עדכון אלגוריתם בגוגל, יוטיוב תחת אש, קידום משפיענים באינסטגרם ועוד

עמית אדלר
חדשות קידום אתרים

[box type=”note”]אז מה היה לנו בשבוע החולף? בתחילת כל שבוע נביא כאן חדשות דיגיטל עם רשימת הפוסטים המעניינים ביותר שמצאנו בבלוגספירה המקומית והעולמית בנושא קידום אתרים, שיווק באינטרנט ומדיה חברתית. כך תוכלו ליחשף מידע מעניין נוסף שאנחנו לא מספיקים לסקר כאן במהלך השבוע. [/box]

עדכון אלגוריתם בגוגל יגוון כתובות URL בתוצאות

כשגוגל מעדכנת את קהילת ה- SEO לקראת בואו של עדכון אלגוריתם, זה בהחלט מאורע נדיר. מאז 2012 הפסיקה החברה לפרסם את עדכוני האלגוריתם בצורה פומבית, ועברה לטפטופים דלילים פעמים ספורות בשנה.

“עדכון ליבה יוני 2019”, כפי שהוא נקרא בגוגל, החל ב-3 ליוני וירוץ על פני תקופת זמן של כמה ימים עד שיושלם לחלוטין. מהות העדכון, לפי הצהרת גוגל, היא לגוון את תוצאות החיפוש כך שיוצגו לא יותר משני עמודים מאותו דומיין עבור שאילתה מסוימת. למרות זאת יהיו מצבים בהם האלגוריתם יחליט להציג יותר משני עמודים, אבל זה כנראה יהיה נדיר יותר.

מנקודת מבטה של גוגל העדכון אינו נחשב למשמעותי, למרות שחברות דאטה וכלים כבר החלו להציף תרשימים של מפסידים ומנצחים בעדכון הנוכחי (ראנק ריינג’ר, סיסטריקס ועוד). עוד מוקדם מדי בשביל להסיק מסקנות – אבל כן חשוב לפקוח עין על הנתונים שלכם מתחילת יוני והלאה.

יוטיוב תחת אש

לאחרונה מתרבים המקרים בהם יוטיוב סופגת ביקורת בשל בעיות שנמנעה מלטפל בהן עד כה. תחקיר שפורסם בבלומברג לפני כחודש מעלה טענה כי החברה התעלמה במשך שנים מהמלצות עובדיה לטיפול בתוכן פוגעני – גזענות, אנטישמיות והכחשת שואה, הומופוביה, פייק ניוז וכן הלאה. בכירי יוטיוב התעלמו מהנושא באופן גורף, ורק לאחרונה גוגל לקחה פיקוד והוחלט שכל תוכן מזויף או גזעני, שפוגע במוצא אתני או בקבוצות מיעוט – יהיה נתון להסרה, והערוץ שהעלה את התוכן לא יוכל לקבל הכנסות מפרסום.

אבל פה לא מסתיימות הצרות של יוטיוב – מחקר נוסף שנעשה באוניברסיטת הרווארד מצא שמנוע ההמלצות של האתר מציע למחפשים תוכן פדופילי ברמות מוקצנות יותר ויותר, כדי לשמור על רמת העניין. מיוטיוב נמסר שיבוצעו שינויים כדי לצמצם את התוכן הפוגעני, אבל אלגוריתם ההמלצות לא ינוטרל לחלוטין כי זה עלול לפגוע במפרסמים לגיטימיים.

קידום תוכן של משפיענים באינסטגרם

חדש באינסטגרם: קידום תוכן של משפיענים

משפיענים הם דרך מצוינת ואפקטיבית לקבלת פרסום, חשיפה וקידום מכירות. מותגים ומפרסמים רבים נעזרים במשפיענים לפרסום מוצרים ושירותים, ומצליחים לקבל חשיפה משמעותית הודות לכך. קחו לדוגמה את הדוגמנית הישראלית גל גדות, שיצרה פוסט תמיכה בשיר של נטע לאירוויזיון 2018, וככל הנראה השפיעה בצורה כלשהי על חלק מ-20 מיליון העוקבים שלה באינסטגרם דאז (היום יש לה כמעט 30 מיליון עוקבים).

אינסטגרם מפוצצת בפרופילים של משפיענים לסוגיהם – החל מתחומי האופנה והבישול, המשך בסלבס מתעשיית הסרטים והמוזיקה וכלה במיקרו משפיענים ממגוון רחב של תחומי לייף סטייל. כעת מותגים ומפרסמים באינסטגרם יוכלו לקבל גישה לתוכן הפרסומי שהם מציגים דרך משפיענים, ויוכלו לקדם ולדחוף את התוכן הזה גם בעצמם (בלי להיות תלויים במשפיען עצמו).

הפוסטים ו/או הסטוריז המקודמים יוכלו להגיע גם לבעלי חשבון שלא עוקבים אחרי המותג או המשפיען האמורים, ובכך להגדיל את טווח החשיפה. כל מה שדרוש הוא שהמשפיען ייתן למותג גישה לתוכן הספציפי במסך ההגדרות, וכעת המותג יוכל לנהל ולקדם את פיסת התוכן הזו בצורה עצמאית. חידוש משמעותי בהחלט.

HTTPS משפיע על תוצאות-גוגל יותר משחשבנו

גוגל הובילה וממשיכה להוביל את מהפכת האינטרנט המאובטח, בעיקר באמצעות דפדפן כרום שמציג אזהרות בולטות בעת כניסה לאתר שאינו מאובטח. מעבר לנחיצותו של פרוטוקול מאובטח בכל אתר, היה ידוע שיש לכך השפעה די מינורית גם על מיקומים בגוגל.

גארי איליאס מאשש שההשפעה של HTTPS היא יותר מאשר מינורית, עבור מספר יחסית גדול של שאילתות חיפוש; זאת בתגובה לשאלה שהוצבה בנושא. לצורך כך יש לוודא שתעודת ה-SSL לא רק מופיעה באתר עצמו, אלא גם בתוצאות החיפוש בגוגל (בכתובת העמוד). כך תמצו את מלוא האפקט שיש לסיגנל הזה להציע.

 

תגיות רלוונטיות: חדשות SEOחדשות קידום אתרים
שתפו:
נכתב על ידי
עמית אדלר הוא מקדם אתרים מ-2008 ואיש המילה הכתובה מ-1999. בעל תואר שני בפילוסופיה של המדע, מוסמך גוגל אנליטיקס ובלוגר נלהב.
0 0 הצבעות
קלות השימוש
0 0 הצבעות
פיצ'רים ופונקציונליות
0 0 הצבעות
תמיכה טכנית
0 0 הצבעות
תמורה לכסף
הרשמו
הודע על
guest

0 תגובות
פידבקים מוטבעים
צפייה בכל התגובות
עומר לייבנזון
70
מדיה חברתית
עומר לייבנזון
40
מדיה חברתית
עומר לייבנזון
122
קידום אתרים
יורם ליכטנשטיין
104787
תוכן וקופירייטינג
שי משען
100253
פרסום באינטרנט
דוד כהן
99162
מדיה חברתית
דנה רוזן
82408
ניהול קהילה
נשארים מעודכנים בכל מה שחדש בדיגיטל

מעל 15,000 אנשי שיווק ובעלי עסקים נשארים מעודכנים בכל מה שחדש בשיווק דיגיטלי מאז 2007

0
נשמח לשמוע את דעתך, נודה לתגובהx
שיווק דיגיטלי שמביא תוצאות.
לוגו דייסון

189%

יחס המרה למודעות

לוגו איסתא

424%

הכנסות מהאתר

לוגו קפה עלית

139%

מבקרים חדשים באתר

לוגו נקסט

258%

רכישות אורגניות

לוגו קפה עלית
139%

מבקרים חדשים

לוגו דייסון
189%

יחס המרה למודעות

לוגו איסתא
424%

הכנסות מהאתר

שיווק דיגיטלי שמביא תוצאות.