ג’ון מולר על הפניות ל-HTTPS, פייסבוק ממשיכה לחסום אפליקציות והאם יש קשר בין דירוג ביוטיוב לדירוג בגוגל?

איתי ברנר
חדשות קידום אתרים

[box type=”note”]אז מה היה לנו בשבוע החולף? בתחילת כל שבוע נביא כאן חדשות דיגיטל עם רשימת הפוסטים המעניינים ביותר שמצאנו בבלוגספירה המקומית והעולמית בנושא קידום אתרים, שיווק באינטרנט ומדיה חברתית. כך תוכלו להיחשף למידע מעניין נוסף שאנחנו לא מספיקים לסקר כאן במהלך השבוע. [/box]

ג’ון מולר על הפניות ל-HTTPS ואוטוריטה של כותבים

בהאנגאאוט השבועי מיום שלישי ג’ון מולר נשאל על הדרך הנכונה לבצע הפניות מגרסה לא מאובטחת של האתר (HTTP) לגרסה המאובטחת (HTTPS). על פי מולר, שימוש בהפניות אחרות, כמו למשל 303, לא מהווה אינדיקציה מושלמת ולכן גוגל צריך לבודד כל URL בנפרד בשביל לבדוק שלא מדובר בחסימה בקובץ robots.txt או תג noindex. לכן, הפניה מסוג 301 תמיד תהיה הרבה יותר מהירה ונכונה.

שאלה אחרת שהופנתה למולר היא איך בדיוק ניתן להסיר כותב עם מוניטין גרוע מהאתר בלי להסיר את התוכן שכתב. מולר השיב שהאלגוריתם לא מתחשב במוניטין של הכותב גם אם המדרגים האנושיים נדרשים להתחשב בכך כשהם מדרגים אתרים באופן ידני (הדירוג שלהם כמובן לא משפיע על זה של גוגל). במילים אחרות, אין מה לדאוג אם פרסמתם מאמר של כותב שהמוניטין שלו רחוק מלהיות טוב מאוד. מצד שני, אם מצאתם כותב מעולה, זה לא אומר שהאתר שלכם יתחיל לעלות בדירוגים רק מעצם העובדה שהוא כותב אצלכם.

תוכלו לראות את שתי השאלות כאן אחת אחרי השנייה –

פייסבוק חוסמת עוד אפליקציה עם פוטנציאל לזליגה של מידע

פייסבוק מתריעה וחוסמת אפליקציה נוספת שהייתה בשימוש לפני 2012 ושמה myPersonality. באפליקציה השתמשו “רק” 4 מיליון גולשים. בסך הכול חסמה פייסבוק יותר מ-400 אפליקציות מאז חודש מרץ.

מעבר למשבר של קמבריג’ אנלטיקה והחשש שגם בחירות האמצע בארה”ב יהיו נתונות למניפולציות כבדות, פייסבוק צריכה להתמודד גם עם התקנות החדשות של האיחוד האירופאי (GDPR) שמטילות על כל מי שאוסף נתונים על תושבי האיחוד האירופאי את החובה לעמוד בתנאים מחמירים, וזו כנראה הסיבה לכך שהחברה הקשיחה את תהליך האישור של אפליקציות חדשות.

מי יותר מודאג מזמן המסך שלו? מסתבר שדווקא הצעירים

סקר של חברת המחקר pew שנערך בקרב 1,058 הורים ו-743 צעירים באמריקה חושף כמה ממצאים מפתיעים על ההבדל שבין צעירים לבין ההורים שלהם בכל הנוגע לשימוש במסכים. על פי הסקר, דווקא הצעירים בגילאים 13 עד 17 הם אלו שמודעים יותר לשימוש הנרחב שהם עושים במסכים. רובם מודאגים מהשימוש הנרחב בטלפון באופן כללי (54%), לאחר מכן מהשיטוט ברשתות החברתיות (41%) ולאחר מכן משעות רבות של משחק במשחקי וידאו (26%), ומסתבר שיותר ממחצית מהם מנסים להיגמל מכך, אם כי כאן המספרים הפוכים (52%, 57% ו-58% בהתאמה).

כאשר מבצעים חלוקה מגדרית, מסתבר שהבנות מודאגות בעיקר מהשימוש במדיה חברתית, ואילו הבנים חוששים בעיקר מהמשך המשחק במשחקי וידאו.

זמן מסך צעירים ומבוגרים

לעומת הצעירים, רוב המבוגרים (55%) חושבים שהם לא מבלים מול המסך יותר מדי זמן. למרות זאת, שני שליש מהם סבורים שהילדים שלהם נמצאים יותר מדי זמן מול מסכים ו-57% אמרו שהם ניסו להגביל את זמן המסך של ילדיהם במידה כזו או אחרת.

כששתי הקבוצות נשאלו ספציפית האם הם מרגישים שדעתה של הקבוצה השנייה מוסחת בזמן שיחה, הסתבר שיותר מחצי מהצעירים סבורים שהדבר נכון לגבי הוריהם, ואילו אצל ההורים מדובר כבר ביותר משני שליש (72%).

פייסבוק מציגה כלים חדשים לעריכה פשוטה של וידאו במובייל

בשבוע שעבר הציגה פייסבוק כלים חדשים לעריכת וידאו עבור המובייל (מעניין שהיא משתמשת בביטוי Mobile First). לכלים הללו יש כמה יכולות מעניינות:

חיתוך של תמונות סטילס וטקסט – הכלי מאפשר ליצור סרטוני וידאו מתמונות סטטיות וטקסט בפורמט המתאים לפייסבוק (1:1) או לפורמט אנכי באינסטגרם (9:16). כמו בשאר הקמפיינים במנהל המודעות, גם כאן ניתן לבחור בין כמה מטרות שונות: קידום מוצר אחד או מספר מוצרים (6 שניות כ”א), הצגת יתרונות מוצר (15 שניות) והבלטת מותגים להאצת חשיפה למוצרים (גם כן 15 שניות).

חיתוך וידאו – מאפשר לחתוך את הווידאו לפורמטים שמתאימים למודעות הסטרימינג או בתוך הסיפורים.

יצירת וידאו פשוטה – יצירת וידאו ישירות מדף העסק באמצעות אלבומים או תמונת הכותרת (Cover). הכלי פועל באופן אוטומטי כאשר מבצעים “בוסט” לפוסט כשכל מה שהמשתמש צריך לעשות זה לבחור את האנימציה הרצויה.

כיצד הדירוג של סרטוני וידאו ביו-טיוב שונה מזה בתוצאות של גוגל?

מודי אוברשטיין מ- Rank Rangr פרסם השבוע מחקר שעוסק בדירוגים של סרטונים ביו-טיוב לעומת אלו בתוצאות של גוגל. המחקר עצמו ארוך למדי, ולכן הוצאנו ממנו את עיקרי הדברים:

המחקר נעשה בעקבות שינוי של גוגל שהעבירה חלק גדול מתוצאות הווידאו הישר מהתוצאות האורגניות לסבב של תוצאות בראש התוצאות במחשבים אישיים (Desktop). מכאן נשאלת השאלה האם אפשר להרוג שתי ציפורים במכה אחת ולהתברג בקלות גם ביו-טיוב וגם בגוגל?

לכאורה שני האלגוריתמים המקבילים של דירוג הווידאו לא אמורים להיות שונים מדי, אבל מסתבר שבפועל ההבדלים די גדולים. לדוגמה, הסרטון שהופיע במקום הראשון בקרוסלה בגוגל, הופיע בממוצע במקום 14 ביו-טיוב. השני במקום 27, ואילו הסרטונים החמישי והשישי הופיעו במקום זניח (54).

דירוג ביו-טיוב מול SERP בגוגל

מכיוון שמדובר בממוצעים, הבדיקה הבאה שמורדי ערך הייתה לגבי נישות כאלו ואחרות כמו למשל מדריכים (How to) ואחת יותר ספציפית היא של מתכונים. אבל גם כאן הסרטונים בתוך יו-טיוב היו עם דירוגים נמוכים יחסית. חלק אמנם הגיעו למקומות גבוהים יותר מאחרים, אבל תמונת המצב הכללית לא היתה טובה.

קטגוריה נוספת שנבדקה היא של קונספטים שונים כמו למשל תיאורית האבולוציה או אטומים מתחלקים. כאן התוצאות כבר היו יותר דומות כשרוב הסרטונים במקומות גבוהים בקרוסלה של גוגל דורגו במקומות גבוהים גם ביו-טיוב. מכאן נבדקו עוד מספר קטגוריות עם תוצאות משתנות, כשאחת מבין אלו עם הקורלציה הגבוהה ביותר הייתה של  “שפץ ביתך” (Home Improvement).

למרות שהקורלציה הייתה יחסית גבוהה בחלק מהנישות, עדיין מדובר בתוצאות מאוד לא אחידות ולכן מורדי סיכם שבשלב הזה לממוצעים אין הרבה משמעות. הוא החליט לעשות בדיקה נוספת ולפרק את הנתונים על פי טווח מיקומים. כאן המגמה העיקרית שנראתה היא שהירידה במיקום בקרוסלה התאימה לירידה באחוז הסרטונים שהופיעו באחד משלושת המקומות הראשונים ביו-טיוב. לעומת זאת, בשאר הטווחים לא נצפתה ממש מגמה. עם זאת, באופן יוצא דופן, רק אחוז קטן  מסרטונים התברגו במיקומים 11-20.

מעבר לנתונים האלו, מורדי מצא עוד כמה מקרים יוצאי דופן:

  • בין הסרטון המוצג שמופיע בגדול בעמוד התוצאות ובין הסרטונים בקרוסלה מתחת לא הייתה ממש קורלציה ולעיתים הקרוסלה הציגה סרטונים אחרים לגמרי (למרות שצריך לזכור שבלי גלילה יש רק שלושה מקומות בקרוסלה).
  • כשגוגל התבקשה להראות קטע מפורסם כמו תפיסה שנכנסה לפנתיאון בעולם הבייסבול, הסרטונים ביו-טיוב ובקרוסלה לא תמיד התאימו לשאילתא, אבל התוצאות הטקסטואליות כן.
  • בכל מה שקשור לכוונה של הגולש, גם כאן התוצאות לא תמיד ברורות: בחיפוש של מורדי של הנחיתה על הירח, גוגל הציגה בקרוסלה שני סרטוני קונספירציה שטענו שהנחיתה מעולם לא התקיימה ורק אחד של הנחיתה כפי שאנחנו מכירים אותה. ביו-טיוב סרטוני הקונספירציה אמנם היו קבורים עמוק, אבל הסרטון האמיתי מהקרוסלה היה קבור אפילו עמוק יותר.
  • לפחות פעם אחת אותו הסרטון הופיע גם בקרוסלה וגם ביו-טיוב, אבל יו-טיוב תפסה את הערוץ המקורי, בעוד גוגל תפס את ההעתק שלו (מזכיר משהו?).

לסיכום העניין וכמו שאולי אפשר לצפות אם קראתם עד לכאן, מורדי מסיק שאין דרך אבסולוטית להשתבץ גם ביו-טיוב וגם בקרוסלה במקומות גבוהים, ולמעשה הדירוג בקרוסלה יכול להיות אפילו יותר מתאגר. מצד שני, יכול להיות שמדובר בכאבי גדילה ובהמשך התוצאות יהיו מתואמות באופן טוב יותר.

תגיות רלוונטיות: חדשות SEOחדשות גוגל
שתפו:
נכתב על ידי
עורך וכותב תוכן עצמאי, בין היתר הקים את Web Wiz המספקת פתרונות כתיבת תכנים וניהול תוכן.
0 0 הצבעות
קלות השימוש
0 0 הצבעות
פיצ'רים ופונקציונליות
0 0 הצבעות
תמיכה טכנית
0 0 הצבעות
תמורה לכסף
הרשמו
הודע על
guest

0 תגובות
פידבקים מוטבעים
צפייה בכל התגובות
עומר לייבנזון
46
מסחר אלקטרוני
עומר לייבנזון
30
פרסום באינטרנט
עומר לייבנזון
69
מדיה חברתית
עומר לייבנזון
59
פרסום באינטרנט
עומר לייבנזון
95
קידום אתרים
יורם ליכטנשטיין
104990
תוכן וקופירייטינג
דוד כהן
99355
מדיה חברתית
דנה רוזן
82453
ניהול קהילה
נשארים מעודכנים בכל מה שחדש בדיגיטל

מעל 15,000 אנשי שיווק ובעלי עסקים נשארים מעודכנים בכל מה שחדש בשיווק דיגיטלי מאז 2007

0
נשמח לשמוע את דעתך, נודה לתגובהx
שיווק דיגיטלי שמביא תוצאות.
לוגו דייסון

189%

יחס המרה למודעות

לוגו איסתא

424%

הכנסות מהאתר

לוגו קפה עלית

139%

מבקרים חדשים באתר

לוגו נקסט

258%

רכישות אורגניות

לוגו קפה עלית
139%

מבקרים חדשים

לוגו דייסון
189%

יחס המרה למודעות

לוגו איסתא
424%

הכנסות מהאתר

שיווק דיגיטלי שמביא תוצאות.