העוזר הדיגיטאלי של פייסבוק, האיום של גוגל לוקאל על קידום האתרים הקלאסי ועוד…

איתי ברנר
חדשות קידום אתרים

[box type=”note”]אז מה היה לנו השבוע? בכל סופ”ש נביא כאן את רשימת הפוסטים המעניינים ביותר שמצאנו בבלוגספירה המקומית והעולמית בנושא קידום אתרים, שיווק באינטרנט ומדיה חברתית. כך תוכלו להיחשף למידע מעניין נוסף שאנחנו לא מספיקים לסקר כאן במהלך השבוע. [/box]

הכירו את M, העוזר הדיגיטאלי של פייסבוק

למאמר המקורי ב-Wired

M הוא עוזר דיגיטאלי חדש מבית פייסבוק שנועד להתחרות בסירי, קורטונה ו – Google Now והוא אמור להיות חלק בלתי נפרד מאפליקציית המסנג’ר של פייסבוק, למרות שכרגע הוא נמצא בשלבי ניסוי באזור המפרץ של סאן פרנסיסקו. M יכול למשל לעשות הזמנות למסעדות או להציע חופשות סוף שבוע ולהזמין אותן… היכולות של M עולות על אלו של מתחריו מבית גוגל אפל ומיקרוסופט מכיוון שמאחורי הקלעים הוא נעזר באנשים אמיתיים ולא רק באינטליגנציה מלאכותית.

נכון שהמסנג’ר של פייסבוק היא אפליקציה שלא מוטמעת בתוך מערכת ההפעלה, אבל דיוויד מרקוס, נשיא מוצרי המסנג’ר בפייסבוק מאמין שבזכות העוצמה של M, יהיה ניתן לעקוף מגבלה זו ואנשים יפנו אליו בתור הסייען הדיגיטאלי המועדף עליהם. כיום אגב משתמשים במסנג’ר כ-700 מיליון איש.

כרגע M לא מתבסס על פייסבוק עצמה או על מידע חברתי, אבל זה עלול להשתנות בעתיד. בין הבקשות המפתיעות אותן ביצע M : דקורציה של השולחן של אחד מהמהנדסים בסגנון צרפתי והתקשרות לחברות הכבלים והתקשורת כדי לחסוך את זמני ההמתנה הארוכים…

לרבים מהאנשים שמתפעלים את M יש רקע בשירות לקוחות וכך הם יכולים להתגבר על משימות שמכונה בלבד לא יכולה לבצע… ואם M אכן יתפוס, לא מן הנמנע שלפייסבוק יהיו אלפים כאלו, אבל גם האינטליגנציה המלאכותית תרוויח מכך ותהפוך להיות הרבה יותר מתקדמת, כך שניתן יהיה בסופו של דבר להצטמצם בעלויות ואפילו להרוויח. יתרה מזאת, M יוכל לאותת באילו חברות כדאי להשקיע עבור המודל של “עסקים במסנג’ר” שמאפשר לעסקים מסוימים לנהל את שירות הלקוחות שלהם דרך האפליקציה ולפנות ישירות ללקוחות.

הפורמט החדש של גוגל לוקאל נמצא במקום הראשון 93% מן הזמן

לפוסט המקורי של seoClarity

חברת הייעוץ seoClarity החליטה לבדוק את הנראות של הפורמט החדש של גוגל בתוצאות החיפוש ולשם זאת היא החליטה להתמקד ביותר ממיליון מילות חיפוש ולדלות מתוכן את אותן המילים שהראו את הפורמט החדש החל מתאריך ה-15.8. כאשר היא השוותה את המיקום של הפורמט החדש בתוצאות החיפוש למיקום של הפורמט הישן, היא גילתה שהפורמט החדש מופיע במקום הראשון 93% מן הזמן, זאת לעומת 25% מן הזמן עבור הפורמט הישן (הפורמט הישן הוצג במקום השני 39% מן הזמן ובמקום הרביעי עד העשירי 29% מן הזמן).

מדובר בשינוי גדול מאוד מכיוון שחברות שעד כה התמקדו באופטימיזציה קלאסית למנועי חיפוש, עלולות להידחק עד שלושה מקומות למטה. לדוגמה, אתר כמו Hotels.com שמדורג על יותר מ-600,000 מילות חיפוש עלול להפסיד חלק נכבד מהתנועה שלו שמגיעה מגוגל.

מצד שני, עסקים שיש להם נוכחות מקומית צריכים לשים עליה כרגע יותר פוקוס ולדאוג למיקום שלהם בתוך התוצאות המקומיות מכיוון שאלו בולטים יותר עכשיו.

פייסבוק מציגה מערכת למניעה של גניבת סרטונים

לפוסט המקורי בבלוג המדיה של פייסבוק

ההתעצמות של פייסבוק בתחום הווידיאו הגיעה עם לא מעט ביקורת בקשר לכך שחלק גדול מהסרטונים הפופולאריים ברשת נגנבו למעשה מיו-טיוב, תוך כדי שפייסבוק מרוויחה מהפרסום לצד הסרטונים ובכך גורפת לכיסה רווחים בצורה לא אתית.

פייסבוק מתכוונת לטפל במקרים האלו באמצעות טכנולוגיה של טביעת קול אשר אמורה למנוע מסרטונים לא מורשים לעלות אל פייסבוק. בנוסף לכך, לפייסבוק יש מערכת דיווח שבה יוצרי סרטונים יכולים לדווח על תוכן גנוב ומי שמעלה את התוכן הזה שוב ושוב עלול להסתכן בגלל זיהוי של כתובת ה-IP שלו.

כמו כן, פייסבוק מפתחת טכנולוגיה להתאמה של סרטונים שמיועדת במיוחד ליוצרי סרטונים וריאלים ותאפשר להם לעקוב אחרי הסרטונים שלהם ברחבי הרשת החברתית, בין אם מדובר בעמודים, פרופילים, קבוצות או אזורים שונים בעולם. כרגע השימוש בטכנולוגיה נבחן על ידי מספר מצומצם של שותפים, אבל הוא אמור להתרחב בהמשך.

גוגל אירופה: גוגל שופינג אינו אנטי תחרותי

לפוסט המקורי של גוגל בבלוג גוגל אירופה

בפוסט חדש, גוגל הודפת את הטענות של הנציבות האירופאית שלפיהן הפניית הגולשים לפרסומות מטעם Google Shopping  מהווה צעד אנטי תחרותי. לפי גוגל, מעבר לכך שהיא סיפקה יותר מ-20 מיליארד קליקים ללא עלות לאתרי מכירות ברשת דרך התוצאות האורגניות, הפרסומות של Google Shopping  מספקות את הדרך הקלה ביותר עבור הצרכנים למצוא את המוצרים אותם הם מחפשים.

בעקבות ההתפתחויות של העשור האחרון, גוגל לא הייתה יכולה להישאר רק עם המודל של עשרה קישורים בכחול, והייתה חייבת ליצור מערכת נוחה יותר להשוואת מוצרים כדי להישאר צעד אחד לפני המתחרים שעדיין שולטים בשוק (הכוונה לאתרים כמו אמאזון ו-ebay)…

לפיכך, גוגל מתנגדת לדרישה של הנציבות האירופאית לשתול פרסומות של צד שלישי בתוך שטחי הפרסום שלה מכיוון שצעד שכזה ידרדר את איכות התוצאות ואת הרלוונטיות שלהן. מלבד זאת, גוגל אינה מונופול במובן שהיא לא מספקת את המקום היחיד ברשת בו אפשר למצוא מוצרים, ולכן אין הצדקה אמיתית לחייב אותה לעשות זאת (במילים אחרות, לא מדובר במשאבים בלעדיים כגון חשמל וגז).

עם זאת, גוגל סירבה לספק את הנוסח המלא של התגובה שהיא שלחה לנציבות האירופאית ולמעשה לא מתייחסת לכך שבשנים האחרונות היא אולי שיפרה (לדעתה) את חווית המשתמש, אבל גם הגדילה מאוד את כמות הפרסומות הכוללת, כך שהדרך בפני מי שלא רוצה לשלם לה להגיע לחשיפה, היא הרבה יותר קשה מאשר פעם…

https://www.youtube.com/watch?v=HCtcNBcmPZc

 

תגיות רלוונטיות: חדשות SEO
שתפו:
נכתב על ידי
עורך וכותב תוכן עצמאי, בין היתר הקים את Web Wiz המספקת פתרונות כתיבת תכנים וניהול תוכן.
0 0 הצבעות
קלות השימוש
0 0 הצבעות
פיצ'רים ופונקציונליות
0 0 הצבעות
תמיכה טכנית
0 0 הצבעות
תמורה לכסף
הרשמו
הודע על
guest

3 תגובות
הישן ביותר
החדש ביותר בעלת הכי הרבה הצבעות
פידבקים מוטבעים
צפייה בכל התגובות
עומר לייבנזון
69
מדיה חברתית
עומר לייבנזון
88
מדיה חברתית
עומר לייבנזון
105
מסחר אלקטרוני
עומר לייבנזון
45
פרסום באינטרנט
עומר לייבנזון
92
מדיה חברתית
יורם ליכטנשטיין
105059
תוכן וקופירייטינג
דוד כהן
99607
מדיה חברתית
בן אורן
87792
קידום אתרים
דנה רוזן
82472
ניהול קהילה
נשארים מעודכנים בכל מה שחדש בדיגיטל

מעל 15,000 אנשי שיווק ובעלי עסקים נשארים מעודכנים בכל מה שחדש בשיווק דיגיטלי מאז 2007

3
0
נשמח לשמוע את דעתך, נודה לתגובהx
שיווק דיגיטלי שמביא תוצאות.
לוגו דייסון

189%

יחס המרה למודעות

לוגו איסתא

424%

הכנסות מהאתר

לוגו קפה עלית

139%

מבקרים חדשים באתר

לוגו נקסט

258%

רכישות אורגניות

לוגו קפה עלית
139%

מבקרים חדשים

לוגו דייסון
189%

יחס המרה למודעות

לוגו איסתא
424%

הכנסות מהאתר

שיווק דיגיטלי שמביא תוצאות.