מדדים חדשים על המקומות העליונים במודעות, ענישה קולקטיבית למודעות זדוניות והאם בקרוב נראה סיפורים מקודמים באינסטגרם?

איתי ברנר
חדשות קידום אתרים

[box type=”note”]אז מה היה לנו בשבוע החולף? בתחילת כל שבוע נביא כאן חדשות דיגיטל עם רשימת הפוסטים המעניינים ביותר שמצאנו בבלוגספירה המקומית והעולמית בנושא קידום אתרים, שיווק באינטרנט ומדיה חברתית. כך תוכלו להיחשף למידע מעניין נוסף שאנחנו לא מספיקים לסקר כאן במהלך השבוע. [/box]

גוגל משנה את הדרישות לדירוג של המוכרים בהרחבות של Google Ads

החל מיום שישי, גוגל החלה להציג את הדירוגים של מי שעושה שימוש בתוסף הדירוג לסוחרים על בסיס מדינה. המשמעות היא שעבור עסק אמריקאי יילקחו בחשבון רק דירוגים ממשתמשים בארה”ב. בנוסף, לא יהיה ניתן לראות דירוג בינלאומי, אלא רק דירוג שייבחר מתוך רשימה של מדינות. גם הדרישה המינימאלית ל-150 ביקורות השתנתה ל-100 בלבד (עדיין יש לקבל דירוג ממוצע של 3.5 כוכבים לפחות).

דירוג סוחרים בגוגל

גוגל בוחנת הצגת קטעי מידע מרובים עבור שאלות על פי כוונת המשתמש

קטעי מידע (Featured Snippets) מרובים עבור שאלות כבר הוצגו במובייל והתייחסו למספר הקשרים שונים בהם המשתמש אולי רצה לקבל תשובה. לדוגמה, אם השאילתא המקורית הייתה “האם גינות זקוקות לשמש מלאה?”– שתי שאלות מפורשות שהיו עשויות להופיע הן “אילו צמחים בגינה זקוקים לשמש מלאה?” ו-“מה נחשב לשמש מלאה?”. כל אחת מן השאלות הללו זכתה לתשובה נפרדת עם קישור לאתר המקורי בו נמצאה התשובה.

יש לציין שבארץ עדיין נדיר לראות שאלות ותשובות ובדרך כלל הן מוגבלות לתשובות עם הוראות לקוניות כמו למשל מתכונים שונים.

גם לינקדין עוברת לניהול קמפיינים מבוסס יעדים

לאחר שרוב חברות הפרסום הגדולות ברשת עברו לניהול קמפיינים מבוססי יעדים, גם לינקדין מבצעת מתיחת פנים לממשק הניהול שלה ובניית הקמפיין תתחיל מבחירה ביעד ולא ממוצר הפרסום. היעד יכול להיות ביקור באתר אינטרנט, יצירת מעורבות, המרות וכו’. מפה לינקדין תתאים את מוצרי הפרסום ליעד שנבחר ולכן תהפוך את תהליך הבנייה לפשוט וזורם. יהיה אפשר גם לראות את הביצועים הצפויים ותצוגה מוקדמת של המודעות.

גרסת הבטא של המנהל החדש תהיה זמינה לכל המפרסמים החל מיום רביעי (ה-14 לחודש). באמצע 2019 לינקדין תלך צעד אחד קדימה ותציג גם הצעות מחיר ואופטימיזציה מכוונת יעדים, תכונה שגם כן כבר הפכה לסטנדרט.

אינסטגרם בוחנת הוספה של סיפורים ממומנים

נראה שאינסטגרם בוחנת סוג חדש של מודעות מסוג “סיפורים מקודמים” באופן דומה לקידום של פוסטים בפייסבוק בתשלום. הסיפורים המקודמים יכולים לקרוץ למי שרוצה למשל להשיג יותר השפעה בפלטפורמה ולצבור עוקבים, אבל גם לעסקים קטנים שהתקציב שלהם אולי לא מספיק ליצירת קמפיין גדול יותר. נזכיר שהסיפורים הם התכונה הכי חמה של אינסטגרם, ולא פחות מ-400 מיליון משתמשים צופים בהם מדי יום.

על פי הדיווח באתר טקראנצ’, אפשרויות המיקוד יהיו זהות לאלו של הפרסום הסטנדרטי וניתן יהיה להפנות מן המודעה לאתר של המפרסם או לחשבון שלו ישירות מתוך הסיפור עצמו.

דפדפן כרום יציג התראות בפני מינויים מתמשכים במובייל ועשוי להפסיק הצגה של מודעות באופן קולקטיבי

החל מגרסה 71 של דפדפן כרום, שתוצג במהלך חודש דצמבר, הדפדפן יציג הודעה בכניסה אתרי מכירות שמנסים לפתות את המשתמשים לעשות מינוי על שירותים סלולריים באמצעות טופס מטעה, במיוחד במובייל. דוגמה ספציפית היא טופס שמבטיח שמדובר בחיוב בסכום חד פעמי על מנת לראות תוכן מסוים, אך בפועל ממשיך לחייב את המשתמש  באמצעות הספק הסלולרי (תופעה נפוצה מאוד גם בארץ, אם כי בעיקר באמצעות הודעות SMS…).

למעשה, אחת הסיבות לכך שהתרמיות האלו נעשו כל כך פופולאריות במיוחד במובייל היא בשל היכולת של גוגל לזכור את הפרטים של המשתמש באופן אוטומטי.

גוגל מבטיחה שההודעות יופיעו רק כאשר מדובר באתר חשוד, ולכן אתר כמו אמאזון לא יקפיץ הודעה כזו. גוגל גם מספקת את הדרישות שלה לגבי אתרים “לבנים”.

  • הלקוח חייב להבין על מה הוא מחויב לפני החיוב
  • המידע חייב להיות גלוי וכל המכשירים ולא מעורפל
  • יש לספק מידע אודות סכומי עמלות נוספות אם ישנם ותדירות החיובים

עבור אתרים שייתכן שיש בהם בעיה, גוגל תציג הודעה מתאימה בדוח האבטחה של ה-Search Console

עדכון נוסף שהרבה מאוד בעלי אתרים כנראה לא יאהבו לשמוע עליו ידאג לחסימה מוחלטות של כל המודעות באתר מסוים אפילו, אם רק מודעה אחת היא בעיתית במיוחד, החל מכזו שאי אפשר באמת לסגור ועד למודעה שמתריעה כביכול על בעיית אבטחה במחשב.  החדשות הטובות הן שלבעל האתר תינתן התראה של 30 יום לתקן את האתר והם יוכלו לראות את הסטטוס שלו דרך כלי חדש ב-Search Console.

מעניין יהיה לראות אם הגרסה החדשה תוכל גם לחסום מודעות שפותחות טאבים חדשים במסך מלא, תופעה מציקה שעד היום לא ממש ניתן לה פתרון של ממש (לפחות מצדה של גוגל).

גוגל מציגה מדדים מדויקים יותר לתוצאות הממומנות

גוגל מציגה ארבעה מדדים חדשים למיקומים בתוצאות הממומנות. עד כה המדד העיקרי למי שנמצא במקומות גבוהים היה “המקום הממוצע”, אך בניגוד לתוצאות האורגניות, לעיתים המיקום הכי גבוה לא היה בהכרח לפני התוצאות האורגניות. למעשה, על פי גוגל, המיקום הממוצע מעולם לא התייחס למיקום הפיזי, אלא למקום לעומת המודעות האחרות והמדדים החדשים נועדו למנוע את הבלבול הזה.

אלו הם ארבעת המדדים החדשים:

  • (Absolute Top) %– אחוז החשיפות של מודעות שהופיעו במקום הגבוה ביותר באופן אבסולוטי
  • (Top) %– אחוז החשיפות של מודעות שהופיעו במקום כלשהו מעל לתוצאות החיפוש האורגניות.
  • Search (Absolute Top) ISמספר החשיפות במקום הגבוה ביותר חלקי מספר החשיפות המוערך שהמודעה הייתה יכולה לקבל במקום הזה.
  • Search (Top) IS מספר החשיפות במקום כלשהו מעל לתוצאות האורגניות חלקי מספר החשיפות המוערך שהמודעה הייתה יכולה לקבל במקום הזה

מדדי מיקומים חדשים

גוגל מסבירה ששני המדדים הראשונים עוזרים להבין את אופי המיקומים עצמם, בעוד שני המדדים האחרונים עוזרים למי שמעוניין להציע הצעות מחיר על המיקומים הללו.

תגיות רלוונטיות: חדשות SEOחדשות גוגל
שתפו:
נכתב על ידי
עורך וכותב תוכן עצמאי, בין היתר הקים את Web Wiz המספקת פתרונות כתיבת תכנים וניהול תוכן.
0 0 הצבעות
קלות השימוש
0 0 הצבעות
פיצ'רים ופונקציונליות
0 0 הצבעות
תמיכה טכנית
0 0 הצבעות
תמורה לכסף
הרשמו
הודע על
guest

0 תגובות
פידבקים מוטבעים
צפייה בכל התגובות
עומר לייבנזון
65
מדיה חברתית
עומר לייבנזון
90
מסחר אלקטרוני
עומר לייבנזון
32
פרסום באינטרנט
עומר לייבנזון
76
מדיה חברתית
עומר לייבנזון
61
פרסום באינטרנט
יורם ליכטנשטיין
105003
תוכן וקופירייטינג
דוד כהן
99394
מדיה חברתית
בן אורן
87761
קידום אתרים
דנה רוזן
82458
ניהול קהילה
נשארים מעודכנים בכל מה שחדש בדיגיטל

מעל 15,000 אנשי שיווק ובעלי עסקים נשארים מעודכנים בכל מה שחדש בשיווק דיגיטלי מאז 2007

0
נשמח לשמוע את דעתך, נודה לתגובהx
שיווק דיגיטלי שמביא תוצאות.
לוגו דייסון

189%

יחס המרה למודעות

לוגו איסתא

424%

הכנסות מהאתר

לוגו קפה עלית

139%

מבקרים חדשים באתר

לוגו נקסט

258%

רכישות אורגניות

לוגו קפה עלית
139%

מבקרים חדשים

לוגו דייסון
189%

יחס המרה למודעות

לוגו איסתא
424%

הכנסות מהאתר

שיווק דיגיטלי שמביא תוצאות.