אלגוריתם חדש בגוגל, מדידת חשיפות חדשה בפייסבוק, משקיעים יותר באיקומרס ועוד

עמית אדלר
חדשות קידום אתרים

[box type=”note”]אז מה היה לנו בשבוע החולף? בתחילת כל שבוע נביא כאן חדשות דיגיטל עם רשימת הפוסטים המעניינים ביותר שמצאנו בבלוגספירה המקומית והעולמית בנושא קידום אתרים, שיווק באינטרנט ומדיה חברתית. כך תוכלו ליחשף מידע מעניין נוסף שאנחנו לא מספיקים לסקר כאן במהלך השבוע. [/box]

גוגל BERT – אלגוריתם חדש להבנת שפה טבעית

ביום שישי גוגל הכריזה על אלגוריתם חדש בשם BERT, שמיועד לנתח ולהבין שפה טבעית בצורה מדויקת יותר. אומנם הוא קיים כבר כמעט שנה, אבל השינוי עצמו ייכנס לפעולה השבוע, וישפיע על עשירית מהשאילתות בגוגל ארה”ב בשפה האנגלית (שפות אחרות ישולבו בהמשך). בכל הנוגע לתשובות ישירות (Featured Snippets), ברט ישפיע עליהן בכל השפות ולא רק באנגלית.

BERT הוא רשת נוירונית המיועדת לעיבוד שפה טבעית (NLP – Natural Language Processing), ששמו נגזר מראשי התיבות (שוברי השיניים) Bidirectional Encoder Representations from Transformers. תפקידו הוא לסייע למחשבים להבין את השפה האנושית, קצת יותר קרוב לצורה בה בני אדם מבינים אותה.

זהו כנראה העדכון הגדול מסוגו מאז ראנק בריין בסוף 2015, והוא יפעל לצדו ולא במקומו. גוגל מספקת דוגמה לצורה בה יפעל ברט, בשאילתות שעד היום בלבלו קצת את המנוע הקיים. דוגמאות ניתן לראות בפוסט המקורי, בו גוגל מודה ש”חיפוש אינו בעיה שנפתרה בשלמותה”, ואפילו עם ברט לא תמיד גוגל צודק.

כמו תמיד, נשאלת השאלה האם אנשי SEO צריכים לבצע שינויים בעקבות העדכון החדש. התשובה היא “לא”, בדיוק כפי שקרה עם ראנק בריין. לא באמת ניתן לבצע אופטימיזציה לסוג כזה של שינוי, מעבר לכתיבה בשפה טבעית ורגילה.

לסקירה המלאה שלנו >>>

פייסבוק משנה את מדידת החשיפות האורגניות בדפים

כדי להתאים את מדידת החשיפות האורגניות לממומן, וכדי לסייע למפרסמים להשוות בין שני האפיקים – פייסבוק תקצר את משך הזמן הדרוש להגדרת חשיפות אורגניות חוזרות.

זוהי בעצם דרך חדשה ומתוקנת לפילטור של חשיפות אורגניות, המתרחשות בטווח זמן קצר בדפי פייסבוק. העדכון יבוצע במהלך השבועות הקרובים, אך פייסבוק לא מסרה מידע לגבי מה ייחשב טווח זמן קצר לסינון.

בהקשר לכך חשוב לציין כי ירידה בחשיפות אורגניות, אין משמעה ירידה בביצועי הדף בהכרח. למעשה, עם ירידת כמות החשיפות ייתכן שמנהלי דפים אף יראו עלייה בביצועי הדף (שכן הוסרו ממנו חשיפות אורגניות לא רלוונטיות).

מחקר: אין קשר בין חשיפה של מודעה ליעילותה

חברת Kargo בדקה האם מדד החשיפה (Viewability) של מודעה עומד בקורלציה ליעילותה (Memorability). ההנחה המקובלת בתעשייה היא שאם מודעה נמצאת על גבי המסך למשך זמן מסוים, זהו מדד גם ליעילותה הפרסומית.

בפועל המחקר מצא את ההפך. מודעות באפליקציות משחק ובמובייל ווב היו בעלות מדד החשיפה הגבוה ביותר, אבל היו פחות זכירות. לעומת זאת, מודעות אינסטגרם ומודעות מובייל בתוך מאמרים היו בעלות מדד החשיפה הנמוך ביותר, אבל היו הזכירות והאפקטיביות ביותר.

כמו כן המחקר בדק האם הנשאלים זוכרים את שמות המותגים, לפי הפלטפורמה בה הוצגו המודעות. נמצא כי גלישה במובייל יעילה משמעותית יותר מפלטפורמות אחרות, כגון אינסטגרם, משחקים ודסקטופ. להרחבה הקליקו כאן >>>

ההשקעה בפרסום איקומרס עולה

ברבעון האחרון מפרסמים משקיעים 39% מתקציב החיפוש במודעות שופינג, ו-37% מתקציב הפרסום בסושיאל במודעות מוצרים; כך לפי נתוני חברת Kenshoo.

מבין שני הסוגים, ההוצאה על מודעות מוצרים בסושיאל נמצאת בעלייה יותר משמעותית – עדות לכך שקמפיינים של שופינג בחיפוש עלולים לעמוד למבחן בזמן הקרוב, במיוחד בחגים המתקרבים בעולם הנוצרי.

הנתונים מבוססים על 3,000 חשבונות של מפרסמים וסוכנויות ב-150 ארצות, המשתמשים בפלטפורמת Kenshoo לפרסום בגוגל, אמזון, באידו, יאנדקס, יאהו, פינטרסט, סנאפצ’ט, פייסבוק ואינסטגרם.

גוגל בוחנת מודעות לידים ותגובות אוטומטיות ב-GMB

1. בדומה למודעות הלידים של פייסבוק, גם גוגל בוחנת מודעות חיפוש עם אפשרות לשליחה ישירה של לידים. מפרסמים יוכלו לבחור תוסף מודעה המוביל את המשתמש לטופס לידים, שמגיע ישירות ל-CRM באמצעות Webhooks.

זו לא פעם ראשונה שגוגל עושה את זה. ב-2010 נבחנה אפשרות דומה בשם “תוסף יצירת קשר” (Contact Form Extension), כאשר הלידים נשלחו ישירות למפרסמים במייל. הניסוי מעולם לא עבר את שלב הבטא, ואז שוב ב-2011 בחנה גוגל אופציה של השארת טלפון או מייל ישירות דרך מודעת חיפוש (Cost Per Lead Ad), אבל גם זה הושבת בסופו של דבר.

2. דיווחים ברחבי הרשת מעידים על תגובות אוטומטיות ומוכנות מראש, בביקורות גוגל לעסק שלי. התגובות לא מופיעות מעצמן, אלא אך ורק כאשר מנהל העמוד מקליק על אפשרות התגובה – ומקבל תשובה מוכנה. כעת הוא יכול להחליט האם להשתמש בה או לכתוב משהו אחר.

יש להניח שפועלת כאן בינה מלאכותית כלשהו, הבוחנת את חוות הדעת ומציעה תשובה רלוונטית. בעוד שבאנגלית זה כנראה יותר מוצלח (גוגל מבין אנגלית יותר טוב מכל שפה אחרת), מתעורר ספק קל באשר ליכולת הזו בשפה העברית. נמשיך לעקוב ולדווח.

הקליקו על התמונה לקבלת אנימציה בחלון חדש.

יותר תשובות ישירות בדסקטופ מאשר במובייל

מחקר של Rank Ranger מצא כי התשובות הישירות בגוגל מופיעות בתדירות שונה, בהתאם למכשיר בו משתמשים. בעוד שבמובייל מופיעות תשובות ישירות ב-73.3% מהמקרים, בדסקטופ מדובר ב-86.6% (הבדל של 13% לטובת דסקטופ).

יש לציין שהנתון המעניין הזה עומד בסתירה לפוסטים של ראנד פישקין, בהם הוא טוען שיש יותר תשובות ישירות במובייל – מה שגורם לאחוז ניכר של אפס קליקים באורגני (אם יש לך תשובה מול העיניים, אין צורך להקליק כדי לקבל אותה).

ללמוד SEO עם גוגל

גוגל החלה בהפקה של סדרת סרטוני אנימציה לאנשי SEO מתחילים עד מתקדמים, המעוניינים ללמוד את התחום. הסרטונים הם כנראה המשך למדריך ה-SEO הכתוב של גוגל, והם יעסקו במגוון נושאים: איך עובד החיפוש בגוגל? האם אני צריך אתר? איך להגדיר מטרות עסקיות באתר? טיפים למציאת מפתח אינטרנט ואיש SEO וכן הלאה.

כל הסרטונים ירוכזו בערוץ היוטיוב Search For Beginners.

הנה סרטון ההיכרות:

סרטון הפרק הראשון – האם אני צריך אתר?

שתפו:
נכתב על ידי
עמית אדלר הוא מקדם אתרים מ-2008 ואיש המילה הכתובה מ-1999. בעל תואר שני בפילוסופיה של המדע, מוסמך גוגל אנליטיקס ובלוגר נלהב.
0 0 הצבעות
קלות השימוש
0 0 הצבעות
פיצ'רים ופונקציונליות
0 0 הצבעות
תמיכה טכנית
0 0 הצבעות
תמורה לכסף
הרשמו
הודע על
guest

0 תגובות
פידבקים מוטבעים
צפייה בכל התגובות
עומר לייבנזון
75
מדיה חברתית
עומר לייבנזון
95
מסחר אלקטרוני
עומר לייבנזון
37
פרסום באינטרנט
עומר לייבנזון
81
מדיה חברתית
עומר לייבנזון
66
פרסום באינטרנט
יורם ליכטנשטיין
105017
תוכן וקופירייטינג
דוד כהן
99469
מדיה חברתית
בן אורן
87768
קידום אתרים
דנה רוזן
82461
ניהול קהילה
נשארים מעודכנים בכל מה שחדש בדיגיטל

מעל 15,000 אנשי שיווק ובעלי עסקים נשארים מעודכנים בכל מה שחדש בשיווק דיגיטלי מאז 2007

0
נשמח לשמוע את דעתך, נודה לתגובהx
שיווק דיגיטלי שמביא תוצאות.
לוגו דייסון

189%

יחס המרה למודעות

לוגו איסתא

424%

הכנסות מהאתר

לוגו קפה עלית

139%

מבקרים חדשים באתר

לוגו נקסט

258%

רכישות אורגניות

לוגו קפה עלית
139%

מבקרים חדשים

לוגו דייסון
189%

יחס המרה למודעות

לוגו איסתא
424%

הכנסות מהאתר

שיווק דיגיטלי שמביא תוצאות.