ניהול משפיענים בפייסבוק, ניסוי בתוצאות גוגל, אפשרות פרסום חדשה בטריפ אדוויזר ועוד

עמית אדלר
חדשות קידום אתרים

[box type=”note”]אז מה היה לנו בשבוע החולף? בתחילת כל שבוע נביא כאן חדשות דיגיטל עם רשימת הפוסטים המעניינים ביותר שמצאנו בבלוגספירה המקומית והעולמית בנושא קידום אתרים, שיווק באינטרנט ומדיה חברתית. כך תוכלו ליחשף מידע מעניין נוסף שאנחנו לא מספיקים לסקר כאן במהלך השבוע. [/box]

חדש בפייסבוק: מערכת לניהול משפיענים

משפיענים קיימים כבר עשרות שנים, מאז הופיעו סלבס בעיתונים ובתקשורת לטובת מוצר כזה או אחר. אבל מאז הגעת פייסבוק ואינסטגרם לעולם, התופעה הכפילה ושילשה את עצמה לממדי ענק. פייסבוק זיהתה את הפוטנציאל העצום שטמון בתעשייה הזו, אך עד לאחרונה לא הרוויחה מכך דבר; כל הכסף זרם והחליף ידיים בין המשפיענים, למשרדי הפרסום / יח”צ ולמזמיני השירות.

כעת, לאחר פיילוט שהושק בהצלחה בחו”ל, גם פייסבוק ישראל משיקה את מערכת Brand Collabs Manager. המערכת תחבר בין משפיענים ובין אלו המעוניינים לפרסם באמצעותם, תוך כדי דילוג גדול מעל לראשן של חברות הפרסום באמצעות משפיענים. המערכת מאפשרת לגולשים להירשם ולהרוויח כסף באמצעות תוכן ממותג. מפרסמים בפייסבוק יוכלו לזהות משפיען בתחום ספציפי לפי עוקבים, אינטראקציה וכן הלאה, ולהשתמש בכך לצורכי פרסום (שממנו ירוויחו כולם, למעט המתווכים – חברות המשפיענים עצמן).

לפרטים ולהרשמה >>>

גוגל בוחנת תוצאות חיפוש ללא URL

בשבועות האחרונים גוגל עושה מספר ניסויים עם תוצאות חיפוש ללא כתובת URL מלאה. במקום הכתובת, מופיעה מחרוזת “מפורקת” שדומה לפירורי לחם באתרי אינטרנט.

גוגל כבר שינתה את מבנה התוצאות לא מזמן: דומיין ראשי בתחילת הכתובת ולאחריו פורמט של פירורי לחם. כעת גוגל בוחנת הסרה מוחלטת גם של הדומיין הראשי, לטובת שם האתר ולאחריו פירורי לחם.

הניסוי קופץ בין שפות ומכשירים; לעיתים ניתן לראות אותו גם בישראל (בעיקר במובייל. בדסקטופ הוא בדרך כלל מופיע כאשר מחפשים בעברית בגוגל.קום).

לעת עתה לא ברור האם גוגל תחליט להשאיר את המצב כפי שהוא, או להחליף אותו בתוצאות החדשות. ייתכן שהמהלך נועד כדי להמעיט בחשיבותם של דומיינים מדויקים, אבל לא ניתן לדעת זאת בוודאות. נמשיך לעקוב.

תוצאות חיפוש בגוגל בלי כתובת אתר

חדש בטריפ אדוויזר: פרסום ישיר בפייסבוק ובאינסטגרם

החברה השיקה את מערכת TripAdvisor Connect, שתאפשר למפרסמים להשתמש במסד נתונים אודות משתמשי האתר, במטרה להגיע אליהם גם במקורות חיצוניים (תחילה בפייסבוק ובאינסטגרם, ויותר מאוחר גם במקורות נוספים).

אנשים שחיפשו טיולים או חוויות מסוימות בטריפ אדוויזר, יטורגטו גם בפייסבוק, באינסטגרם ובהמשך גם במקורות נוספים. באמצעות השירות החדש ניתן יהיה ליצור קהלים סופר-מדויקים, יותר מבעבר, בתחום התיירות והטיולים. יש להניח שגם המפרסמים בפייסבוק ישמחו על אפשרויות הטרגוט החדשות והמדויקות הללו.

המודעות ניתנות לטרגוט באמצעות פייסבוק ואינסטגרם, וכן באמצעות פרופילי המשתמש של טריפ אדוויזר (כגון אנשים שאוהבים להיות בחוץ, אנשים שאוהבים ים וכן הלאה). מידע נוסף מגיע מכמעט חצי מיליארד יוניקים בחודש שמגיעים לאתר עצמו.

האם גוגל מצמצמת תוצאות FAQ?

לאחרונה דווח כי גוגל ביצעה שינוי שלא יאפשר לכוכביות להופיע בתוצאות החיפוש, אלא אם כן הכוכביות הן חלק מסכמות ספציפיות שעברו אישור. באותה עת תהינו האם יהיה מהלך דומה גם לגבי סכמות של שאלות ותשובות, שמשתלטות על עמודי התוצאות.

כיום המצב הגיע לכך שתוצאות FAQ מתרבות בקצב גבוה מאוד, ולמעשה דוחקות מטה את שאר התוצאות. דוגמה לכך ניתן לראות בתוצאות גוגל בחו”ל (בישראל זה בקושי קיים) – מנהלי אתרים מטמיעים סכמות FAQ בכמויות גדלות והולכות, וכל תוצאת חיפוש אורגנית מגדילה את נפחה פי שניים לפחות.

איש ה-SEO ברודי קלארק, טוען שגוגל מיישמת טיפול כלשהו כך שיוצגו רק 3 תוצאות FAQ בכל עמוד תוצאות. זאת כדי להבטיח ש-10 תוצאות אורגניות רגילות, לא יהפכו ל-10 תוצאות FAQ מורחבות.

תוצאות FAQ בגוגל

ידיעות בקטנה

  • אינסטגרם כנראה בוחנת אפשרות של מסרים מיידיים באתר הדסקטופ שלה.
  • גם הבוט של בינג / מיקרוסופט עובר למצב Ever Green, בעקבות גוגל.
  • דוח חדש של חיפושי וידאו הגיע לקונסולת החיפוש של גוגל.
  • גוגל תשתמש ב-AI כדי להגדיר תדירות הופעת מודעה בהיעדר קוקיז.

 

שתפו:
נכתב על ידי
עמית אדלר הוא מקדם אתרים מ-2008 ואיש המילה הכתובה מ-1999. בעל תואר שני בפילוסופיה של המדע, מוסמך גוגל אנליטיקס ובלוגר נלהב.
0 0 הצבעות
קלות השימוש
0 0 הצבעות
פיצ'רים ופונקציונליות
0 0 הצבעות
תמיכה טכנית
0 0 הצבעות
תמורה לכסף
הרשמו
הודע על
guest

0 תגובות
פידבקים מוטבעים
צפייה בכל התגובות
עומר לייבנזון
69
מדיה חברתית
עומר לייבנזון
88
מדיה חברתית
עומר לייבנזון
105
מסחר אלקטרוני
עומר לייבנזון
45
פרסום באינטרנט
עומר לייבנזון
91
מדיה חברתית
יורם ליכטנשטיין
105058
תוכן וקופירייטינג
דוד כהן
99604
מדיה חברתית
בן אורן
87792
קידום אתרים
דנה רוזן
82470
ניהול קהילה
נשארים מעודכנים בכל מה שחדש בדיגיטל

מעל 15,000 אנשי שיווק ובעלי עסקים נשארים מעודכנים בכל מה שחדש בשיווק דיגיטלי מאז 2007

0
נשמח לשמוע את דעתך, נודה לתגובהx
שיווק דיגיטלי שמביא תוצאות.
לוגו דייסון

189%

יחס המרה למודעות

לוגו איסתא

424%

הכנסות מהאתר

לוגו קפה עלית

139%

מבקרים חדשים באתר

לוגו נקסט

258%

רכישות אורגניות

לוגו קפה עלית
139%

מבקרים חדשים

לוגו דייסון
189%

יחס המרה למודעות

לוגו איסתא
424%

הכנסות מהאתר

שיווק דיגיטלי שמביא תוצאות.