הדיגיטל עקף את הטלוויזיה, מה גורם לנו להקליק, קורונה הגיע לגוגל ועוד

עמית אדלר
חדשות קידום אתרים

[box type=”note”]אז מה היה לנו בשבוע החולף? בתחילת כל שבוע נביא כאן חדשות דיגיטל עם רשימת הפוסטים המעניינים ביותר שמצאנו בבלוגספירה המקומית והעולמית בנושא קידום אתרים, שיווק באינטרנט ומדיה חברתית. כך תוכלו ליחשף מידע מעניין נוסף שאנחנו לא מספיקים לסקר כאן במהלך השבוע. [/box]

הפרסום בדיגיטל עקף לראשונה את הטלוויזיה

לראשונה בתולדות מדידת הפרסום בישראל, ההשקעה בפרסום הדיגיטלי עוקפת את הפרסום בטלוויזיה – כך פורסם ב-ICE. בארצות הברית זה קרה בשנת 2016, ועכשיו גם ישראל (באיחור אופנתי כרגיל) הגיעה ליעד.

הפרסום בדיגיטל ב-2019 מהווה 38% מסך עוגת הפרסום בישראל (1.681 מיליארד שקל), לעומת הטלוויזיה שהגיעה לכדי 36%. בשנה שעברה הדיגיטל עמד על 36%. בהקשר זה יש לציין שרוב תקציבי הפרסום בדיגיטל הולכים לגוגל ולפייסבוק, כמובן, כך שהכסף בעצם לא נשאר בישראל – אלא יוצא לחו”ל.

חלקים נוספים בעוגת הפרסום: העיתונות המודפסת ירדה ב-12% בשנת 2019, והגיעה לכדי 11% מעוגת הפרסום; פרסום ברדיו ובשלטי חוצות עם 7% כל אחד, ופרסום בקולנוע עם אחוז 1 בלבד.

קורונה משפיע גם על החיפושים בגוגל

מעבר לעובדה הברורה מאליה שהתפרצויות ויראליות מתניעות חיפושים בכמויות גדולות, המקרה של קורונה, כך מסתבר, שונה מכל השאר. בדיקה בגוגל טרנדס מעידה שחל גידול משמעותי בחיפושים כגון corona beer virus, beer virus וגם beer coronavirus – מה שמעיד על כך שאנשים מקשרים את הווירוס לבירה המפורסמת. מדוע? לא ממש ברור.

בין ה-18 וה-26 בינואר, החיפוש corona beer virus קפץ ב-2,300% בכל העולם; החיפוש beer virus קפץ ב-744%, והחיפוש beer coronavirus קפץ ב-3,233% באותה תקופה. למרות זאת יש לזכור שגוגל מציע השלמות אוטומטיות, וייתכן שחלק מהן השפיעו על המחפשים עצמם. כך נוצרה לולאת משוב שעשויה לנפח את החיפושים בצורה מלאכותית.

מה גורם למשתמשים להקליק על תוצאת-חיפוש

מחקר שבוצע על ידי Ignite Visibility וכלל 500 משתתפים בני 25 עד 60, מצא שהמטא תיאור והמיתוג הם הרכיבים העיקריים שמשפיעים על ההחלטה על מי להקליק. כמו כן גם תגיות עשירות לוקחות חלק בהחלטה, לצד הטייטל כמובן.

מה שמדהים בתשובות הוא עד כמה כל רכיב משפיע על ההחלטה להקליק. 62.9% אמרו שהתיאור הוא המשפיע ביותר (שימו לב!), 24.2% אמרו שזה שם המותג ו-13% אמרו שזה הטייטל.

מה גורם לאנשים להקליק על תוצאת חיפוש מסוימת

כמו כן המקום הראשון בגוגל לא מקבל את כל החשיבות, כפי שנדמה. רק 15.6% בוחנים את התוצאה הראשונה בלבד; 17.4% בוחנים את שלושת התוצאות הראשונות, 14.2% בוחנים את חמשת התוצאות הראשונות ו-14% בודקים גם מעבר לעשר התוצאות הראשונות.

כמה תוצאות חיפוש אנשים בודקים לפני שהם מקליקים

ממצאים נוספים מהסקר:

  • רוב הנשאלים לא אוהבים מודעות. 85.2% מעדיפים להקליק על תוצאות אורגניות, ו-66.7% אמרו שאם גוגל תוסיף עוד מודעות – הם פחות ישתמשו במנוע החיפוש שלה.
  • למרות העלייה הדרסטית בנתוני וידאו, 55% מעדיפים לצרוך תוכן כתוב בתוצאות החיפוש.
  • 62.1% לא יודעים מדוע גוגל מטרגט אותם עבור מודעות מסוימות.
  • 55% מקליקים רק על מותגים שהם מכירים בתוצאות החיפוש; 44.9% מקליקים בלי קשר לשאלה האם מדובר במותג מוכר.

למחקר המלא > (קובץ PDF בחלון חדש)

האם אתר פורבס קיבל עונש בגוגל?

כותב בכיר באתר פורבס.קום טען שחלה ירידה משמעותית בטראפיק האורגני של האתר, ככל הנראה פי 10 החל מ-27 לינואר. כמו כן חלק מהמאמרים הפופולריים לא מגיעים אפילו ל-100 צפיות החל מה-24 לחודש. מכיוון שהצניחה בטראפיק הגיעה אחרי עדכון הליבה של ינואר ואחרי עדכון FS, נדמה כאילו מדובר במהלך טבעי שבו האתר כבר לא תואם יותר לדרישות המשתנות של גוגל.

לדעתי האישית, ולדעת נוספים בתעשיית ה-SEO, מדובר כנראה בעונש על מכירת קישורים. אומנם אף אחד לא טען שהתקבלה הודעה על ענישה ידנית, אבל זו לא הפעם הראשונה שזה קורה. בשנים האחרונות הרבה כותבים בפורבס הציעו קישורים בתשלום לכל דורש, וגם בפברואר 2011 דווח שפורבס חטף עונש בגלל מכירת קישורים.

גוגל מאפשרת להסיר אתרים מהתוצאות באופן זמני

כלי הסרת הכתובות בקונסולת החיפוש, משתדרג עם מספר פיצ’רים חדשים:

  • Temporary Removals – הסרת URL והסניפט שלו מהתוצאות באופן זמני, לתקופה של 6 חודשים.
  • Outdated Content – בקשות להסרת תוכן לא עדכני, שבוצעו גם על ידי גורמים חיצוניים (כגון משתמשים בגוגל). לפיכך, הפיצ’ר הזה לא מוגבל רק לבעלי אתרים.
  • SafeSearch Filtering – במידה שעמודים מסוימים באתר דווחו כבעלי תוכן למבוגרים בלבד.

כלי הסרת התוצאות של גוגל

ידיעות בקטנה

  • לגוגל נולדה צ’טבוטית חדשה בשם “מינה”, עם יכולות שיחה משמעותיות בהשוואה לפיצ’רים קיימים בשוק. לצורך בחינת יכולותיה, המציאה גוגל מדד חדש של Conversational AI הנקרא SSA, ולפיו מינה מקבלת ציון 79% (לעומת בני אדם, עם 86% בלבד).
  • הטלוויזיה מובילה את מהפכת הסטרימינג. בניגוד לנהוג לחשוב, שכולם נמצאים רק במובייל כל הזמן, מסכי הטלוויזיה ממשיכים לחיות (והעולם שותק). אסופת מחקרים שהוצגה ב-eMarketer מעידה שרוב צפיית הסטרימינג מתרחשת במסכי טלוויזיה, ולא במכשירים ניידים.
  • אחד הכישורים המקצועיים הקשים ביותר לרכישה עבור משווקים ב-2020 הוא SEO, כך לפי מחקר שבוצע על ידי מיקרוסופט בנושא מגמות דיגיטל לשנה הנוכחית. אחרי SEO באים כישורים כגון ניתוח מידע, קופירייטינג, ניתוח התנהגות ואוטומציה. הסקר מבוסס על תשובותיהם של 600 אנשי שיווק בכירים בלינקדאין.

 

שתפו:
נכתב על ידי
עמית אדלר הוא מקדם אתרים מ-2008 ואיש המילה הכתובה מ-1999. בעל תואר שני בפילוסופיה של המדע, מוסמך גוגל אנליטיקס ובלוגר נלהב.
0 0 הצבעות
קלות השימוש
0 0 הצבעות
פיצ'רים ופונקציונליות
0 0 הצבעות
תמיכה טכנית
0 0 הצבעות
תמורה לכסף
הרשמו
הודע על
guest

0 תגובות
פידבקים מוטבעים
צפייה בכל התגובות
עומר לייבנזון
54
מדיה חברתית
עומר לייבנזון
38
מדיה חברתית
עומר לייבנזון
119
קידום אתרים
יורם ליכטנשטיין
104778
תוכן וקופירייטינג
שי משען
100215
פרסום באינטרנט
דוד כהן
99107
מדיה חברתית
דנה רוזן
82407
ניהול קהילה
נשארים מעודכנים בכל מה שחדש בדיגיטל

מעל 15,000 אנשי שיווק ובעלי עסקים נשארים מעודכנים בכל מה שחדש בשיווק דיגיטלי מאז 2007

0
נשמח לשמוע את דעתך, נודה לתגובהx
שיווק דיגיטלי שמביא תוצאות.
לוגו דייסון

189%

יחס המרה למודעות

לוגו איסתא

424%

הכנסות מהאתר

לוגו קפה עלית

139%

מבקרים חדשים באתר

לוגו נקסט

258%

רכישות אורגניות

לוגו קפה עלית
139%

מבקרים חדשים

לוגו דייסון
189%

יחס המרה למודעות

לוגו איסתא
424%

הכנסות מהאתר

שיווק דיגיטלי שמביא תוצאות.