איך למדוד הצלחה בפייסבוק? (פלוס 10 מדדים שיעזרו לכם בזה)

מור מריג'
איך למדוד הצלחה ברשת החברתית

אם אתם משווקים – אתם צריכים למדוד כל פעילות שלכם, חד משמעית.
ואם אתם רוצים למדוד הצלחה בפייסבוק, לדעת מה ההשפעה שלכם ולהבין אם ההשקעה מניבה תוצאות ומשתלמת לכם – אז המאמר הזה בשבילכם. אתם חייבים לעקוב אחר הביצועים, כי רק ככה תדעו באיזו רשת חברתית אתם מקבלים תמורה וכמה, איך והאם בכלל שווה לכם להמשיך. ניתוח תמידי של הנתונים יאפשר לכם להבין מה עובד, באיזו טקטיקה כדאי להמשיך ועל מה כדאי לוותר.

ועל זה נדבר היום.

נפרט בדיוק איזה תהליך נדרש מכם כדי למדוד הצלחה בפייסבוק ונשים דגש על 10 מדדים שחשוב לשים לב אליהם ולבדוק אותם על בסיס חודשי, אם לא שבועי. ולפני זה, נקח עוד צעד אחורה ונגדיר לעצמינו מה המטרות שלנו, מה אנחנו רוצים להשיג ואיך בדיוק נעשה את זה.

מתחילים.

שלב 1: קביעת יעדים ומטרות

לפני שתתחילו לספור כל לייק, עצרו רגע ושאלו את עצמכם מה המטרה שלכם, מה אתם מנסים להשיג ומה יחשב כהצלחה. או יותר מזה, אילו פלטפורמות יכולות לענות לכם על הצורך הזה. תעשו רשימה של כל הדברים שתרצו להשיג באמצעות הרשת החברתית – מכירות? חשיפה? מענה ללקוחות? ליצור מעורבות בקהילה? אפשר שתהיה יותר ממטרה אחת, אבל כן כדאי שתהיה מטרה אחת עיקרית בה אתם מתמקדים. עכשיו, כשיש לכם את זה, תדעו גם איזה סוג של תוכן לייצר כדי להשיג את המטרה. חשבו מה תרצו שהעוקבים יעשו עם התוכן:

  • שיקראו?
  • שישתפו?
  • שיגיבו?
  • שיקנו?

התאימו כל סוג תוכן וכל סוג של פעילות למטרות שהגדרתם.

שלב 2: צרו מדדים שבאמצעותם תוכלו למדוד את המטרות

בשלב הזה נרצה להתאים את המטרות למדדים ספציפיים ומדידים. למשל, אם רוצים למדוד מעורבות – חשבו באיזו צורה, מבחינה פרקטית, תרצו למדוד אותה. שיתופים? תגובות? קליקים? הנה כמה סוגי מטרות ומדדים באמצעותם תוכלו לעקוב אחריהן:

  • אם תרצו למשל למדוד מודעות, השתמשו במדד ה- Reach כדי להבין כמה רחוק המסרים שלכם הגיעו.
  • אם תרצו למדוד מעורבות, בדקו מדדים כמו שיתופים, תגובות, לייקים וכמות מגיבים.
  • אם תרצו למדוד תנועה לאתר, בדקו כמה שיתפו את ה-URL, כמה קליקים יש לכם וכמה המרות. האם אנשים מגיעים לאתר שלכם דרך הרשת החברתית?
  • אם המטרה היא למצא יותר עוקבים, מדדו את התרומה שלהם לעמוד ואת ההשפעה שלהם. מי הם האנשים שמגיבים לכם וכמה ואיזה סוג של השפעה הם יוצרים? הם מהתחום? הם משתפים? אנשים מקשיבים להם והולכים בעקבותם?
  • אם המטרה היא להגדיל את השיח סביב המותג שלהם, בדקו כמה אזכורים יש לכם בהשוואה למתחרים. איזה אחוז מהשיח סביב התעשיה שלכם מוקדש לכם או למוצר שלכם או למותג שלכם?

שלב 3: מדידות

אחרי שהגדרנו מטרות ומדדים בהם נרצה להתמקד, חשוב שנמצא את הכלים באמצעותם נוכל לבדוק את עצמינו. את חלקם נוכל למצא ברשתות החברתיות ואת חלקם נוכל להשיג באמצעות עזרה קטנה מחברים, כלומר כלים חיצוניים. תוכלו למצא הרים של המלצות בגוגל או אפילו ממש כאן. כן חשוב שיהיו לכם כלי ניתוח בזמן אמת ושתוכלו לתכנן מראש ולהגדיר אחרי מה אתם עוקבים עוד לפני תחילת הקמפיין. אל תהיו חסרי סבלנות, פרסום בפייסבוק וגם בכלל, זה תהליך ויש דברים שיקח זמן למדוד וצריך לתת להם לרוץ כדי להסיק מסקנות. בקיצור, קחו נשימה ותנו לכלים לעשות את העבודה. והנה החלק שחיכיתם לו, עכשיו אנחנו מוכנים:

10 מדדים שימושיים שיעזרו לכם למדוד הצלחה בפייסבוק

קבלו בנק מדדים ממנו תוכלו לבחור אחר מה חשוב לכם לעקוב, כמובן בהתאם לצרכים ולמטרות שהגדרתם.

1. צמיחת העוקבים

באופן אידיאלי, אתם אמורים לגדול ולצמוח באופן עקבי. כלומר, התוכן שאתם מפרסמים צריך להיות מספיק מעניין ומפתה כדי למשוך עוקבים חדשים. אם זה לא המצב, כדאי לחשוב מחדש על התוכן שמפורסם בעמוד.

איך למדוד?

מעמוד העסק שלכם בפייסבוק גשו ללשונית ה-Insights >> משם, בתפריט השמאלי כנסו לאזור ה- Likes:

למדוד הצלחה ברשת החברתית

יש לכם פה פירוט מלא על סך כמות הלייקים והאנלייקים שקבלתם בתקופת זמן מסויימת.

2. זמני פרסום אידיאליים

מן הסתם תרצו לפרסם את התוכן בזמנים שסביר יותר שהקהל שלכם יגלה מעורבות, אז בדקו מתי זה קורה.

מעמוד העסק שלכם בפייסבוק גשו ללשונית ה-Insights >> משם, בתפריט השמאלי כנסו לאזור ה- Posts וודאו שהנתונים שאתם רואים הם תחת When Your Fans Are Online. טיילו עם העכבר מעל הימים השונים בשבוע כדי לקבל את כל המידע שאתם צריכים:

מתי יש מעורבות פייסבוק

3. לייקים, אנלייקים ומה שביניהם

האופן בו הקהל מגיב לתוכן שאתם מפרסמים ומשתפים הוא קריטי לכל בניה והוצאה לפועל של אסטרטגיה שיווקית. המדד הזה מגלה לכם באופן ישיר אם אתם מעניינים את הקהל שלכם וזה חשוב כדי שתדעו לגזור מזה לעתיד.

מעמוד העסק שלכם בפייסבוק גשו ללשונית ה-Insights >> משם, בתפריט השמאלי כנסו לאזור ה- Posts. כאן תוכלו לראות נתונים כללים על כל הפוסטים האחרונים שלכם. קליק על הפוסט ותקבלו את התמונה המלאה כולל תגובות שליליות כמו למשל כמה אנשים עזבו אתכם בעקבותיו או כמה Hideים קבלתם עליו:

נתונים על פוסט

4. מעקב אחר איזכורים (שיח)

כנראה שאנשים מדברים עליכם וכדאי שתהיו חלק מהשיח, או לפחות מודעים לו. זאת הסיבה שחשוב להיות במעקב אחרי המדד הזה. לפעמים זה יהיה נחמד ומחמיא ולפעמים יהיו שריפות שתצטרכו לדעת לכבות בזמן. פייסבוק תודיע לכם בכל פעם שמישהו יתייג אתכם, אבל מומלץ לא להסתמך על זה בלבד ולקרא את המדריך הזה לניהול מוניטין כדי להיות עם היד על הדופק בכל רגע.

5. למדו את הקהל

כי ככל שתדעו מי הקהל שלכם, כך יהיה לכם קל יותר לתכנן את האסטרטגיה או להתאים את הקמפיינים שלכם ולהשיג השפעה מקסימלית. איך?

מעמוד העסק שלכם בפייסבוק גשו ללשונית ה-Insights >> משם, בתפריט השמאלי כנסו לאזור ה- People והופ, קבלתם יופי של פילוח דמוגרפי:

נתונים דמוגרפים על עוקבים בפייסבוק

6. חשיפה

ה- Reach כולל את כל האנשים שאליהם הפוסט שלכם הגיע, בין אם הם עוקבים אחריכם ובין אם לא. הרי כשאנשים יוצרים איזושהי מעורבות עם התוכן שלכם, הוא בדרך כלל קופץ לעיני החברים שלהם וזה מה שיכול להגדיל את החשיפה לעמוד שלכם. המשמעות היא, שככל שתצרו תוכן מעניין יותר, כך הפוסטים שלכם יוכלו להגיע רחוק יותר.

מעמוד העסק שלכם בפייסבוק גשו ללשונית ה-Insights >> משם, בתפריט השמאלי כנסו לאזור ה- Reach ותוכלו לראות בדיוק לכמה עיניים הגעתם:

REACH בפייסבוק

7. תגובות

המדד הזה יעזור לכם להבין כמה אתם מעניינים (או לא). בדומה ללייקים, גם כאן מדובר במדד ישיר שמספק תמונת מצב מדוייקת לרמת העניין שאתם מפתחים סביב הדף. חוץ מלספור תגובות, מומלץ גם לבצע אחת לכמה זמן ניתוח שלהן ולראות איזה יחס אתם מעוררים בקרב הקהל שלכם. מה אחוז התגובות החיוביות לעומת אחוז התגובות השליליות, לדוגמא.

מעמוד העסק שלכם בפייסבוק גשו ללשונית ה-Insights >> משם, בתפריט השמאלי כנסו לאזור ה- Posts ואז בחרו בחץ הימני שמופיע לצד Reactions, Comments & Shares:

ניתוח מדדים בפייסבוק

תוכלו לבצע כאן מיון על פי כל אחד מהסעיפים, לבצע ספירת תגובות וללחוץ על הפוסט עצמו כדי ללמוד מה חושבים עליכם מהתגובות.

8. שיתופים

כמו עם לייקים, כמו עם תגובות, ואולי אפילו קצת יותר משניהם – שיתופים הם גם דרך למדוד כמה התוכן שלכם מעניין. כל כך מעניין שהרגישו צורך להעביר אותו הלאה ולחשוף אותו מול יותר ויותר אנשים. מיותר לציין מה היתרונות של שיתופים, נכון? ככה חשבתי. תוכלו להגיע אליהם מאותו מסך של הסעיף הקודם.

9. תנועה מהרשת החברתית

בניגוד לכל המידע שהוצאנו עד כה מפייסבוק, כאן אנחנו כבר יוצאים החוצה אל גוגל אנליטיקס. כשתכנסו שם לאיזור ה-Acquisition תוכלו לראות בדיוק מהיכן מגיעה התנועה שלכם והאם הפעילות ברשתות החברתיות מביאה לכם תועלת. מהאנליטיקס כנסו ל-Acquisition >> משם ל- Social ואז לכו ל-Overview או ל- Network Referrals.

10. אחוז הקלקה

כי אתם רוצים לדעת איזה תכנים שלכם מושכים תשומת לב. אנשים עושים לפעמים לייקים וזה נחמד אבל זה לא בהכרח אומר שהם לחצו על הקישור ונחשפו לתוכן. כדאי שתדעו מה גורם לאנשים לגלות מעורבות וללחוץ על התכנים שלכם. ולפייסבוק יש מענה לזה. כשאתם באיזור ה- Insights תחת לשונית ה- Posts, הציצו על הגרפים בכחול:

קליקים

שלב 4: מעקב ודיווח

זה השלב שבו אתם מסתכלים על הנתונים והדוחות ומתחילים להבין לאילו תוצאות הגעתם. קחו את הממצאים הראשוניים כדי לקבוע יעדים ריאליים להמשך. שאלות שחשוב לשאול את עצמכם:

  • איך המספרים אליהם הגעתם בהשוואה למה שציפיתם?
  • איך הם בהשוואה למתחרים או לתוצאות שהשגתם בקמפיינים אחרים? (ומה שטוב ברשתות החברתיות זה שבקלות אפשר לראות מה המתחרים עושים ואיך המספרים שלהם).
  • איזו התקדמות ריאלית תוכלו לקבוע מעתה ועד לדוח הבא.

שלב 5: להתמיד

תמיד חזרו ובדקו איפה הייתם ואיפה אתם היום. בדקו האם מה שאתם מודדים אכן תורם ומקדם אתכם, האם משהו חסר לכם, האם יש משהו מיותר שסתם מבזבז לכם את הזמן וכו’. חשבו תמיד מה תוכלו לשפר ואילו שינויים נדרשים לכם לשם כך. כל אלה חשובים כדי להבין אם המאמצים שלכם מניבים תועלת ואם התוכן שלכם מקבל את ההשפעה הרצויה.

אז מה בסוף?

לא יוצאים לטיול בלי מפה, לא יורדים לסופר בלי רשימת קניות ולא עושים סושיאל בלי שיש לכם מראש אסטרטגיה, מטרות ויעדים. קחו לעצמכם את הזמן כדי לחשוב בדיוק מה אתם רוצים להשיג ואיך אתם הולכים לעשות את זה ובעיקר – למדוד את זה. זו הדרך היחידה להבטיח שתמיד תהיו על מסלול ההמראה.

נכתב על ידי
כותבת, עורכת ובעיקר אוהבת מילים מהרגע בו גיליתי אותן. נדמה שתמיד עשיתי את זה ואלה רק הנושאים שהשתנו עם הזמן. כיום, לאחר שנתיים בהן התמקדתי בשיווק דיגיטלי, מרגיש לי שמצאתי איך לשלב בין שני התחומים שהכי מרתקים אותי.
0 0 הצבעות
קלות השימוש
0 0 הצבעות
פיצ'רים ופונקציונליות
0 0 הצבעות
תמיכה טכנית
0 0 הצבעות
תמורה לכסף
הרשמו
הודע על
guest

0 תגובות
פידבקים מוטבעים
צפייה בכל התגובות

תוכן עניינים

0
נשמח לשמוע את דעתך, נודה לתגובהx
שיווק דיגיטלי שמביא תוצאות.
לוגו דייסון

189%

יחס המרה למודעות

לוגו איסתא

424%

הכנסות מהאתר

לוגו קפה עלית

139%

מבקרים חדשים באתר

לוגו נקסט

258%

רכישות אורגניות

לוגו קפה עלית
139%

מבקרים חדשים

לוגו דייסון
189%

יחס המרה למודעות

לוגו איסתא
424%

הכנסות מהאתר

שיווק דיגיטלי שמביא תוצאות.