איסורי טרגוט בגוגל, גרף ידע בפייסבוק, קפה דה מרקר נסגר ועוד

עמית אדלר
חדשות קידום אתרים

גוגל לא תאפשר טרגוט דמוגרפי בתחומים נקודתיים

ביום חמישי האחרון הכריזה גוגל כי לא תאפשר יותר טרגוט או שלילה של מודעות בתחומי הנדל”ן, התעסוקה והאשראי לפי נתונים דמוגרפיים (מגדר, גיל, מצב משפחתי וגם מיקוד). בהקשר זה יש לציין כי פייסבוק עשתה מהלך דומה לפני כשנה בערך.

העדכון יחול על ארצות הברית וקנדה כמה שיותר מהר, ובכל מקרה עד סוף השנה הנוכחית לכל היותר. מהידיעה המקורית לא ברור האם השינוי יחול על מדינות נוספות. האם בישראל ניתן יהיה להמשיך לטרגט לפי דאטה דמוגרפי?

בכל מקרה עדכון זה מצטרף לשורת איסורי טרגוט נוספים בגוגל – לפי גזע, דת, מוצא אתני, נטייה מינית, שיוך לאומי או מוגבלות כלשהי. יש לשער שהמהלך האחרון הוא תגובה (בין היתר) למצב העניינים הנוכחי בארצות הברית.

חיפוש פייסבוק מציג תיבות-מידע עשירות

כמו גרף הידע בגוגל, המציג מידע עשיר ויזואלית לצד תוצאות החיפוש – גם פייסבוק החליטה להוסיף פיצ’ר דומה. חיפוש ישויות (Entities) כגון אנשים מפורסמים, מקומות ידועים, תוכניות טלוויזיה, סרטים וכן הלאה – יציג תיבת מידע הנשאבת ישירות מוויקיפדיה, ומוצגת בווידג’ט צדדי בפייסבוק.

האפשרות החדשה היא כנראה חלק מהמלחמה של פייסבוק בפייק ניוז. תיבות המידע מציגות ערכים קיימים בוויקיפדיה, הנחשבת לאתר סמכותי ומוכר בכל העולם, כך שהמידע המוצג בה הוא ברמת אמינות גבוהה יחסית.

מעבר לכך, פייסבוק כנראה מנסה לרענן את אפשרויות החיפוש באתר ובאפליקציה, ועל הדרך להשאיר את המשתמשים בתוך הבועה הפייסבוקית גם כשהם מחפשים דברים שמעניינים אותם. מי שמקבל את תיבת המידע, לרוב לא יצטרך לצאת החוצה מפייסבוק כדי למצוא את מה שרצה.

קפה דה מרקר הולך בעקבות סלונה

בחודש מרץ השנה נודע כי פלטפורמת הבלוגים סלונה סוגרת את שעריה במתכונת הנוכחית, וכי מעתה והלאה תתמקד במתן שירותי תוכן לחברות וגופים שונים. המערכת עוברת למודל הכנסות חדש, וזאת בשל משבר הקורונה שהתפרץ בערך באותה תקופה.

כעת גם פלטפורמת קפה דה מרקר מצטרפת לרשימה, והודיעה כי החל מה-5 ליולי לא תתאפשר העלאה ופרסום של תכנים חדשים. בהמשך השנה האתר ייסגר סופית, וכל מי שרוצה לשמור על תכניו – מומלץ שיגבה אותם בזמן הקרוב.

קפה דה מרקר היה אחד ממערכות הבלוגים הגדולות בישראל, לצד מוקדים נוספים כגון תפוז, סלונה ואחרים. מהידיעה הרשמית שפורסמה בקפה, לא ברורה הסיבה לסגירת הפלטפורמה והאם יש קשר למשבר הקורונה.

קפה דה מרקר נסגר

גוגל פרסמה את דוח הספאם 2019

דוח הספאם השנתי של גוגל חושף את מאמצי החברה במלחמתה בתכנים ונכסים בעייתיים. הדוח הנוכחי חושף כי צוות הספאם מגלה 25 מיליארד דפים בעייתיים בכל יום, המסוננים מתוצאות החיפוש ברמת אפקטיביות של מעל 99 אחוזים.

במהלך 2019 קיבלה החברה 230,000 דיווחים על תוצאות לא תקינות, כאשר 82% מהם טופלו. כמו כן יותר מ-90 מיליון הודעות לבעלי / מנהלי אתרים, המתריעות על תקלות ובעיות שעלולת להשפיע על הנראות בתוצאות החיפוש. 4.3 מיליון הודעות מתוכן היו קשורות ישירות לפעולות ידניות (מה שנקרא “עונש בגוגל”) שננקטו בשל הפרת הנחיות.

ה-AI של גוגל מאפשרת לה לגלות ולצמצם משמעותית תכנים וקישורים בעייתיים. ב-2018 מדובר על צמצום של כ-80% בתכנים מסוג זה, וב-2019 לא הייתה צמיחה מחודשת – מה שאומר שהכלים של גוגל אכן יעילים בגילוי והסרה של ספאם (בעיקר אתרים עם אלמנטים כגון כפתורים מזויפים, מודעות בעייתיות, הפניות חשודות ותוכנות חשודות).

חדש בבינג: כלי לבדיקת אתרים

כלי מנהל האתרים של בינג מתהדר בפיצ’ר חדש בשם Site Scan, הפתוח לשימוש בחינם. באמצעות הכלי החדש ניתן לבצע SEO Audit לאתר, ולקבל דוח תקלות ודברים הדורשים תיקון ומענה. נכון לעכשיו אפשר לסרוק ולבדוק אתרים שלמים, מפות אתר או כתובות URL ספציפיות.

ניתן לבחור מראש מספר פיצ’רים: הגבלת מספר הדפים לסריקה, עומק הסריקה לפי מרחק בקליקים, מהירות הסריקה (URLs/sec), התעלמות מפרמטרים מסוימים ב-URL וכן התעלמות מקובץ רובוטס. מומלץ לבחור במהירות סריקה סבירה, כדי לא להכביד על האתר ולהאט אותו.

עם סיום הסריקה, יתקבל דוח המציג את מספר הדפים שנסרקו, וכן מספר השגיאות, האזהרות וההערות שנמצאו. בעל / מנהל האתר יחליט בהתאם לשיקוליו אילו שגיאות דורשות את טיפולו. ניתן לקבל סיכום דוח גם למייל.

ידיעות בקטנה

  • אפל עשתה היסטוריה והפכה לחברה הרווחית ביותר בעולם, עם שווי שוק של 1.5 טריליון דולר. היעד הבא: 2 טריליון דולר.
  • טוויטר תעודד משתמשים לקרוא באמת את המאמר לפני שהם משתפים אותו ופוצחים בדיון / ויכוח (בינתיים באנדרואיד בלבד). בנוסף החברה מציגה את Fleets – הגרסה שלה לסטוריז.
  • רוצים יוטיוב ללא פרסומות? משתמש באתר רדיט גילה במקרה שאם מוסיפים נקודה אחרי ה-com בכתובת העמוד, פרסומות pre-roll וכן mid-roll לא מוצגות. מעניין כמה זמן ייקח עד שזה יתוקן (קרדיט לידיעה: הפייסבוק של גיקטיים).

 

שתפו:
נכתב על ידי
עמית אדלר הוא מקדם אתרים מ-2008 ואיש המילה הכתובה מ-1999. בעל תואר שני בפילוסופיה של המדע, מוסמך גוגל אנליטיקס ובלוגר נלהב.
0 0 הצבעות
קלות השימוש
0 0 הצבעות
פיצ'רים ופונקציונליות
0 0 הצבעות
תמיכה טכנית
0 0 הצבעות
תמורה לכסף
הרשמו
הודע על
guest

0 תגובות
פידבקים מוטבעים
צפייה בכל התגובות
עומר לייבנזון
61
מדיה חברתית
עומר לייבנזון
38
מדיה חברתית
עומר לייבנזון
120
קידום אתרים
יורם ליכטנשטיין
104780
תוכן וקופירייטינג
שי משען
100233
פרסום באינטרנט
דוד כהן
99135
מדיה חברתית
דנה רוזן
82407
ניהול קהילה
נשארים מעודכנים בכל מה שחדש בדיגיטל

מעל 15,000 אנשי שיווק ובעלי עסקים נשארים מעודכנים בכל מה שחדש בשיווק דיגיטלי מאז 2007

0
נשמח לשמוע את דעתך, נודה לתגובהx
שיווק דיגיטלי שמביא תוצאות.
לוגו דייסון

189%

יחס המרה למודעות

לוגו איסתא

424%

הכנסות מהאתר

לוגו קפה עלית

139%

מבקרים חדשים באתר

לוגו נקסט

258%

רכישות אורגניות

לוגו קפה עלית
139%

מבקרים חדשים

לוגו דייסון
189%

יחס המרה למודעות

לוגו איסתא
424%

הכנסות מהאתר

שיווק דיגיטלי שמביא תוצאות.