טאבולה ואאוטבריין כבר לא, שופיפיי נותנת בראש, גוגל נלחמת בפייק ניוז ועוד

עמית אדלר
חדשות קידום אתרים

התפוצץ המיזוג בין טאבולה ואאוטבריין

אחרי שמועות על איחוד ולבסוף אישור שאכן יהיה איחוד – הודיעו שתי ענקיות התוכן כי בסופו של דבר לא ימוזגו האחת אל תוך השנייה. הסיבה העיקרית היא שינויים בתנאי העסקה, בעקבות שינויים בביצועים העסקיים של שתי החברות בתקופה האחרונה.

ההודעה על מיזוג פורסמה בסוף 2019, אך בזמן ההמתנה לאישור רשויות ההגבלים באירופה ובישראל – משבר הקורונה שינה את פני המשחק. השינויים הללו הובילו להערכה מחודשת של ביצועי החברות, לצד רצון לשנות את תנאי העסקה בהתאם לכך. משלא הגיעו להסכמה, החליטו שתי החברות לבטל את האיחוד למרות שכבר קיבלו אישור מרשות ההגבלים בארה”ב.

לידיעה המלאה בדה מרקר >

שופיפיי הפכה למתחרה רצינית בעולם האיקומרס

שווי השוק של פלטפורמת האיקומרס שופיפיי קפץ מ-43 מיליארד דולר בספטמבר 2019, לכדי 136 מיליארד דולר בספטמבר 2020. בכך עוקפת החברה חלק מהמתחרים הגדולים ביותר בתחום, ובהם בסט ביי, איביי, אטסי ועוד.

הצמיחה האדירה הזו התרחשה הודות למהירות התגובה של החברה בזמן משבר הקורונה, והסיוע המיידי שהגישה לעסקים כדי להפוך למקוונים. בעוד שהקמעונאות המסורתית בארה”ב צנחה ב-3.4% בחודשים האחרונים, המסחר המקוון התנפח ב-44%. מי שידע ויודע לנצל זאת לטובתו, בהחלט מרוויח (לדוגמה, חברת ויקס).

מספר הלקוחות המשלמים בשופיפיי גדל ממיליון בסוף 2019 לכדי 1.3 מיליון בקיץ האחרון, והיד עוד נטויה. לפי סקר שנעשה על ידי רשות ממשלתית בארה”ב, ל-36% מהעסקים הקמעונאים הקטנים עדיין אין אפשרות למכור אונליין.

לידיעה המלאה בביזנס אינסיידר >

אלגוריתם ברט משמש לאימות חדשות בגוגל

בסוף שנת 2019 הודיעה גוגל על שימוש באלגוריתם סמנטי חדש בשם BERT. מאז שולב האלגוריתם במספר פעילויות של החברה, וכעת מדובר גם על יכולת חדשה של זיהוי חדשות מזויפות. לאחרונה שוחרר עדכון נוסף באלגוריתם BERT, המאפשר לו לקשר טוב יותר בין מאמרים לבין עובדות מאומתות.

במהלך שנת 2020 נצפו בגוגל מעל 4 מיליארד תוויות Fact Check, המעידות על תכנים שנבדקו ואומתו, כגון מאמרים, תוצאות חיפוש, תמונות ועוד. עם שילובו של ברט בתהליך הזה, התוצאות אמורות להיות מדויקות ואמינות יותר (בתיאוריה, לפחות). מעבר לכך, גוגל עובדת בשיתוף פעולה גם עם ויקיפדיה במטרה לצמצם לאפס הצגת מידע מוטעה בגרף הידע.

נקודה חשובה נוספת היא מהירות הזיהוי של חדשות מתפרצות. עד היום לקח לגוגל 40 דקות לזהות חדשות מתפרצות, ואילו מעתה והלאה מהירות הזיהוי והתגובה ירדה לכדי דקות בודדות בלבד. לצורך כך גוגל הקימה גם צוות ייעודי של אנליסטים (Intelligence Desk) העוקב אחרי ידיעות וחדשות, במטרה לשפר את יכולות הזיהוי של מידע מזויף.

אפל ממשיכה להיות הילד הרע של עולם הטכנולוגיה

אז אחרי שהיה לנו חסימת עוגיות צד שלישי ב-2017, חסימת מעקב IDFA לאחרונה וחיוב עמלה של 30% לרכישות באפליקציה – כעת אפל יוצאת עם סדרת חוקים חדשים שיפגעו במשתמשי גוגל ומיקרוסופט: כל הורדה של אפליקציה מחנויות גוגל ומיקרוסופט למכשיר של אפל, תחויב בתשלום. זאת בנוסף להנחיות הקובעות אילו אפליקציות יהיו זמינות להורדה גם במכשירי אייפון ואייפד.

כל השינויים הללו עתידים להתרגש עלינו עם יציאתה של גרסת iOS14 החדשה, שעליה מדברים כבר חודשים רבים. בהקשר זה ראוי לציין שגם גוגל פליי דורש 30% על רכישות In-app; אבל גוגל בהחלט לא מגיעה לקרסולי אפל, בכל הנוגע להטלת מגבלות דרקוניות בשנים האחרונות.

לידיעה המלאה בכלכליסט >

ידיעות בקטנה

  • בהמשך לידיעות אודות חסימת מעקב IDFA במכשירי אפל – 60% ממשתמשי אפל אמרו כי יאשרו הסכמה למעקב בתנאים מסוימים: קבלת קופון / הנחה למוצרים אותם הם רוצים לקנות, צבירת נקודות עבור מוצרים / תיירות ועוד.
  • קצת אחרי שפייסבוק הודיעה על אפשרות חדשה להרוויח כסף מאירועים / ובינרים עבור עסקים, גם גוגל הודיעה על כלי חדש בשם Fundo שמטרתו לעזור לעסקים ויוצרי וידאו להרוויח כסף.
  • הבינה המלאכותית כבר מזמן כאן, במגוון רחב של תחומים, בין שאנו מודעים לקיומה ובין שלא. מגזין “טכנולוגיות בינה” מציע כתבות מרתקות על החידושים בתחום, בעיקר מהצד הישראלי.

 

שתפו:
נכתב על ידי
עמית אדלר הוא מקדם אתרים מ-2008 ואיש המילה הכתובה מ-1999. בעל תואר שני בפילוסופיה של המדע, מוסמך גוגל אנליטיקס ובלוגר נלהב.
0 0 הצבעות
קלות השימוש
0 0 הצבעות
פיצ'רים ופונקציונליות
0 0 הצבעות
תמיכה טכנית
0 0 הצבעות
תמורה לכסף
הרשמו
הודע על
guest

0 תגובות
פידבקים מוטבעים
צפייה בכל התגובות
עומר לייבנזון
73
מדיה חברתית
עומר לייבנזון
93
מסחר אלקטרוני
עומר לייבנזון
35
פרסום באינטרנט
עומר לייבנזון
80
מדיה חברתית
עומר לייבנזון
63
פרסום באינטרנט
יורם ליכטנשטיין
105013
תוכן וקופירייטינג
דוד כהן
99448
מדיה חברתית
בן אורן
87765
קידום אתרים
דנה רוזן
82460
ניהול קהילה
נשארים מעודכנים בכל מה שחדש בדיגיטל

מעל 15,000 אנשי שיווק ובעלי עסקים נשארים מעודכנים בכל מה שחדש בשיווק דיגיטלי מאז 2007

0
נשמח לשמוע את דעתך, נודה לתגובהx
שיווק דיגיטלי שמביא תוצאות.
לוגו דייסון

189%

יחס המרה למודעות

לוגו איסתא

424%

הכנסות מהאתר

לוגו קפה עלית

139%

מבקרים חדשים באתר

לוגו נקסט

258%

רכישות אורגניות

לוגו קפה עלית
139%

מבקרים חדשים

לוגו דייסון
189%

יחס המרה למודעות

לוגו איסתא
424%

הכנסות מהאתר

שיווק דיגיטלי שמביא תוצאות.