הפריצה לטוויטר, עדכון חשוב בכרום, מחקר מיקומים בגוגל ועוד

עמית אדלר
חדשות קידום אתרים

[box type=”note”]אז מה היה לנו בשבוע החולף? בתחילת כל שבוע נביא כאן חדשות דיגיטל עם רשימת הפוסטים המעניינים ביותר שמצאנו בבלוגספירה המקומית והעולמית בנושא קידום אתרים, שיווק באינטרנט ומדיה חברתית. כך תוכלו להיחשף למידע מעניין נוסף שאנחנו לא מספיקים לסקר כאן במהלך השבוע. [/box]

טוויטר נפרצה על ידי עובדי טוויטר

בשבוע שעבר בוצעה מתקפת האקרים על עשרות חשבונות טוויטר של מפורסמים ופוליטיקאים. חשבונותיהם של ידוענים רבים נפרצו – ובהם ביל גייטס, אילון מאסק, ג’ף בזוס, ג’ו ביידן וברק אובמה. הכוונה המקורית הייתה לפרוץ ל-130 חשבונות, אך ההאקרים הצליחו רק ב-45 מתוכם.

ההאקרים, שבראשם עמד עובד בחברת טוויטר וכולם בני 19-20 שגרים עם ההורים, השתמשו בכלים שאמורים להיות זמינים אך ורק לעובדי החברה. בתוך כך הצליחו לגרוף לכיסם לפחות 100 אלף דולר, באמצעות הונאת ביטקוין הנשענת על “הנדסה חברתית” – ניצול לרעה של הפסיכולוגיה האנושית (בדומה לעוקץ הניגרי, שלעיתים ממשיך להפיל אנשים עד היום).

הטריק פשוט מאוד: לאחר שהחשבונות נפרצו, בכל אחד מהם הוצב ציוץ שמבקש לתרום לחשבון ביטקוין למען מטרה טובה. המצייץ מתחייב להכפיל כל תרומה של הציבור, ובכך נוספת עוד “שכבת אמינות” שגורמת לאנשים ללחוץ על כפתור התרומות.

כרום יבצע Lazy Load אוטומטי

העדכון האחרון בדפדפן כרום יבצע טעינה מושהית של תמונות באופן אוטומטי, כך פורסם לאחרונה. העדכון החדש ככל הנראה מייתר את השימוש בתוספים שעושים זאת בנפרד, ויאפשר לאתרים להיטען מהר יותר.

כדי שרוב משתמשי כרום יוכלו ליהנות מהפיצ’ר החדש, הוא יופץ באופן גורף מגרסה 79 ועד גרסה 85 (כולל). יש להניח שהשינוי הזה הוא (בין היתר) המשך של Core Web Vitals, עליו הוכרז בחודש מאי השנה – זאת במטרה לשפר כמה שניתן את כל הפרמטרים הרלוונטיים לחוויית השימוש.

הולו משיקה פלטפורמת פרסום לעסקים קטנים

חברת ההפקות והסטרימינג Hulu (שמוכרת בעיקר בחו”ל ופחות בישראל) הכריזה על פלטפורמת פרסום חדשה – Hulu Ad Manager. בעוד שאפשרויות הפרסום הנוכחיות בהולו מוצעות במחירים גבוהים למדי, הפלטפורמה החדשה מיועדת לעסקים קטנים ובינוניים, במחיר מינימום של 500 דולר.

חשוב לציין שניתן להשתמש אך ורק בפרסומות וידאו, 15 עד 30 שניות לכל סרטון בפורמט HD על גבי mp4 או mov בלבד. הפרסומות יופיעו לצד תוכניות כאלה ואחרות של החברה, ויאפשרו למפרסמים לבחור טווח תאריכים, תקציב, קהלים וסוגי טרגוט (גיל, מגדר, מיקום, תחומי עניין וז’אנרים). לא ניתן לטרגט לפי תוכניות וסרטים ספציפיים, אלא אך ורק לפי סוגי ז’אנרים.

כל מודעה תעבור בדיקה עד 3 ימים, במטרה לוודא שאינה עוברת על תנאי השימוש של החברה. בשלב זה יש להירשם לגרסת בטא ולהמתין לתשובה.

התוצאה הראשונה בגוגל מקבלת 28.5% CTR

מחקר חדש שבוצע על מיליארדי חיפושים ב-80 מיליון ביטויים, מגלה את הידוע – התוצאה הראשונה ממשיכה להביא הכי הרבה קליקים ביחס לחשיפות; CTR של 28.5%, אם נדייק. לאחר מכן יחס ההקלקה יורד משמעותית, לכדי 15.7% בתוצאה השנייה, 11% בתוצאה השלישית וכל השאר במספרים חד ספרתיים.

מחקר CTR לפי מיקום בגוגל
Photo: sistrix

להלן סיכום קצר של עיקר הממצאים מהמחקר של Sistrix:

  • המקום העשירי מקבל יחס הקלקה של 2.5% בלבד.
  • חיפושים המציגים Sitelinks מביאים יותר הקלקות (34.2% – 46.9%).
  • אין טעם לבצע מחקרי CTR גלובליים, מכיוון שאחוז ההקלקה מושפע הן מכוונת החיפוש והן מתצורת עמוד התוצאות (SERP). לפיכך מחקרים גלובליים ייתנו לתוצאה הראשונה CTR של 13.7% עד 46.9%.
  • אחוז הקליקים הגרוע ביותר מתקבל כאשר מופיעה תוצאת שופינג (13.7%) או מודעת גוגל (18.8%). למרות זאת, רוב החיפושים מתוך המיליארדים שנבדקו הובילו בעיקר לתוצאות אורגניות בלבד, ללא ממומן.
  • גם תשובות ישירות וגרף הידע מורידים את אחוז ההקלקה האורגני – 23.3% ו-16.7% בהתאמה. “גנבי CTR” נוספים כפי שהוגדרו על ידי המחקר: תמונות, מפות / מיקומים, חדשות ומתכונים.
  • ככל שיש יותר רכיבים שונים זה מזה בעמוד התוצאות, כך אחוז ההקלקות האורגני יורד.

100 החיפושים המובילים ביוטיוב

חברת Ahrefs בדקה את נפח החיפוש של יותר מ-800 מיליון ביטויים, והפיקה דוח של 100 החיפושים המובילים ביוטיוב בארה”ב. הנה 5 המובילים יחד עם נפח החיפוש המשוער של כל אחד:

pewdiepie (3,770,000)
asmr (3,230,000)
music (2,670,000)
markiplier (2,380,000)
old town road (2,040,000)

רק נציין שהחיפוש הראשון הוא שמו של יוטיובר מפורסם מאוד בארה”ב, והשני הוא ASMR – הטרנד שבו מאזינים לצלילים מרגיעים שמופקים על ידי אנשים, חפצים ועוד.

כמה מסקנות שכדאי לזכור מהפן השיווקי:

  • יותר אנשים פונים ליוטיוב לצורכי מוזיקה לעומת שנה שעברה (57% מהחיפושים); לאחר מכן עבור גיימינג, תוכן של מותגים ויוטיוברים מוכרים.
  • 5 מתוך 10 המובילים הם חיפושים של שמות מותג.
  • מחצית מ-100 המובילים הם שמות של יוטיוברים וערוצים מוכרים.

ככל שחולף הזמן ניכר כי חיפושי המותג ביוטיוב גוברים על החיפושים הגנריים, מה שמקשה יותר על קידום של יוצרים חדשים ופחות מוכרים. מומלץ מאוד להישען על המלצות יוטיוב כדרך לקבלת חשיפה עבור ערוצים לא מוכרים.

 

שתפו:
נכתב על ידי
עמית אדלר הוא מקדם אתרים מ-2008 ואיש המילה הכתובה מ-1999. בעל תואר שני בפילוסופיה של המדע, מוסמך גוגל אנליטיקס ובלוגר נלהב.
0 0 הצבעות
קלות השימוש
0 0 הצבעות
פיצ'רים ופונקציונליות
0 0 הצבעות
תמיכה טכנית
0 0 הצבעות
תמורה לכסף
הרשמו
הודע על
guest

3 תגובות
הישן ביותר
החדש ביותר בעלת הכי הרבה הצבעות
פידבקים מוטבעים
צפייה בכל התגובות
עומר לייבנזון
61
מדיה חברתית
עומר לייבנזון
38
מדיה חברתית
עומר לייבנזון
120
קידום אתרים
יורם ליכטנשטיין
104780
תוכן וקופירייטינג
שי משען
100233
פרסום באינטרנט
דוד כהן
99135
מדיה חברתית
דנה רוזן
82407
ניהול קהילה
נשארים מעודכנים בכל מה שחדש בדיגיטל

מעל 15,000 אנשי שיווק ובעלי עסקים נשארים מעודכנים בכל מה שחדש בשיווק דיגיטלי מאז 2007

3
0
נשמח לשמוע את דעתך, נודה לתגובהx
שיווק דיגיטלי שמביא תוצאות.
לוגו דייסון

189%

יחס המרה למודעות

לוגו איסתא

424%

הכנסות מהאתר

לוגו קפה עלית

139%

מבקרים חדשים באתר

לוגו נקסט

258%

רכישות אורגניות

לוגו קפה עלית
139%

מבקרים חדשים

לוגו דייסון
189%

יחס המרה למודעות

לוגו איסתא
424%

הכנסות מהאתר

שיווק דיגיטלי שמביא תוצאות.