איך תמנעו מהשבתות ביו-טיוב, מודעות חכמות גם בווידאו ומודעות פייסבוק עוברות לטייס אוטומטי

איתי ברנר
חדשות קידום אתרים

[box type=”note”]אז מה היה לנו בשבוע החולף? בתחילת כל שבוע נביא כאן חדשות דיגיטל עם רשימת הפוסטים המעניינים ביותר שמצאנו בבלוגספירה המקומית והעולמית בנושא קידום אתרים, שיווק באינטרנט ומדיה חברתית. כך תוכלו ליחשף מידע מעניין נוסף שאנחנו לא מספיקים לסקר כאן במהלך השבוע. [/box]

גוגל מאפשרת לעוד חנויות וסוחרים להשתמש בפלטפורמות שלה

גוגל הודיעה כי היא מרחיבה את מגוון היכולות שזמינות של לסוחרים וקמעונאים (Retailers) בנוגע לחשיפת המוצרים שלהם בגוגל.

1.דו”ח חדש בסרצ’ קונסול מתייחס למוצרים הנמצאים באתר ומסומנים דרך סימון המידע המובנה. כרגע הדוח מציג רק את מספר המוצרים על פי ההגדרות שלהן: הגדרות תקינות, הגדרות תקינות עם הערות ושגיאות. כרגע הדו”ח לא מציג נתונים אודות מספר החשיפות של כל עמוד מוצר (למרות שאם יש להם URL דומה, אפשר לסנן אותם דרך הדו”ח הרגיל).

מוצרים בסרצ' קונסול

2.מידע מ”מרכז הסוחרים” (Merchant Center) יוכל להופיע גם בחיפוש ובתמונות ולא רק במודעות של גוגל שופינג, אך למרבה הצער, זה ייקרה כרגע רק בארה”ב.

יותר מוצרים בחיפוש

3.שיפור למידע שנלקח מ”מרכז היצרנים” (Manufactor Center) של גוגל יאפשר לו להיות עדכני יותר ובעל סמכותיות גבוהה יותר, יותר תמונות, סרטונים, תיאורים ומידע עשיר יופיעו בפאנל הידע. גם השינוי הזה לא רלוונטי לגוגל ישראל מכיוון שמרכז היצרנים אפקטיבי רק למספר מצומצם של מדינות ושפות, אך סוחרים מהארץ עדיין יכולים לפתוח בו חשבון לצורך פרסום בשפות התומכות בו.

גוגל מרחיבה את המודעות הרספונסיביות גם לווידאו

הכרזה מעניינת מגוגל מציגה מספר שיפורים למודעות הרספונסיביות החכמות שיוצרות שילובים אוטומטים על פי מילות המפתח ופרמטרים אחרים. השיפור העיקרי מתבטא ביכולת להוסיף למודעות רספונסיביות גם מאגר של קטעי ווידאו (עד חמש לכל מודעה בסיסית) עם תמונות מרובעות או רחבות וכך ליצור קומבינציות חדשות של מודעות שיתאימו ליותר סרטונים.

מודעות ווידאו רספונסיביות

שיפור נוסף ומתבקש הוא דו”ח שמציג את הקומבינציות עם הביצועים הטובים ביותר. השיפור האחרון מציג את מדד “חוזק המודעות” בצורה טובה יותר. למי שלא מכיר, “חוזק המודעות” (Ad Strength) בודק את הפוטנציאל של השילובים השונים על פי רשימות הקריאטיב אותן הזין המפרסם, וזאת עוד לפני שהמודעה עולה לאוויר.

פייסבוק תהפוך את תהליך האופטימיזציה ללחיצות על מודעות לאוטומטי לחלוטין

פייסבוק עדכנה את דפי העזרה שלה והודיעה על המעבר ל”מיטוב תקציבי קמפיין” עבור כל החשבונות המתאימים לכך החל מספטמבר הקרוב. לאחר השינוי, המפרסם כבר לא יוכל לבצע מיטובים נפרדים בעצמו, אלא רק לשלוט בתקציב המינימלי והמקסימלי עבור כל סדרת מודעות. מכאן והלאה פייסבוק היא זו שתקבע איזה חלק מהתקציב הכולל להפנות לכל סט מודעות על פי הביצועים שלהן. למרות זאת, המפרסם עדיין יוכל לראות את אירועי המיטוב שבוצעו בקמפיין והעלות הממוצעת לכל אחד מהם.

אופטימיזציה אוטומטית בפייסבוק

כמו הרבה תהליכי אוטומציה בשוק הפרסום, גם תהליך זה בטח לא ישמח מפרסמים מסוימים, אך ההשפעה כנראה לא תהיה כה גדולה מכיוון שהמערכת של פייסבוק בלאו הכי אינה מורכבת כמו זו של גוגל.

בדיקת המהירות  במובייל לדפי נחיתה משתפרת

עדכון חדש של גוגל מאפשר לראות מידע על מהירות הטעינה של יותר עמודי נחיתה בלי הצורך ביותר לחיצות על המודעות שמפנות אליהם. עוד חדשות טובות הן שאם יש לכם עמוד AMP ואתם מציגים בו מודעות, אתם מצטרפים לרשימה הולכת וגדלה של מפרסמים שעושים זאת : אם בינואר 2018 רק 1% מסך כל העמודים שהציגו פרסומות עשו שימוש במודעות AMP (AMPHTML Ads), בחודש ינואר השנה המספר הזה כבר קפץ ל-12%. HTML5 הוא עדיין התקן הפופולארי ביותר עם 88% האחוזים הנותרים.

יש לדעת שמודעות AMP יכולות להשתלב גם בעמודים רגילים ועמודי AMP יכולים להציג גם מודעות HTML רגילות, אך לפי הנתונים של גוגל, הקומבינציה של עמודי AMP עם מודעות AMP משיגה תוצאה טובה הרבה יותר במובייל, עם עלייה של כמעט 50% ב-CTR.

השוואת ביצועים מודעות AMP

מה אנחנו יכולים ללמוד מהאופן בו גוגל נלחמת במידע לא אמין?

כולנו יודעים שגוגל מנסה להילחם במידע לא אמין, וסביר להניח שגם “עדכון המדיקל הוא חלק מהניסיון הזה, ועכשיו  אנחנו יכולים לדעת קצת יותר טוב כיצד כל זה עובד הודות למסמך אותו גוגל פרסמה מיוזמתה (וזאת לעומת מסמכים אחרים שהופיעו “פתאום” על השרתים שלה…). רוב המסמך מכיל התייחסות למה שבעלי אתרים צריכים או לא צריכים לעשות ואין כאן ממש בשורה חדשה לאנשי SEO שמכירים את המדיניות של גוגל. לעומת זאת, בעמוד 13 גוגל מציינת במפורש שכאשר מדובר באתרי YMYL (אתרים שעוסקים בעיקר בעצות פיננסיות ורפואיות) היא נותנת משקל עודף לפרמטרים של סמכותיות, מומחיות ואמינות, הידועים גם כראשי התיבות E.A.T. (ומדברים עליהן לא מעט לאחרונה).

ההערה הזו חשובה מכיוון שגוגל למעשה מאשרת כי היא עשויה לתת משקל אחר לקטגוריות שונות בחיפוש (ורטיקלים). בעבר כבר עלו לא מעט תיאוריות כאלו, במיוחד כשהיה מדובר בנושאים רגישים או שנויים במחלוקת כמו פורנוגרפיה, הימורים, הלוואות מהירות וכך הלאה . למרות שאנחנו לא באמת יודעים מה גוגל שוקלת מחדש ומה לא, זהו בהחלט חיזוק משמעותי למי שטוען שלא כל הקטגוריות נולדו שוות.

מעלים סרטונים ליו-טיוב? שימו לב לשינויים במדיניות של גוגל בנוגע להשבתה של ערוצים

גוגל הודיעה כי היא משנה את האופן בו פועלת מערכת השבתת הערוצים שלה עקב הפרות של “כללי הקהילה” ביו-טיוב והופכת אותה לפשוטה יותר. למי שלא מכיר את המערכת, מדובר בענישה המובילה למספר סנקציות ספציפיות על הערוץ המפר.

בפוסט נטען שרק 2% עוברים על החוקים האלו, אבל לא ברור כמה ענישות לא מוצדקות בעליל נכללות במספר הזה. רק בשבוע שעבר הסתבכו ביו-טיוב כשניסו להסיר ערוצים עם תכנים פדופילים.

בכל אופן, ואולי בניסיון להרגיע קצת את המצב, גוגל משנה במעט את אופן הפעולה של המערכת: מי שמפר את הכללים יקבל התראה כבר בפעם הראשונה שהוא עושה זאת (בין אם בכוונה ובין אם לא בכוונה), אך הערוץ שלו לא ייענש (מעבר למחיקת הסרטון המפר) והוא יוכל להבין בדיוק מה לא עשה נכון על מנת להימנע מלעשות זאת שוב.

אם הערוץ יושבת, תופיע בפני מנהל הערוץ רשימה של כל הצעדים שהוא יכול לנקוט בהם כולל האפשרות לערער על ההחלטה. מצד שני, ההפרות והסנקציות יהפכו לעקביות יותר. כלומר, תינתן אותה חשיבות להפרות מסוגים שונים כגון תיאורים לא הולמים או הפניה לקישורים יוצאים בעייתיים.

שינוי נוסף שיש לשים לב אליו הוא שהשבתה ראשונה של הערוץ תבטל הן את האפשרות לשדר בשידור ישיר והן את האפשרות להעלות סרטונים חדשים (עד כה היה מדובר בשתי סנקציות שונות) במשך שבוע, ואילו ההשבתה השנייה תשבית את הערוץ לשבועיים.

תגיות רלוונטיות: חדשות SEOחדשות גוגל
שתפו:
נכתב על ידי
עורך וכותב תוכן עצמאי, בין היתר הקים את Web Wiz המספקת פתרונות כתיבת תכנים וניהול תוכן.
0 0 הצבעות
קלות השימוש
0 0 הצבעות
פיצ'רים ופונקציונליות
0 0 הצבעות
תמיכה טכנית
0 0 הצבעות
תמורה לכסף
הרשמו
הודע על
guest

0 תגובות
פידבקים מוטבעים
צפייה בכל התגובות
עומר לייבנזון
14
מדיה חברתית
עומר לייבנזון
92
מדיה חברתית
עומר לייבנזון
75
מדיה חברתית
עומר לייבנזון
93
מדיה חברתית
עומר לייבנזון
110
מסחר אלקטרוני
יורם ליכטנשטיין
105073
תוכן וקופירייטינג
שי משען
100671
פרסום באינטרנט
דוד כהן
99733
מדיה חברתית
בן אורן
87805
קידום אתרים
דנה רוזן
82475
ניהול קהילה
נשארים מעודכנים בכל מה שחדש בדיגיטל

מעל 15,000 אנשי שיווק ובעלי עסקים נשארים מעודכנים בכל מה שחדש בשיווק דיגיטלי מאז 2007

0
נשמח לשמוע את דעתך, נודה לתגובהx
שיווק דיגיטלי שמביא תוצאות.
לוגו דייסון

189%

יחס המרה למודעות

לוגו איסתא

424%

הכנסות מהאתר

לוגו קפה עלית

139%

מבקרים חדשים באתר

לוגו נקסט

258%

רכישות אורגניות

לוגו קפה עלית
139%

מבקרים חדשים

לוגו דייסון
189%

יחס המרה למודעות

לוגו איסתא
424%

הכנסות מהאתר

שיווק דיגיטלי שמביא תוצאות.