קידום אתר בגוגל עם האלגוריתם החדש = קישורים זה לא הכל

ערן שיוביץ

פחות התמקדות בלינקיםתקופה מעניינת אנחנו חווים בתוצאות האורגניות של גוגל. בהמשך ל”עדכון הפנדה” שיצר לא מעט באזז וספקולציות לגבי החזון של גוגל לרלוונטיות, ערן שיוביץ החליט לספק כאן את נקודת המבט שלו. בפוסט האורח הבא ערן מפרט את ההשקפה שלו לגבי ה-SEO של שנת 2011 ולמה בניית הקישורים המסורתית כבר לא אפקטיבית יותר. תהנו! 🙂

כשהתחלתי בתחום הקידום לפני כמעט 6 שנים סיפרו לי שצריך להשקיע רבות במבנה האתר, בתוכן שבו ולבנות קישורים. עם הזמן למדתי ש-90% מהעבודה היא למעשה בניית קישורים (למי שלא מכיר את הדוגמא המפורסמת של click here שיעשה חיפוש בגוגל, ילחץ על תוצאה ראשונה ויגיד לי איפה כתוב בדף או בדומיין click here).

גם תעשיית הקידום התקדמה לתובנות הללו והיום כמעט כולם מדברים אך ורק על בניית קישורים. הבעיה שהיום בניית קישורים היא כבר לא החלק העיקרי. קראתם נכון ואתם יכולים לקרוא שוב – גוגל בשנתיים האחרונות משתנה מקידום אתרים לפי קישורים לקידום אתרים על פי TRUST או לצורך העניין אמון. עדכון ה-Farmer (הידוע גם בתור עדכון הפנדה של גוגל), שהתרחש בתחילת פברואר רק חיזק את המגמה יותר.

כבר לפני מספר שנים גוגל רצו לנוע לכיוון הזה ולכן רשמו את הפטנט הבא. מי שרוצה להעמיק בקריאה על הנושא יכול לעשות זאת כאן (PDF). לפני כמה חודשים גוגל החלו להפחית בערך של גיל הדומיין כפי שרבים מכם אולי שמו לב ובמקביל הם עושים מאמצים להפחית מהחשיבות של מילות המפתח בדומיין כפי שתראו בסרטון הזה של מאט קאטס:

אז מה זה אומר עבורנו?

שהיום קל מתמיד לדרג דומיין חדש בביטויים תחרותיים, אם יודעים איך לעבוד ואם לא בונים קישורים רבים מדי אלא בונים קישורים שמעבירים TRUST.

עוד מגמה שגוגל מרחיב כל הזמן היא השימוש בבודקים אנושיים. הם התחילו עם זה באדוורדס וממשיכים עכשיו לאורגני. אני אישית יכול להגיד שמעשרות כנסים עם נציגי גוגל גיליתי עד כמה הם מכירים את האלגוריתם שלהם פחות ממני ולכן מדי פעם מתרחשות פאדיחות רציניות כמו הסיפור של JCpenny. הפתרון של גוגל הוא בדרך כלל הודים או דומיהם, שמתחילים לבדוק אתרים ידנית ומענישים ידנית אתרים שנראים כמו ספאם או שצברו קישורי זבל רבים.

מי שעדיין לא משוכנע שלשם אנו הולכים, מוזמן לחכות עוד כמה שנים עד שרוב התעשייה תתחיל לדבר רק על TRUST או לחלופין לעשות חיפוש בגוגל לביטויים כמו: gas grills לדוגמא. התוצאה התשיעית (אם מחפשים מארה”ב) היא האתר www.buygasgrills.com. דומיין נחמד נכון? PR2 ו-321 קישורים.
אז איך יכול להיות שדף מהאתר של סירס מופיע במקום 2 בלי PR ועם 10 קישורים לדף?
ובדרך עוקף דף של אתר about עם PR4 ו-634 קישורים ודף של אמזון במקום 4 עם PR 4  ו-629 קישורים.
מישהו יכול לנסות להסביר לי את זה או את אותה התופעה שמתרחשת שוב ושוב במאות ביטויים ברשת? התשובה היא פשוטה – TRUST.

אז איך מקדמים בעידן החדש?

קודם כל צריך להתחיל להסתכל על הקידום שלנו בצורה אחרת – לא עוד בניית קישורים אלא בניית TRUST. כל הפעולות שלנו נובעות מתפיסת העולם שלנו המבוססת על אמונות מסויימות כלפי המציאות. כך גם בקידום אתרים – אם נשנה את האמונות שלנו ביחס לאלגוריתם הפעולות שלנו ישתנו בהתאם.

איך בכלל גוגל נותן TRUST לאתר? זוכרים את הבודקים הידניים? הם בודקים אתרים שמשמשים כזרעים ברשת. מי שמכיר רשתות יודע שכל רשת כמו רשת האינטרנט (נקראות  scale free network), מתבססת על הצמתים המרכזיות שלה (HUBS) שמחזיקות את הרשת יחד. הבודקים הידניים מסמנים ב-TRUST גבוה את הצמתים הללו ומתוך ההנחה הבסיסית שאתרים איכותיים לא יקשרו לאתרי זבל ה-TRUST הולך ומתפזר ברשת. הסבר מקיף יותר ניתן למצוא בפוסט הזה של פבל: מה ההבדל בין סמכות לאמון בקידום אתרים?

איך למצוא אתרים עם Trust?

קודם כל אתם צריכים לאתר אתרים עם TRUST שמהם תוכלו לקבל קישורים. יש הרבה שיטות ורעיונות איך לעשות זאת, לדוגמא:

  1. אתר שמדורג במקום הראשון לביטוי שאינו שם הברנד (המותג) שלו וקיבל מגוגל site links – הוא אתר TRUST.
  2. רוב האתרים עם PR 3 ומעלה בדף הבית שלהם (בהנחה שהוא אמיתי), הם אתרים עם TRUST מסוים. במיוחד אם אלו בלוגים מובילים שמאשרים תגובות באופן ידני.
  3. אם תמצאו אתרים שמדורגים גבוה בביטויים תחרותיים ואתרים אחרים עם PR גבוה + יותר קישורים אך מדורגים נמוך יותר, תתחילו לחטט במבנה הקישורים שלהם באמצעות כלים לבדיקת קישורים וכנראה תמצאו שם עוד הרבה אתרי TRUST.
  4. אתרים עם פייסבוק משולב באתר וכמות חברים גדולה מאוד/הרבה מאוד לייקס לנישה יכולה להצביע על אתר בעל TRUST (בהנחה ואין לו סקריפט שמחייב אדם לעשות לייק כדי לצפות בתוכן, כלומר הלייקים משקפים אהדה אמיתית).
  5. אתר עם כמות גדולה מאוד של רשומים לניוזלטר/עדכוני רסס (במידה והאתר מפרסם אותם) יכולה להצביע על TRUST גבוה. ובכלל – כל מדד שמעיד על מעורבות אינטנסיבית של גולשי האתר כגון: תגובות, דירוגים, שיתופים וכו’.

מכירים דרכים נוספות? שתפו אותנו.

כדי להשיג קישורים מאתרי TRUST צריכים להיות יצירתיים

בגדול הרבה מאוד מהשיטות לבניית קישורים יכולות לעבור התאמות כך שהקישורים ייבנו מאתרי TRUST. כמובן שתמיד כדאי שתהיה לכם רשת אתרים כזו משלכם.

הרעיון של ה-TRUST הוא לקחת אותנו חזרה אל הכיוון של בניית קישורים בצורה של WH (כובע לבן = כמו שגוגל רוצה, לפי איכות ותוכן וכדומה). אבל גם כאן תוכלו למצוא לא מעט פרצות שיעשו את החיים קלים יותר.

רמז (ששווה לא מעט): אפשר ליישם לדוגמא את שיטת גלגלי הקישורים (link wheel) שכבר לא עובדת כל כך טוב על אתרי web2, לקישורים מאתרי TRUST. הסיבה לכך היא שבעידן החדש מספיקה כמות קישורים קטנה יותר אבל עם TRUST.

אם איתרתם אתרי TRUST בנישה שלכם או בנישות רלוונטיות תחשבו איך אתם יכולים להוציא קישור מהאתר הזה, גם אם תצטרכו עכשיו להעביר חלק מתקציב הקידום המסורתי של בניית קישורים לטובת הקישור האחד מהדף המיוחד. וכשתקבלו את הקישור הזה אתם רוצים לוודא שהדף שמקשר אליכם רק מתחזק יותר ויותר. במידה ואין שום דרך להשיג מהאתר עצמו קישור, דרך טובה היא להשיג קישור מהאתר שאליו הוא בעצמו מקשר.

פעמים רבות משתלם לקנות אתר שלם אם יש לו TRUST ולהשתמש בו לקידום האתר שלכם. אבל ברוב המקרים לא צריך ללכת כל כך רחוק, במיוחד אם אתם מקדמים בעברית ששם השוק הרבה פחות תחרותי.

אני יכול להוסיף כאן עוד דוגמאות רבות – אך האמת היא שאתם לא צריכים יותר מידע ממה שנכתב כאן. מספיק שתתמקדו בנקודות הללו ותבינו שמה שחסר לכם זה לא מידע נוסף אלא שיטה, טכניקה לבניית קישורים בצורה החדשה. מהרגע שתהיו בעלי שיטה הכל יטוס הרבה יותר מהר.

לסיכום, מסתכלים על האלגוריתם ממשקפיים אחרות

תשנו את ההסתכלות שלכם על קידום אם לא עשיתם אותה עד עתה ותתחילו לבנות קישורים עם המשקפיים החדשות. פתאום תופתעו לגלות שגם אתם יכולים לקחת אתר חדש על דומיין חדש ותוך 4 חודשים לדרג אותו טופ 5 על ביטויים עם הרבה מאוד חיפוש והרבה מאוד כסף.

דוגמא יפה בארצנו הקטנה אפשר למצוא באתר של איתן יריב – Wao.co.il, שתוך מספר חודשים הצליח להכניס דומיין עם PR 0 וכ-1500 לינקים לטופ 5 על הביטוי התחרותי – “קידום אתרים”. בדרך הוא עבר דומיינים עתיקים מאוד עם הביטוי SEO או “קידום אתרים” בתוך הדומיין ושיש להם פי 10 עד פי 50 יותר קישורים מהאתר של WAO. כל אחד יוכל ללמוד המון מניתוח של מבנה הקישורים שלו ושל מבנה הקישורים של אתרי “קידום האתרים” בעברית שמקשרים לאתר הזה.

מכירים עוד דוגמאות לאתרים חדשים שהצליחו להתברג יפה בביטויים תחרותיים?

תמונה: fototropism

נכתב על ידי
משווק אינטרנט ומקדם אתרים שמקדיש חלק ניכר מזמנו לסייע לאחרים להצליח בעולם השיווק באינטרנט באמצעות הקורס – www.facebook.com/IMwithEran. שותף מייסד של האקדמיה לשיווק סלולרי – http://academy.inforu.co.il/.
0 0 הצבעות
קלות השימוש
0 0 הצבעות
פיצ'רים ופונקציונליות
0 0 הצבעות
תמיכה טכנית
0 0 הצבעות
תמורה לכסף
הרשמו
הודע על
guest

54 תגובות
הישן ביותר
החדש ביותר בעלת הכי הרבה הצבעות
פידבקים מוטבעים
צפייה בכל התגובות

תוכן עניינים

54
0
נשמח לשמוע את דעתך, נודה לתגובהx
שיווק דיגיטלי שמביא תוצאות.
לוגו דייסון

189%

יחס המרה למודעות

לוגו איסתא

424%

הכנסות מהאתר

לוגו קפה עלית

139%

מבקרים חדשים באתר

לוגו נקסט

258%

רכישות אורגניות

לוגו קפה עלית
139%

מבקרים חדשים

לוגו דייסון
189%

יחס המרה למודעות

לוגו איסתא
424%

הכנסות מהאתר

שיווק דיגיטלי שמביא תוצאות.