עוד איסורי פרסום בגוגל, עוד חסימות באפל, חרם מותגים על פייסבוק ועוד

עמית אדלר
חדשות קידום אתרים

גוגל לא תאפשר לפרסם מודעות קליקבייט

במסגרת מלחמתה המתמדת של גוגל בספאם מכל הסוגים, מדיניות הפרסום עודכנה לאחרונה עם איסור חדש: אין לפרסם תכנים מטעים, בדגש על קליקבייט. מודעות בעלות תוכן רגשי חזק או כזה שמכריח את המשתמש להקליק רק כדי להבין במה מדובר, יימחקו מהמערכת.

לדוגמה:

  • טענה לחשיפה של סודות או תוכן שערורייתי / סנסציוני.
  • הזמנה להקליק כדי להבין במה מדובר (“לחצו כאן כדי לראות”, “לא תאמינו מה קרה”).
  • תמונות המכילות אברי גוף שעברו ריטוש, תמונות לפני / אחרי, תמונות פשע, תמונות של אסונות וכן כל תמונה שמטרתה לעורר פחד או הלם.
  • שימוש באירועי חיים קשים, במטרה ליצור עומס רגשי שמוביל להקלקה (תאונות, מחלות, פשיטת רגל, מעצרים ועוד).

המושפעים העיקריים מהשינוי יהיו ככל הנראה משרדי עורכי דין, תעשיית הדיאטה והמשקל, ציוד ספורט ועוד. איסור זה מצטרף לרשימת איסורים נוספים שבוצעו לאחרונה, כגון מכירת מסמכים ממשלתיים על ידי מתווכים (דרכונים, רישיון נהיגה ועוד); השהיית חשבונות בכל מקרה של פעילות חשודה ועוד.

אפל ממשיכה להקשות על מפרסמים

בכנס המפתחים השנתי שלה, אפל הציגה מספר חידושים לגבי שמירה על פרטיות המשתמש. מפה לשם נפוצה שמועה שאפל תתחיל לחסום את גוגל אנליטיקס מעתה והלאה (מי שרוצה הסבר איך הידרדרנו ממצגת לשמועה – בפוסט של סימו אהבה). שורה תחתונה – השמועה שהופצה לא נכונה, ואפל לא תחסום את גוגל אנליטיקס.

לעומת זאת, ההכרזה השנייה אכן רשמית ונוגעת לפרסום באפליקציות. החל מגרסת iOS14 והלאה (שתופץ בסתיו 2020), יופעל בכל מכשירי החברה מנהל אוטומטי, שיבקש רשות מהמשתמש לקבל פרסום מותאם לנייד (IDFA).

מפתחי אפליקציות ומפרסמים המשתמשים בקוד הזיהוי, ייאלצו כעת להתמודד עם הסכמתם של משתמשי אפל לביצוע מעקב. הפרוטוקול החדש תקף לכל האפליקציות בחנות אפסטור המציגות מודעות פרסום, כמו גם במערכות אפל נוספות (אייפד וטלוויזיה).

מתי נדרשת הסכמת משתמש?

  • הצגת פרסום מטורגט באפליקציה, בהתבסס על מידע אישי שנאסף מאפליקציות ואתרים בבעלות צד שלישי.
  • שיתוף מיקומו של המכשיר או רשימות מיילים, עם מתווך / סוכן מידע כלשהו.
  • שיתוף רשימות מיילים, מזהי פרסום או מזהים מסוגים אחרים, עם רשתות פרסום צד שלישי שמשתמשות במידע לרימרקטינג של אותם משתמשים, באפליקציות של מפתחים אחרים או לאיתור משתמשים דומים.
  • הצבת SDK צד שלישי באפליקציה, שמשלב מידע-משתמש מהאפליקציה יחד עם מידע-משתמש מאפליקציות של מפתחים אחרים; כל זאת במטרה לטרגט פרסומות או למדוד יעילות של פרסום – גם אם המפתח אינו משתמש ב-SDK עצמו למטרות אלו. לדוגמה – SDK אנליטיקס שעושה שימוש חוזר במידע ששאב מהאפליקציה, על מנת לאפשר פרסום מטורגט באפליקציות של מפתחים אחרים.

זהו עוד צעד קטן ומדוד של אפל, בהמשך לחסימת עוגיות צד שלישי שהתרחשה לפני 3 שנים. מצד אחד זה עולה בקנה אחד עם חוק ה-GDPR, אך במקביל זה כנראה מיועד גם לעודד מפתחי אפליקציות לאפשר מינויים ללא פרסום. בהקשר זה יש לציין שאפל גוזרת קופון של 30% מכל מנוי על אפליקציה באפסטור, כך שיש פה גם אינטרסים כספיים.

חרם המותגים על פייסבוק תופס תאוצה

החרם, שהחל בתחילת יוני, קורא להפסיק את הפרסום בפייסבוק במהלך יולי, זאת בשל העלמת עין של החברה מתכנים אלימים וגזעניים (Stop Hate For Profit). יותר מ-100 חברות ותאגידים הצטרפו לחרם, ובהם גם בן אנד ג’ריס, קוקה קולה, הונדה, יוניליוור, וריזון (הגדולה ביותר עד כה) ועוד.

בתגובה הכריז מארק צוקרברג כי החברה תבדוק את המדיניות מחדש, ותעשה כל מאמץ לצמצם את התופעה. רבים בתעשייה חושבים שהחרם הזה, גם אם יתממש תוך פחות משבוע, לא יזיז לפייסבוק מבחינה כספית. מבחינה תדמיתית, לעומת זאת, זה עלול להוביל לאסון – לכן פורסמה תגובתו האישית של מנכ”ל פייסבוק.

מהצד הישראלי של המטבע אנו עדים לתכנים אנטישמיים וגזעניים לא מהיום. בדרך כלל כל ניסיון לדווח עליהם במטרה להסירם, מסתיים בתשובת פייסבוק שלא מדובר בהפרת ההנחיות. אולי החל מהיום, הודות לחרם הזה, תהיה תשומת לב גדולה יותר לפרטים הקטנים הללו.

מיקרוסופט מציעה מערכת חינמית לניהול הפרסום

השיווק והפרסום בדיגיטל מתרחשים בריבוי ערוצים, כאשר לכל ערוץ יש את הפלטפורמה הנפרדת שלו. במטרה לאפשר לעסקים קטנים ובינוניים לרכז את כל המידע והפעולות במקום אחד, מיקרוסופט מציעה “מרכז שיווק דיגיטלי” בחינם (Digital Marketing Center).

לאחר רישום לגרסת הבטא וחיבור של כל פלטפורמות הפרסום הרלוונטיות, כל עסק יקבל לוח בקרה הכולל מידע ופעולות לביצוע בשני אפיקים עיקריים: מדיה חברתית מצד אחד וכן פרסום ממומן מצד שני. זו פעם ראשונה שמיקרוסופט מציעה מוצר שחורג מהבועה שלה בלבד, ומאפשר ניהול של פלטפורמות חיצוניות.

ניתן לחבר את כל החשבונות בגוגל, פייסבוק, מיקרוסופט, אינסטגרם וטוויטר, ולקבל אפשרויות ניהול מתקדמות המונחות באמצעות בינה מלאכותית. התקציבים עוברים אופטימיזציה אוטומטית בכלל אפיקי הפרסום במערכת.

מה ניתן לבצע?

  • יצירת מודעות לפרסום ממומן.
  • שימוש בקופירייטינג מובנה-מראש עבור מודעות.
  • ניהול והפצת תוכן / פוסטים במדיות חברתיות (עד 10 חשבונות).
  • ניהול דפים / פרופיל במדיות החברתיות, כולל מענה למשתמשים.
  • ועוד…

מרכז השיווק הדיגיטלי (DMC) של מיקרוסופט

ידיעות בקטנה

  • גוגל מסכימה לשלם על תוכן חדשותי, אחרי מאבקים רבים מספור (בעיקר מול האיחוד האירופי). עד כה החברה חתמה על הסכם עם יצרני חדשות מובילים בגרמניה, ברזיל ואוסטרליה, במטרה לשלם על תוכן חדשותי איכותי, שייתן למשתמשים חוויה ייחודית.
  • מיקרוסופט תסגור תמידית את כל החנויות הפיזיות שלה ברחבי העולם, למעט 4 חנויות בניו יורק, לונדון, סידני ומדינת וושינגטון. כל פעילויות החנויות יעברו לדיגיטל – מכירות, תמיכה טכנית ועוד.
  • חידושים בגוגל פליי – אפשרות חדשה לערוך את עמוד האפליקציה, וליצור מסכים מותאמים אישית לפרסום (CDP: Custom Details Page); זאת במקום להוביל את כולם לאותו מסך כל הזמן. חידוש נוסף בגוגל פליי יאפשר להתנסות באפליקציות ולרכוש מינויים ישירות מהחנות לתקופת ניסיון, כל זאת בלי להוריד ולהתקין את האפליקציה.

 

שתפו:
נכתב על ידי
עמית אדלר הוא מקדם אתרים מ-2008 ואיש המילה הכתובה מ-1999. בעל תואר שני בפילוסופיה של המדע, מוסמך גוגל אנליטיקס ובלוגר נלהב.
0 0 הצבעות
קלות השימוש
0 0 הצבעות
פיצ'רים ופונקציונליות
0 0 הצבעות
תמיכה טכנית
0 0 הצבעות
תמורה לכסף
הרשמו
הודע על
guest

1 תגובה
הישן ביותר
החדש ביותר בעלת הכי הרבה הצבעות
פידבקים מוטבעים
צפייה בכל התגובות
עומר לייבנזון
13
מדיה חברתית
עומר לייבנזון
84
מדיה חברתית
עומר לייבנזון
74
מדיה חברתית
עומר לייבנזון
92
מדיה חברתית
עומר לייבנזון
109
מסחר אלקטרוני
יורם ליכטנשטיין
105068
תוכן וקופירייטינג
שי משען
100653
פרסום באינטרנט
דוד כהן
99700
מדיה חברתית
בן אורן
87802
קידום אתרים
דנה רוזן
82473
ניהול קהילה
נשארים מעודכנים בכל מה שחדש בדיגיטל

מעל 15,000 אנשי שיווק ובעלי עסקים נשארים מעודכנים בכל מה שחדש בשיווק דיגיטלי מאז 2007

1
0
נשמח לשמוע את דעתך, נודה לתגובהx
שיווק דיגיטלי שמביא תוצאות.
לוגו דייסון

189%

יחס המרה למודעות

לוגו איסתא

424%

הכנסות מהאתר

לוגו קפה עלית

139%

מבקרים חדשים באתר

לוגו נקסט

258%

רכישות אורגניות

לוגו קפה עלית
139%

מבקרים חדשים

לוגו דייסון
189%

יחס המרה למודעות

לוגו איסתא
424%

הכנסות מהאתר

שיווק דיגיטלי שמביא תוצאות.