יותר מידע בפאנל הידע, הסקנדל של היסטוריית המיקומים והמחאה על כניסת גוגל לסין

איתי ברנר
חדשות קידום אתרים

[box type=”note”]אז מה היה לנו בשבוע החולף? בתחילת כל שבוע נביא כאן חדשות דיגיטל עם רשימת הפוסטים המעניינים ביותר שמצאנו בבלוגספירה המקומית והעולמית בנושא קידום אתרים, שיווק באינטרנט ומדיה חברתית. כך תוכלו להיחשף למידע מעניין נוסף שאנחנו לא מספיקים לסקר כאן במהלך השבוע. [/box]

גוגל מעבה את התוצאות המקומיות ואת פאנל הידע

נראה שגוגל החלה להציג פוסטים של מותגים שיש להם כמה סניפים באזור מסוים בתוצאות המקומיות. בעבר הפוסטים היו מוצגים רק לעסקים בודדים, אך לא למותגים או רשתות.

כך זה נראה:

פוסטים ממותגים

בין אם מדובר בתוספת קבועה או כזו שנמצאת בניסוי, היא מחזקת את המגמה של גוגל לשפר את התוצאות המקומיות במטרה לעודד עסקים להירשם אליהן כאלטרנטיבה לעמודים העסקיים בפייסבוק.

יותר מידע בפאנל הידע

מלבד חיזוק התוצאות המקומיות, גוגל הודיעה על הוספת מידע נוסף לפאנל הידע שמוצג עבור סוגים מסוימים של שאילתות. לדוגמה, מי שיחפש “קוורץ לעומת גרניט” יוכל למצוא השוואות בין שני החומרים כגון עלות, יתרונות, משקל ועמידות.

דוגמה אחרת: מי שיחפש קרן חירום (Emergency Fund) יקבל מידע לגבי למה וכמה להשקיע בה עם קישורים למקורות המידע הרלוונטיים.

למרבה הצער, לא הצלחנו לשחזר את התוספות האלו בגוגל ישראל, גם לא בגרסה האנגלית.

גוגל משנה את ההתראות על שמירת המיקום לאחר שהודתה שהיא ממשיכה לשמור אותו

ידיעה באתר החדשות AP חשפה כי גוגל ממשיכה לעקוב אחרי המיקום של המשתמש גם אם הוא מכבה את היסטוריית המיקומים.

כעת מסתבר שזה נכון רק עבור חלק מן האפליקציות, כי אפליקציות אחרות ממשיכות לשמור את המיקום. חלק מהאפליקציות הללו הן גוגל מפות, אבל גם אפליקציות תמימות לכאורה כמו זו של מזג האוויר או אפילו חיפוש פשוט בגוגל עשוי לשמור את המיקום של המשתמש ולאחסן אותו בחשבון. הדרך היחידה לבטל את ההתנהגות הזו היא על ידי כיבוי של האפשרות Web & App Activity (פעילות אינטרנט ואפליקציות) או כיבוי אפשרות המיקום בטלפון (זאת בהנחה שגוגל לא הוסיפה דלת אחורית באנדרואיד).

הדובר של גוגל הגיב על הנושא ומסר שגוגל ברורה מאוד עם המשתמשים שלה. אז איך זה יכול להיות לאור מה ש-AP חשפו? ובכן, מסתבר שהמידע הזה מופיע בדף העזרה הרלוונטי, אבל רק אם גוללים אותו. בנוסף, עד לשינוי שגוגל ביצעה, הוא הוצג גם אם היו מכבים את אפשרות פעילות הרשת ולאחר מכן מחזירים אותה.

AP הגדילו לעשות ופרסמו מפה שמראה באופן ברור כיצד גוגל שומרת את המיקומים גם כאשר היסטורית המיקום כבויה (כל צבע מציין מיקום אחר):

כאמור, גוגל שינתה את אופן הצגת ההודעות, ומעכשיו אם תכבו את האופציה של שמירת ההיסטוריה, תוכלו לראות באופן ברור שנתונים מסוימים עדיין ישמרו במקומות אחרים:

לעומת זאת, לא תוכלו להבין מההערה הזו שעליכם לכבות את אפשרות הפעילות על מנת לבטל את ההתנהגות הזו.

גם טוויטר חוסמת אפליקציות צד שלישי

אחרי פייסבוק, גם טוויטר הודיעה שהיא מגבילה את הגישה של אפליקציות צד שלישי לממשק שלה (API). על פי טוויטר, ההחלטה הזו נעשתה על מנת לשמור על איכות חווית השימוש. טוויטר ביטלה גם את האפליקציה למק ולשעון החכם של אפל ושינתה את אופן הפעולה של האפליקציה שמופיעה בחלונות 10.

על פי טוויטר, באמצעות האפליקציות המשופרות שהיא תתרכז בהן באופן בלעדי, היא תוכל למנוע ניצול לרעה (טרולינג) של המערכת ושל שידורי ה-LIVE, לשפר את החיפוש, את הניווט ואת הנגישות. בנוסף, המשתמשים יוכלו לשלוט במידע שלהם ובהתראות שהם מקבלים ביתר קלות.

טוויטר טוענת שפחות מאחוז אחד מן המפתחים משתמשים בתכונות שהוגבלו ולמעשה היא תמשיך לעודד פיתוח של חווית משופרות בתוך טוויטר מצד קהילת המפתחים.

על פי דיווחים חדשים, טוויטר ממשיכה גם במסע הטיהורים שלה ומוחקת באופן סופי חשבונות שהושהו בעבר וניסו לחזור לפעילות. לא ברור בדיוק כיצד החשבונות הנ”ל ניסו לעשות זאת, אך ייתכן כי מדובר בפתיחה של חשבונות כפולים.

ישיבה של גוגל בנוגע לחיפוש בסין גרמה לסערה

על פי The Verge , המחאה של עובדי גוגל בנוגע לאפשרות שהחברה תחזור עם מנוע חיפוש מצונזר לסין לא הסתיימה יפה כלל והפכה לשדה קרב של ממש. סרגיי בריין וסונאר פיצ’אי (מנכ”ל גוגל הנוכחי) עלו על הבמה וסונאר הבטיח לעובדים שהחברה תקפיד על שקיפות כאשר היא תתקדם בנושא. העניינים החלו להסתבך כאשר העובדים שמו לב שהדברים אותם נשאו שני הבכירים צוויצו בזמן אמת לטוויטר על ידי עובדת של הניו-יורק טיימס שהייתה לה גישה למקור פנימי.

בשלב הזה אחד מן העובדים עלה על הבמה, פלט כמה קללות עסיסיות וביקש לדעת אם זה באמת מה שקורה, הרוחות התלהטו והישיבה הסתיימה באופן בלתי מתוכנן.

עד להתפוצצות, סרגיי בריין הספיק להגיד שלא היה מודע לפרויקט הסיני (שזכה לכינוי DragonFly) עד לאחרונה. זה אולי נשמע כמו תירוץ רע, אבל יש לזכור שבריין גדל בברית המועצות ונחשף לצנזורה המחמירה שם באופן יום יומי, כך שהוא היה זה שלמעשה דחף את החברה לצאת מהמדינה מלכתחילה.

בכל אופן, לא סביר שגוגל תוכל להמשיך ולספוג את האש של 1,400 העובדים. אם להאמין לדיווחים, המגעים עם המשטר הסיני נמצאים בעצמם תחת צנזורה, כך שגוגל לא הייתה יכולה לחשוף אותם גם אם הייתה רוצה בכך. יתרה מזאת, ההצלחה של עובדי גוגל (מוקדם יותר השנה) למנוע את שיתוף הפעולה הצבאי של החברה עם הפנטגון מעידה על הכוח הרב שיש להם ועל כך שהביקורת על החברה לא מוגבלת רק לגורמים מחוצה לה.

תגיות רלוונטיות: חדשות SEOחדשות גוגל
שתפו:
נכתב על ידי
עורך וכותב תוכן עצמאי, בין היתר הקים את Web Wiz המספקת פתרונות כתיבת תכנים וניהול תוכן.
0 0 הצבעות
קלות השימוש
0 0 הצבעות
פיצ'רים ופונקציונליות
0 0 הצבעות
תמיכה טכנית
0 0 הצבעות
תמורה לכסף
הרשמו
הודע על
guest

0 תגובות
פידבקים מוטבעים
צפייה בכל התגובות
עומר לייבנזון
61
מדיה חברתית
עומר לייבנזון
38
מדיה חברתית
עומר לייבנזון
120
קידום אתרים
יורם ליכטנשטיין
104780
תוכן וקופירייטינג
שי משען
100229
פרסום באינטרנט
דוד כהן
99133
מדיה חברתית
דנה רוזן
82407
ניהול קהילה
נשארים מעודכנים בכל מה שחדש בדיגיטל

מעל 15,000 אנשי שיווק ובעלי עסקים נשארים מעודכנים בכל מה שחדש בשיווק דיגיטלי מאז 2007

0
נשמח לשמוע את דעתך, נודה לתגובהx
שיווק דיגיטלי שמביא תוצאות.
לוגו דייסון

189%

יחס המרה למודעות

לוגו איסתא

424%

הכנסות מהאתר

לוגו קפה עלית

139%

מבקרים חדשים באתר

לוגו נקסט

258%

רכישות אורגניות

לוגו קפה עלית
139%

מבקרים חדשים

לוגו דייסון
189%

יחס המרה למודעות

לוגו איסתא
424%

הכנסות מהאתר

שיווק דיגיטלי שמביא תוצאות.