קורס קידום אתרים בקונספט ייחודי יוצא לדרך

פבל ישראלסקי

עדכון (12.1.17): שיתוף הפעולה שמתואר כאן בפוסט כבר לא בתוקף, כיום אני מציע קורס קידום אתרים בגוגל עצמאי תחת השם AskPavel Academy.

סוף סוף מצאתי את הזמן לשבת ולכתוב בנחת את הפוסט הזה, מסתבר שיש גם יתרונות בטיסות של 10 שעות לארצות הברית :). בארבעת החודשים האחרונים אני עובד במרץ על קורס קידום אתרים בשיתוף עם המכללה לניו מדיה, שהולך להיות הקורס הראשון בשיתוף פעולה מלא עם הקהילה וחברות ה- SEO בארץ.

הטיול הזה לשבועיים בארצות הברית למעשה היה הגראנד פינאלה של כל המאמץ בתקופה האחרונה, ולמדתי ממנו דבר אחד חשוב על הצלחת מותגים אמריקאיים גדולים – הלקוח תמיד חייב להיות מופתע. אני מקווה שהקורס יפתיע לטובה את כולם ויביא לשינוי מרענן בתעשיית מקדמי האתרים בארץ.

איך נולד הרעיון?

עד היום, שתי השאלות הנפוצות ביותר ששואלים אותי הן איך ללמוד קידום אתרים ואיפה. אלו הן בדיוק השאלות שגם אני שאלתי אחרים לפני 7 שנים כשרק התחלתי להתעסק ב–SEO (לא שקיבלתי יותר מדי תשובות אז התחלתי לשאול…). בדיוק מהסיבה הזו החלטתי להקים בזמנו את הבלוג ולתעד בו את כל מה שאני לומד, כי רציתי לעזור לאחרים כמוני שרוצים ללמוד, לקבל את המידע הרלוונטי והעכשוויי ביותר שקיים בתחום.

ככל שהזמן עבר, הבנתי שאם המטרה שלי היא לעזור לקהילה, אני לא רוצה למצב את הבלוג בתור one man show אלא לשלב בו את כל הקהילה. כך נולדה לה פינת השאלות ותשובות, אגף הדרושים, כותבים אורחים, עיצוב לתבנית מגזין, ובעצם כל אלמנט אחר שהופך את האתר לקהילה ולא לבלוג של אדם אחד (אגב יש כמה הפתעות בנוגע לבלוג, פרטים בקרוב…). הרי כולנו עוסקים בתחום ולכל אחד יש את התובנות והתגליות שלו, אז למה לא להציג את זה באתר? אני רחוק מלדעת הכל וחושב שבתחום כה דינאמי עם חילוקי דעות על ימין ועל שמאל, חשוב להציג את כל ההיבטים והדעות.

אז התחלתי לפעול במרץ כדי להוציא לפועל את כל היעדים שהצבתי לבלוג בשנת 2011 כדי להגיע למטרה זו. וכיום, כשהקהילה מונה למעלה מ-3,000 קוראים קבועים ובבלוג כותבים 26 תותחים בתחומם, הגיע הזמן לעבור לשלב הבא באבולוציית האתר קורס קידום אתרים שמשלב את הקהילה.

בפוסט הזה אני הולך לשתף אתכם בחשיבה שעמדה מאחורי בניית הקורס וכמובן אשמח לשמוע פידבקים בתגובות.

מה מאפיין את הקורס?

בואו נחזור טיפה אחורה… לפני 4 חודשים חברתי למכללה לניו-מדיה ויחד התחלנו לחשוב איך אנחנו יוצרים קורס שיהיה קורס הטייס של קורסי קידום האתרים בארץ (בהמשך אסביר למה אנחנו רוצים שיזכה לכינוי הזה).

קורס טייס של קורסי קידום אתרים

קרדיט לתמונה: Idfonline

החלטנו למקד את הקורס לפלח אחד של אוכלוסיה – אנשים שרוצים להשתלב בסיום הקורס בתור שכירים בסוכנויות שמקדמות אתרים או מחלקות SEO בארגון.

ישבנו וחשבנו מהם הערכים שיאפיינו את הקורס ועליהם נבנה את היסודות, והגענו ל-5 נקודות עיקריות:

1. אובייקטיביות

כפי שכתבתי בתחילת הפוסט, SEO הוא תחום עם הרבה סינרגיה ושיתוף ידע. אובייקטיביות זה ה-DNA הבסיסי שבלעדיו התחום לא יכול להתקיים. מכיוון שאף אחד לא יודע בוודאות איך בדיוק האלגוריתם עובד, התחום נבנה ומתפתח על בסיס מחקר ולמידה משותפת של העוסקים בתחום ושיתוף הממצאים במדיות השונות (פורומים, כנסים, בלוגים, קורסים וכו’). בדיוק מהסיבה הזו היה חשוב שמאחורי הקורס לא תעמוד חברת SEO אחת אלא להיפך – כמה שיותר.

חברות SEO לרוב כבר פיתחו טקטיקות ושיטות עבודה כדי לקדם את הלקוחות שלהן, ולכן אם הקורס יתבסס על גוף אחד זה יקבע אותו גם על מתודולוגיה אחת.

מהסיבה הזו, כל המרצים בקורס (כולל אותי) מגיעים ממספר חברות ולא שייכים לגוף אחד. פרט למרצים, גם הרצאות האורח, הסילבוס, המבחנים, בדיקת המבחנים וכל חומר מקצועי שיועבר בקורס, נבנו על בסיס ידע ונסיון של מקדמי אתרים רבים במטרה ליצור מגוון רחב של דעות, מחשבות ורעיונות.

מרבית האנשים שעומדים להיות חלק מצוות המרצים בקורס, כבר כותבים כאן בבלוג והולכים ללמד בדיוק על התחומים בהם מתמחים. סביר להניח שאתם כבר מכירים אותם, הנה דוגמא לכמה מהם:

  • אלון וינשטיין – בתור דמות בכירה בחברת ווב אנליטיקס בינלאומית, ClickTale, אלון מביא עימו הרבה ידע וניסיון באופטימיזציית ייחס המרה, התנהגות גולשים, גוגל אנליטיקס ועוד.
  • טל פריהר – מי לא מכיר את הבלוג הפופולארי שלו Xrumer? אין כאן יותר מדי מה להרחיב, טל הוא מסוג האנשים שלא מסתפקים בכל מה שנאמר ומשתדל להטיל ספק ולחקור כל טענה לפני שמאמץ אותה – בדיוק כמו שכל מקדם אתרים צריך להיות!
  • ערן שיוביץ – תחום החיפוש בסלולאר אומנם התחיל לקבל מודעות רק לאחרונה, אך ערן היה שם עוד בתחילת הדרך כאשר הקים את InforU – אחת מהחברות הראשונות בארץ לקידום בסלולאר.
  • עידו סלע – בתור מנכ”ל של סוכנות קידום אתרים Wisy, לעידו יש הבנה עמוקה לגבי אופן העבודה עם לקוחות, כיצד להתחשב בשאר ערוצי השיווק כחלק מקמפיין SEO ובכלל – איך להסתכל על התמונה המלאה כשניגשים לקדם אתר.
  • רועי סקיף – מעבר לעובדה שרועי למד בקורס קידום אתרים בעבר ולכן יודע מה חשוב לכלול בו מנקודת מבט של סטודנט, יצא לו לעבוד במספר סוכנויות.

2. חדשנות

רצינו לכלול אלמנטים של חדשנות ומה שהוביל אותנו זה הרצון ליצור סביבת לימוד שתוכל להעניק ערך מוסף של נושאים ייחודיים, שיוכלו לתת מקסימום ערך למשתתפים בקורס.

  • מעבדת ניסויים אנחנו הולכים להקים מעבדת SEO על כל המשתמע על כך. אתם הקוראים והסוכנויות השותפות בקורס יוכלו להזמין ניסויים שונים (בחינם), משתתפי הקורס יבצעו אותם יחד עם המרצים, ויגיעו לתוצאות אותן נפרסם כאן בבלוג. כך גם הם ילמדו מתודולוגיות מחקר שונות, וגם החברות המזמינות יוכלו לבחון תיאוריות SEO עם השקעה של 0 משאבים.
  • סיוע במציאת עבודה בוגרי קורס שיוכיחו את עצמם ויתבלטו במהלך הקורס, יוכלו להתקבל לחברות מובילות בסיום הקורס. חלק מהמרצים הקבועים והאורחים של הקורס מגיעים מחברות גדולות (לדוגמא: 888, eToro ועוד) וסביר להניח שניתן יהיה להיקלט גם שם. האינטרס הוא משותף – מצד אחר בוגר הקורס שרוצה לעשות את המקסימום כדי להצליח להתקבל למקום עבודה טוב, ומולו המעסיק אשר מעוניין לקלוט את העובדים האיכותיים ביותר.
  • שיתוף פעולה מלא עם התעשייה כפי שנכתב בנקודה הראשונה, הקורס נערך בשיתוף פעולה מלא עם סוכנויות ומחלקות SEO בארגונים (המרצים, מקרי הבוחן שיוצגו, ההשמה בסוף הקורס וכו’). אגב, זה המקום לציין – אם יש כאן סוכנויות או מחלקות SEO שמעוניינות להצטרף לקורס בתור שותפים, אנחנו נשמח מאד. חברות שותפות יכולות להזמין ניסויים בחינם, אפשרות לקלוט לעבודה מקדמי אתרים מהשורה הראשונה ועוד.
  • מבנה קורס ייחודי רצינו ליצור סדר הגיוני של הנושאים הנלמדים בקורס, לכן בנינו את זה כך שהסדר הכרונולוגי של הקורס בנויי על פי תהליך העבודה של מקדם אתרים בסוכנות או בארגון.

3. עדכניות

ידעתם שמתחילת שנת 2012 ועד היום גוגל כבר הספיקו להטמיע למעלה מ- 100 שינויים באלגוריתם החיפוש (חלק גדול מהם ניתן לראות כאן)?

בתחום שמשתנה כל כך מהר, חשוב מאד להישאר מעודכנים בכל הטרנדים והעדכונים האחרונים, ולכן לסילבוס אין שום משמעות. היום הסילבוס יכול להראות ככה, בעוד חודשיים הוא עשויי להראות אחרת לגמרי – אנחנו מתאימים אותו להתפתחות התחום והצרכים של התעשייה. הגיע עדכון חדש בשם “פינגווין”? אין בעיה, מייד מכניסים אותו לסילבוס גם אם הקורס כבר התחיל.

כל המרצים בקורס פעילים באינטרנט ועוקבים בדריכות אחרי עדכונים חדשים בעולם ה-SEO במטרה לכלול אותם בסילבוס.

4. מקצועיות

כנראה שעל הנקודה הזו ישבנו הכי הרבה זמן כאשר בנינו את הקורס. בסופו של דבר המבנה והתוכן זה הכל, ואם לא נדאג שהתלמידים יבינו את התוכן לעומק, לא עשינו כלום. לכן חברנו למומחה בתחום ההוראה שעובד במשרד החינוך כדי שיעזור לנו לבנות את הקורס בצורה הנכונה ביותר:

  • מבנה קורס כפי שצויין בסעיפים הקודמים, מבנה הקורס בנוי על פי תהליך העבודה של מקדם אתרים.
  • פרקטיקה כמעט כל נושא שנלמד בקורס מכיל תרגול מעשי, דוגמאות, הדגמות בכיתה ותרגול בית מעמיק (שאותו נבדוק) כדי להבין כל נושא לעומק. בנוסף, במהלך הקורס יוצגו עשרות מקרי בוחן אמיתיים מהשטח (case studies) הן על ידי המרצים הקבועים והן האורחים. לדוגמא: איך אתר מסוים נפל בדירוגים ומה נעשה כדי להחזיר אותו למיקומים. אתגרים אינטלקטואליים מהסוג הזה תמיד מפתחים את החשיבה.
  • מטלות אף אחד מאיתנו לא אוהב שיעורים, אבל בגלל שאנחנו אחראים על המקצועיות של בוגרי הקורס, חשוב לנו לבדוק שאכן כל הנושאים מובנים. לכן, הקורס יכלול מטלות כיתה ובית (שבמהלכן משתתפי הקורס יידרשו להציג תוצרים ויקבלו עליהם משוב), מבחני ביניים ומבחן מסכם בסוף הקורס (וכמובן יש גם פרוייקט גמר).

5. יוקרה

הסיבה העיקרית שאנחנו שואפים שהקורס יהיה “קורס הטייס של קורסי ה-SEO בארץ” (חוץ מהיותי יוצא חיל האוויר ובעל אובססיה קלה למטוסי קרב), היא מכיוון שלא כל אחד יכול להתקבל. מה שבטוח הוא, שכל מי שיצליח לעבור אותו בהצלחה, כנראה שיהיה מקדם אתרים מהשורה הראשונה.

עדכון (5.6.12) – החלטנו לתת הכנה מקדימה לאחד הנרשמים – טיסה בשמי הארץ ולהטיס מטוס כטייס ליום אחד.

החזון שלנו הוא להכשיר את מקדמי האתרים המקצועיים ביותר בתעשייה, כך שיוכלו להשתלב בתפקידים שונים בסוכנויות ומחלקות קידום אתרים מובילות. מסיבה זו כל מועמד לקורס יירשם רק לאחר שעבר את כל התנאים והמבדקים. גם אם אדם מעוניין להירשם לא בטוח שיוכל להתקבל, יהיה עליו לעמוד במספר תנאים:

  • ראיון קודם כל יש צורך לעבור ראיון במסגרת פגישת הכרות, כדי לבדוק אם המועמד הפוטנציאלי מתאים לדרישות הקורס, האם יש לו יכולות גבוהות ללמידה עצמית, והאם יש לו עניין לעבוד בתחום הזה לטווח הארוך ועוד.
  • מבחן בסיום הקורס המשתתפים יהיו חייבים לעבור מבחן מקצועי. לא מדובר על משימה בלתי אפשרית, אבל המועמד חייב שתהיה לו אוריינטציה אינטרנטית בסיסית, שליטה במושגים (כמו: RSS, URL, בלוג ועוד), עבודה עם תוכנות אופיס (בעיקר אקסל) ועוד.
  • אנגלית מכיוון שכל העדכונים וההתפתחויות בתחום מתפרסמות בחו”ל באנגלית (הבלוגים הרשמיים של גוגל, בלוגים של מובילי דעה, פורומים, יוטיוב וכו’), חשוב שרמת האנגלית של המועמד תהיה גבוהה, לפחות ברמת קריאה.

מה הנושאים הנלמדים בקורס?

מכירים את זה ששואלים את המורה לפני המבחן מהם הנושאים שצריך ללמוד למבחן והיא עונה “כל החומר הנלמד”? 🙂

כאן זה באמת אמיתי – הקורס הולך לכלול את כל החומר שמקדם אתרים צריך לדעת. החל מחלקים טכניים שנוגעים לקוד ועד לפסיכולוגיית גולשים. הסילבוס נבנה במאמץ משותף של כל המרצים והחברות השותפות בקורס, כדי לוודא שיכלול את כל המידע שחשוב לדעת. דוגמאות לנושאים שיועברו במהלך הקורס:

  • יסודות שיווק באינטרנט – מודלים עסקיים, ערוצי שיווק ועוד.
  • מבוא למנועי חיפוש והחיפוש של גוגל – דירוג מסמכים, אלגוריתמים, מבנה מנוע חיפוש ועוד.
  • טכנולוגיות ומבנה האינטרנט – CSS, HTML, PHP, וורדפרס ועוד.
  • חווית משתמש והתנהגות גולשים – סיגנלים חברתיים, Conversion Funnel ועוד.
  • מחקר מילות מפתח, מחקר מתחרים ובניית תוכנית קידום לאתר.
  • קידום ועבודה שוטפת – On Page ו-Off Page.
  • רשתות חברתיות ואיך להשתמש בהן לטובת SEO.
  • מדידה, מחקר וכלים: וובמסטר טולס, גוגל אנליטיקס, MajesticSEO ועוד.
  • האינטרנט והחוק – דיני אינטרנט שמקדם אתרים חייב להכיר.
  • כלים לניהול פרוייקטים, ניהול זמן, עבודה עם מיקור חוץ (Outsourcing).
  • התנהלות בסוכנות או מחלקת SEO בארגון.

על מה לדעתכם חשוב לשים דגש בקורס?

אם אתם עוקבים אחרי הבלוג, סביר להניח שאתם עובדים בסוכנות או מחלקת קידום אתרים בארגון. דמיינו שאתם מחפשים את העובד המושלם – מה חשוב לכם שאותו עובד פוטנציאלי ידע כתנאי לבוא לעבוד אצלכם?

 

נכתב על ידי
יזם, בלוגר, יועץ קידום אתרים והעורך הראשי של קהילת מקדמי האתרים ומשווקי האינטרנט AskPavel. המייסד והמנכ״ל של אנגורה מדיה – סוכנות שירותי שיווק דיגיטלי עם התמחות ב-SEO, PPC וסושיאל.
0 0 הצבעות
קלות השימוש
0 0 הצבעות
פיצ'רים ופונקציונליות
0 0 הצבעות
תמיכה טכנית
0 0 הצבעות
תמורה לכסף
הרשמו
הודע על
guest

116 תגובות
הישן ביותר
החדש ביותר בעלת הכי הרבה הצבעות
פידבקים מוטבעים
צפייה בכל התגובות

תוכן עניינים

116
0
נשמח לשמוע את דעתך, נודה לתגובהx
שיווק דיגיטלי שמביא תוצאות.
לוגו דייסון

189%

יחס המרה למודעות

לוגו איסתא

424%

הכנסות מהאתר

לוגו קפה עלית

139%

מבקרים חדשים באתר

לוגו נקסט

258%

רכישות אורגניות

לוגו קפה עלית
139%

מבקרים חדשים

לוגו דייסון
189%

יחס המרה למודעות

לוגו איסתא
424%

הכנסות מהאתר

שיווק דיגיטלי שמביא תוצאות.