קניות חינם בגוגל, האפליקציות חוגגות, טרנדים בפינטרסט ועוד

עמית אדלר
חדשות קידום אתרים

גוגל לא תגבה עמלת רכישה ב- Buy on Google

כחלק ממהלך כולל המתבצע בחודשים האחרונים, גוגל משחררת עוד ועוד נכסים מתוצרתה לשימוש חופשי (מרכז הסחר, גוגל שופינג ועוד). כעת הודיעה החברה כי תפסיק לגבות עמלת רכישה בכל שימוש של Buy on Google (כפתור הרכישה בטאב שופינג).

כפתור “קנה בגוגל” הוא אפשרות אחת מתוך כמה אפשרויות לרכישה, ובהן פייפאל ושופיפיי. מרגע שהמשתמש בוחר לרכוש ישירות באמצעות גוגל, הוא למעשה לא עוזב את הטאב של שופינג, ולא יוצא אל אתר חיצוני. כל מהלך הרכישה, התשלום והסליקה מתבצע במלואו בתוך גוגל.

בכך למעשה גוגל מזעזעת את תחום האיקומרס העולמי. עסקים קטנים, שלא תמיד יכולים להרשות לעצמם אתרים עם אמצעי סליקה, מקבלים כעת אפשרות לסלוק בחינם בתוך גוגל. מצד אחד זה מצוין הן לגוגל והן לאותם עסקים קטנים; מצד שני – הדבר אומר שגוגל “גונבת” טראפיק פוטנציאלי מעסקים שהיו יכולים להביא את אותם משתמשים אליהם לאתר.

יש לציין שייקח זמן עד שהשדרוג הזה יגיע לישראל, אם בכלל (בין השנה הנוכחית לשנה הבאה).
לידיעה המקורית >
דרישות שימוש >

זינוק בתעשיית האפליקציות

מחקר של App Annie מעיד שכלכלת האפליקציות גדלה מבחינת כמות הורדות, זמן שימוש ועוד. אנשים מורידים יותר אפליקציות מבעבר, מאמצים אפליקציות חדשות בקצב מהיר מאי פעם, ומשתמשים באפליקציות בממוצע 3 שעות ביום (רבע משעות הערות).

המחקר הוזמן על ידי פייסבוק כדי לבחון את התפתחות שוק האפליקציות ב-5 השנים האחרונות. לדוגמה – בשנת 2019 המשתמש הממוצע התקין 93 אפליקציות במכשיר, מתוכן השתמש ב-41 מדי חודש. מדובר בעלייה של 85 ו-35 בהתאמה לעומת 2015.

אחת מהנקודות המעניינות במחקר, היא שגם לאפליקציות חדשות יש סיכוי להתברג גבוה ולקבל חשיפה (זאת בניגוד לנהוג לחשוב, שרק המוכרות ביותר מנצחות). התחרות בתחום התעצמה עד כדי כך, שאפליקציות שפעם היו בטופ מהוות כיום נפח קטן יותר מזמן השימוש לעומת לפני 5 שנים. מעל 60% מהאפליקציות החדשות בארה”ב, יכולות להגיע לטופ 30 בקטגוריה שלהן תוך חצי שנה.

לתובנות מרתקות נוספות מומלץ לגשת למחקר המלא >

שליש מהטופ 100 הן אפליקציות חדשות
שליש מהטופ 100 הן אפליקציות חדשות (מקור: App Annie)

פרופיל GMB משודרג ב-50 דולר לחודש?

לפי ידיעה לא רשמית, גוגל כנראה מאפשרת לשדרג את גוגל לעסק שלי בתשלום של 50 דולר לחודש. התשלום הופך את הפרופיל ל- Google Guaranteed (פיצ’ר נפוץ בחו”ל אבל לא מוכר בישראל), ותורם להבלטת הפרופיל לעומת אחרים ללא התווית הנחשקת.

בעבר היו לא מעט דיונים ושמועות בנושא פרופיל GMB בתשלום, בעיקר בשל סקרים שגוגל שלחה למשתמשי השירות, האם יהיו מוכנים לשלם עבורו. אבל נכון לעכשיו לא מדובר בהודעה רשמית מטעם גוגל. אחד ממשתמשי GMB צילם את האימייל שקיבל מהחברה, בו מוצע לו השדרוג בסכום האמור. ייתכן שבעתיד הסכום ישתנה, ובכל מקרה לא ברור עד כמה שווה לשלם עבור החשיפה הזו, והאם יהיה פה החזר השקעה משתלם.

מגמות חיפוש חדשות בפינטרסט

הרשת החברתית שחררה דוח המציג את מגמות החיפוש של משתמשיה נכון ל-2020. בהתאם לתחומי העניין, ניתן לתת מענה למשתמשי הרשת ולשפר את ביצועי האינטראקציה, הלידים והמכירות.

בעוד שפינטרסט ידועה בעיקר בנושאים כגון מתכונים, עיצוב הבית ועשה זאת בעצמך – משבר הקורונה מטה את החיפושים גם לנושאים כגון אורח חיים ובריאות. לדוגמה, החברה מדווחת שנשבר שיא בחיפושים הקשורים לבריאות נפשית בין פברואר למאי 2020, ובהם חיפושים בנושא מדיטציה (עלייה של 44%), הודיה (60%) וחיוביות (42%). מעבר לכך חלה עלייה גם בחיפוש נושאים הקשורים לתכנון עתידי וכן עיצוב פנים וחוץ.

לתובנות נוספות גשו לדוח המלא >

פייסבוק: הרבה לייקים ≠ הרבה צפיות

איך קובעים מה באמת פופולרי בפייסבוק? ג’ון הגמן, מנהל תחום הניוז פיד בחברה, חשף לאחרונה שכמות גבוהה של לייקים אין משמעה בהכרח כמות גבוהה של צפיות. תכנים בעלי ביצועים גבוהים בפייסבוק, לא בהכרח מייצגים את מה שרוב האנשים רואים בפועל.

“בעוד שחלק מהפוסטים המכילים קישורים זוכים להרבה לייקים, תגובות ואינטראקציה – התוכן הזה מהווה אחוז קטן מאוד ממה שרוב האנשים רואה בפייסבוק”, כתב הגמן, בתגובה לטרונייה שפורסמה בטוויטר בנושא הזה.

כדי לקבוע מה באמת פופולרי בפייסבוק, לא מומלץ לקשר זאת למעורבות משתמשים. השיטה הטובה ביותר לקביעת פופולריות של קישורים, לפי הגמן, היא להתבונן בנתון הנקרא טווח הגעה (Reach). לצערם של המפרסמים ואנשי הדיגיטל, הנתון הזה גלוי רק לעובדי פייסבוק נכון לעכשיו.

ידיעות בקטנה

  • עד היום ההמרות בגוגל אדס היו מוגדרות בצורה מסוימת (רכישה, ליד, צפייה בדף, הרשמה, אחר). החל מבקרוב מומלץ לשנות אותן ידנית בהתאם לצורכי הקמפיין. אם לא, הן ישונו אוטומטית על ידי גוגל.
  • מנוע החיפוש בינג שחרר תוסף וורדפרס, המסייע בשליחת דפי אינטרנט מיידית לאינדקס שלו. הנחיות התקנה ושימוש – כאן >
  • גוגל עדכנה את הנחיות השימוש והאיכות של דיסקבר. ההנחיות החדשות מאפשרות לקבל חשיפה בפיד בצורה קלה יותר מבעבר, ועוסקות בשינויים כגון מדד EAT, כותרות, תמונות גדולות ועוד.

 

שתפו:
נכתב על ידי
עמית אדלר הוא מקדם אתרים מ-2008 ואיש המילה הכתובה מ-1999. בעל תואר שני בפילוסופיה של המדע, מוסמך גוגל אנליטיקס ובלוגר נלהב.
0 0 הצבעות
קלות השימוש
0 0 הצבעות
פיצ'רים ופונקציונליות
0 0 הצבעות
תמיכה טכנית
0 0 הצבעות
תמורה לכסף
הרשמו
הודע על
guest

0 תגובות
פידבקים מוטבעים
צפייה בכל התגובות
עומר לייבנזון
75
מדיה חברתית
עומר לייבנזון
95
מסחר אלקטרוני
עומר לייבנזון
37
פרסום באינטרנט
עומר לייבנזון
81
מדיה חברתית
עומר לייבנזון
66
פרסום באינטרנט
יורם ליכטנשטיין
105019
תוכן וקופירייטינג
דוד כהן
99488
מדיה חברתית
בן אורן
87774
קידום אתרים
דנה רוזן
82462
ניהול קהילה
נשארים מעודכנים בכל מה שחדש בדיגיטל

מעל 15,000 אנשי שיווק ובעלי עסקים נשארים מעודכנים בכל מה שחדש בשיווק דיגיטלי מאז 2007

0
נשמח לשמוע את דעתך, נודה לתגובהx
שיווק דיגיטלי שמביא תוצאות.
לוגו דייסון

189%

יחס המרה למודעות

לוגו איסתא

424%

הכנסות מהאתר

לוגו קפה עלית

139%

מבקרים חדשים באתר

לוגו נקסט

258%

רכישות אורגניות

לוגו קפה עלית
139%

מבקרים חדשים

לוגו דייסון
189%

יחס המרה למודעות

לוגו איסתא
424%

הכנסות מהאתר

שיווק דיגיטלי שמביא תוצאות.