נערך בקרב 1,000 צעירים אמריקאים.

מסתבר ש-40% מן המשיבים הביעו עניין בהתנסות עם צ’אטבוטים של מותגים, חצי מהם אפילו מאוד. 30% הגיבו בצורה פושרת ול-29% לא היה עניין כלל בהתנסות כזו. בוטים שמציעים הצעות מחנויות מקומיות זכו אפילו לתגובה חיובית יותר (45% רצו להתנסות עימם). הממצא הזה מתיישב עם העובדה ש-38% חושבים שבוטים מתאימים במיוחד למשימה, יותר מאשר מתן תמיכה ושירות לקוחות (31%).

בקרב האנשים שכבר התנסו בשימוש עם צ’אטבוטים, ל-80% הייתה חוויה חיובית, ל-16% הייתה חוויה שלילית ול-4% הייתה חוויה שלילית מאוד.

כאשר הנשאלים נשאלו על מה שעדיין צריך לדעתם לשפר, 43% השיבו שהבוטים צריכים להבין בצורה מדויקת יותר מה הצרכנים רוצים, 27% רצו מעורבות של נציג אנושי כאשר הדבר נדרש, 19% רצו שהבוט ינהל את השיחה באופן יותר טבעי ו-10% רוצים פשוט לראות יותר בוטים.

Florian Huebner מ-Uberall מסכם בכך שעדיין יש עוד הרבה עבודה לעשות והאתגר הגדול הוא לגרום ליותר משתמשים להתנסות עם בוטים למרות חוויות עבר לא נעימות של חלק מן המשתמשים עם בוטים “טיפשים” או כאלו שהפיצו ספאם. כאשר הבוטים לא מצליחים להבין את המשתמש, הדבר יותר מתסכל מאשר חוסר הבנה של נציג אנושי, ולכן יש לשפר את ה-AI ועיבוד השפה הטבעית (NLP) של הבוטים.

שתפו:
נכתב על ידי
עורך וכותב תוכן עצמאי, בין היתר הקים את Web Wiz המספקת פתרונות כתיבת תכנים וניהול תוכן.
0 0 הצבעות
קלות השימוש
0 0 הצבעות
פיצ'רים ופונקציונליות
0 0 הצבעות
תמיכה טכנית
0 0 הצבעות
תמורה לכסף
הרשמו
הודע על
guest

2 תגובות
הישן ביותר
החדש ביותר בעלת הכי הרבה הצבעות
פידבקים מוטבעים
צפייה בכל התגובות
עומר לייבנזון
31
מדיה חברתית
עומר לייבנזון
73
מדיה חברתית
עומר לייבנזון
90
מדיה חברתית
עומר לייבנזון
107
מסחר אלקטרוני
עומר לייבנזון
46
פרסום באינטרנט
יורם ליכטנשטיין
105063
תוכן וקופירייטינג
דוד כהן
99628
מדיה חברתית
בן אורן
87798
קידום אתרים
דנה רוזן
82473
ניהול קהילה
נשארים מעודכנים בכל מה שחדש בדיגיטל

מעל 15,000 אנשי שיווק ובעלי עסקים נשארים מעודכנים בכל מה שחדש בשיווק דיגיטלי מאז 2007

2
0
נשמח לשמוע את דעתך, נודה לתגובהx
שיווק דיגיטלי שמביא תוצאות.
לוגו דייסון

189%

יחס המרה למודעות

לוגו איסתא

424%

הכנסות מהאתר

לוגו קפה עלית

139%

מבקרים חדשים באתר

לוגו נקסט

258%

רכישות אורגניות

לוגו קפה עלית
139%

מבקרים חדשים

לוגו דייסון
189%

יחס המרה למודעות

לוגו איסתא
424%

הכנסות מהאתר

שיווק דיגיטלי שמביא תוצאות.