מודעות לידים בגוגל, סקר מייל ורשתות חברתיות, האם משפיענים שווים ועוד

עמית אדלר
חדשות קידום אתרים

[box type=”note”]אז מה היה לנו בשבוע החולף? בתחילת כל שבוע נביא כאן חדשות דיגיטל עם רשימת הפוסטים המעניינים ביותר שמצאנו בבלוגספירה המקומית והעולמית בנושא קידום אתרים, שיווק באינטרנט ומדיה חברתית. כך תוכלו ליחשף מידע מעניין נוסף שאנחנו לא מספיקים לסקר כאן במהלך השבוע. [/box]

חדש בגוגל אדס: מודעות לידים

לפני כשבוע דווח שגוגל בוחנת מודעות לידים, באמצעות תוסף מודעה חדש בשם Lead Form Extension. כעת גוגל מאשרת שהיא אכן פורשת את הפיצ’ר החדש בשבועות הקרובים, לכל חשבונות הפרסום. הקלקה על הקריאה לפעולה במודעה תפתח טופס מוכן מראש, שיתמלא אוטומטית (בחלקו או במלואו) בהתאם למידע הזמין לגוגל. המידע יישלח ישירות ל-CRM.

בכך משווה גוגל את יכולותיה למודעות הלידים של פייסבוק, שכבר מזמן הבינה את הפוטנציאל הגלום באפשרות הזו (כולל חיסכון בזמן והתעסקות בהקמת דף נחיתה, למשל). יש לציין שלא כל התחומים ייהנו מהאפשרות החדשה: תוכן למבוגרים, אלכוהול, הימורים, בריאות ורפואה וכן תוכן פוליטי.

צפו באנימציית הדגמה (חלון חדש) >>>

מה אנשים באמת חושבים על המייל

סקר של חברת Spike מגלה כי 79% מהאמריקאים בודקים אימייל בשגרה, ו-8 מתוך 10 אמריקאים יעצרו הכול כדי לקרוא מייל. בהחלט מבשר טובות לאנשי שיווק.

הסקר כולל 1,001 משיבים בארצות הברית, וחושף את הרגליהם של האמריקאים בשימוש במייל. בכל הנוגע לדברים הפחות טובים – 79% אמרו ששרשורי אימייל ארוכים מדי מהווים עבורם מטרד עיקרי; 27% לא מרוצים כשתיבת המייל מפוצצת, ו-25% טענו שהמטרד העיקרי עבורם הוא מיילים לא רלוונטיים.

חמור מכך, 24% הודו ששלחו מייל עם חומרים בעייתיים לאדם הלא נכון, בעוד ש-12% התלוננו במייל אודות מישהו וכיתבו גם אותו בטעות לתכתובת (יופי, נחמה).

לכל דור סיבות משלו לשימוש ברשתות חברתיות

ככל שעולה הגיל פוחת הסיכוי לאינטראקציה עם עסקים ומותגים ברשתות חברתיות, כך לפי eMarketer. כאשר נשאלה השאלה “האם ראוי שחברות יתקשרו עם אינדיבידואלים ברשתות חברתיות, פורומים או אתרי הודעות” – ענו הנשאלים “כן” לפי החלוקה הבאה:

  • 33% מדור הבייבי בומרס (1946 עד 1964)
  • 49% מדור האיקס (1965 עד 1976)
  • 63% מדור הוואי (1977 עד 1995)
  • 69% מדור הזי (1996 עד 2001)

מצד שני, סיבה משותפת לכל הדורות היא צריכת חדשות ברשתות החברתיות (כפי שניתן לראות מהשורה הראשונה בטבלה המצורפת – מעל 20% הסכמה). אחוזי החדירה של רשתות חברתיות גם הן לא הפתעה גדולה, בחלוקה לדורות – בומרס עם 49.3% עד סוף השנה, דור איקס עם 77.5% ודור וואי עם 90.4 אחוזים.

סיבות לשימוש ברשתות חברתיות

האם משפיענים באמת שווים את ההשקעה?

לפי סקר של eMarketer עולה כי 70% מאנשי וסוכנויות הדיגיטל משתמשים במשפיענים, ו-9% מתכננים לעשות זאת ב-12 החודשים הקרובים. הנקודה היא שלא בטוח שזה משתלם להם.

אנליסטים בחברת eMarketer טוענים כי ייתכן שלמשפיענים יש יותר מדי עוקבים מזויפים, מה שהופך את ההשקעה בהם ללא משתלמת. מן הסתם דבר כזה הוא די ברור, בעידן שבו אפשר לקנות עוקבים בכסף. השאלה היא האם אחוז העוקבים המזויפים אכן כל כך גדול, עד שהם בעצם מדללים לחלוטין את כוחו של המשפיען? האזינו לפודקאסט (באנגלית) >>>

סקר: 50% מאנשי ה-SEO קנו קישורים

מחצית ממקדמי האתרים שענו על סקר בטוויטר, הודו שקנו קישור/ים ב-5 השנים האחרונות. אומנם קצת קשה לקרוא לציוץ בטוויטר “סקר”, אבל כשעונים עליו 1,108 אנשים – הוא כנראה מייצג משהו. בכל אופן, כמובן שזה לא בא בהפתעה. יש תחומים שפשוט אי אפשר לקדם בלי לקנות קישורים.

הסקר בוצע על ידי לילי ריי, מנהלת SEO בחברת Path Interactive בעיר ניו יורק. בארי שוורץ אמר שאם הסקר היה מבוצע לפני 5 שנים, ככל הנראה 75% היו עונים “כן” ורק 25% היו עונים “לא”.

האם יותר אנשים פוחדים לקנות קישורים כיום? אם ניקח את דבריו של בארי ברצינות, כנראה שכן. אני אישית חושב שזה בדיוק להפך – מספריהם של רוכשי הקישורים נמצא בעלייה, לא בירידה (אבל זו אינטואיציה אישית שלי בלבד). מה דעתכם/ן?

ידיעות בקטנה

  • האם פייסבוק ואינסטגרם יחסמו שימוש באימוג’י של חצילים ואפרסקים, מחשש לרמיזות מיניות? כתבה במאקו טוענת שכן.
  • לפני כמה חודשים גוגל הודיעה על תוסף מתוצרתה בשם Site Kit, שיסייע בקבלה ובניתוח של נתונים לאתרי וורדפרס. כעת הערכה זמינה להורדה ולהתקנה.
  • גוגל רוכשת את חברת האביזרים הלבישים FitBit בסך של 2.1 מיליארד דולר. בכך נכנסת גוגל גם לשוק השעונים החכמים בתחרות ישירה עם אפל.

 

שתפו:
נכתב על ידי
עמית אדלר הוא מקדם אתרים מ-2008 ואיש המילה הכתובה מ-1999. בעל תואר שני בפילוסופיה של המדע, מוסמך גוגל אנליטיקס ובלוגר נלהב.
0 0 הצבעות
קלות השימוש
0 0 הצבעות
פיצ'רים ופונקציונליות
0 0 הצבעות
תמיכה טכנית
0 0 הצבעות
תמורה לכסף
הרשמו
הודע על
guest

0 תגובות
פידבקים מוטבעים
צפייה בכל התגובות
עומר לייבנזון
67
מדיה חברתית
עומר לייבנזון
38
מדיה חברתית
עומר לייבנזון
120
קידום אתרים
יורם ליכטנשטיין
104783
תוכן וקופירייטינג
שי משען
100243
פרסום באינטרנט
דוד כהן
99151
מדיה חברתית
דנה רוזן
82408
ניהול קהילה
נשארים מעודכנים בכל מה שחדש בדיגיטל

מעל 15,000 אנשי שיווק ובעלי עסקים נשארים מעודכנים בכל מה שחדש בשיווק דיגיטלי מאז 2007

0
נשמח לשמוע את דעתך, נודה לתגובהx
שיווק דיגיטלי שמביא תוצאות.
לוגו דייסון

189%

יחס המרה למודעות

לוגו איסתא

424%

הכנסות מהאתר

לוגו קפה עלית

139%

מבקרים חדשים באתר

לוגו נקסט

258%

רכישות אורגניות

לוגו קפה עלית
139%

מבקרים חדשים

לוגו דייסון
189%

יחס המרה למודעות

לוגו איסתא
424%

הכנסות מהאתר

שיווק דיגיטלי שמביא תוצאות.