החרם על פייסבוק תופח, דוחות חדשים בגוגל, מיקרוסופט קונה את טיקטוק ועוד

עמית אדלר
חדשות קידום אתרים

החרם על פייסבוק עבר את קו אלף החברות

לפני יותר מחודש דיווחנו על תחילתו של חרם פייסבוק שהתחיל בחודש יוני. כמה מהמותגים הגדולים בעולם החליטו להפסיק את הפרסום, במחאה על חוסר האכפתיות של פייסבוק בנוגע לתוכן אלים וגזעני. בנקודת הזמן ההיא דובר על קצת יותר מ-100 חברות שהטילו חרם פרסום על הרשת החברתית, וכעת אנו מתעדכנים שהחרם ממשיך.

בשקט ומאחורי הקלעים, עוד ועוד חברות ומותגים מצטרפים לחרם הגדל ותופח. נכון לעכשיו מדובר ביותר מ-1,000 מפרסמים שמחרימים את הפרסום בפייסבוק בחודש יולי. לפי ידיעה נוספת באותו נושא, 56% מהמפרסמים עצרו את הפרסום בפייסבוק בחודש יולי.

אם בהתחלה היו אלו קוקה קולה, בן אנד ג’ריס, הונדה, יוניליוור, אדידס, וריזון וסטארבאקס – כעת מצטרפות גם דיסני, וולמארט, קלוג, דל, מקדונלדס ואיקאה. בהקשר זה נציין שוולמארט הייתה המפרסם השני בגודלו בפייסבוק בשנת 2019, עם השקעה של יותר מ-145 מיליון דולר.

בכל מקרה, נראה כי החרם הזה לא ממש משפיע על הדינוזאור. 100 החברות המובילות בפרסום מהוות רק 6% מההכנסות של פייסבוק, וגם 56% מהמפרסמים שהצטרפו לחרם כנראה לא ישפיעו יותר מדי על שורת הרווח של החברה. למעשה, ההוצאה על פרסום בפייסבוק בחודש יולי גדלה.

שני דוחות חדשים בקונסולת החיפוש

האם האתר שלכם הופיע בגוגל חדשות או בגוגל ווב סטוריז? כעת תוכלו לדעת. רוב האתרים בעולם הם אתרי תוכן בפורמט כזה או אחר; אתרים שיש להם פוטנציאל להופיע הן בחדשות גוגל והן בסיפורים המובילים. שני דוחות חדשים בקונסולת החיפוש מציגים נתונים אודות 2 המיקומים החשובים האלה.

דוח גוגל חדשות

עד היום ניתן היה להציג תוצאות משלושה מקורות בגוגל – דפי אינטרנט (Web), תמונות (Image) וכן וידאו (Video). כעת מצטרפת גם האפשרות הרביעית, News – המאפשרת לראות כמה הופעות וקליקים היו לכל עמוד שהופיע בחדשות (כמו גם CTR ומיקום ממוצע, כמובן).

מסנן החדשות בקונסולת החיפוש של גוגל

דוח גוגל Web Stories

דוח חדש נוסף מאפשר לראות האם האתר שלכם הופיע בגוגל ווב סטוריז (הגרסה החדשה של AMP Stories). מדובר ב”נגיסי תוכן” קצרים המופיעים בקרוסלה בולטת בתוצאות החיפוש, בדרך כלל עם כותרת, תקציר וכן תמונה או סרטון. לאחרונה אף הוציאה גוגל תוסף וורדפרס ייעודי שמקל על הוספת האתר לווב סטוריז.

כדי לבדוק האם האתר שלכם מופיע בווב סטוריז, הקליקו על הקישור הזה > (כשאתם מחוברים לחשבון הקונסולה)
אם אף אתר אינו מופיע ברשימה, כנראה שהאתרים שלכם עדיין לא נמצאו מתאימים לתצוגה בחלק זה.

יאנדקס מציעה הכשרת דאטה אנליסט בחינם

השלוחה הישראלית של מנוע החיפוש Yandex, מציעה הכשרה מקצועית כדאטה אנליסט עבור 100 ישראלים בלבד. תוכנית ההכשרה ניתנת לגמרי בחינם (8 חודשים, 20 שעות לימוד בשבוע), והסטודנטים מתבקשים לשלם אך ורק אם הצליחו למצוא עבודה בשכר של לא פחות מ-9,000 שקלים בחודש.

ההכשרה תתבצע במשך 8 חודשים, כאשר הקורס הקרוב ייפתח ב-21 בספטמבר 2020. התכנים יכללו נושאים כגון טרנדים בתחום הסטרימינג, פתרון בעיות בשיתוף כלי רכב, יעילותן של חנויות מקוונות ועוד. המעוניינים צריכים להגיש בקשה עד ה-13 באוגוסט לכל היותר, לעבור תוכנית הכשרה קצרה אונליין במשך שבועיים, לענות על שאלון וכן להשתתף בריאיון אישי.

פרטים מלאים ורישום לקורס באתר יאנדקס >

תקיפת אלגוריתמים באמצעות מילים

בטור מרתק בקבוצת הפייסבוק “עליית המכונות“, עלתה אפשרות לתקוף אלגוריתמים לעיבוד שפה באמצעות מילים מסוימות. נמצא ששילוב של ביטויים מסוימים ממש פוגע ביכולת של האלגוריתמים להבין את הטקסט המונח לפניהם.

לדוגמה, אם משלבים את הביטוי חסר הרלוונטיות zoning tapping fiennes בתחילתן של ביקורות סרטים – האלגוריתם שמדרג את הסרט יחשוב שמדובר בביקורת שלילית (ולא משנה אם התוכן עצמו מהלל את הסרט עם מילים כגון “נהדר” או “מגיע לו אוסקר”). ביטויים אחרים יכולים לגרום לאלגוריתמים לדבר בשפה גזענית ואלימה וכן הלאה.

מי שמכיר את הביטויים “הרעילים” האלה, יכול למעשה לשבש את פעילותו של כל אלגוריתם לעיבוד שפה בלי להתאמץ יותר מדי. מיותר לציין מה דבר כזה עלול לעשות לאלגוריתמים בגוגל, בפייסבוק ובאתרי ביקורות כגון ילפ, IMDB וטריפ אדוויזר; שלא לדבר על אפשרויות נוספות, כגון פגיעה במתחרים בתחומים אחרים.

בפייסבוק, אגב, הקימו “קבוצה אדומה” שמטרתה לאתר את הבעיות מבעוד מועד ולטפל בהן.

41% מהתוצאות בגוגל מפנות לנכסי גוגל

נושא התחרות והריכוזיות בקרב ענקיות הטכנולוגיה אינו חדש; ובכל זאת מדי פעם בפעם כנראה שדרושה תזכורת לעניין הבעייתי הזה.

בבדיקה של יותר מ-15,000 חיפושים פופולריים, מצאה חברת The Markup ש-41 אחוזים מהתוצאות בדף הראשון, מקשרים אל נכסים בבעלות גוגל. כשמדובר רק ב-15% העליונים מעמוד התוצאות הראשון (כמו בתצוגת אייפון X למשל), נכסי גוגל עולים לכדי 63% מכלל התוצאות.

לדוגמה: בחיפוש myocardial infarction (אוטם שריר הלב) בגוגל קום, ארבע התוצאות הראשונות שייכות לגוגל: הגדרה מילונית של גוגל, תיבת “אנשים שואלים”, גרף ידע וכן קרוסלת “מצבים קשורים” שמובילה לעוד חיפושים בגוגל. כדי להגיע לתוצאות אורגניות, צריך לגלול כמעט עד מחצית הדרך.

דברים דומים טוען גם ראנד פישקין, מייסד SparkToro וחברת Moz. בסדרה של 3 מאמרים מציג ראנד את ההשתלטות הכמעט מוחלטת של גוגל על תחומים שלמים. רק נציין שנציג של גוגל ששותף בממצאים טען שמדובר בעזרי חיפוש המיועדים לסייע למשתמש, ולכן לא ניתן להתייחס אליהם כאל נכסים של גוגל.

ידיעות בקטנה

  • לפי דיווחים בתקשורת העולמית, מיקרוסופט כנראה נמצאת במגעים לרכישת טיקטוק. אם תושלם העסקה, היא תיתן לחברה יתרון משמעותי מול יוטיוב, פייסבוק ושאר רשתות חברתיות.
  • מסמכים שנחשפו בעקבות השימוע בקונגרס, בו נכחו 4 מנכ”לי ענקיות הטכנולוגיה, מגלים את מה שעד כה היה רק בגדר שמועה מבוססת: גוגל אכן משתמשת בקליקים ובמידע אודות משתמשים לארגון תוצאות החיפוש.

 

שתפו:
נכתב על ידי
עמית אדלר הוא מקדם אתרים מ-2008 ואיש המילה הכתובה מ-1999. בעל תואר שני בפילוסופיה של המדע, מוסמך גוגל אנליטיקס ובלוגר נלהב.
0 0 הצבעות
קלות השימוש
0 0 הצבעות
פיצ'רים ופונקציונליות
0 0 הצבעות
תמיכה טכנית
0 0 הצבעות
תמורה לכסף
הרשמו
הודע על
guest

3 תגובות
הישן ביותר
החדש ביותר בעלת הכי הרבה הצבעות
פידבקים מוטבעים
צפייה בכל התגובות
עומר לייבנזון
5
מדיה חברתית
עומר לייבנזון
50
מדיה חברתית
עומר לייבנזון
73
מדיה חברתית
עומר לייבנזון
91
מדיה חברתית
עומר לייבנזון
107
מסחר אלקטרוני
יורם ליכטנשטיין
105068
תוכן וקופירייטינג
שי משען
100650
פרסום באינטרנט
דוד כהן
99694
מדיה חברתית
בן אורן
87802
קידום אתרים
דנה רוזן
82473
ניהול קהילה
נשארים מעודכנים בכל מה שחדש בדיגיטל

מעל 15,000 אנשי שיווק ובעלי עסקים נשארים מעודכנים בכל מה שחדש בשיווק דיגיטלי מאז 2007

3
0
נשמח לשמוע את דעתך, נודה לתגובהx
שיווק דיגיטלי שמביא תוצאות.
לוגו דייסון

189%

יחס המרה למודעות

לוגו איסתא

424%

הכנסות מהאתר

לוגו קפה עלית

139%

מבקרים חדשים באתר

לוגו נקסט

258%

רכישות אורגניות

לוגו קפה עלית
139%

מבקרים חדשים

לוגו דייסון
189%

יחס המרה למודעות

לוגו איסתא
424%

הכנסות מהאתר

שיווק דיגיטלי שמביא תוצאות.