דוח קניות באינטרנט, שינויי תמיכה בגוגל אדס, חשיבות ה-SEO ועוד

עמית אדלר
חדשות קידום אתרים

[box type=”note”]אז מה היה לנו בשבוע החולף? בתחילת כל שבוע נביא כאן חדשות דיגיטל עם רשימת הפוסטים המעניינים ביותר שמצאנו בבלוגספירה המקומית והעולמית בנושא קידום אתרים, שיווק באינטרנט ומדיה חברתית. כך תוכלו ליחשף מידע מעניין נוסף שאנחנו לא מספיקים לסקר כאן במהלך השבוע. [/box]

קניות אונליין בישראל – סקר 2019

רגע לפני ש-2019 מסתיימת יחד עם העשור השני של המאה ה-21, שופרסל בשיתוף מאקו מפרסמים את סקר הרגלי הצריכה אונליין בישראל. הנתונים מעידים על מספר התנהגויות רכש:

  • הסיבה העיקרית להעדפת אתר מסוים היא מחיר טוב או זול יותר – כ-70% מהישראלים בוחרים היכן לעשות קניות לפי המחיר, ורק כ-30% לפי אמינות האתר / המותג. מעבר לכך 18% בוחרים את האתר לפי מגוון המוצרים, 25% לפי מהירות המשלוח ורק 5.6% הודות למבצעים והנחות.
  • רבע מהישראלים משקיעים 50 עד 250 שקלים בחודש על קניות באינטרנט, בתדירות של פעם ב-3 ימים בממוצע. 12% מוציאים 500 עד 750 שקלים בחודש, 10.5% מוציאים 750 עד 1,000 בחודש, ו-4.7% עוברים את סף 5,000 השקלים מדי חודש.
  • כמות הקניות באינטרנט עולה מדי שנה – 37% מהישראלים קנו יותר ב-2019 מאשר אשתקד, ו-34% אמרו שיקנו יותר ב-2020 לעומת 2019. המחירים הם פקטור משמעותי בגידול הזה, לצד העובדה שחגים ומועדים הם הזדמנות מצוינת לקנות במחירים נמוכים שבעתיים.
  • רוב הקניות מתבצע בסמארטפון – 59% מהישראלים קונים אונליין בסמארטפון, 55.6% מהמחשב הנייד (לפטופ) ו-45.1% במחשב השולחני. רק 7% משתמשים בטאבלט לקניות אונליין.
  • ההעדפות המובילות בקניות אונליין הן תיירות (58%), אופנה (52%), תרבות ופנאי (42%) וכן מוצרי חשמל ואלקטרוניקה (35%). נשים רוכשות יותר מוצרי אופנה, הנעלה וטיפוח – וגברים מתמקדים במוצרי חשמל, אלקטרוניקה וטכנולוגיה (איזה שוק, לא ידענו).
  • רוב הישראלים מעדיפים לקנות באתרי חו”ל (50%) ורק מיעוט באתרים ישראלים (20%). כ-81% היו מרוצים מחוויית הקניות, וכל השאר התלוננו על דברים מסוגים שונים. למרות זאת, הצפי הוא שיותר קניות יבוצעו באתרים ישראלים בשנים הבאות.

תופסק התמיכה בגוגל אדס ברשתות חברתיות

החל מה-1 לינואר 2020 גוגל לא תספק יותר תמיכה בשירותי הפרסום באמצעות רשתות חברתיות. שליחת הודעות למערך התמיכה בפייסבוק ובטוויטר תבוטל, והפונים יועברו לטופס מקוון במקום זאת.

כל זה הוא חלק מהשינוי שעובר מערך התמיכה בגוגל באופן כללי. לא מזמן גם התמיכה הטלפונית של גוגל לעסק שלי הופסקה לטובת טופס מקוון. בגוגל נאמר שהשינוי מיועד לשפר את מהירות התגובה, וכן לשיפור נושא האבטחה ולמניעת אפשרויות ספאם ופישינג.

הרוב לא מבין את יסודות ה-SEO ואת חשיבותו

כ-22 שנה עברו מאז היווסדה של גוגל, אך חשיבותו של SEO והעקרונות העומדים בבסיסו עדיין לא מובנים. בסקר שנעשה בחו”ל על ידי סוכנות Fractl, ובדק כמעט 1,000 איש (מתוכם 400 עסקים), רק 13% מהצרכנים ו-26% מבעלי העסקים אמרו שיש להם ידע טוב עד רמת מומחה בשאלה כיצד גוגל קובע מי במקום הראשון.

ניחא חוסר הבנה כאשר מדובר בצרכנים ואנשים פרטיים; אבל היינו מצפים מבעלי עסקים – שחלקם לפחות משווק את העסק במנועי חיפוש – להבין קצת יותר במה דברים אמורים. אולי זה קשור לעובדה שרק 18.4% מבעלי העסקים רואים את ה-SEO כחיוני להצלחת העסק, וכל השאר רואים בו חלק קטן עד לא חשוב בהצלחתם. למחקר המלא >>>

חשיבות הקידום האורגני לעסקים בחו"ל
מקור: frac.tl

עדכון Vega בוצע במנוע החיפוש Yandex

יאנדקס, מנוע החיפוש הגדול ברוסיה, הכריז על עדכון וגה שכולל כ-1,500 שינויים. עיקר השינויים נעוץ בהוספת יכולות יותר אנושיות; זאת באמצעות רשת נוירונית המוזנת במידע שמתווסף על ידי מומחים אנושיים.

מעבר לכך התווסף רכיב של שאלות ותשובות בשם Yandex Q, וכמו כן גודל האינדקס הוכפל פי 2 לכדי 200 מיליארד עמודים ומסמכים, לצד הגדלת מהירות השליפה של המנוע. גולשי מובייל יקבלו תוצאות מהירות יותר, הודות לשילוב של טכנולוגיות Pre-render במנוע.

זו לא הפעם הראשונה שיאנדקס עובר שדרוג משמעותי. ב-2017 המנוע שודרג באמצעות מעבר לאלגוריתם חדשני בשם “קורולב”, שנתן ליאנדקס יתרון שבזמנו לא היה קיים בגוגל. נכון לתחילת דצמבר – החיפושים ביאנדקס במכשירי אנדרואיד ברוסיה, גדלו ב-4.8% והגיעו לכדי 54.7% מסך החיפושים. בכך ממשיכה אחיזתה של גוגל להצטמצם בשוק הרוסי.

רוב אנשי ה-SEO לא מדווחים על מיקומים בבינג / יאהו

בסקר טוויטר בו השתתפו כמעט 900 איש, נמצא כי 86% מאנשי ה-SEO לא מדווחים ללקוחות על מיקומים במנועי חיפוש נוספים כגון בינג ויאהו. רק 14% כן מדווחים. כשמדובר בקידום בארצות הברית, יש לציין שהנתון הזה קצת תמוה.

בינג מהווה 6.2% משוק מנועי החיפוש בארה”ב ויאהו 3.67% נכון לנובמבר 2019. אבל אם ניקח בחשבון שממילא רוב הטראפיק מגיע מגוגל (ומאתרי גוגל נוספים כגון תמונות, יוטיוב, מפות וכן הלאה) – החלק של בינג ויאהו כה זניח, עד שכנראה מיותר לציין אותו. בדיוק כפי שקורה בישראל, אגב.

ידיעות בקטנה

  • פייסבוק כנראה החלה להקים מערכת הפעלה משלה, לא כדי להתחרות בגוגל ובאפל – אלא כדי לצמצם את התלות בהן.
  • שיפורים נוספים בוצעו בקונסולת החיפוש של גוגל, אך חלק מהמידע של דצמבר כנראה עלול להיות לא מדויק.
  • פייסבוק מודה שהיא משתמשת באמצעים אחרים לאיתור מיקום המשתמשים, גם אם המשתמשים כיבו את אפשרות המיקום שלהם. אנחנו מריחים תביעה חדשה בדרך.
  • לאחר 3 שנים בהן גוגל מציגה מאמרים מתויגי Fact Check, כמות המאמרים המוצגת הגיעה לכדי 11 מיליון מדי יום. תיוג המאמרים מתבצע באמצעות סכמה מיוחדת בשם ClaimReview.
  • חוקים חדשים לתוכן ממותג באינסטגרם, לא יאפשרו פרסום של מוצרים כגון סיגריות אלקטרוניות, טבק וכלי נשק. באשר לכלל רשת פייסבוק, לא יתאפשר פרסום ממומן גם של אלכוהול ותוספי דיאטה.
  • גוגל עשוי להתייחס לעמודי 404 כאל עמודי 301, ולהפנות אותם אל עמודים תקינים על דעת עצמו. בעבר כבר הובהר שגם עמודי 302 מקבלים יחס של 301, אם הם נשארים כך משך זמן רב.
  • גם התגובות לתוכן מהוות חלק מהתוכן המרכזי באתר, כך הבהיר ג’ון מולר מגוגל; זאת בניגוד למה שחושבים בדרך כלל.

 

שתפו:
נכתב על ידי
עמית אדלר הוא מקדם אתרים מ-2008 ואיש המילה הכתובה מ-1999. בעל תואר שני בפילוסופיה של המדע, מוסמך גוגל אנליטיקס ובלוגר נלהב.
0 0 הצבעות
קלות השימוש
0 0 הצבעות
פיצ'רים ופונקציונליות
0 0 הצבעות
תמיכה טכנית
0 0 הצבעות
תמורה לכסף
הרשמו
הודע על
guest

0 תגובות
פידבקים מוטבעים
צפייה בכל התגובות
עומר לייבנזון
33
מסחר אלקטרוני
עומר לייבנזון
29
פרסום באינטרנט
עומר לייבנזון
68
מדיה חברתית
עומר לייבנזון
59
פרסום באינטרנט
עומר לייבנזון
95
קידום אתרים
יורם ליכטנשטיין
104988
תוכן וקופירייטינג
דוד כהן
99355
מדיה חברתית
דנה רוזן
82453
ניהול קהילה
נשארים מעודכנים בכל מה שחדש בדיגיטל

מעל 15,000 אנשי שיווק ובעלי עסקים נשארים מעודכנים בכל מה שחדש בשיווק דיגיטלי מאז 2007

0
נשמח לשמוע את דעתך, נודה לתגובהx
שיווק דיגיטלי שמביא תוצאות.
לוגו דייסון

189%

יחס המרה למודעות

לוגו איסתא

424%

הכנסות מהאתר

לוגו קפה עלית

139%

מבקרים חדשים באתר

לוגו נקסט

258%

רכישות אורגניות

לוגו קפה עלית
139%

מבקרים חדשים

לוגו דייסון
189%

יחס המרה למודעות

לוגו איסתא
424%

הכנסות מהאתר

שיווק דיגיטלי שמביא תוצאות.