חוק חדש בנושא שקיפות, גוגל שופינג מתרחב, מוצרים בוואצאפ ועוד

עמית אדלר
חדשות קידום אתרים

[box type=”note”]אז מה היה לנו בשבוע החולף? בתחילת כל שבוע נביא כאן חדשות דיגיטל עם רשימת הפוסטים המעניינים ביותר שמצאנו בבלוגספירה המקומית והעולמית בנושא קידום אתרים, שיווק באינטרנט ומדיה חברתית. כך תוכלו ליחשף מידע מעניין נוסף שאנחנו לא מספיקים לסקר כאן במהלך השבוע. [/box]

חוק חדש ייאלץ את ענקיות האינטרנט לחשוף את התוכן האמיתי

חוק חדש בסנאט האמריקאי, ידרוש מחברות אינטרנט גדולות להיות גלויות בנוגע לכך שהן משתמשות באלגוריתמים “חבויים”. השוס העיקרי של החוק, הוא שבנוסף הן יחויבו להציג לצרכנים גרסה לא מותאמת אישית של תוצאות חיפוש או תוכן – כך מדווח הוול סטריט ג’ורנל.

המושג Filter Bubble מתאר מצב שבו מידע חלקי וממוקד אישית מוצג למשתמשי הרשת, ובכך נמנעות מהם נקודות מבט נוספות ורחבות יותר הקיימות במציאות. חוק Filter Bubble Transparency Act (קובץ PDF בחלון חדש) מקבל תמיכה משני צדדי המתרס הפוליטי בארצות הברית. החוק מיועד להעניק למשתמשים יותר שקיפות, יכולת בחירה ושליטה.

החוק תקף למעשה לכל אתר, אפליקציה ו/או שירות / מוצר המשמשים את הציבור, ובכללם גם גוגל, פייסבוק, אמזון וכן הלאה. יש לציין שהחוק לא תקף לחברות עם פחות מ-500 עובדים, פחות מ-50 מיליון דולר הכנסות או פחות ממיליון משתמשים.

בעוד שהחוק לא דורש את חשיפתם של האלגוריתמים עצמם, הוא כן דורש להצהיר על קיומם ועל השפעתם. כמו כן החוק כן דורש לספק גרסה לא מסוננת ולא מותאמת אישית – אם זה תוצאות חיפוש ואם זה כל תוכן אחר שעובר פילטור כלשהו.

לא ברור כרגע איך גוגל ופייסבוק יתמודדו עם דרישה שכזו. ייתכן שהן ישתמשו בנוסחי חוקים מ-2003 ו-2007, שקובעים שתוצאות חיפוש ואו תכנים בניוזפיד מוגנים בחוק. לידיעה המלאה באתר SEL

גוגל שופינג מתרחב ל-95 מדינות נוספות

אם יש לכם קמפיין שופינג בכמה מדינות, תשמחו לדעת שגוגל שדרגה את פיד המוצרים כך שיותאם ויתורגם אוטומטית לשפות הדרושות. ניתן גם להוסיף ידנית ארצות ושפות, שכרגע עדיין לא כלולות בתוכנית הנוכחית.

אפשר לשלוט מראש במדינות ובשפות בהן יוצג הפיד, על ידי התאמה של שפות ספציפיות, מטבע ועוד. נקודת אור נוספת בכל העניין, מאפשרת לגוגל לבנות לכם פיד אוטומטי גם אם לא הקמתם אחד בעצמכם; זאת על ידי סריקת האתר.

הארצות והשפות מחולקות לשלוש קבוצות – A, B, C. מוצרים המוצגים בארץ ושפה בתוך קבוצה מסוימת, ככל הנראה יהיו מותאמים להצגה גם בארצות ושפות אחרות באותה קבוצה. בקבוצה A, למשל, כלולות השפות (והארצות המתאימות להן) הבאות: אנגלית, הולנדית, צרפתית, גרמנית ואיטלקית. יש לציין שהשפה האנגלית מופיעה בכל שלושת הקבוצות, בכל פעם עבור מדינות שונות.

להסבר המלא באתר התמיכה של גוגל

חדש בוואצאפ: קטלוג מוצרים לעסקים קטנים-בינוניים

בכנס המפתחים F8 שהתקיים באפריל השנה, הודיעה פייסבוק על כוונתה להוסיף פיד מוצרים לוואצאפ העסקי. כעת הפיצ’ר הזה נמצא בפרישה בכמה מדינות בודדות (ביניהן ארה”ב, בריטניה, גרמניה וברזיל), עם כוונה להתרחב לכל השאר בקרוב מאוד.

פיצ’ר הקטלוג זמין רק למשתמשי וואצאפ לעסקים. הוא מאפשר להעלות מוצרים לפרופיל העסקי (כולל שמות ותיאורי מוצר), לשלוח אותם דרך המסרים המיידיים ולאפשר ללקוחות פוטנציאליים להגיע אליהם דרך פרופיל העסק. ניתן להוסיף גם קישורים למקורות חיצוניים, כגון עמודי מוצרים באתרים וכן הלאה; סוג של “פיצוי” לעובדה שכרגע לא ניתן לרכוש ישירות בוואצאפ (תכונה שככל הנראה תגיע מתישהו בעתיד הקרוב).

סרטון הדרכה בנושא

עונשים חדשים בבינג

מנוע החיפוש בינג הודיע על עונשים חדשים עבור הפרות בנושא “מבנה אתר לא טבעי”. מהו מבנה לא טבעי של אתר? לדוגמה השכרת סאב דומייינים, רשתות אתרים פרטיות, עמודים דלים שמיועדים רק לקידום ועוד. בכך מתקרב בינג בכמה צעדים נוספים אל עבר מנוע חיפוש איכותי יותר, שדומה מעט יותר לגוגל בהתנהלותו.

לדוגמה, סאב דומיינים מקבלים בדרך כלל יחס של אתר נפרד. אם מישהו יקים כמות מסוימת של סאב דומיינים בדומיין נתון, ויוציא מכולם קישורים – הדבר עלול להיחשב כקישורים נכנסים במקום קישורים פנימיים באותו דומיין. האלגוריתם של בינג אמור כעת להבדיל בין הסיטואציות הללו בצורה יעילה יותר, ולהעניש את המשתמשים בשיטות המתוארות.

עוגת הדיגיטל בארה”ב 2020

תחזית הוצאות הדיגיטל לשנת 2020 פורסמה על ידי eMarketer, ואין הרבה חדש תחת השמש. גוגל תגיע לכדי 35.1% מהוצאות הפרסום; פייסבוק תגיע ל-20.8% ואמזון (למרות הגידול המהיר) תגיע ל-7% בלבד.

בעוד ששלושת הגדולות חולקות ביניהן כמעט 63% מהשוק, כל שאר השחקניות מתחלקות ביניהן ב-37.1 האחוזים הנותרים. יש להניח שאותם יחסים, פחות או יותר, יישמרו ב-2020 גם בפרסום הדיגיטלי בישראל.

עוגת הפרסום הדיגיטלי בארצות הברית 2020

 

שתפו:
נכתב על ידי
עמית אדלר הוא מקדם אתרים מ-2008 ואיש המילה הכתובה מ-1999. בעל תואר שני בפילוסופיה של המדע, מוסמך גוגל אנליטיקס ובלוגר נלהב.
0 0 הצבעות
קלות השימוש
0 0 הצבעות
פיצ'רים ופונקציונליות
0 0 הצבעות
תמיכה טכנית
0 0 הצבעות
תמורה לכסף
הרשמו
הודע על
guest

0 תגובות
פידבקים מוטבעים
צפייה בכל התגובות
עומר לייבנזון
59
מדיה חברתית
עומר לייבנזון
38
מדיה חברתית
עומר לייבנזון
120
קידום אתרים
יורם ליכטנשטיין
104780
תוכן וקופירייטינג
שי משען
100228
פרסום באינטרנט
דוד כהן
99129
מדיה חברתית
דנה רוזן
82407
ניהול קהילה
נשארים מעודכנים בכל מה שחדש בדיגיטל

מעל 15,000 אנשי שיווק ובעלי עסקים נשארים מעודכנים בכל מה שחדש בשיווק דיגיטלי מאז 2007

0
נשמח לשמוע את דעתך, נודה לתגובהx
שיווק דיגיטלי שמביא תוצאות.
לוגו דייסון

189%

יחס המרה למודעות

לוגו איסתא

424%

הכנסות מהאתר

לוגו קפה עלית

139%

מבקרים חדשים באתר

לוגו נקסט

258%

רכישות אורגניות

לוגו קפה עלית
139%

מבקרים חדשים

לוגו דייסון
189%

יחס המרה למודעות

לוגו איסתא
424%

הכנסות מהאתר

שיווק דיגיטלי שמביא תוצאות.