ניקיון בגוגל מפות, שדרוג במנהל האתרים של בינג, פייסבוק בוחנת שינוי בפיד ועוד

עמית אדלר
חדשות קידום אתרים

גוגל מפות מחקה עשרות מיליוני זיופים

מדי יום גוגל מפות מקבל יותר מ-20 מיליון עדכוני תוכן, אבל פחות מ-1% מהם מהווים ספאם. כך לפי הודעה של גוגל כי בשנת 2019 פעלה נמרצות לטיפול בנושא הזיופים בשירות המפות. במהלך השנה האחרונה גוגל הסירה:

  • 4 מיליון עמודי עסקים (258,000 מתוכם הודות לדיווחים של אנשים).
  • 75 מיליון ביקורות אונליין (580,000 מתוכן הודות לדיווחים של אנשים).
  • 10 מיליון תמונות ו-3 מיליון סרטונים.
  • 475,000 חשבונות משתמשים.

מכיוון שמדובר בכמויות אדירות של תכנים, גוגל משתמשת באמצעים אוטומטיים של למידת מכונה, כדי לפלח ולזהות את הבעייתיים ביניהם. מעבר לכך, כפי שצוין למעלה, חלק מדיווחי הספאם מגיעים גם ממשתמשים שתורמים גם הם את חלקם, ומדווחים ישירות לגוגל על אלמנטים שנראים בעייתיים.

כלי מנהל האתרים של בינג עבר שדרוג

בעקבות תלונות משתמשים על איטיות וחוסר עדכניות, כלי מנהל האתרים של בינג עבר מקצה שיפורים – הן עיצובית והן פונקציונלית. ראשית יעברו לפאנל הניהול החדש הפיצ’רים העיקריים – דוח קישורים, ביצועים בחיפוש ומפות אתר – ובחודשים הקרובים יעברו גם שאר האלמנטים מהכלי הישן לחדש.

זה אולי לא אומר לנו הרבה כאן בישראל; אבל יש לזכור שבינג נמצא במקום השני בעולם אחרי גוגל – עם נתח שוק של 2.45% (נכון לינואר 2020). זה אולי לא נשמע הרבה, אבל כשמשווים זאת למנועי החיפוש האחרים (יאהו, באידו, יאנדקס, דאק דאק גו), מצבו של בינג מצוין. כל מי שמקדם אתרים בחו”ל ודאי ישמח לקבל את השדרוג המשמעותי הזה.

כלי מנהל האתרים של בינג

פייסבוק בוחנת שינויים בפיד

לפי ידיעה שפורסמה באתר טק קראנץ’, ייתכן שפייסבוק תאפשר למשתמשים “לחמוק” מבועת הניוזפיד, שמציגה רק את מה שמתאים ורלוונטי להם (כדרכן של Filter Bubbles). החברה מבצעת ניסויים בגרסת מובייל חדשה, בה הניוזפיד נחלק לשלוש אפשרויות עיקריות – הפיד הרגיל והרלוונטי ביותר למשתמש; הפיד העדכני ביותר בסדר כרונולוגי הפוך; וכן פיד שכולל אייטמים שכבר נצפו.

פייסבוק אישרה שמדובר בניסוי לא רשמי שנבדק במשרדי החברה. אם הוא אכן ייושם בסופו של דבר בפועל, זה יהיה השינוי הגדול ביותר שבוצע בניוזפיד מאז 2013. יש לשער שמעבר לשיפור חוויית השימוש ותחושת הדינמיות שהפיד החדש אמור לספק, הוא יאפשר לפייסבוק גם למקסם רווחים על הדרך.

התנאים החדשים (והבעייתיים) לקבלת “שותף גוגל”

לאחרונה הודיעה גוגל על סדרת תנאים חדשה, לקבלת התג הנחשק של Google Partner. התנאים החדשים כוללים:

  • ביצועים ימדדו לפי השאלה האם החשבון מיישם את המלצות גוגל לשיפור ציון האופטימיזציה.
  • התקציב המינימלי ל-90 יום עולה מ-10,000 דולר לכדי 20,000 דולר.
  • לפחות מחצית מהמשתמשים צריכים להיות בעלי הסמכת גוגל אדס מעודכנת בחיפוש, דיספליי, וידאו ושופינג.

הנקודה הבעייתית עבור סוכנויות וחברות היא ציון האופטימיזציה. אם עד היום ביצועי הסוכנות לקבלת התג נמדדו לפי הכנסות, כמות לקוחות, שימור לקוחות וכן הלאה – החל מיוני 2020 הביצועים ימדדו לפי השאלה האם הסוכנות מיישמת את המלצות גוגל.

מדוע זה בעייתי? משום שהמלצות גוגל הן לא תמיד הדרך הנכונה לפעול לטובת הלקוחות. מנהלי הקמפיינים מכירים את לקוחותיהם מלפני ומלפנים, והם אלו שצריכים לקבל את ההחלטות. היצמדות להמלצות גוגל לקבלת התג, שלא תמיד הוכיחו את עצמן בשטח, עלולה להיות בעייתית (בלשון המעטה).

ידיעות בקטנה

  • גארי אילייס מגוגל הבהיר שאומנם קודי שרת 503 ו-429 מאטים את הזחילה של גוגל (מכיוון שהם מצהירים על תחזוקה ו/או עומס); אבל אם הם יישארו שם יותר מדי זמן – גוגל עלול להסיר לחלוטין את העמוד/ים מהאינדקס.
  • בדיקה של כ-30 אתרי סחר מובילים ב-25 מיליארד ביטויים, מוכיחה שעמודי קטגוריה שעברו אופטימיזציה מקבלים נראות אורגנית גבוהה יותר מעמודי מוצר. חובה להשקיע גם בהם.
  • טיק טוק הכריזה על פיצ’ר חדש בשם Family Safety, שמאפשר להורים להגביל את זמן השימוש באפליקציה, להגביל את ההודעות שניתן לשלוח לילדים ולעקוב אחר הסרטונים בהם צפו הילדים.

 

שתפו:
נכתב על ידי
עמית אדלר הוא מקדם אתרים מ-2008 ואיש המילה הכתובה מ-1999. בעל תואר שני בפילוסופיה של המדע, מוסמך גוגל אנליטיקס ובלוגר נלהב.
0 0 הצבעות
קלות השימוש
0 0 הצבעות
פיצ'רים ופונקציונליות
0 0 הצבעות
תמיכה טכנית
0 0 הצבעות
תמורה לכסף
הרשמו
הודע על
guest

0 תגובות
פידבקים מוטבעים
צפייה בכל התגובות
עומר לייבנזון
64
מדיה חברתית
עומר לייבנזון
38
מדיה חברתית
עומר לייבנזון
120
קידום אתרים
יורם ליכטנשטיין
104781
תוכן וקופירייטינג
שי משען
100237
פרסום באינטרנט
דוד כהן
99135
מדיה חברתית
דנה רוזן
82407
ניהול קהילה
נשארים מעודכנים בכל מה שחדש בדיגיטל

מעל 15,000 אנשי שיווק ובעלי עסקים נשארים מעודכנים בכל מה שחדש בשיווק דיגיטלי מאז 2007

0
נשמח לשמוע את דעתך, נודה לתגובהx
שיווק דיגיטלי שמביא תוצאות.
לוגו דייסון

189%

יחס המרה למודעות

לוגו איסתא

424%

הכנסות מהאתר

לוגו קפה עלית

139%

מבקרים חדשים באתר

לוגו נקסט

258%

רכישות אורגניות

לוגו קפה עלית
139%

מבקרים חדשים

לוגו דייסון
189%

יחס המרה למודעות

לוגו איסתא
424%

הכנסות מהאתר

שיווק דיגיטלי שמביא תוצאות.