פייסבוק תשלם כדי לעקוב אחריכם, ניווט חדש בגוגל, תמלול וידאו עם AI ועוד

עמית אדלר
חדשות קידום אתרים

[box type=”note”]אז מה היה לנו בשבוע החולף? בתחילת כל שבוע נביא כאן חדשות דיגיטל עם רשימת הפוסטים המעניינים ביותר שמצאנו בבלוגספירה המקומית והעולמית בנושא קידום אתרים, שיווק באינטרנט ומדיה חברתית. כך תוכלו ליחשף מידע מעניין נוסף שאנחנו לא מספיקים לסקר כאן במהלך השבוע. [/box]

פייסבוק תשלם לכם כסף כדי לעקוב אחריכם

מי שלא מסתפק במעקב הרגיל של ענקית המדיה החברתית, יכול כעת ליהנות ממעקב משודרג שבעתיים. אפליקציית Study של פייסבוק מוצעת למשתמשי אנדרואיד, המוכנים לקבל תשלום עבור מעקב.

האפליקציה תעקוב אחר נתונים כגון מיקום המשתמש, אילו אפליקציות מותקנות במכשיר ומהו אופן השימוש בהן וכן הלאה. פייסבוק מתחייבת שלא להעביר מידע אישי כגון סיסמאות או היסטוריית גלישה. כל זה גורם לנו לתהות שבעתיים האם כל הנתונים הללו ממילא לא זמינים למעקב בשימוש הרגיל בפייסבוק.

הגבלות:

  • בינתיים האפליקציה זמינה לשימוש רק בארצות הברית ובהודו.
  • עדיין לא הוכרז כמה כסף יקבלו המשתמשים.
  • רק משתמשים נבחרים שיקבלו הזמנה, יוכלו להתקין את האפליקציה ולקבל תשלום.
  • על המשתמשים להיות בני 18 לפחות עם חשבון פייפאל.
  • הנתונים לא ישמשו לטירגוט של מודעות פייסבוק.

אגב, למה רק למשתמשי אנדרואיד? לפייסבוק כבר הייתה אפליקציה דומה באייפון, Research, המיועדת לבני 13 עד 35; אבל מכיוון שהיא הפרה את חוקי הפרטיות של אפל, היא הוסרה מהחנות.

משתמשי ריסרץ’ קיבלו 20 דולר בחודש. האם בשביל סכום כזה או קצת יותר שווה להיות נתון למעקב מתקדם יותר? כנראה שכן, כי רבים כבר השתמשו באפליקציית המעקב הקודמת עד שהוסרה מאייפון.

תפריט ניווט חדש בחיפוש גוגל

לפני יומיים גוגל השיקה תפריט ניווט חדש, המשלב אייקונים קלים להבנה. כפי שזה נראה כעת, התפריט קיים רק בדסקטופ אבל יש להניח שיגיע מהר מאוד גם למובייל. גם בשנת 2011 גוגל עשתה ניסיונות עם תפריט אייקונים, אלא שאז היה מדובר בתפריט אנכי ולא אופקי.

כך זה נראה נכון לעכשיו:

תפריט ניווט חדש בגוגל - אייקונים

Trint Player – תמלול חכם של סרטונים

לאור העובדה שתוך שנתיים סרטונים יהוו 80% מהטראפיק אונליין, לתוכן וידאו יש חשיבות גדלה והולכת. חברה בריטית בשם Trint הוציאה כלי חדש ומתוחכם בשם Trint Player, שמתמלל סרטונים לטקסט באמצעות בינה מלאכותית. התחכום כאן טמון לא רק בתמלול האוטומטי, אלא במספר פיצ’רים מתקדמים נוספים:

1. בעת הרצת הסרטון, המילים מודגשות בזמן אמת על גבי התמליל.
2. ניתן להקליק על כל מילה מתומללת ולקפוץ למיקום המדויק שלה בתוך הסרטון.
3. יש אפשרות לגלילה אוטומטית היורדת מטה עם התקדמות הסרטון.

אין ספק שכלי כזה הוא קפיצת מדרגה לכל מי שמקדם סרטונים (VSEO). לפי אתרי חדשות שכבר השתמשו בכלי, מדובר ברמת דיוק של 99 אחוזים. נכון לעכשיו הכלי מתמלל רק סרטוני יוטיוב, והחברה תפתח את האפשרויות גם לספקי וידאו אחרים.

צפו בדוגמה כאן >>>

בחירת אזור בתוצאות גוגל לעסק שלי

הקידום הלוקאלי בחו”ל ממשיך להשתדרג, וכעת גוגל בוחנת אפשרות של בחירת אזור בתוך חבילת הלוקאל. לא ברור באילו תנאים מופיעה האפשרות הזו (ושוב – זה קורה רק בגוגל.קום נכון לעכשיו). יש להניח שכאשר גוגל לא מצליח לזהות מיקום מדויק, או שהשאילתה לא מכילה מיקום כלשהו – המשתמש יוכל לבחור אזור בעצמו. לאחר הקלקה על Choose area, תופיע חלונית עם מבחר ערים ואזורים לבחירה.

בחירת אזור בתוצאות גוגל לוקאל

65% מאנשי הדיגיטל מחפשים אלטרנטיבות לשילוש הקדוש

סקר שנערך בקרב 700 משווקי דיגיטל בחו”ל, מעיד שרובם מחפש חלופות לאוליגופול גוגל – פייסבוק – אמזון. משתתפי הסקר אמרו שהם מוציאים 43% מתקציב השיווק על שלושת הענקים, ו-65% מהם העידו שהם מחפשים חלופות יעילות נוספות.

ככל שגדול התקציב, כך גדל גם החלק המיועד לשלושת ענקיות הפרסום. מה שמגדיל את הדיסוננס הקוגניטיבי כאן, הוא שגם משווקים הטוענים ששלושת הגדולים יעילים יותר מכל פלטפורמה אחרת – מעוניינים בחלופות. מה דעתכם/ן?

חדש בדאטה סטודיו – חיבור לגוגל טרנדס

משום מה גוגל עצמה לא מאפשרת חיבור לשירות Trends, אז חברה בריטית בשם StrategicQ הרימה את הכפפה ויצרה קונקטור מתאים. אומנם זה מצריך מעט עבודה, כגון הטמעת סקריפט, אבל ההשקעה שווה – מעתה והלאה תוכלו להציג ללקוחות גם שינויי מגמות בחיפושים הרלוונטיים להם.

פרטים והנחיות התקנה כאן >>>

 

תגיות רלוונטיות: חדשות SEOחדשות קידום אתרים
שתפו:
נכתב על ידי
עמית אדלר הוא מקדם אתרים מ-2008 ואיש המילה הכתובה מ-1999. בעל תואר שני בפילוסופיה של המדע, מוסמך גוגל אנליטיקס ובלוגר נלהב.
0 0 הצבעות
קלות השימוש
0 0 הצבעות
פיצ'רים ופונקציונליות
0 0 הצבעות
תמיכה טכנית
0 0 הצבעות
תמורה לכסף
הרשמו
הודע על
guest

0 תגובות
פידבקים מוטבעים
צפייה בכל התגובות
עומר לייבנזון
74
מדיה חברתית
עומר לייבנזון
94
מסחר אלקטרוני
עומר לייבנזון
36
פרסום באינטרנט
עומר לייבנזון
81
מדיה חברתית
עומר לייבנזון
64
פרסום באינטרנט
יורם ליכטנשטיין
105015
תוכן וקופירייטינג
דוד כהן
99461
מדיה חברתית
בן אורן
87766
קידום אתרים
דנה רוזן
82461
ניהול קהילה
נשארים מעודכנים בכל מה שחדש בדיגיטל

מעל 15,000 אנשי שיווק ובעלי עסקים נשארים מעודכנים בכל מה שחדש בשיווק דיגיטלי מאז 2007

0
נשמח לשמוע את דעתך, נודה לתגובהx
שיווק דיגיטלי שמביא תוצאות.
לוגו דייסון

189%

יחס המרה למודעות

לוגו איסתא

424%

הכנסות מהאתר

לוגו קפה עלית

139%

מבקרים חדשים באתר

לוגו נקסט

258%

רכישות אורגניות

לוגו קפה עלית
139%

מבקרים חדשים

לוגו דייסון
189%

יחס המרה למודעות

לוגו איסתא
424%

הכנסות מהאתר

שיווק דיגיטלי שמביא תוצאות.