מודעת חיפוש חדשה בגוגל, אמזון הכפילה את כוחה, בייט-דאנס נותנת בראש ועוד

עמית אדלר
חדשות קידום אתרים

[box type=”note”]אז מה היה לנו בשבוע החולף? בתחילת כל שבוע נביא כאן חדשות דיגיטל עם רשימת הפוסטים המעניינים ביותר שמצאנו בבלוגספירה המקומית והעולמית בנושא קידום אתרים, שיווק באינטרנט ומדיה חברתית. כך תוכלו ליחשף מידע מעניין נוסף שאנחנו לא מספיקים לסקר כאן במהלך השבוע. [/box]

גוגל בוחנת מודעת חיפוש חדשה: השוואת רכבים להשכרה

במסגרת השתלטותה של גוגל על ענף התיירות, ואחרי שכבר יש מנועי חיפוש והשוואה בתחום המלונות, הטיסות והטיולים – מגיע גם תורם של כלי רכב להשכרה.

אומנם לא יצאה על כך הודעה רשמית מגוגל, אבל כפי שניתן לראות המודעה תופיע בתוצאות החיפוש ותיראה כמעין תיבת חיפוש והשוואה, בה ניתן להזין נתונים מבוקשים ולקבל תוצאות. הידיעה פורסמה לראשונה בטוויטר של Semrush.

מודעת חיפוש חדשה בגוגל - השוואת רכבים להשכרה

פרסום בחיפוש: אמזון הכפילה את נתח השוק שלה

בעוד שגוגל מצליחה לשמור על מעמדה כמובילה בנתח הפרסום בחיפוש בארה”ב, אמזון הפכה למפרסם השני בגודלו – ועקפה אפילו את מיקרוסופט, כך לפי נתוני eMarketer.

נתח הכנסות גוגל מחיפוש ב-2017 עמד על 74%, וב-2019 ירד ל-73.1 אחוזים. ב-2021 נתון זה צפוי לרדת לכדי 70.5 אחוזים, משמע שגוגל תאבד 4.2% מנתח הכנסותיה.

לעומת זאת, אמזון התחילה ב-2017 עם נתח של 6.5%, וכמעט הוכפלה עם 12.9% בשנת 2019. מגמת עלייה זו תמשיך לכדי 15.9% בשנת 2021; סך הכול עלייה של 9.4%, בהשוואה לירידה של 4.2% אצל גוגל. נתונים דומים פורסמו על ידי אי מרקטר גם לגבי צמיחת אמזון בפרסום דיספליי.

אין ספק שיש לגוגל מתחרה רצינית, עם אחוזי גידול שאין לאף אחת אחרת נכון לשנים האחרונות. באופן כללי – התחזית לשוק הפרסום בחיפוש בארה”ב מעידה על צמיחה, והוא יהווה כמעט 43% מסך הפרסום הדיגיטלי בשנת 2023.

עוגת הפרסום בחיפוש בארצות הברית

הכנסות בייט-דאנס מפרסום – במקום השני בשוק הסיני

ענקית הטכנולוגיה בייט-דאנס – בעלת אפליקציית טיק-טוק שכבשה את העולם – הגיעה למקום השני בשוק הסיני, בנתח הכנסותיה מפרסום דיגיטלי. הכנסות החברה הגיעו ל-7 מיליארד דולר בחצי הראשון של 2019, שמהווים 23% משוק הפרסום הדיגיטלי בסין. מדובר בצמיחה של 113% לעומת החצי הראשון של אשתקד; המהירה ביותר בין מתחרותיה.

במקום הראשון (33%) נמצאת עלי באבא, עם הכנסות בגובה 10.24 מיליארד דולר; במקום השלישי מנוע החיפוש באידו (17%), עם הכנסות בגובה 5.24 מיליארד דולר, ולאחריהן חברת התקשורת טנסנט החזקות (Tencent), עם הכנסות של 4.23 מיליארד דולר (14% מהשוק).

אם שוק הטכנולוגיה והדיגיטל הסיני היה נשען על באידו, רוב הסיכויים שסין הייתה מתבוססת בשאריות-עבר חסרות תועלת; זאת מכיוון שבאידו מסרבת להיכנס לעידן המובייל (לצד סירובים נוספים, שגם הם עלו לה ביוקר וחתכו כשליש מנתח השוק שלה). מזל שיש גם חברות נוספות כגון בייט-דאנס, שמשכילות להעז ולעשות.

תשובות עשירות בגוגל הוכפלו מאז 2018

התשובות העשירות בחיפוש גוגל במובייל, הכפילו את תדירות הופעתן מאז אשתקד. הגידול המשמעותי ביותר התרחש בגזרת הקרוסלות המציגות תוכן ויזואלי – הן תפחו ב-151% מאז 2018. הבדיקה בוצעה על 1.4 מיליון חיפושי גוגל במובייל על ידי חברת Perficient Digital.

גם בכל הנוגע לתשובות ישירות חל גידול בהשוואה ל-2018, אם כי הגידול המשמעותי ביותר התרחש דווקא ב-2017. כל זה מתקשר ישירות לשינויים האחרונים שבוצעו בגוגל, ובעיקר לעדכון ברט שמטרתו לשפר את ההבנה הסמנטית בשאילתות שעד היום היו קשות מדי עבור גוגל.

השינויים הללו בתוצאות העשירות באים לידי ביטוי רק בחו”ל נכון לעכשיו, אבל בבוא היום התשובות הישירות והעשירות ייכנסו גם לגוגל ישראל. כדאי להיות מוכנים.

תשובות עשירות בגוגל מובייל הוכפלו תוך שנה

גוגל תעלה לרשת 120,000 ספרים בעברית

מתוך 1.7 מיליון ספרים הנמצאים כיום בספרייה הלאומית, גוגל תעלה לרשת רק 120 אלף; כולם ספרים ישנים שאין להם בעיות של זכויות יוצרים. כמו כן מכיוון שלספרייה הלאומית יש בעיות תקציביות, רק חלק מהארכיון כולו עבר דיגיטציה והנגשה.

לצורך כך גוגל תיכנס לתמונה ותשקיע 10 מיליון דולר כחלק מפרויקט Google Books, שמטרתו להנגיש את כל הספרים בעולם (כלומר כ-83 דולר בממוצע לסריקה והנגשה של כל ספר). אכן פרויקט שאפתני בעידן שבו זכויות יוצרים מונעות מגוגל לעשות זאת ברוב הספרים, מה שמשאיר לה רק אלו שכבר פג תוקפם.

בינג הקדימה את גוגל בשימוש ב-BERT

אומנם גוגל פיתחה את ברט לפני כשנה והחלה להשתמש בו רק לאחרונה, אבל מסתבר שמנוע החיפוש בינג משתמש בברט כבר החל מחודש אפריל. מעבר לכך, בעוד שבגוגל השימוש בברט הוא כרגע רק באנגלית אמריקאית ורק עבור 10% מסך כל השאילתות (וכן תשובות ישירות), ברט של בינג מופעל על כל החיפושים באופן גלובלי.

 

שתפו:
נכתב על ידי
עמית אדלר הוא מקדם אתרים מ-2008 ואיש המילה הכתובה מ-1999. בעל תואר שני בפילוסופיה של המדע, מוסמך גוגל אנליטיקס ובלוגר נלהב.
0 0 הצבעות
קלות השימוש
0 0 הצבעות
פיצ'רים ופונקציונליות
0 0 הצבעות
תמיכה טכנית
0 0 הצבעות
תמורה לכסף
הרשמו
הודע על
guest

0 תגובות
פידבקים מוטבעים
צפייה בכל התגובות
עומר לייבנזון
27
פרסום באינטרנט
עומר לייבנזון
67
מדיה חברתית
עומר לייבנזון
58
פרסום באינטרנט
עומר לייבנזון
93
קידום אתרים
יורם ליכטנשטיין
104982
תוכן וקופירייטינג
דוד כהן
99350
מדיה חברתית
דנה רוזן
82452
ניהול קהילה
נשארים מעודכנים בכל מה שחדש בדיגיטל

מעל 15,000 אנשי שיווק ובעלי עסקים נשארים מעודכנים בכל מה שחדש בשיווק דיגיטלי מאז 2007

0
נשמח לשמוע את דעתך, נודה לתגובהx
שיווק דיגיטלי שמביא תוצאות.
לוגו דייסון

189%

יחס המרה למודעות

לוגו איסתא

424%

הכנסות מהאתר

לוגו קפה עלית

139%

מבקרים חדשים באתר

לוגו נקסט

258%

רכישות אורגניות

לוגו קפה עלית
139%

מבקרים חדשים

לוגו דייסון
189%

יחס המרה למודעות

לוגו איסתא
424%

הכנסות מהאתר

שיווק דיגיטלי שמביא תוצאות.