רשת הקהלים מתרחבת, מחקר MOZ 2015, קישור מוחבא באלפבית ועוד…

איתי ברנר
חדשות קידום אתרים

[box type=”note”]אז מה היה לנו השבוע? בכל סופ”ש נביא כאן את רשימת הפוסטים המעניינים ביותר שמצאנו בבלוגספירה המקומית והעולמית בנושא קידום אתרים, שיווק באינטרנט ומדיה חברתית. כך תוכלו להיחשף למידע מעניין נוסף שאנחנו לא מספיקים לסקר כאן במהלך השבוע. [/box]

פייסבוק מכריזה על שלושה סוגים חדשים של פרסומות

לפוסט המקורי בפייסבוק למפתחים

פייסבוק הודיעה על שלושה סוגים חדשים של פרסומות בעלות ביצועים גבוהים (High Performing) עבור רשת הקהלים שלה (רשת לפרסומות באפליקציות חיצוניות):

  1. פרסומות מוצרים דינאמיות – אלו פרסומות שמתבססות על מוצרים בהם הקהל צפה באפליקציה או אתר האינטרנט של המפרסם  ועתה ניתנים לשימוש גם ברשת הקהלים במסך מלא.
  2. פרסומות קרוסלה – פרסומות המציגות עד חמש תמונות בכל יחידת מודעה.
  3. פרסומות וידאו מסוג “לחץ כדי לנגן” – אלו הן פרסומות וידאו במסך מלא שלא מתנגנות באופן אוטומטי.

פרסומות חדשות בפייסבוק

אלפבית “נתפסה” עם קישור מוחבא

לפוסט המקורי ב- Search Engine Land

אלפבית, התאגיד החדש שכולל בתוכו את גוגל המצומצמת, יושב מעתה תחת אתר בית חדש בכתובת https://abc.xyz, אך מי שיסתכל בקוד מקור, ימצא בו קישור מוחבא באחת מנקודות סוף המשפט אל החברה הפיקטיבית “הולי” בתוכנית הטלוויזיה עמק הסיליקון בכתובת http://www.hooli.xyz.

לכאורה מדובר על עבירה על החוקים הטכניים של גוגל, אבל קשה להאמין שמישהו בגוגל יטרח להעניש את אתר הבית של חברת האם שלו בגלל בדיחה שכזו. אפילו אם היא כבר נחשפה ברבים. מצד שני, חייבים להודות שזה בכל זאת קצת אירוני.

קישור מוחבא באפלבית

ג’ון מולר: אין לנו דרך לדעת מה מתרחש בתוך האתר שלכם

לפוסט המקורי ב-Search Engine Roundtable

לפי ג’ון מולר, האלגוריתם של גוגל לא יכול לדעת מה המשתמשים מבצעים בתוך אתר אינטרנט מסוים. לדוגמה, האם הם ממלאים טופס כלשהו, עוברים המרה או סתם קוראים פוסט ארוך להנאתם. ובגלל שהאלגוריתם לא יכול לדעת זאת, הפעולות האלו גם לא נחשבות לסינגל דירוג.

יחד עם זאת, לפי מולר מדובר עדיין בסימן טוב מכיוון שאנשים מוצאים את האתר מעניין ומבצעים איתו אינטראקציה.

מצד שלישי, יש לשים לב שמולר לא התייחס ישירות ל-Bounce Rate  שאותו גוגל אולי כן יכול לדעת מכיוון שהמשתמש חוזר אל עמוד התוצאות בגוגל.

 

גורמי הדירוג לפי MOZ 2015

לפוסט המקורי בבלוג של MOZ

MOZ פרסמו המחקר הדו שנתי שלהם בנוגע לגורמי הדירוג בגוגל, והפעם הם שיתפו פעולה לא רק עם 150 מומחים שונים, אלא גם עם Simillarweb, Domaintools ו-ahrefs על מנת להצביע על קורלציה בין גורמים שונים לבין דירוגים בגוגל (הקורלציה מראה על קשר, אך לא יכולה להוכיח שגוגל אכן משתמש בסיגנלים הללו).

הנה עשרת הממצאים העיקריים מהחלק הראשון של המחקר המתבסס על קורלציה בלבד. החלק הזה הקיף לא פחות מ-700,000 תוצאות בגוגל ו- 16,500 שאילתות. סיכום של ממצאי החלק השני אמור להתפרסם במהלך השבוע, אך בינתיים ניתן לצפות בו כאן.

  1. שוב יש קורלציה נמוכה למדי בין מילות מפתח בעמוד (On Page) לבין דירוגים, כנראה בגלל שגוגל יכול להעריך את משמעות הדף בצורה טובה יותר דרך מילות מפתח קשורות, מילים נרדפות  או ואריאציות גם בלי שנעשה שימוש במילת המפתח המדויקת.
  2. יש קורלציה חיובית קטנה מאוד בין HTTPS לבין דירוגים בגוגל. קורלציה שלילית קיימת בין זמן התגובה של השרת וגם אורך ה – URL הכולל.
  3. יש עדיין קורלציה גבוהה מאוד בין מספר הקישורים לעמוד ובין הדירוגים שלו.
  4. לא נראה שהאלגוריתם של גוגל נוטה להעדיף דומיינים עם מילות מפתח מדויקות, אבל עדיין יש קורלציה גבוהה בין דומיינים שכוללים אותן לבין דירוגים, כנראה בגלל ההימצאות של מילות המפתח עצמן.
  5. יש קורלציה נמוכה בין סוג הסיומת (.org, .com וכו’) לבין דירוגים בגוגל.
  6. יש גם קורלציה גבוהה בין מספר הקישורים לדומיין השורש וסאב דומיינים לבין דירוגים, אם כי הקורלציה הזו לא גבוהה כמו זו של הקישורים לעמודים בודדים.
  7. גם למספר הדומיינים המפנים עם התאמה חלקית במילות המפתח הייתה קורלציה גבוהה.
  8. גם למספר השיתופים החברתיים יש קורלציה גבוהה למרות שלא נראה שגוגל יכול להבחין בהם. כנראה שהסיבה העיקרית לכך היא יתרונות משניים מבחינת קידום אתרים כמו משיכה של קישורים טבעיים.
  9. לזמן עד שהדומיין יפוג הייתה קורלציה מתונה עם דירוגים, בעוד לרישום דומיין פרטי עם הסתרת הפרטים המזהים, הייתה קורלציה שלילית קטנה.
  10. המידע שהגיע מ-Simillarweb הראה שעמודים עם אחוז נטישה נמוך יותר, יותר צפיות בעמודים ומשך שהייה ממושך יותר באתר הראו גם דירוגים גבוהים יותר (למרות שכפי שראינו לפי ג’ון מולר, לגוגל אין בהכרח יכולת לקרוא אותם).

גוגל קיבלה אישור  לפטנט על זמן צפייה

לפוסט המקורי ב-SEO by the Sea

גוגל קיבלה אישור  לפטנט על “זמן צפייה”, כאשר הפטנט עצמו (ממרץ 2013, אושר בארבעה באוגוסט) מתייחס אל משאב כלשהוא שיכול להיות למשל קטע וידאו, אך לא מן הנמנע שגוגל מתכוונת גם אל משאב אחר כמו למשל דף אינטרנט. בכל מקרה, הניקוד עצמו  מתבסס על היסטוריית הצפיות המשותפת באותו המשאב, כך שאם נוטים לצפות בו יותר, גם הדירוג שלו יעלה, ואם נוטים לצפות בו פחות, הדירוג שלו יפחת.

מעניין לציין שבאתר reelseo ישנו מאמר העוסק בדיוק בנקודה זו ביוטיוב ומסביר איך זמן הצפייה הפך להיות אחד הגורמים החשובים ביותר שלאט לאט החליף את מספר הצפיות כפקטור בדירוגים של סרטונים בחיפוש.

פטנט על זמן צפייה

תגיות רלוונטיות: חדשות SEO
שתפו:
נכתב על ידי
עורך וכותב תוכן עצמאי, בין היתר הקים את Web Wiz המספקת פתרונות כתיבת תכנים וניהול תוכן.
0 0 הצבעות
קלות השימוש
0 0 הצבעות
פיצ'רים ופונקציונליות
0 0 הצבעות
תמיכה טכנית
0 0 הצבעות
תמורה לכסף
הרשמו
הודע על
guest

0 תגובות
פידבקים מוטבעים
צפייה בכל התגובות
עומר לייבנזון
65
מדיה חברתית
עומר לייבנזון
87
מדיה חברתית
עומר לייבנזון
104
מסחר אלקטרוני
עומר לייבנזון
43
פרסום באינטרנט
עומר לייבנזון
91
מדיה חברתית
יורם ליכטנשטיין
105051
תוכן וקופירייטינג
דוד כהן
99573
מדיה חברתית
בן אורן
87785
קידום אתרים
דנה רוזן
82469
ניהול קהילה
נשארים מעודכנים בכל מה שחדש בדיגיטל

מעל 15,000 אנשי שיווק ובעלי עסקים נשארים מעודכנים בכל מה שחדש בשיווק דיגיטלי מאז 2007

0
נשמח לשמוע את דעתך, נודה לתגובהx
שיווק דיגיטלי שמביא תוצאות.
לוגו דייסון

189%

יחס המרה למודעות

לוגו איסתא

424%

הכנסות מהאתר

לוגו קפה עלית

139%

מבקרים חדשים באתר

לוגו נקסט

258%

רכישות אורגניות

לוגו קפה עלית
139%

מבקרים חדשים

לוגו דייסון
189%

יחס המרה למודעות

לוגו איסתא
424%

הכנסות מהאתר

שיווק דיגיטלי שמביא תוצאות.