שליטה בפיד בפייסבוק, מתי עדכון פנדה מגיע ולמה הציוץ שלכם כנראה לא יופיע בגוגל…

איתי ברנר
חדשות קידום אתרים

[box type=”note”]אז מה היה לנו השבוע? בכל סופ”ש נביא כאן את רשימת הפוסטים המעניינים ביותר שמצאנו בבלוגספירה המקומית והעולמית בנושא קידום אתרים, שיווק באינטרנט ומדיה חברתית. כך תוכלו להיחשף למידע מעניין נוסף שאנחנו לא מספיקים לסקר כאן במהלך השבוע. [/box]

דו”ח: פחות מ-4 מהציוצים מאונדקסים…

לפוסט המקורי ב-Search Engine Land

רוצים שדווקא הציוץ שלכם יתאנדקס בגוגל? לפי דו”ח חדש של חברת הייעוץ Stone Temple, למרות שחלה עליה של 466% במספר הציוצים שמאונדקסים מאז נחתם ההסכם בין טוויטר לגוגל בחודש פברואר, עדיין מדובר רק ב-3.4% מציוצים שמאתנדקסים במשך כשבוע (בחודש פברואר היה מדובר על 0.6% בלבד).

רוב הציוצים שמתאנדקסים הם מחשבונות בעלי מספר גבוה של עוקבים  , אבל גם חשבונות שזוכים להרבה מעורבות עשויים להיחשב לחשבונות בעלי “סמכותיות חברתית” גבוהה ולהתאנדקס. למעשה, אם לוקחים את המדד של Followerwonk, אפשר לראות זינוק חד מבערך 2% של אינדוקס למי שהמדד שלו הוא בין 40 ל-69 אל בערך 7.5 אחוזים עבור מי שהמדד שלו הוא בין 70 ל-100.

פייסבוק נותנת לכם לבחור את מי תראו בפיד שלכם

לפוסט המקורי בחדר החדשות של פייסבוק

פייסבוק מודה בחצי פה שלמרות שהאלגוריתם שלה אמור לספק לכם רק את החדשות והסיפורים הכי חמים, לפעמיים גם הוא מפקשש ומציג לכם סיפורים מאנשים או עמודים שאתם כבר לא מעוניינים לעקוב אחריהם, או שדווקא מי שאתם כן מעוניינים לעקוב אחריו, מופיע במקום לא אטרקטיבי בפיד.

לכן, מהיום פייסבוק נותנת לכם שליטה מלאה יותר בפיד שלכם באמצעות סט חדש של כלים שונים:

  • אפשרות לקבוע מי יזכה לעדיפות ראשונה בפיד עצמו, בין אם מדובר בחברים או בעמודים שאתם עוקבים אחריהם
  • אפשרות לגילוי של עמודים חדשים בהתבסס על העמודים והעסקים שאתם כבר עוקבים אחריהם
  • אפשרות לראות את הקבוצות, העמודים והחברים שראיתם הכי הרבה בשבועיים האחרונים ולבטל את המעקב אחריהם, או לחילופין, לחזור לעקוב אחרי מי שהוא ביטל את המעקב אחריו…

בשלב הראשון הכלים החדשים זמינים עבור אפליקציית פייסבוק ב-iOS, אבל בהמשך הם אמורים להגיע גם לאנדרואיד והווב.

https://vimeo.com/132961281

גוגל מבהירה את הכללים למייצגים מורשים בתחום הלוקאלי

להנחיות המעודכנות בעברית

גוגל הוסיפה מספר הנחיות חדשות לקווים המנחים שלה עבור עסקים מקומיים. נראה שהמטרה בקווים המנחים היא למנוע מצב שבו חברות ספאם או חברות קיקיוניות מחזיקות את הרשומות המקומיות של עסקים שונים כבני ערובה.

הנה ההנחיות החשובות ביותר (ההדגשה במקור) :

  • לעולם לא לתבוע בעלות על רישום עסק מבלי לקבל הסכמה מפורשת מבעל העסק.
  • לעולם לא לתבוע בעלות כוזבת, מטעה או לא מציאותית.
  • לעולם לא להשתמש בטקטיקות מטרידות, פוגעות או שאינן אמינות מול לקוחות אפשריים או קיימים.

בנוסף לזאת, אסור לבצע אימות ללא הסכמתו של בעל העסק, ועליו להבין כיצד משתמשים בנתונים השונים אודות העסק שלו בגוגל, במיוחד בכתובת ומספר הטלפון שחייבים להיות מעודכנים ומהימנים. עליו גם לקבל גישה מיידית מהמייצג לניהול של העסק או להעברת בעלות אם יבקש זאת.

עדכון פנדה עדיין מגיע “בקרוב”

לפוסט המקורי ב-Search Engine Roundtable

גארי אליאס השיב לשאלה של גולש בטוויטר וצייץ שעדכון פנדה עדיין מגיע בקרוב, אבל הוא לא יכול לתת תאריך מדויק בגלל “אילוצים טכניים”. בגוגל הבטיחו לפני בערך חודש ושבוע שהעדכון יגיע תוך שבועיים עד חודש, כך שהם לא עמדו בהבטחה שלהם. מה שכמעט בטוח לפי הציוץ הזה הוא שכאשר תקראו את הטור הזה, עדכון פנדה עדיין לא יהיה באוויר.

כזכור, עדכון פנדה הקודם (4.1) היה לפני 9.5 חודשים, ב-25 בספטמבר 2014, ומלבדו היה כנראה עוד רענון לא רשמי ב-24 באוקטובר, לפני 8.5 חודשים.

רוב הצרכנים לא יסכימו לשלם כדי להסיר פרסומות סלולאריות

חברת הפתרונות הסלולאריים Applovin ערכה סקר בקרב 5,000 אמריקאים ממנו עולה שהרוב המכריע שלהם (66.8% ליתר דיוק) לא יסכים לשלם אפילו 5$ כדי להיפטר מהמטרד של פרסומות בסלולר. 14.5% יסכימו לשלם 2$, ורק 19% יסכימו לשלם 5$ או יותר.

כאשר המשיבים חולקו לבעלי הכנסה גבוהה (מעל 75 אלף דולר בשנה) ונמוכה, הסתבר באופן לא מאוד מפתיע שאלו בעלי הכנסה גבוהה יסכימו לשלם יותר, כשהפערים מתחילים מ-12% (רק 63.1% לא יסכימו לשלם כלל בקבוצת ההכנסות הגבוהות לעומת 74.3% בקבוצת ההכנסות הנמוכות) והם הולכים ומצטמצמים בהמשך ככל שמדובר על סכומים גבוהים יותר.

עם כל זאת, נראה שהרציונל של הגולשים אינו חסר היגיון ורובם מודעים לכך שללא פרסומות, התוכן שאותו הם אוהבים לצרוך לא יוכל להישאר חינמי. כך למשל עולה מסקר שנערך רק בחודש שעבר על ידי Millennial Media.

Screen-Shot-2015-07-10-at-7.34.31-AM-800x365 (1)

תגיות רלוונטיות: חדשות SEO
שתפו:
נכתב על ידי
עורך וכותב תוכן עצמאי, בין היתר הקים את Web Wiz המספקת פתרונות כתיבת תכנים וניהול תוכן.
0 0 הצבעות
קלות השימוש
0 0 הצבעות
פיצ'רים ופונקציונליות
0 0 הצבעות
תמיכה טכנית
0 0 הצבעות
תמורה לכסף
הרשמו
הודע על
guest

0 תגובות
פידבקים מוטבעים
צפייה בכל התגובות
עומר לייבנזון
74
מדיה חברתית
עומר לייבנזון
94
מסחר אלקטרוני
עומר לייבנזון
36
פרסום באינטרנט
עומר לייבנזון
81
מדיה חברתית
עומר לייבנזון
64
פרסום באינטרנט
יורם ליכטנשטיין
105015
תוכן וקופירייטינג
דוד כהן
99458
מדיה חברתית
בן אורן
87766
קידום אתרים
דנה רוזן
82461
ניהול קהילה
נשארים מעודכנים בכל מה שחדש בדיגיטל

מעל 15,000 אנשי שיווק ובעלי עסקים נשארים מעודכנים בכל מה שחדש בשיווק דיגיטלי מאז 2007

0
נשמח לשמוע את דעתך, נודה לתגובהx
שיווק דיגיטלי שמביא תוצאות.
לוגו דייסון

189%

יחס המרה למודעות

לוגו איסתא

424%

הכנסות מהאתר

לוגו קפה עלית

139%

מבקרים חדשים באתר

לוגו נקסט

258%

רכישות אורגניות

לוגו קפה עלית
139%

מבקרים חדשים

לוגו דייסון
189%

יחס המרה למודעות

לוגו איסתא
424%

הכנסות מהאתר

שיווק דיגיטלי שמביא תוצאות.