גוגל מציג זמינות מוצרים, דוחות חדשים בפייסבוק, עדכון ברט נהיה גלובלי ועוד

עמית אדלר
חדשות קידום אתרים

[box type=”note”]אז מה היה לנו בשבוע החולף? בתחילת כל שבוע נביא כאן חדשות דיגיטל עם רשימת הפוסטים המעניינים ביותר שמצאנו בבלוגספירה המקומית והעולמית בנושא קידום אתרים, שיווק באינטרנט ומדיה חברתית. כך תוכלו ליחשף מידע מעניין נוסף שאנחנו לא מספיקים לסקר כאן במהלך השבוע. [/box]

גוגל-תמונות מציג זמינות של מוצרים במלאי

תמונות מוצרים המתויגות בסכמה הנכונה, מוצגות בגוגל תמונות בלוויית פרמטרים כגון מחיר, תיאור וזמינות במלאי. הזמינות מוצגת בירוק כאשר המוצר במלאי (In stock), ובצבע אדום כאשר אינו זמין (Out of stock).

אומנם לא מדובר בעדכון רשמי המגיע מגוגל, אלא ככל הנראה בניסוי שנתגלה על ידי סוכנות דיגיטל בגרמניה. הבדיקה המקורית נעשתה בשפות אנגלית, גרמנית ופולנית – אך מתברר שהפיצ’ר הזה קיים גם בעברית. לחיצה על תמונת מוצר תוביל לעמוד התמונה, עם פירוט מלא וגם ביקורות / כוכביות במידה שיש.

אם אכן הניסוי יסתיים בהצלחה, יש להניח שמדובר בקפיצת שלב נוספת בדרך לביצוע המרות ישירות מתוך תוצאות חיפוש (In-SERP Conversions). המהלך הזה הוא סיבה מצוינת להשקיע בהטמעת קודי סכמה באתר באופן כללי, ובתמונות מוצרים בפרט. דבר זה יקל על משתמשים לאתר מוצרים שנמצאים כעת במלאי, ולגשת ישירות אליהם מתוך חיפוש התמונות.

זמינות מוצר במלאי בגוגל תמונות

חדש בפייסבוק: 3 דוחות חדשים למפרסמים

בדיוק לעונת החגים בעולם הנוצרי, פייסבוק מציעה 3 כלי דיווח חדשים שיסייעו למפרסמים למדוד ולשפר את הקמפיינים:

דוח חוצה-חשבונות – מאפשר לראות ריכוז של נתונים מכמה חשבונות במקום אחד, במקום לגשת לכל חשבון בנפרד. נכון לעכשיו המידע יכלול טווח הגעה (Reach), חשיפות (Impressions) והמרות (Conversions). יש להניח שבהמשך יתווספו פרמטרים נוספים.

מדדים מותאמים אישית – בדיוק כמו בגוגל אנליטיקס, גם פייסבוק כעת מאפשר לבנות מטריקות בהתאם לנתונים הדרושים למנהלי הקמפיינים. מרגע יצירת מטריקה מותאמת אישית, ניתן להשתמש בה בכל הדוחות.

דוח מסלולי המרה – דוח מיוחד עבור מסלולי ההמרה שהושקו בפייסבוק מוקדם יותר השנה. הדוח מציג היכן ומתי המשתמש נחשף למסר/ים של המפרסם טרם ההמרה, ומאפשר לזהות אילו מסלולים היו יעילים ביותר לביצוע המרות.

עדכון BERT של גוגל פועל כעת ברמה גלובלית

כמעט שלושה חודשים לאחר ההכרזה הרשמית, עדכון ברט של גוגל הורחב ליותר מ-70 שפות (במקום רק בשפה האנגלית, כפי שהיה בהתחלה). יש לציין שאצל המתחרה, בינג, אלגוריתם ברט עובד על כל השפות וכל השאילתות כבר שנה לפחות.

המעבר לשפות הנוספות בוצע מהר יותר מהצפוי. אפילו דן סאליבן וג’ון מולר מגוגל, הופתעו ממהירות הפריסה הבינלאומית. בהקשר זה יש להזכיר שהעדכון בגוגל ממשיך להשפיע רק על 10% מכל השאילתות בכל שפה נתונה.

בנוסף גוגל החלה להשתמש ב-BERT ובסוגים נוספים של בינה מלאכותית, כדי לקבץ יחד ידיעות רלוונטיות בפורמט קרוסלה. אלגוריתם ברט יסייע למנוע להבחין באייטמים הרלוונטיים ביותר לשאילתה, ויקבץ אותם יחד כקרוסלה בהתאם לרלוונטיות, בחלק שנקרא Top Stories. העדכון יופיע תחילה בתוצאות באנגלית במובייל, ויגיע לעוד שפות בשבועות הקרובים.

סקר חוות דעת אונליין 2019

רגע לפני תום השנה, חברת Bright Local יוצאת עם סקר חדש אודות התנהגות משתמשים בהקשר לחוות דעת אונליין. בסקר השתתפו קצת מעל אלף אמריקאים במהלך נובמבר.

תמצית הממצאים מעידה שאומנם אנשים יותר תלויים בחוות דעת לקבלת החלטות, אבל מצד שני גם יותר חושדים באותנטיות שלהן.

  • 90% השתמשו באינטרנט למציאת עסק מקומי ו-33% חיפשו על בסיס יומי. 75% מבני 18 עד 55 משתמשים באינטרנט על בסיס שבועי למציאת עסקים.
  • 82% קוראים חוות דעת אונליין על עסקים מקומיים, כאשר 52% מבני 18 עד 54 קוראים ביקורות על בסיס קבוע.
  • לאחר קריאת ביקורת: 32% מבקרים באתר העסק, 28% מחפשים עוד ביקורות, 16% מגיעים לבית העסק, 12% ממשיכים לחפש עסקים נוספים ו-11% יוצרים קשר עם העסק.
  • 66% קראו ביקורות מהמחשב השולחני, 56% מדפדפן מובייל, 42% מטאבלט ו-41% מאפליקציית מובייל.
  • הצרכן הממוצע קורא 10 ביקורות לפני שהוא מרגיש שניתן לסמוך על העסק. משך הזמן לקריאת ביקורות טרם קבלת החלטה – 13 דקות ו-45 שניות בממוצע.
  • 70% יקראו ביקורות במספר אתרים שונים טרם קבלת ההחלטה, ו-68% מפקפקים באופן קבוע באותנטיות של ביקורות. צעירים סומכים יותר על ביקורות מאשר מבוגרים.
  • רק 53% ישקלו לפנות לעסק שיש לו פחות מ-4 כוכבים.
  • מתוך הצרכנים שקוראים ביקורות, 97% קוראים גם את תשובת העסק לביקורות שקיבל.
  • 67% התבקשו לכתוב חוות דעת על עסק, כאשר ל-24% מתוכם הוצעה הטבה כגון הנחה, מתנה או כסף. 51% כותבים ביקורות כאשר מבקשים מהם לעשות זאת.
  • 59% רוצים שביקורות יהיו רעננות וחדשות, לא יותר מבנות חודש.

לסקר המלא >>>

שדרוג משמעותי בגוגל חדשות

גוגל השיקה כלי חדש שמיועד להקל על על הצגת תוכן בתוצאות החיפוש. Publisher Center הוא למעשה מיזוג של שני כלים שונים – Google News Producer וכן Google News Publisher Center. המיזוג החדש מאפשר לשלוט יותר טוב בצורה בה מוגש התוכן גם לגוגל חדשות, בין היתר.

כעת, בניגוד לעבר, כבר אין צורך לשלוח בקשה להיכלל בגוגל ניוז. המנוע ימצא את התוכן שלכם לבד, כל עוד התוכן עומד בקריטריונים החדשים, שעודכנו לאחרונה. כמו כן אין יותר צורך להשתמש ב-RSS – המערכת החדשה שואבת תוכן מכתובות URL, היישר מרשת האינטרנט, בדיוק כפי שמתנהל מנוע החיפוש הרגיל של גוגל. מרכז החדשות החדש זמין באנגלית, ספרדית, גרמנית וצרפתית וצפוי להגיע לעוד שפות בקרוב.

יוטיוב יחסום משתמשים שיעלו תוכן פוגעני

בעקבות תביעות משפטיות בשל תוכן שפוגע בלהט”בים, החברה שינתה את תנאי השימוש. מעתה והלאה, כל משתמש שיעלה תוכן מעליב או פוגע בצורה זדונית – יטופל על ידי החברה.

מדובר בתכנים שיכללו התייחסויות למאפיינים כגון גזע, דת, לאום, מגדר ונטייה מינית. העונשים יכללו הסרה של תוכן, אי אפשרות להרוויח כסף מהפלטפורמה וכן סגירת הערוץ לחלוטין.

 

שתפו:
נכתב על ידי
עמית אדלר הוא מקדם אתרים מ-2008 ואיש המילה הכתובה מ-1999. בעל תואר שני בפילוסופיה של המדע, מוסמך גוגל אנליטיקס ובלוגר נלהב.
0 0 הצבעות
קלות השימוש
0 0 הצבעות
פיצ'רים ופונקציונליות
0 0 הצבעות
תמיכה טכנית
0 0 הצבעות
תמורה לכסף
הרשמו
הודע על
guest

4 תגובות
הישן ביותר
החדש ביותר בעלת הכי הרבה הצבעות
פידבקים מוטבעים
צפייה בכל התגובות
עומר לייבנזון
75
מדיה חברתית
עומר לייבנזון
95
מסחר אלקטרוני
עומר לייבנזון
37
פרסום באינטרנט
עומר לייבנזון
81
מדיה חברתית
עומר לייבנזון
64
פרסום באינטרנט
יורם ליכטנשטיין
105016
תוכן וקופירייטינג
דוד כהן
99467
מדיה חברתית
בן אורן
87767
קידום אתרים
דנה רוזן
82461
ניהול קהילה
נשארים מעודכנים בכל מה שחדש בדיגיטל

מעל 15,000 אנשי שיווק ובעלי עסקים נשארים מעודכנים בכל מה שחדש בשיווק דיגיטלי מאז 2007

4
0
נשמח לשמוע את דעתך, נודה לתגובהx
שיווק דיגיטלי שמביא תוצאות.
לוגו דייסון

189%

יחס המרה למודעות

לוגו איסתא

424%

הכנסות מהאתר

לוגו קפה עלית

139%

מבקרים חדשים באתר

לוגו נקסט

258%

רכישות אורגניות

לוגו קפה עלית
139%

מבקרים חדשים

לוגו דייסון
189%

יחס המרה למודעות

לוגו איסתא
424%

הכנסות מהאתר

שיווק דיגיטלי שמביא תוצאות.