גוגל אנליטיקס 4, סט חידושים בחיפוש גוגל, יוטיוב יהפוך למרכז קניות ועוד

עמית אדלר
חדשות קידום אתרים

[box type=”note”]אז מה היה לנו בשבוע החולף? בתחילת כל שבוע נביא כאן חדשות דיגיטל עם רשימת הפוסטים המעניינים ביותר שמצאנו בבלוגספירה המקומית והעולמית בנושא קידום אתרים, שיווק באינטרנט ומדיה חברתית. כך תוכלו להיחשף למידע מעניין נוסף שאנחנו לא מספיקים לסקר כאן במהלך השבוע. [/box]

גוגל אנליטיקס גרסה 4

ב-14 לחודש הוכרזה גרסה חדשה של גוגל אנליטיקס תחת השם Google Analytics 4. מדובר למעשה בשדרוג נוסף של App+Web שהוצג בקיץ, אך הפעם עם תוספות משמעותיות יותר; בעיקר העובדה שאנליטיקס עובר לשיטת מדידה מבוססת אירועים במקום עוגיות ודפדפנים, כפי שהיה עד כה בכל שנות קיומו.

הנה כמה מהפיצ’רים העיקריים בגרסה החדשה:

  • הוספת אלמנטים של למידת מכונה ובינה מלאכותית, במטרה להפיק תובנות ותחזיות מתוך סבך הנתונים ולהקל על עבודתם של אנשי הדיגיטל. הבינה המלאכותית תחזה את התנהגות המשתמשים, תוכל לזהות מדדי נטישה, משתמשים בעלי ערך גבוה לעסק, שינוי בביקושים ועוד.
  • שדרוג יכולת המעקב בין פלטפורמות ומכשירים שונים; כל זאת תוך מעבר לעולם ללא עוגיות והשלמת המידע באמצעות בינה מלאכותית. אחת מהאפשרויות החדשות הנובעות כתוצאה מהשינוי, היא האפשרות להגדיר User ID בלי פתיחת נכס נפרד, כפי שהיה עד כה.
  • מעקב אוטומטי אחר אירועים (איוונטים) בלי ליצור אותם בתג מנג’ר או להטמיע קוד – גלילת עמוד, צפייה בסרטון, קליק על קישור חיצוני וכן הורדת קובץ.
  • חיבור משופר עם Google Ads ודוחות מאורגנים – שיפורים בחזית יצירת הקהלים בגוגל אדס וארגון הדוחות באנליטיקס.

מומלץ לבצע את המעבר לגרסה החדשה בהקדם, על ידי פתיחת נכס חדש מסוג Web+App (שכבר נקרא גם GA4). מכיוון שהמבנה של אנליטיקס 4 שונה לעומת יוניברסל הרגיל, עדיין לא ברור אם כל המידע יישמר במעבר.

סט חידושים ושינויים בחיפוש גוגל

ב-15 לחודש הכריזה גוגל על מספר רב של חידושים בחיפוש; חלק מהם כבר מיושם בפועל, וחלק יבוצע עד סוף השנה הנוכחית. הנה העיקריים והחשובים שבהם:

  • אלגוריתם ברט פועל כעת על כמעט 100% מהתוצאות בגוגל – זאת לעומת אוקטובר אשתקד, כאשר הוכרז עליו לראשונה עם השפעה על 10% בלבד מהתוצאות.
  • אלגוריתם איות חדש שולב במנוע החיפוש, במטרה לסייע לגוגל להבין שגיאות כתיב ואת ההקשר בו הן מתבצעות; זאת לאור העובדה ששאילתה אחת מתוך כל 10 נכתבת בשגיאות. בגוגל אומרים שזה השיפור המשמעותי ביותר בהבנת טעויות איות בחמש השנים האחרונות.
  • יכולת אינדוקס חדשה של קטעי טקסט (Passages) תאפשר לגוגל לשפר את תוצאות החיפוש ב-76%; זאת באמצעות הצגת מקטעים רלוונטיים שעונים במדויק לכל שאילתה. עד כה גוגל לא יכל לבצע את זה, אלא רק לאנדקס דפים שלמים. ההשפעה תחול על 7% מתוצאות החיפוש.
  • הבנה משופרת של תת-נושאים / נושאי משנה (Sub topics), המיועדת בעיקר לשאילתות חיפוש רחבות היקף. עד סוף השנה גוגל תשלב אמצעים להבנה משופרת של נושאים רחבים ולהצגת תוצאות מגוונות יותר, שייתנו מענה לכל סוגי האפשרויות הנובעות מהשאילתה.
  • גוגל דופלקס משלים מידע אודות עסקים בצורה אוטומטית. דופלקס הוא העוזר הקולי של גוגל, שאת ביצועיו המדהימים ראינו בשיחת טלפון שבוצעה בינו לבין עסק אמיתי (תיאום תור לתספורת בסלון יופי). כעת גוגל מודיעה שדופלקס משמש גם להשלמת מידע עסקי חסר בגוגל לעסק שלי.
  • שיפור בהבנת סרטונים והצגת Key Moments בגוגל – יכולות AI חדשות יאתרו קטעי וידאו רלוונטיים ברמת דיוק גבוהה מבעבר, ויציגו אותם ב-Key Moments (פיצ’ר קיים מאז סוף 2019). שינוי זה ישפיע על 10% מהתוצאות.
  • שדרוג בהצגת זמני הביקור הפופולריים בעסקים (Busyness – הטעות במכוון), באמצעות נתונים היסטוריים ונתונים עדכניים בזמן אמת. טענות נשמעו מספר פעמים אודות חוסר הדיוק בזמני הפעילות המוצגים בגוגל, כך ששדרוג זה כנראה אמור לתת מענה גם לכך.
  • הצגת נתונים סטטיסטיים ישירות בתוצאות החיפוש; סוג של “תשובה ישירה” שלא מחייבת הקלקה כדי לקבל את המידע.
  • עדכוני Google Lens – הקלקה על תמונה לקבלת מוצרים דומים; סיוע בשיעורי בית באמצעות מצלמת הסמארטפון; צפייה באולם תצוגה בחנות במכשיר הנייד; אפשרויות מציאות רבודה על גבי גוגל מפות ועוד.
  • תקוע לכם שיר בראש ולא זוכרים את שמו? זמזמו את השיר לאפליקציית גוגל (Hum to Search).

יוטיוב יהפוך למרכז קניות מקוון

כל מוצר, צעצוע או גאדג’ט שתראו ביוטיוב יוצע ככל הנראה למכירה ביוטיוב עצמו. החברה החלה לבקש מיוצרי תוכן רשות לתייג מוצרים ולעקוב אחריהם בסרטונים שהם מעלים; זאת כדי שהמידע אודותם יחובר לאנליטיקס ולגוגל שופינג, במטרה להפוך כל סרטון רלוונטי לקטלוג בו כל מוצר ניתן לרכישה – כך לפי חשיפה באתר בלומברג.

גוגל אישרה כי אכן ביקשה זאת מיוצרי תוכן ביוטיוב, אך סירבה לתת פרטים נוספים. במידה שהדבר אכן יבוצע, יוטיוב יהפוך למתחרה רציני מול ענקי איקומרס כגון אמזון, קבוצת עליבבא ועוד. זאת בניגוד לתפקודו הנוכחי כבמת פרסום בלבד, ש”אינה מנוצלת היטב” – כך טוען אנדי אלווד, נשיא חברת Basket; סטארט-אפ העוסק בסחר מקוון.

נכון להיום יוטיוב מציעה ליוצרי תוכן תוכנית מנויים שתאפשר להם להרוויח, בעוד החברה גוזרת קופון של 30% מהתשלומים.

ידיעות בקטנה

  • זוכרים שפייסבוק הודיעה על ביטול חלון ההמרות של 28 יום? אז עכשיו, אחרי שקיבלה פידבק ממפרסמים ומשתמשים רבים, החליטה החברה שלא לבטל את חלון ההמרות הזה. זה לא אומר שהוא יישאר שם לנצח, לאור השינויים הצפויים בדפדפנים השונים והסרת עוגיות המעקב.
  • האפשרות לשליחת עמוד לסריקה הושבתה בקונסולת החיפוש. בגוגל אומרים שמדובר בהשבתה לצורך תיקונים, ושהפיצ’ר יחזור לתפקוד תוך מספר שבועות. עד אז מקדמי אתרים יתלשו הרבה שיער…
  • אפשרות הרכישה המקוונת בפייסבוק מגיעה גם ל-IGTV ול-REELS של אינסטגרם. משתמשים יוכלו לרכוש מוצרים מתויגים ישירות מתמונות וסרטונים.
  • ואם כבר באינסטגרם עסקינן – בתחילת אוקטובר חגגה הרשת החברתית 10 שנים לקיומה. מזל טוב!

 

שתפו:
נכתב על ידי
עמית אדלר הוא מקדם אתרים מ-2008 ואיש המילה הכתובה מ-1999. בעל תואר שני בפילוסופיה של המדע, מוסמך גוגל אנליטיקס ובלוגר נלהב.
0 0 הצבעות
קלות השימוש
0 0 הצבעות
פיצ'רים ופונקציונליות
0 0 הצבעות
תמיכה טכנית
0 0 הצבעות
תמורה לכסף
הרשמו
הודע על
guest

2 תגובות
הישן ביותר
החדש ביותר בעלת הכי הרבה הצבעות
פידבקים מוטבעים
צפייה בכל התגובות
עומר לייבנזון
69
מדיה חברתית
עומר לייבנזון
87
מדיה חברתית
עומר לייבנזון
105
מסחר אלקטרוני
עומר לייבנזון
45
פרסום באינטרנט
עומר לייבנזון
91
מדיה חברתית
יורם ליכטנשטיין
105055
תוכן וקופירייטינג
דוד כהן
99590
מדיה חברתית
בן אורן
87787
קידום אתרים
דנה רוזן
82469
ניהול קהילה
נשארים מעודכנים בכל מה שחדש בדיגיטל

מעל 15,000 אנשי שיווק ובעלי עסקים נשארים מעודכנים בכל מה שחדש בשיווק דיגיטלי מאז 2007

2
0
נשמח לשמוע את דעתך, נודה לתגובהx
שיווק דיגיטלי שמביא תוצאות.
לוגו דייסון

189%

יחס המרה למודעות

לוגו איסתא

424%

הכנסות מהאתר

לוגו קפה עלית

139%

מבקרים חדשים באתר

לוגו נקסט

258%

רכישות אורגניות

לוגו קפה עלית
139%

מבקרים חדשים

לוגו דייסון
189%

יחס המרה למודעות

לוגו איסתא
424%

הכנסות מהאתר

שיווק דיגיטלי שמביא תוצאות.