גוגל מגלה איך לשפר אפליקציות, תקפיץ התראות על אתרים איטיים ומוסיפה אפשרויות להודעות ה-SMS

איתי ברנר
חדשות קידום אתרים

[box type=”note”]אז מה היה לנו בשבוע החולף? בתחילת כל שבוע נביא כאן חדשות דיגיטל עם רשימת הפוסטים המעניינים ביותר שמצאנו בבלוגספירה המקומית והעולמית בנושא קידום אתרים, שיווק באינטרנט ומדיה חברתית. כך תוכלו להיחשף למידע מעניין נוסף שאנחנו לא מספיקים לסקר כאן במהלך השבוע. [/box]

גוגל מרחיבה את אפשרויות מודעות ה-SMS ומעקב אחרי ביקורים בחנויות פיזיות

באמצע החודש גוגל הציגה אפשרות חדשה שפותחת את אפליקציית ה-SMS של המשתמש לאחר לחיצה על המודעה, כשהמפרסם יכול להחליט על טקסט מוגדר מראש שיופיע  בתוך ההודעה לפני השליחה. במהלך כנס SMX East בניו-יורק, גוגל הכריזה על עוד כמה שיפורים למודעות הללו:

1.אפשרות לשלוח את הודעות ה-SMS ישירות גם למייל, כך שהמפרסם לא צריך לצרף מספר טלפון

2.הודעה אוטומטית שמודיעה לגולש שההודעה התקבלה ונמצאת בטיפול

3.מדד חדש עבור מספר המודעות הממוצע מההודעה הראשונה שהגולש לחץ ועד שנוצרה המרה

גוגל הודיעה שהיא תאפשר להשתמש בייחוס מבוסס מידע (Data-driven attribution) והצעות מחיר חכמות גם עבור מי שעושה שימוש ביכולות המעקב אחרי ביקורים בחנויות פיזיות. ניתן יהיה לעקוב אחרי הביקורים בחנות גם מתוך Analytics (תכונה שעד כה הייתה בבטא).

מעכשיו קל יותר למחוק את היסטוריית החיפוש שלכם

גוגל מציגה יכולות משופרות למחיקת היסטוריית הגלישה האחרונה וגישה מהירה להגדרות הפרטיות של המשתמש. כאשר לוחצים על תפריט הצד במובייל או כלים בחיפוש מהמחשב, מופיעה אפשרות חדשה של “הנתונים שלך בחיפוש Google”. משם אפשר למחוק את כל החיפושים של סשן הגלישה האחרון ולעבור להגדרות נוספות.

משום מה, למרות שהאופציה הזו כבר זמינה ב-iOS, היא תגיע לאפליקציה המקבילה באנדרואיד “בשבועות הקרובים”.

על פי גוגל, מדובר בחלק ממהלך נרחב יותר שיתן למשתמשים לשלוט במידע שלהם באופן טוב יותר, ובשנה הבאה העדכון יגיע גם למפות ומוצרי גוגל אחרים.

מחיקת היסטורית חיפוש

גרסה 4 של פייסבוק מסנג’ר תקל על המשתמשים להתחבר עם מותגים

על פי פייסבוק, העדכון האחרון למסנג’ר (גרסה מספר 4)  שכרגע עושה את דרכו למכשירים השונים בהדרגה יקל על הגולשים להשתמש באפליקציה שתכלול שלושה טאבים במקום ארבעה בגרסה הנוכחית: צ’אט, אנשים וגילוי (Discovery), כאשר הטאב האחרון יקל על מציאת עסקים. בגרסה המקורית של מסנג’ר היו לא פחות מתשעה טאבים, אך המספר הזה הלך והצטמצם עם הזמן. מלבד גילוי של מותגים, הטאב ישמש גם למשחקים מיידים, הזמנת חופשות, מעקב אחרי חדשות ועוד.

גוגל מבטלת את התמיכה בהתראות קרובות

גוגל הודיעה בבלוג המפתחים שלה שהיא מכבה את ההתראות הקרובות במכשירי אנדרואיד. התפקיד המקורי של ההתראות היה להקל על המשתמשים באמצעות אספקת מידע כמו למשל קווי אוטובוסים, תערוכות ומוצגים וכו’. בפועל, חלק גדול מההתראות האלה הגיעו ממפרסמים שהשתמשו בהן ללא צורך באפליקציה ושלחו קישורים לכתובות URL ישירות אל המסך של המשתמשים שהיו ליד נקודות Bluetooth  מסוימות.

מכיוון שקשה לפקח על כל התכנים שעוברים באמצעות ההתראות, גוגל החליטה להפסיק את התמיכה החל מה-6 בדצמבר.

על פי אתר The Verge, גוגל לא הייתה שקופה לגבי התכונה הזו וחלק גדול מהמשתמשים כלל לא ידע כיצד לכבות את האפשרות הזו ונאלצו לפנות למשתמשים אחרים בפורומים כמו Android Central על מנת לקבל עזרה.

ביטול התראות קרובות

המדריך של גוגל לשיפור ביצועי אפליקציות ב-Google Play

גוגל פרסמה סקר שנערך בשלושה שווקים עיקריים (יפן, אנגליה וארה”ב) בנוגע להרגלי השימוש בגוגל פליי שנועד למצוא מדוע אפליקציות מסוימות הופכות לפופולאריות בעוד אחרות נותרות ללא שימוש או נמחקות מהמכשיר. על פי גוגל, ממש כמו בסביבה עוינת בטבע, כך גם בשוק הפראי של האפליקציות, רק האפליקציה הכי סתגלנית יכולה לשרוד ולשגשג.

גוגל מחלקת את ההמלצות שלה לחמישה עקרונות:

1.היו ברורים לגבי מי שאתם: הגולש חייב להבין מה האפליקציה מבטיחה לו ומה הוא הערך שלה עבורו כבר מהרגע הראשון. האפליקציה חייבת להיות קלה לשימוש, וכפי שאפשר לצפות, יותר מדי תכונות יכולות דווקא לפגוע בחוויה של המשתמש. האפליקציות הטובות ביותר יוצרות חיבור רגשי עם המשתמש באמצעות הטון שהן משדרות והתחושה שניתן לסמוך עליהן.

2.הביצועים משנים – גם אפליקציות שגוזלות הרבה זיכרון או זמן סוללה ואינן יציבות מספיק יכולות להוות בעיה, במיוחד אם המשתמש שילם עליהן כסף. אפליקציות שקשה להתחיל להפעיל אותן בגלל ממשק לא ברור, או כאלה שדורשות יותר מדי הרשאות ושיש להן תהליך הרשמה ארוך, נכנסות אף הן נכנסות לקטגוריה הזו.

3.הימנעו משינויים מהירים – מצד אחד, אפליקציות שנשארות מאחורי המתחרים ולא מתחדשות מספיק מהר עשויות לגרום למשתמשים לעבור אל המתחרים. מצד שני, אפליקציות שמשנות את הצורה שבה הן פועלות או את הממשק שלהן בין לילה גם כן מרתיעות את המשתמשים. הנתונים מראים שהגולשים מעדיפים בעיקר עדכוני תוכן, אך עדכונים של תכונות חדשות עשויים להיות בעייתיים אם הם לא מבוצעים בצורה טובה.

4.האפליקציה צריכה לשרת את המשתמשים בחיי היום יום – האפליקציה חייבת להוות חלק מהשגרה של המשתמש או לשפר את הדרך בה הוא מתקשר עם אנשים אחרים. רצוי גם שהאפליקציה תוכל להתממשק מול אפליקציות אחרות או להשתמש בתכונות שונות של הטלפון. יחד עם זאת, עדיף להימנע מתכונות בנאליות שלא מוסיפות דבר בזכות עצמן כמו למשל צ’אט שאין בו ערך מוסף.

5.לאפליקציה חייבת להיות אפשרות להתאמה אישית, בין אם באמצעות למידה של הרגלי המשתמש ובין אם באמצעות הגדרות שהמשתמש עצמו מגדיר. כמובן שגם התאמה אישית חייבת להתבצע באופן מדורג על מנת שהמשתמש לא ירגיש שהשליטה באפליקציה נלקחת ממנו. בכל השווקים שנבדקו המשתמשים אמרו שהם אוהבים במיוחד אוספים של תכנים שיצרו בעצמם (לדוגמה, מוזיקה, רשימה של מתכונים או רשימת נושאים שהם עוקבים אחריהם בחדשות).

שיפור ביצועי אפליקציות בגוגל פליי

גוגל החלה לשלוח התראות ספציפיות לגבי אתרים שנטענים לאט

כזכור, גוגל הודיעה שלקראת המעבר לאינדקס Mobile First היא תשלח התראות לבעלי אתרים איטיים, והשבוע היא החלה לעשות זאת. ההתראות מתבססות על דוח חווית המשתמש של כרום ומחלקות את זמן עליית האתר לשלושה חלקים מהרגע שבו המשתמש מקיש את הכתובת ועד שהאתר עולה לחלוטין:

1.החלק שבו הדפדפן מתחיל לקבל ולפרש את המידע מהשרת ולהציג את הפיקסלים על המסך.

2.הרגע ממנו המשתמש יכול ליצור אינטראקציה עם האתר.

3.הזמן שעובר מהרגע שבו הגולש יוצר אינטראקציה עם האתר עד הרגע שבו הדפדפן מגיב.

גוגל מציעה גם מספר הצעות לשיפור המצב כמו למשל שימוש בדוחות של Lighthouse, תיקון נקודות תורפה ספציפיות כמו עמודים בעייתיים ושליחת מפת אתר לאחר ביצוע השינויים.

עבור כל חלק רלוונטי, הדו”ח מציין את אחוז הפעמים בהן הוא היה מתחת לממוצע.

כך נראית התראה לדוגמה (לציוץ המקורי):

התראת אתר איטי

 

תגיות רלוונטיות: חדשות SEOחדשות גוגל
נכתב על ידי
עורך וכותב תוכן עצמאי, בין היתר הקים את Web Wiz המספקת פתרונות כתיבת תכנים וניהול תוכן.
0 0 הצבעות
קלות השימוש
0 0 הצבעות
פיצ'רים ופונקציונליות
0 0 הצבעות
תמיכה טכנית
0 0 הצבעות
תמורה לכסף
הרשמו
הודע על
guest

2 תגובות
הישן ביותר
החדש ביותר בעלת הכי הרבה הצבעות
פידבקים מוטבעים
צפייה בכל התגובות

תוכן עניינים

2
0
נשמח לשמוע את דעתך, נודה לתגובהx
שיווק דיגיטלי שמביא תוצאות.
לוגו דייסון

189%

יחס המרה למודעות

לוגו איסתא

424%

הכנסות מהאתר

לוגו קפה עלית

139%

מבקרים חדשים באתר

לוגו נקסט

258%

רכישות אורגניות

לוגו קפה עלית
139%

מבקרים חדשים

לוגו דייסון
189%

יחס המרה למודעות

לוגו איסתא
424%

הכנסות מהאתר

שיווק דיגיטלי שמביא תוצאות.