גוגל רוצה שתעזרו לה למצוא תשובות, אפל שומרת לכם על הפרטיות והאם פייסבוק איבדה פופולריות?

איתי ברנר
חדשות קידום אתרים

[box type=”note”]אז מה היה לנו בשבוע החולף? בתחילת כל שבוע נביא כאן את רשימת הפוסטים המעניינים ביותר שמצאנו בבלוגספירה המקומית והעולמית בנושא קידום אתרים, שיווק באינטרנט ומדיה חברתית. כך תוכלו להיחשף למידע מעניין נוסף שאנחנו לא מספיקים לסקר כאן במהלך השבוע. [/box]

גוגל מחפשת פידבקים על חיפושים ספציפיים

ניסוי חדש של גוגל מבקש מהגולשים לשאול שאלות על חיפושים שהם לא מצאו עליהם תשובות. לאחר שהגולש מקליד את השאלה הספציפית על מה שהוא ניסה למצוא, גוגל תעביר את השאלה ליוצרי תוכן. על פי גוגל עצמה, מדובר בניסוי בהיקף קטן, כך שלא סביר שתראו אותו אצלכם.

בדוגמה מהפורום של GulShan, משתמש בכינוי Manash הקליד את השאילתא “does lazy loading adsense reduce earnings” וקיבל שתי תוצאות (או זה לפחות מה שניתן לראות בצילום מסך). מתחת לתוצאה הראשונה הוא קיבל הודעה עם שדה למילוי.

פידבק על חיפושים בגוגל

השאלה המעניינת היא כמובן עם אילו יוצרי תוכן גוגל תשתף פעולה. אולי מדובר בחלק מהניסיון שלה למצוא מקורות מידע אמינים על מנת להפריך פייק ניוז.

אינסטגרם משפרת את האפשרויות לפרופילים עסקיים

על פי אינסטגרם, יותר מ-200 מיליון גולשים ביום צופים בפרופילים עסקיים. כ-150 מיליון בחודש מנהלים איתם קשר בעזרת Instagram Direct.

בבלוג לעסקים, הכריזה החברה על שני שיפורים חשובים שיהפכו את ההתנהלות של העסקים מול הגולשים לקלה יותר:

א. הודעות חשובות מלקוחות יופיעו בראש ההודעות הנכנסות. יהיה ניתן גם לסמן ולסנן הודעות שרוצים לחזור אליהן אחר כך. בנוסף, אינסטגרם תתחיל לבדוק אפשרות לתשובות מהירות.

ב. הוספה של יותר כפתורי פעולה כמו למשל הזמנות מקום, הזמנת כרטיסים ופעולות נוספות דרך גורמי צד שלישי. כרגע בעיקר בחברות אמריקאיות, אבל שיתוף הפעולה עם Eventbrite עשוי להיות רלוונטי גם למדינות נוספות.

האם הרגלי השימוש בפייסבוק השתנו לאחר התפוצצות פרשת אנליטיקה?

סקר חדש של רויטרס ואיפסוס מספק נתונים על הרגלי השימוש הנוכחיים של האמריקאים בפייסבוק: כ-75% מן המשתמשים עדיין עושים שימוש בפייסבוק באופן יום יומי. חצי מן המשתתפים בסקר השיבו שהם לא שינו את משך הזמן בו הם משתמשים באתר ורבע הודו שהם מבלים בו יותר. מצד שני, כרבע הפחיתו את זמן השימוש שלהם או הפסיקו את השימוש לחלוטין. חלקם אף מחקו את החשבון שלהם.

בסיכום כולל, זמן השימוש הממוצע של כלל המשתמשים נותר כפי שהיה. גם על פי פייסבוק עצמה, הגידול העקבי במספר המשתמשים לא פחת והגיע ל-241 מיליון משתמשים אמריקאים בסוף מרץ לעומת 239 מיליון משתמשים בסוף דצמבר.

על פי הסקר, משתמשי פייסבוק מודעים למידת הפרטיות שלהם יותר ממשתמשים ברשתות חברתיות אחרות: 74% ידעו מהן ההגדרות הנוכחיות שלהם ו-78% ידעו איך לשנות אותן. לעומת זאת, רק 23% השיבו שיש להם שליטה מוחלטת על המידע שלהם ו-49% השיבו שיש להם שליטה מסוימת.

שירות Klout יפסיק לפעול בסוף החודש

שירות Klout  למדידת ההשפעה החברתית של הגולשים סוגר את שעריו. על פי חברת האם Lithium Technologies, אשר רכשה את Klout ב-2014, בתור מוצר עצמאי, Klout לא מתיישב עם האסטרטגיה שלה לטווח הארוך. האם זה מקרי שהשירות יפסיק לפעול בדיוק כאשר ההגבלים החדשים על הפרטיות של הגולשים ברשת יכנסו לתוקפם ב-25 לחודש? כנראה שלעולם לא נדע…

למרות הסגירה של Klout, המנכ”ל פט האס מסר שליטיום תציג בקרוב מתודולוגיה חדשה לבדיקת ההשפעה החברתית של הגולשים שתתבסס על טוויטר.

גוגל משפרת את הכלים למובייל ומידע עשיר עבור אתרים שעושים שימוש ב-JavaScript

גוגל צייצה דרך טוויטר שהיא שיפרה את שני הכלים הכי דומיננטיים שלה לבדיקת אתרים על מנת שיזהו טוב יותר שגיאות או בעיות שקשורות בסקריפטים של Javascript. מדובר בקוד HTML שנוצר (מרונדר) בזמן אמת, קבצי לוג מהקונסולה, טיפול בשגיאות (Exceptions) ו- Stack Traces.

שיפורים לכלים של של גוגל

אפל מתבייתת על אפליקציות שפוגעות בפרטיות הגולשים

על פי אתר החדשות 9to5mac, אפל החלה להתביית על אפליקציות שמעבירות מידע על מיקום הגולשים לגורמי צד שלישי. האיסור על הפעולה הזו אמנם לא חדש והוא מופיע בהנחיות למפתחי אפליקציות, אך נראה כי כמו חברות רבות נוספות, אפל החליטה להעלות הילוך לקראת ה-25 במאי, אז יכנסו לתוקף התקנות החדשות בנוגע לפרטיות הגולשים האירופאים.

נראה כי רוב האפליקציות שהוסרו מהאפסטור לא יידעו כלל את הגולשים לגבי מה שנעשה עם המידע שלהם ואפל מצפה מן המפתחים שיסבירו לגולשים בדיוק עם מי הם חולקים את המידע ולמה, במיוחד כשלעיתים הסתבר כי השימוש במידע לא נועד לשפר את חווית השימוש באפליקציה.

מפתחים שרוצים לערער על המחיקה, צריכים להסיר כל קוד בעייתי מהאפליקציה או מסביבת הפיתוח בה הם משתמשים. גם אז, לא ברור האם היא תשמור על היסטורית השימוש שלה (כולל דירוגים) או תוצב כאפליקציה חדשה לחלוטין.

יו-טיוב נלחמת בפרסומות ממומנות בתוך הסרטונים

הקשחת התנאים עבור מי שרוצה להרוויח כסף מהפרסומות של גוגל שמופיעות לפני הסרטונים שלו גרמה ללא מעט יו-טיוברים לעבור לנותני חסות חיצונים אותם הם מפרסמים בתוך הסרטון. לאחר תחקיר של ה-BBC שחשף כי חלק גדול מן החסויות הן לשירותים בעייתיים כגון כתיבת עבודות אקדמאיות בתשלום, יו-טיוב החלה לשלוח הודעות למי שהעלה את הסרטונים בדרישה שיערכו אותם במהרה.

למרות זאת, חלק מהיו-טיוברים גילו שהסרטונים המדוברים נמחקו בזמן שהם עדיין ערכו אותם, מה שלמעשה חייב אותם לשלוח את הסרטונים המתוקנים מחדש ולראות איך כל ההיסטוריה של הסרטון נמחקת.

הצעד הזה ללא ספק יגביר את המתיחות הקיימת בין יו-טיוב לבין היו-טיוברים החזקים ביותר שהגיעה לשיא השנה וגרמה לחלק מהם להתחיל לפזול לעבר פלטפורמות אחרות.

שתפו:
נכתב על ידי
עורך וכותב תוכן עצמאי, בין היתר הקים את Web Wiz המספקת פתרונות כתיבת תכנים וניהול תוכן.
0 0 הצבעות
קלות השימוש
0 0 הצבעות
פיצ'רים ופונקציונליות
0 0 הצבעות
תמיכה טכנית
0 0 הצבעות
תמורה לכסף
הרשמו
הודע על
guest

0 תגובות
פידבקים מוטבעים
צפייה בכל התגובות
עומר לייבנזון
73
מדיה חברתית
עומר לייבנזון
93
מסחר אלקטרוני
עומר לייבנזון
35
פרסום באינטרנט
עומר לייבנזון
80
מדיה חברתית
עומר לייבנזון
63
פרסום באינטרנט
יורם ליכטנשטיין
105013
תוכן וקופירייטינג
דוד כהן
99451
מדיה חברתית
בן אורן
87765
קידום אתרים
דנה רוזן
82460
ניהול קהילה
נשארים מעודכנים בכל מה שחדש בדיגיטל

מעל 15,000 אנשי שיווק ובעלי עסקים נשארים מעודכנים בכל מה שחדש בשיווק דיגיטלי מאז 2007

0
נשמח לשמוע את דעתך, נודה לתגובהx
שיווק דיגיטלי שמביא תוצאות.
לוגו דייסון

189%

יחס המרה למודעות

לוגו איסתא

424%

הכנסות מהאתר

לוגו קפה עלית

139%

מבקרים חדשים באתר

לוגו נקסט

258%

רכישות אורגניות

לוגו קפה עלית
139%

מבקרים חדשים

לוגו דייסון
189%

יחס המרה למודעות

לוגו איסתא
424%

הכנסות מהאתר

שיווק דיגיטלי שמביא תוצאות.