איך גוגל מקדמת אתרים, ספר מודלף על ייצור לידים והאם פייסבוק באמת מעיפה משתמשים מקבוצות?!

איתי ברנר
חדשות קידום אתרים

[box type=”note”]אז מה היה לנו בשבוע החולף? בתחילת כל שבוע נביא כאן חדשות דיגיטל עם רשימת הפוסטים המעניינים ביותר שמצאנו בבלוגספירה המקומית והעולמית בנושא קידום אתרים, שיווק באינטרנט ומדיה חברתית. כך תוכלו ליחשף מידע מעניין נוסף שאנחנו לא מספיקים לסקר כאן במהלך השבוע. [/box]

גוגל נותנת טיפים לאתרים העושים שימוש בגוגל ניוז

גוגל פרסמה בבלוג שלה למנהלי אתרים מספר טיפים של “עשה ואל תעשה” עבור אתרים שהצטרפו לגוגל ניוז. חלק מהטיפים כמו הימנעות מטקטיקות מניפולטיביות של יצירת קישורים מוכרים למדי, אבל יש גם כאלו שבכל זאת שווה להזכיר:

  • הכותרות צריכות להופיע במקום ברור הן בתג ה-TITLE והן בדף עצמו.
  • בכל עמוד צריך להיות רק תאריך אחד בין הכותרת לשאר המאמר, כשעדיף שהוא גם יהיה חלק מהמידע המובנה (Structured Data).
  • יש להימנע מעדכון של מאמרים בצורה מלאכותית. מחיקה של מאמר קיים והפניה שלו לגרסה חדשה יותר היא בניגוד לכללים המנחים של גוגל לאתרי חדשות.
  • אם אותו המאמר מפורסם במקביל בכמה אתרים, יש להשתמש בתג קנוניקל מתאים.
  • כל מאמר צריך לכלול מידע מפורט אודות הכותב והגוף שמפרסם את המאמר (כולל דרכי יצירת קשר).
  • לאתרים אסור להטעות את הקוראים בנוגע לבעלים שלהם, מטרתם או למקד תוכן בגולשים ממדינה מסוימת תוך כדי הטעיה.
  • יש להקפיד על תקני אבטחה סטנדרטים (HTTPS) בכל עמודי האתר ולא רק בעמודים בהם המשתמשים מחליפים מידע עם האתר.

רוסיה שוב דורשת מגוגל להעביר את החיפושים שלה דרך המסנן הממשלתי

רגולטור התקשורת הרוסי “רוסקומנאדזור” דרשה מגוגל להעביר מידע על החיפושים שמתבצעים בה דרך המסנן של מערכת המידע הממשלתית, וזאת בהתאם לחוק שאישר הקרמלין בשנה שעברה. על פי דובר רוסקומנאדזור, המידע אינו משמש את השלטון על מנת לעקוב אחרי האזרחים. גוגל לא הגיבה לדרישה, אך כל שירותי האינטרנט הפופולאריים האחרים במדינה כגון מנוע החיפוש יאנדקס ושירות המייל Mail.ru  כבר יישרו קו עם דרישות הרגולטור.

זו לא הפעם הראשונה שבה גוגל נדרשת לכך, כשפעם שעברה היא ספגה את הקנס של חצי מיליון רובל (5,800 פאונד) מבלי להגיב. כל הפרה נוספת מצידה תגרור קנס של 700,000 רובלים (8,100 פאונד), סכום זעום בשביל גוגל.

על פי סוכנות הידיעות “אינטרפקס”, אם גוגל תמשיך שלא למלא “באופן זדוני” אחרי ההוראות, הקרמלין עשוי לחוקק חוק אשר יחסום אותה באופן פעיל.

שיפורים בכלי בדיקת כתובת האתר (URL Inspection) של ה-Search Console

גוגל צייצה על שיפורים בכלי בדיקת הכתובות, ובכלל זאת היכולת לראות את תגובת השרת (HTTP Response), המשאבים בהם משתמש הדף, קבצי לוג של ג’אווה סקריפט וצילום מסך של האופן בו גוגל מאחזר את הדף.

המידע מופיע בתיבה בצד המסך לאחר שבוחרים להציג את הדף שנסרק. חלק מהמידע מופיע רק לאחר סריקה של הגרסה הפעילה, תהליך שנמשך קצת יותר זמן.

כך זה נראה בממשק העברי:

בדיקת כתובת משופרת בסרצ' קונסול

כך גוגל מבצעת אופטימיזציה לאתרים הפנימיים שלה

גוגל חשפה מעט את הדרכים בהן היא מבצעת אופטימיזציה לאתרים הפנימיים שלה ברמת ה-On Page. לגוגל בעצמה יש יותר מ-7,000 אתרים פנימיים והיא מבצעת בהם כ-200 שינויים ביום.

אלו הם העקרונות החשובים ביותר:

1.להתחיל בקטן – גוגל מבצעת מעט שינויים כל פעם. לדוגמה, היא ביצעה שלושה שינויים מרכזיים באתר החדש של Google My Business: הוספת תגי קנוניקל (ספטמבר 17′), עדכון תגי Hreflang במפת האתר (באזור מרץ 18′) ושיפור בתגי המטה (באזור יולי 18′). כל אחד מהשינויים האלו גרם לעלייה קטנה בתנועה לאורך הזמן ובסופו של התהליך התנועה האורגנית גדלה פי 2.

אופטימיזציה לאתר פנימי של גוגל

2.לקבל את השינויים – גוגל מבצעת שינויים כל הזמן, אבל אין סיבה לפחד מהם, אלא חשוב לנצל את ההזדמנות. כאן לדוגמה גוגל ביצעה מספר תיקוני מידע מובנה ל-Search Console עצמה והוספה AMP לאתר “Think with google”. לאחר תיקון ספציפי של AMP במספר עמודים, החשיפה שלהם גדלה ב-200%…

3.כשאפשר, עדיף לאחד – גם אם נראה שהדבר הכי טוב לעשות זה לבנות הרבה אתרים שכל אחד מהם מתמקד בקהל יעד אחר, בסופו של דבר האתרים האלו עשויים להפוך להיות יותר מדי דומים אחד לשני, ואפילו גוגל לא הצליחה להימנע מכך. לדוגמה, לאחר שגוגל איחדה מספר אתרים והפכה אותם לאתר אחד, “Google Retail”, אחוז הלחיצות על הקריאות לפעולה גדל פי 2 והתנועה האורגנית גדלה ב-64%…

גוגל שוב “מדליפה” ספר, והפעם על ייצור לידיים

עוד ספר של גוגל “הודלף” והועלה לשרתים של גוגל. הפעם מדובר בספר חווית משתמש בנושא ייצור לידים (Lead Generation).

הספר לא ממש ארוך, וכמו בדרך כלל, יש בו יותר תמונות מטקסט. הספר מכסה נושאים כגון קריאה לפעולה,  הצגת הערך לגולש, יצירת אמון, הוכחות חברתיות, התאמה למובייל ועוד.

ספר לידים הישר מפייסבוק

האם פייסבוק מוחקת משתמשים לא פעילים מקבוצות?

סביר להניח שגם אתם שמעתם על מנהלי קבוצות ישראלים בפייסבוק שנמחקו להם מאות ואפילו אלפי משתמשים “לא פעילים”  וביקשו מכל מי שבקבוצה להגיב כדי לא להימחק מהקבוצה… אז מה בדיוק קורה כאן והאם פייסבוק באמת מוחקת משתמשים לא פעילים?

התשובה היא כן ולא. קודם כל, השינוי הזה לא ייחודי לישראלי, וכפי שאתר Snopes מסביר, המשתמשים שנמחקו הם משתמשים שנוספו אוטומטית לקבוצה על ידי משתמשים אחרים, אבל אף פעם לא נכנסו לקבוצה עצמה. אין קשר למשתמשים בלתי פעילים שכבר ביקרו בקבוצה, ובכל מקרה פייסבוק כבר לא תאפשר הוספה אוטומטית של משתמשים.

מנהלי הקבוצות עדיין יכולים לראות את המשתמשים שנמחקו מהקבוצה דרך רשימת “מוזמנים”, כמו גם משתמשים אחרים שהוזמנו. אם משתמש לא יאשר את ההזמנה תוך 28 יום, הוא ימחק מהרשימה הזו.

ללא קשר לשינוי הזה, פייסבוק הודיעה ב-17 לחודש על מחיקת 364 דפים, קבוצות וחשבונות שביצעו פעולות מרוכזות לשם זריעת דיסאינפורמציה ומידע כנגד נאטו בקרב קהלים ממדינות אחרות, כאשר הפעם פייסבוק ציינה באופן מפורש שההתקפות הללו תואמו על ידי גורמים רוסים, שחלקם היו כנראה עובדי סוכנות הידיעות ספוטניק. חלק מן המתקפות בוצעו גם ממדינות אחרות כגון המדינות הבלטיות, מרכז אסיה, הקווקז ואף מדינות מרכז ומזרח אירופה.

שתפו:
נכתב על ידי
עורך וכותב תוכן עצמאי, בין היתר הקים את Web Wiz המספקת פתרונות כתיבת תכנים וניהול תוכן.
0 0 הצבעות
קלות השימוש
0 0 הצבעות
פיצ'רים ופונקציונליות
0 0 הצבעות
תמיכה טכנית
0 0 הצבעות
תמורה לכסף
הרשמו
הודע על
guest

0 תגובות
פידבקים מוטבעים
צפייה בכל התגובות
עומר לייבנזון
75
מדיה חברתית
עומר לייבנזון
95
מסחר אלקטרוני
עומר לייבנזון
37
פרסום באינטרנט
עומר לייבנזון
81
מדיה חברתית
עומר לייבנזון
66
פרסום באינטרנט
יורם ליכטנשטיין
105016
תוכן וקופירייטינג
דוד כהן
99469
מדיה חברתית
בן אורן
87768
קידום אתרים
דנה רוזן
82461
ניהול קהילה
נשארים מעודכנים בכל מה שחדש בדיגיטל

מעל 15,000 אנשי שיווק ובעלי עסקים נשארים מעודכנים בכל מה שחדש בשיווק דיגיטלי מאז 2007

0
נשמח לשמוע את דעתך, נודה לתגובהx
שיווק דיגיטלי שמביא תוצאות.
לוגו דייסון

189%

יחס המרה למודעות

לוגו איסתא

424%

הכנסות מהאתר

לוגו קפה עלית

139%

מבקרים חדשים באתר

לוגו נקסט

258%

רכישות אורגניות

לוגו קפה עלית
139%

מבקרים חדשים

לוגו דייסון
189%

יחס המרה למודעות

לוגו איסתא
424%

הכנסות מהאתר

שיווק דיגיטלי שמביא תוצאות.