חיפושים דביקים, רוסיה מול גוגל, תיוג ביקורות מקומיות והפיכת שיחות להמרות בגוגל אדס

איתי ברנר
חדשות קידום אתרים

[box type=”note”]אז מה היה לנו בשבוע החולף? בתחילת כל שבוע נביא כאן חדשות דיגיטל עם רשימת הפוסטים המעניינים ביותר שמצאנו בבלוגספירה המקומית והעולמית בנושא קידום אתרים, שיווק באינטרנט ומדיה חברתית. כך תוכלו להיחשף למידע מעניין נוסף שאנחנו לא מספיקים לסקר כאן במהלך השבוע. [/box]

גוגל מצמידה את תיבת החיפוש לראש המסך במחשב האישי

בזמן שרובינו נחנו מהשבוע החולף, גוגל ביצעה ביום שבת שינוי קטן בחיפוש במחשב האישי בדמות תיבת חיפוש עגולה שנדבקת לחלק העליון של המסך.

לכאורה זהו שינוי קוסמטי וכמעט בלתי מורגש, אבל הוא עשוי להיות בעל השפעה מסוימת דווקא בישראל : כזכור, לפני השינוי הנוכחי, גוגל ניסתה רעיון דומה עם “גוגל אינסטנט”, שבמהלכו הגולש היה יכול להתחיל להקליד שאילתה או לשנות את הנוכחית ולקבל סט תוצאות חדש מבלי שיצטרך ללחוץ על כפתור או מקש האנטר.

גוגל ביטלה בסופו של דבר את אינסטנט עקב חווית שימוש לא אופטימלית בטלפון הנייד, אך השינוי הנ”ל מגיע אל כל העולם בו זמנית, כרגע במחשב האישי בלבד. המשמעות היא שגם לגולשים בארץ יהיה קל יותר לנסח שאילתות חיפוש מחדש בלי לגלול לתחילת העמוד או ללחוץ על כפתור Back  בדפדפן.

תיבת חיפוש דביקה

בעבר מספר אתרים ניסו לנתח את ההשפעה של אינסטנט על התנהגות החיפוש שלנו ונראה היה כי קיימים שינויים מסוימים באחוזי השאילתות שכללו מספר ספציפי של מילות חיפוש, כאשר היו דווקא יותר שאילתות ארוכות יחסית של זנב ארוך באורך של 5-6 מילים וקצת פחות שאילתות של 2-3 מילים. יחד עם  זאת, השינויים לא היו מאוד גדולים ועולם ה-SEO לא הזדעזע…

האם הפעם נראה שינויים גדולים יותר כמו למשל חשיפות רבות יותר לאתרים בעמוד הראשון ואפילו פחות צפיות באתרים במקומות התחתונים? קשה לדעת, אך ללא ספק יהיו כלי SEO ואתרים שונים שינסו לבדוק זאת.

פייסבוק: חיפוש מחוץ לפייסבוק לא משפיע על החיפוש הפנימי

החיפוש הפנימי של פייסבוק אמנם לא נחשב לחלק חשוב מאוד מכל האלמנטים שמרכיבים את הרשת החברתית העצומה, אך מנהל מוצר החיפוש של פייסבוק, Yee Lee, בכל זאת מצא לנכון להפריח מספר שמועות לאור ההאשמות של פייסבוק בהטיה פוליטית וכחלק מהמאמצים של החברה להראות כי היא שקופה יותר לגבי האופן בו היא פועלת.

לגבי החיפוש עצמו, בפוסט נכתב כי החיפוש מחוץ לפייסבוק לא משפיע על החיפוש הפנימי בו. הגורמים העיקריים שכן משפיעים על החיפוש (מלבד הרלוונטיות) הם הפעולות של המשתמש והקהילות אליהן הוא קשור, כמו גם מספר גורמים נוספים : הפעילות הכללית של קהילת פייסבוק, הפופולאריות של נושא החיפוש ועד כמה התוצאות לגביו עדכניות.

למרות שלי לא אומר זאת במפורש, סביר להניח שרוב ההאשמות בנוגע להטיות חיצוניות של החיפוש נובעת מהשימוש בפיקסל של פייסבוק בו היא משתמשת על מנת להתאים למשתמשים מודעות, ולכן יש היגיון מסוים בטענה שהיא תעשה שימוש בנתונים האלו גם על מנת לקבוע את תוצאות החיפוש הפנימיות, טענה שלי כאמור מכחיש.

רוסיה הגישה תביעה אזרחית כנגד גוגל מכיוון שסירבה לצנזר אתרים בתוצאות החיפוש

והפעם הגיע תורה של רוסיה לנסות ולפגוע בגוגל. על פי רויטרס, גורמי האכיפה על התקשורת ברוסיה טוענים כי גוגל לא הסירה תוצאות מסוימות מתוצאות החיפוש למרות שהייתה אמורה לעשות זאת על פי החוק (שאר גופי התקשורת במדינה כפופים לרשימה של אתרים חסומים).

למזלה של גוגל, גם אם תמצא אשמה, הקנס שיוטל עליה בגובה של 700,000 רובלים (כ-10,450$) כנראה לא יגרום לה לפשוט רגל. עם זאת, כרגע שוקלים בממשל אפשרות להטיל קנסות גבוהים יותר, עד 1% מההכנסות התקופתיות במדינה.

לצד מדינות כמו סין, תורכיה ואיראן, רוסיה נחשבת למדינה בעלת צנזורה מחמירה יחסית על הרשת הדורשת משירותי הודעות מיידיות להעביר אליה מפתחות הצפנה ומחייבת רשתות חברתית להעביר אליה מידע אישי על משתמשים. מהבחינה הזו, הסירוב של גוגל לחלוק מידע עם הרשויות עשוי דווקא לשפר את  תדמיתה לאחר השמועות על חזרה לשוק הסיני וצנזור התוצאות שלה במדינה.

יו-טיוב משיקה פורמט סטוריס משלה (אבל יש קאצ’….)

יו-טיוב הודיעה על השקת פורמט סטוריס משלה לאחר יותר משנה של בדיקות, אבל יש קאץ’ : האפשרות פתוחה רק למי שיש לו יותר מעשרת אלפים מנויים. לסטוריס אפשר להוסיף טקסט, תמונה, פילטרים, סטיקרים וגאג’טים אחרים.

את הסיפורים עצמם יוצרים דרך האפליקציה של יו-טיוב, ולכן ברירת המחדל שלהם היא פורמט אנכי ולא אופקי. הקהילה יכולה כמובן להגיב לסרטונים, לעשות לייק ודיסלייק, אבל גם לאהוב או לדרג תגובות ספציפיות (משהו שלא קיים מחוץ לאפליקציה).

בניגוד לסיפורים בפלטפורמות אחרות שיכולים להיות מוגבלים ל-24 שעות בלבד, הסיפורים ביו-טיוב זמינים באפליקציה לשבעה ימים. בפוסט עצמו יו-טיוב לא מציינת שאת הסטוריס לא ניתן לעצור באמצע או לשתף עם אחרים (לפחות לא כרגע).

מעניין יהיה לראות כיצד היו-טיוברים יגיבו לפורמט החדש מכיוון שבניגוד לפלטפורמות אחרות, היוצרים משקיעים לא מעט בעריכה של סרטונים (למרות שקיימת כמובן גם האפשרות לשידור חי) ולא בטוח שהם ירצו לראות אותם נעלמים אחרי שבוע…

גוגל מדגישה את המגבלות לעמודים העושים שימוש באדסנס בנוגע לתוכן גולשים

אדסנס היא עדיין אחת מהדרכים היותר נגישות להרוויח כסף מפרסום באתרי אינטרנט באמצעות שתילת קוד של גוגל המציג מודעות בפורמטים שונים בעמוד על סמך היסטורית הגלישה של הגולש והעמוד בו הוא נמצא בתוך האתר. יחד עם זאת, יש מספר מגבלות על התוכן בעמודים המציגים מודעות אדסנס (גם אם הם חלק מאתר שלם), ומעבר על המגבלות האלו יותר מכמה פעמים עשויה לפסול את החשבון.

סרטון שפורסם בערוץ של אדסנס מדגיש את המגבלות על תוכן גולשים (User Generated Content). הנה עיקרי הדברים (ניתן ללחוץ על גלגל השיניים ולבחור כתוביות בעברית בסרטון המקורי) :

  • מומלץ לכתוב מדיניות פרסום בנוגע למה אסור ומה מותר לכתוב
  • עליכם לחשוב האם שווה לנסות ולהרוויח מעמודים עם תוכן גולשים
  • ספקו קישור לדיווח על תוכן בעייתי
  • ישנם תוספים לזיהוי של הודעות בעייתיות שיכולות גם להשבית את הקוד (כך שעדיין תוכלו להרוויח מעמודים כשרים)
  • אפשרות אחרות היא להפריד בין התוכן שאתם עורכים לבין התוכן של הגולשים (במידה ומערכת התגובות תומכת בכך)

בערוץ של אדסנס העלו לאחרונה סרטונים נוספים המתמקדים בנושאים כגון הפרת זכויות יוצרים, תוכן המעודד מעשים מסוכנים, לחיצות שנעשו בטעות ותוכן מטעה.

חדש בגוגל אדס: שיחות טלפון כהמרות

עד כה, שיחות טלפון שנכנסו לעסק ממודעות גוגל עם הרחבת המיקום לא נחשבו כהמרות. כתוצאה מכך, היה קשה למשל להעריך את העלות הממוצעת האמיתית להמרה מהמודעות האלו. מעכשיו זה כאמור משתנה, כשאורך השיחה המינימלי שיחשב להמרה היא כ-60 שניות, אך אפשר לשנות זאת דרך הגדרות החשבון.

בנוסף לזאת, יהיה אפשר לראות כיצד הרחבות ספציפיות כמו שיחות או הודעות משפיעות על ביצועי המודעות ולראות מדדים חדשים כמו “מעקב אחרי שיחות כהמרות” או “מעקב אחר המרות לשיחות באתר”.

בהתאם לשינויים, גוגל עדכנה את המדריך שלה בנוגע לאופטימיזציה של שיחות לעסק וניתן לקרוא אותו כאן.

מעקב אחרי שיחות בגוגל אדס

מעכשיו תוכלו להשתמש בהאשטאגס גם בביקורות מקומיות

גוגל שיפרה את מנוע הביקורות לעסקים על גבי המפות שלה (Google Maps) ומעכשיו מעבר לחיפוש על פי מילות מפתח, ניתן יהיה להוסיף עד חמש תגיות האשטאגס (#) לכל ביקורת במידה ואתם משתמשים באנדרואיד. על התגיות האלו ניתן ללחוץ ולהגיע לביקורות דומות. לדוגמה #decent.

גוגל אמנם לא כתבה על העדכון בעצמה, אך אתר Techcrunch שם לב אליו.

ההנחיה של גוגל לממליצים המקומיים שלה היא לכלול את כל התגיות בסוף הביקורות, אך לא להשתמש בתגיות כלליות מדי.

שתפו:
נכתב על ידי
עורך וכותב תוכן עצמאי, בין היתר הקים את Web Wiz המספקת פתרונות כתיבת תכנים וניהול תוכן.
0 0 הצבעות
קלות השימוש
0 0 הצבעות
פיצ'רים ופונקציונליות
0 0 הצבעות
תמיכה טכנית
0 0 הצבעות
תמורה לכסף
הרשמו
הודע על
guest

0 תגובות
פידבקים מוטבעים
צפייה בכל התגובות
עומר לייבנזון
73
מדיה חברתית
עומר לייבנזון
91
מסחר אלקטרוני
עומר לייבנזון
34
פרסום באינטרנט
עומר לייבנזון
79
מדיה חברתית
עומר לייבנזון
62
פרסום באינטרנט
יורם ליכטנשטיין
105009
תוכן וקופירייטינג
דוד כהן
99427
מדיה חברתית
בן אורן
87765
קידום אתרים
דנה רוזן
82460
ניהול קהילה
נשארים מעודכנים בכל מה שחדש בדיגיטל

מעל 15,000 אנשי שיווק ובעלי עסקים נשארים מעודכנים בכל מה שחדש בשיווק דיגיטלי מאז 2007

0
נשמח לשמוע את דעתך, נודה לתגובהx
שיווק דיגיטלי שמביא תוצאות.
לוגו דייסון

189%

יחס המרה למודעות

לוגו איסתא

424%

הכנסות מהאתר

לוגו קפה עלית

139%

מבקרים חדשים באתר

לוגו נקסט

258%

רכישות אורגניות

לוגו קפה עלית
139%

מבקרים חדשים

לוגו דייסון
189%

יחס המרה למודעות

לוגו איסתא
424%

הכנסות מהאתר

שיווק דיגיטלי שמביא תוצאות.