גוגל חוזרת ל160 תווים, פייסבוק משפרת את הדוחות למפרסמים ואיך יוצגו אתרים לא מאובטחים בכרום

איתי ברנר
חדשות קידום אתרים

[box type=”note”]אז מה היה לנו בשבוע החולף? בתחילת כל שבוע נביא כאן את רשימת הפוסטים המעניינים ביותר שמצאנו בבלוגספירה המקומית והעולמית בנושא קידום אתרים, שיווק באינטרנט ומדיה חברתית. כך תוכלו להיחשף למידע מעניין נוסף שאנחנו לא מספיקים לסקר כאן במהלך השבוע. [/box]

גוגל נלחמת בהונאות נגד עסקים קטנים

גוגל הודיעה בבלוג מוצרי החיפוש שלה על כך שהיא תתחיל לנקוט צעדים אקטיבים נגד רמאים שמתחזים לגוגל ומבטיחים הבטחות שווא לעסקים קטנים או אפילו מאיימים עליהם בהסרה מגוגל אם לא ישלמו להם כסף על שירותים שהם למעשה בחינם.

בין היתר, גוגל כבר נקטה צעדים משפטיים נגד מספר חברות כגון Kydia Inc ו-Point Break Media ופיתחה כלים שנועדו לזהות את חשבונות הגוגל שמקושרים לנוכלים, וזאת בנוסף לכלי דיווח שבו העסקים יכולים להשתמש (בינתיים לא בעברית).

בנוסף, לגוגל יש תכנית הדרכה לעסקים קטנים בשם Get your business online (וגם לנו יש עצות קידום לעסקים קטנים), וגם בה יינתנו לעסקים טיפים כיצד להימנע מהונאות. גוגל אף תלך צעד אחד קדימה ותבנה רשימה לבנה של ספקי שירותים מומלצים בתחום.

כרגע המאמצים של גוגל מתמקדים בארה”ב, ולכן היא מציעה לעסקים קטנים להסיר את מספר הטלפון שלהם ממאגרי מפרסמים בכמה דרכים שונות (לדוגמה, דרך National Do Not Call Registry).

גוגל משנה (שוב) את האופן בו כרום יציג אזהרות אבטחה

אחרי הרבה זגזוגים מצד גוגל, החברה החליטה כיצד יופיעו האזהרות והסטטוסים של אתרים לא מאובטחים. השינוי האחרון בעניין יקרה באוקטובר עם השחרור המיועד של גרסה 70, הנה מה שצפוי לנו:

  • בהתחלה יוסר הכיתוב “מאובטח” (Secure) עבור אתרים מאובטחים ויישאר רק סמל המנעול.
  • לאחר מכן יוסר סמן המנעול ולמעשה לא יופיע שום סימן מיוחד לצד אתרים מאובטחים.
  • המקום היחיד שבו יהיה סימון של “לא מאובטח” הוא בעמודים שבהם המשתמש מכניס פרטים בצורה לא מאובטחת. בהתחלה הסימון יהיה אפור, וכאשר המשתמש יתחיל להקליד, הוא יובלט בצבע אדום.
  • כפועל יוצא מכך, דפים לא מאובטחים שלא מבקשים הזנה של מידע לא יסומנו כלל.

באופן זה גוגל מקווה לפשט את כל עניין האבטחה בכרום במטרה שלא לבלבל את הגולשים ולהציג התראות שאינן רלוונטיות.

כלי ניהול משופרים למנהלי קבוצות בפייסבוק

פייסבוק הציגה כמה תכונות חדשות שמאפשרות למנהלי קבוצות לנהל בצורה טובה יותר את הקבוצה שלהם. מי שכותב באנגלית או בספרדית יכול לשלוח שאלות לתמיכה של פייסבוק ולקבל מענה תוך יום עסקים אחד. כמו כן, קיים מרכז מידע לקהילת המנהלים שנועד לתת להם טיפים בנוגע לאופן הטוב ביותר לנהל קבוצות (בינתיים באנגלית).

שינוי משמעותי נוסף הוא היכולת ליידע משתמשים שפוסט שלהם נמחק עם הסיבה למחיקה. המנהל יכול לבחור בין מספר אפשרויות כמו למשל “קידום אישי וספאם” וגם להוסיף הערות משלו שיהיו גלויות למנהלים אחרים שירצו לראות את היסטורית החסימות. מנגד, אפשר ליצור רשימה לבנה של משתמשים שהפוסט שלהם יאושר באופן אוטומטי (אם נדרש אישור ידני לכל פוסט בקבוצה).

גוגל ניוז זוכה לממשק משופר (הגרסא העברית עוד זקוקה לשיפוץ)

אם פתחתם את אפליקציית גוגל ניוז בשבועיים האחרונים, בוודאי שמתם לב שהיא זכתה למתיחת פנים משמעותית. השינוי הגדול ביותר הוא הצגת רשימה מותאמת אישית על פי היסטורית הגלישה של המשתמש והמקורות החדשותיים בהם הוא מבקר.

מעבר לרשימה האישית, אפשר לראות חדשות בקטגוריות שונות כמו מדע, בידור, ספורט וגם מבזקים ולשמור את רשימת המקורות המועדפים וידיעות ספציפיות לקריאה במועד מאוחר יותר.

למרבה הצער, נראה שהאפליקציה עדיין זקוקה ללא מעט שיפצורים, לפחות בגרסת האנדרואיד בעברית. לדוגמה, לפני מרכאות מופיע סימן “סלאש” שהוא למעשה Escape character (תו שנועד להבדיל בין מרכאות שהן חלק מקוד תכנות לבין מרכאות שהן חלק ממחרוזת טקסט). יש גם קטגוריות שבהן מופיעה רק ידיעה אחת ואין ממש ידיעות באנגלית כברירת מחדל.

מי שמחפש חלופה לניוז, יכול להשתמש בגוגל פיד (לשעבר Now) המציג תכנים חדשים שהתפרסמו ברשת ויכולים לעניין את המשתמש, אם כי לא בהכרח כאלו שעוסקים בחדשות. למרבה הצער, נראה שגם כאן גוגל ביצעה לאחרונה שינוי והוסיפה מודעות בין הידיעות.

גוגל עושה אחורה פנה ומקצרת את התיאורים בתוצאות החיפוש

לאחר שגוגל האריכה את תיאורי ה-Meta בתוצאות החיפוש לאורך מקסימלי של 300 תווים, היא אשרה שקצרה אותם שוב, אם כי האורך עצמו יישאר דינאמי. לפי בדיקה של Rank Ranger, האורך הממוצע הוא עכשיו כ-160 תווים בתוצאות הרגילות ו-130 תווים לתוצאות במובייל.

מדוע גוגל עשתה זאת? האם היא ציפתה שה-CTR בין התוצאות יהיה “הוגן” יותר והתאכזבה מהתוצאות? כנראה שעל השאלה הזו יהיה קצת קשה יותר לענות.

גם טוויטר רוצה להילחם בספאם

טוויטר פרסמה פוסט בבלוג שלה עם פירוט של מספר שינויים שאותם היא עורכת באלגוריתם שלה ונועדו לייצר סביבה נוחה יותר למשתמשים. בניגוד למקומות אחרים בהם יש שחור ולבן, טוויטר מודעת לכך שהפלטפורמה שלה נחשבת לגמישה יותר ולכן לא בהכרח נוקטת צעדים נגד כל מי שהחשבון שלו זוכה לדיווח מצד משתמשים אחרים. זאת כל עוד הוא לא מפר את תנאי השימוש שלה באופן ברור. מצד שני, עדיין יש משתמשים שמוצאים את התוכן הזה פוגעני.

עד עכשיו טוויטר השתמשה בשילוב של לימוד מכונה ובדיקה אנושית בשביל לבצע אופטימיזציה לאופן שבו היא מציגה ציוצים בשיחות וחיפושים, ועכשיו היא תנסה להגדיל את החלק האוטומטי באמצעות ניתוח סיגנלים שעשויים להצביע על ההתנהגות של המשתמשים.

טוויטר גם ספקה מספר דוגמאות לסיגנלים שהיא יכולה לנתח, גם אם הם לא תמיד גלויים לעיני המשתמשים. לדוגמה, חשבונות לא מאומתים, פתיחת מספר חשבונות במקביל, תיוג מספר רב של חשבונות שלא עוקבים אחרי החשבון בחזרה ואפילו רשת של חשבונות שמייצרים “מתקפה מתואמת”. רוב הציוצים שיושפעו מהסיגנלים האלה לא ייעלמו לחלוטין ויופיעו אם המשתמש יבחר לראות את כל התוצאות או פריטים נוספים בפיד.

מהתוצאות הראשוניות של טוויטר, היא מדווחת שמספר הדיווחים על תוצאות בחיפוש ירד ב-4% ובשיחות ב-8%, כאשר שינויים נוספים צפויים בעתיד.

דוחות חדשים של פייסבוק יעניקו למפרסמים השוואה טובה יותר בין קמפיינים

האיחוד בין מנהל המודעות לבין ה-Power Editor העניק לפייסבוק את היכולת להציג כמה שיפורים משמעותיים לכלי הדיווח ויצירת המודעות.

השינוי המרכזי בדיווח מאפשר לבצע חתכים של מדדים שונים (Metrics) בקלות. לדוגמה, גיל, מין או מיקום גאוגרפי. שינוי חשוב נוסף מאפשר לשכפל קמפיינים ומודעות או להוסיף מודעות לקמפיינים קיימים בלי לעבור בין מסכים שונים באמצעות ממשק המזכיר יותר תוכנה לשולחן העבודה.

שינוי חשוב נוסף בפן הקריאטיבי מקל מאוד על קבלת תובנות מ-A/B Testing ומאפשר לראות את הגרסה הטובה ביותר על בסיס אלמנטים משותפים בין קמפיינים כמו למשל תמונות, כותרות או טקסט, זאת מלבד היכולת לבצע את ה-A/B Testing  באופן אוטומטי (אפשרות שכבר קיימת מספר חודשים).

פייסבוק מבטיחה לספק עדכונים נוספים במרכז העזרה למפרסמים.

תגיות רלוונטיות: חדשות SEOחדשות גוגל
שתפו:
נכתב על ידי
עורך וכותב תוכן עצמאי, בין היתר הקים את Web Wiz המספקת פתרונות כתיבת תכנים וניהול תוכן.
0 0 הצבעות
קלות השימוש
0 0 הצבעות
פיצ'רים ופונקציונליות
0 0 הצבעות
תמיכה טכנית
0 0 הצבעות
תמורה לכסף
הרשמו
הודע על
guest

6 תגובות
הישן ביותר
החדש ביותר בעלת הכי הרבה הצבעות
פידבקים מוטבעים
צפייה בכל התגובות
עומר לייבנזון
64
מדיה חברתית
עומר לייבנזון
86
מדיה חברתית
עומר לייבנזון
102
מסחר אלקטרוני
עומר לייבנזון
42
פרסום באינטרנט
עומר לייבנזון
91
מדיה חברתית
יורם ליכטנשטיין
105049
תוכן וקופירייטינג
דוד כהן
99566
מדיה חברתית
בן אורן
87783
קידום אתרים
דנה רוזן
82468
ניהול קהילה
נשארים מעודכנים בכל מה שחדש בדיגיטל

מעל 15,000 אנשי שיווק ובעלי עסקים נשארים מעודכנים בכל מה שחדש בשיווק דיגיטלי מאז 2007

6
0
נשמח לשמוע את דעתך, נודה לתגובהx
שיווק דיגיטלי שמביא תוצאות.
לוגו דייסון

189%

יחס המרה למודעות

לוגו איסתא

424%

הכנסות מהאתר

לוגו קפה עלית

139%

מבקרים חדשים באתר

לוגו נקסט

258%

רכישות אורגניות

לוגו קפה עלית
139%

מבקרים חדשים

לוגו דייסון
189%

יחס המרה למודעות

לוגו איסתא
424%

הכנסות מהאתר

שיווק דיגיטלי שמביא תוצאות.