איך לגרום לאנשים לעקוב אחרי בטוויטר ולא להחשב ספאמר? [יום ד’ – TT10WeeK]

פבל ישראלסקי

בהמשך לסדרת TT10Week – שבוע הטוויטר אותה התחלתי ביום ראשון, היום אדבר על אחד הנושאים הקריטיים ביותר לכוח ההשפעה שלכם בטוויטר – כמות העוקבים ואיך לעזאזל מגדילים אותה. בכל פעם שאתם שולחים טוויט, הוא מופיע אצל כל אותם האנשים שבחרו לעקוב אחריכם, לכן ככל שתגדילו את הרשימה ותמקדו אותה – כך המסר שלכם ייחשף בפני יותר אנשים. יחד עם זאת, חשוב לשמור על גבולות הספאם (והם דקים) כי האפקט יכול גם להיות הפוך. איך עושים את זה? מהן הדרכים היעילות והמהירות ביותר להשיג עוקבים? שאלתי את המומחים.

איך לגרום לאנשים לעקוב אחרי בטוויטר?
התמונה באדיבות
Brajeshwar

איך גורמים לכמה שיותר אנשים לעקוב אחרי בטוויטר?

אנדריאה יגר (andreayager@): “למרות מה שהרבה אנשים חושבים, זהו משחק של איכות ולא של כמות. בראשית ימיו של טוויטר השירות היה כמעט לחלוטין נחלתם של אנשי שיווק אינטרנט. כעת אפשר למצוא בטוויטר גם את אחיך הקטן. אז מה שחשוב הוא שיעקבו אחריך האנשים הנכונים. ראשית, כדאי להעלות תמונה (avatar) טובה – גם אם אתה לא מאוד אטרקטיבי, בוודאי תוכל למצוא לפחות חלק אחד בך שיוצא טוב בתמונות. אחר-כך תתחיל בלהיות עצמך, לעקוב אחרי אנשים אחרים, לענות לאחרים – להשתתף במשחק”.

אוריאל אוחיון (ourielohayon@): “מרבית האנשים טועים לגבי זה. מה שחשוב הוא לא מספר האנשים העוקבים אחריך, אלא דווקא איכות ורלבנטיות. אל תרדוף אחרי עוקבים. תן להם לבוא אליך באמצעות הוספת ערך לטוויטר, כלומר באמצעות שיתוף מידע שימושי ובאמצעות עדכון אנשים שאתה נמצא בטוויטר”.

אהובה ברגר (ahoova@): “האיכות הרבה יותר חשובה בטוויטר מאשר הכמות. יקח לך זמן למצוא אנשים מעניינים לעקוב אחריהם ויקח לאנשים אחרים זמן לגלות שהמסרים שלך מעניינים. חפש נושאים בטוויטר שמעניינים אותך, כתוב תגובות ותשובות על טוויטים של אחרים וזה ימשוך אנשים חדשים לעקוב אחריך”.

הלל פולד (hilzfuld@): “אם מה שאתה מחפש זה אנשים שיעקבו אחריך (אגב – בניגוד לאמונה הכללית שהשתרשה תודות לאשטון קוצ’ר זה לא הדבר הכי חשוב בטוויטר), הדבר הכי טוב שאתה יכול לעשות הוא לכתוב טוויטים מעניינים. אני יכול לציין כל מיני טריקים, אבל בסופו של דבר אם אנשים לא מתעניינים במה שיש לך לומר – הם לא יעקבו אחריך. מעבר לכך – יש כמה דברים שעליך לעשות אחרי שהצטרפת לטוויטר: מילוי שדות הביו, מעקב אחרי אחרים, השתתפות בשיח והעלאת תמונה הם חלק מהם. רשימה מפורטת יותר אפשר למצוא במאמר Top 5 Steps after Joining Twitter“.

גארי ארנדט (EverywhereTrip@): “לא כולם זקוקים או רוצים הרבה עוקבים. עבור מרבית האנשים הרבה יותר חשוב שהאנשים הנכונים ישימו לב אליהם, מאשר שהרבה אנשים שאינם מתעניינים בהם יעקבו אחריהם. לבלוג הטיולים שלי קהל יעד רחב מאוד ומגוון מאוד, ולכן השתמשתי בטוויטר על מנת להסב יותר תשומת לב למה שאני עושה. אם יש לך קהל יעד נישתי יותר, לא תרצה לבזבז זמן באיסוף הרבה עוקבים. עדיף לך להתמקד באנשים המתעניינים בנישה שלך”.

ליאור לוין (liors@): “מה שיותר משמעותי זה מי עוקב אחרייך. אם כותב של בלוג מפורסם בארה”ב עוקב אחרייך זה שווה הרבה יותר מאשר אם 30 חברים שלך מהפייסבוק עוקבים אחרייך. בשביל להגדיל את כמות העוקבים אפשר לפרסם את החשבון שלך בפלטפורמות אחרת שבהם אנשים מכירים אותך. חוץ מזה להיות מעניין יכול מאוד לעזור לך לגדול”.

אבי יוסף (Avinio@): “מספר העוקבים כלל אינו חשוב (לפחות לגבי). עדיפה קהילה קטנה ותומכת, על פני אלפי עוקבים שאינם רלבנטיים כלל לך אישית או לעסק שלך. איך גורמים לכמה שיותר אנשים לעקוב אחרי? עליכם לשאול את עצמכם מה יגרום לכם לעקוב אחרי אדם מסוים? ענו לשאלות במידה ויש לכם תשובות, השתתפו בשיחות, הכירו את הקהילה שלכם, הביאו איכות גיוון ועניין לטוויטים שלכם מבלי להציף את הקהילה, היו עקביים, החלו בשיחות מעניינות, היו נחמדים וכבדו את האחר, חוש הומור וקלילות, היו כנים, עצמכם, בני אדם (כן, לפעמים מותר לומר לא), במידה ואין לכם מה לומר, אל תכתבו כלום. טיפ נוסף וחשוב: רישמו את שמכם האמיתי, העלו תמונה אמיתית שלכם, כתבו מעט על עצמכם בשורת ה- BIO”.

עזרא באטלר (ezrabutler@): “תהיה מעניין. תכתוב על מגוון של דברים – לא יודעים למה כל אחד מתחבר. תן תגובות לאנשים אחרים בטווטיר – תמשיך את הדו-שיח”.

עידו (idoitbigtime@): “ממליץ לעקוב אחרי כל מי שעוקב אחריך והשתדל לתת יחס אישי למי שנותן לך והתמד בציוצים איכותיים ויצירת. תקשורת ע”י RT ו- REPLY. אני משתדל לא עוקב אחרי פרופילים בלי תמונה (משתחלים כל הזמן)”.

נדב זלצמן (nadavs@): “הדרך הבסיסית להשיג “עוקבים” זה לעקוב אחרי אנשים אחרים והרבה מהם יעקבו אחריך בחזרה. תמצא אנשים שמענינים אותך ותתחיל לעקוב אחריכם ולדבר איתם, אחרי שתתחיל להשתתף בקהילה אנשים אחרים יתחילו לגלות אותך לבד. חשוב מאוד לא להתפתות להשתמש בתוכנות שעוקבות אחרי הרבה אנשים אוטומטית, זה יוריד את האיכות של הטוויטר שלך ויגרום לאנשים לתפוס מרחק (האיכות חשובה יותר מהכמות). כמובן גם לשים לינקים לטוויטר שלך במקומות הברורים כמו האתר שלך וחתימת האימייל שלך”.

עוד על המשתתפים בראיון קראו עוד על המשתתפים בשבוע הטוויטר TT10Wweek

5 דרכים לגרום לאנשים לעקוב אחריכם

1.קשרו לפרופיל שלכם מכל מקום – כפי שהמלצתי בפוסט הקודם על קידום עסקים ואתרים בטוויטר לגבי הבלטת הפרופיל שלכם, זה תקף גם כשמדובר באדם פרטי בלי עסק. יש מגוון מקומות בהם תוכלו להבליט את הפרופיל שלכם, הנה כמה בשלוף: בחתימה של האימייל, רשתות חברתיות, סטטוסים בתוכנות מסרים מיידיים, קישור בחתימה בפורומים ועוד. כדי ללמוד על האפקטיביות של כל אחד מהמקורות שציינתי ולדעת במה להתמקד יותר, אני ממליץ לקרוא על ניסוי התעבורה והמעקב אחרי ההקלקות על לינקים שעשיתי לא מזמן.

2. ספקו על עצמכם כמה שיותר מידע בשדה ה-Bio וצרפו תמונה – אין דבר יותר משעמם מלראות פרופיל ריק. מי הוא ובמה הוא עוסק? האם הוא מעניין אותי? האם הייתי רוצה להכיר את האדם הזה יותר לעומק? אלו שאלות לגיטימיות מאד שיכולות לצוץ בקרב כל מבקר בפרופיל שלכם. טקסט ה-Bio זה המקום היחיד שבו תוכלו להציג את עצמכם ובמה אתם עוסקים לכן ייחסו לו חשיבות עליונה. אל תפרסו את כל קורות החיים שלכם, זה לא ראיון עבודה. פשוט כיתבו טקסט ידידותי, תכליתי ואינפורמטיבי (מומלץ גם לכתוב משהו אישי בנוסף ולא רק מקצועי).

3. היו פעילים, המטרה היא להתבלט – ככל שתהיו פעילים יותר כך תמשכו יותר תשומת לב. השתדלו להגיב לטוויטים של האנשים אחריהם אתם עוקבים (reply) וליצור שיחה, כי אם הם יענו לכם – אתם תחשפו גם לאנשים שעוקבים אחריהם. דרך נוספת היא פשוט לשאול ישירות שאלה את כל העוקבים שלכם, אם מישהו עונה, כל רשימת העוקבים שלו תחשף לשם שלכם וזה עשוי למשוך עוד עוקבים אחריכם. רוצים להיחשף ללמעלה ממליון איש? נסו ליצור שיחה עם אשטון קוצ’ר 🙂

4. צרו עמוד נחיתה ייחודי לטוויטר וקשרו אליו מתוך הפרופיל – במקום לקשר מהפרופיל ישירות לאתר, צרו עמוד נחיתה ייעודי באתר שלכם והפנו אליו. העמוד הזה יציג מידע מתומצת עליכם ועל העיסוק המקצועי שלכם, פרטי יצירת קשר ובנוסף תהיה בו התייחסות לדברים שאתם נוהגים לשלוח בטוויטר והנעה כלשהי לפעולה (בסגנון “עקבו אחרי”). הסיבה לכך שכדאי להפנות את הגולש לדף נחיתה ייעודי היא בגלל שזו יכולה להיות תחנת הביניים שלו בדרך להחלטה אם לעקוב אחריכם או לא. ממש כמו בשיווק באינטרנט – לא כדאי להשאיר את הגולש עם יותר מדי סימני שאלה אחרת עלולים לאבד אותו. כך נראה דף הנחיתה שלי.

5. תגרמו לאחרים לעשות לכם RT – כשאני עושה ריטוויט (RT=Retweet) על טוויט שמישהו אחר שלח, זה בעצם שווה ערך לאמירה “הטוויט הזה ממש מומלץ, כדאי לבדוק אותו”. בכל פעולת RT על טוויט של מישהו, כל רשימת העוקבים שלי נחשפת לאותו משתמש ששלח את הטוויט המקורי, לכן יש לפעולה הזו פוטנציאל גדול להגדיל את כמות העוקבים שיתעניינו בו. כדי ללמוד על זה עוד, אני ממליץ פשוט לקרוא את הפוסט של עומר פרצ’יק – איך מעודדים אנשים לעשות לך ריטוויט?

כלל א’ לספאמר המתחיל: עקוב אחרי כולם. ובכמויות

הימנעו ממעקב המוני אחרי כל אחד ואחד
התמונה באדיבות EAHIV

הרבה אנשים נוטים לעקוב אחרי כל אחד ואחת בתקווה שמתוכם חלק יעקבו אחריו בחזרה. אז נכון, זה אכן עובד וככה ניתן בקלות להשיג הרבה עוקבים תוך זמן קצר יחסית. אבל מה בעצם השגתם? האם בניתם קהילה ממוקדת ואיכותית או סתם השגתם מספר? האם יש יצרתם קהילה תומכת עימה תרגישו בנוח להיכנס לאינטראקציה עתידית? אין הרבה משמעות לכמות עוקבים גבוהה ללא שום מיקוד. במקום זה, הגדירו את קהל היעד שלכם – מי הם האנשים אחריהם היית רוצים לעקוב על בסיס יומיומי? בסופו של דבר טוויטר הוא אמצעי לשיחה ושיחה מפתחים עם אנשים שמכירים או רוצים להכיר. לא ייתכן שתרצו להכיר את כל המשתמשים.

כלל ב’ לספאמר העצלן: שלח הודעה אוטומטית לכל מי שעוקב אחריך

יש שיחלקו עלי אבל אני אישית נגד זה. יש בזה משהו מאד אוטומטי ולא אישי כלפי האדם שבחר לעקוב אחריכם. איפה תשומת הלב? לשלוח הודעת ברכה יזומה עם לינק לבלוג שלכם – זה מנומס, לשלוח את זה אוטומטית לכל אחד שהחליט לעקוב אחריכם – זה ספאם. ואם למשל האדם שבחר לעקוב אחרי לא עוסק ולא מתעניין ב- SEO ו- SEM למה שיקבל קישור לבלוג שלי? המקרה היחיד בו הודעה אוטומטית יכולה להיות לגיטימית הוא רק כשמדובר בחברה מסחרית. וגם אז זה צריך להיעשות בעדינות ולא ישר “להפציץ” עם מוצרים.

איך אתם גורמים לאנשים לעקוב אחריכם?

השבוע נתקלתי בידיעה הביזארית הבאה: למעלה מחצי מליון איש עוקבים אחרי פרופיל של חתול בטוויטר (זה לא באמת החתול כן?). אז כל עוד אין לכם חתול או כל חיה אחרת שהחליטה לצייץ, כיצד תשיגו כמות גדולה של עוקבים? מה הטקטיקה שלכם? האם שמעתם על שיטות ואתם לא בטוחים אם הן עובדות? זה המקום לשאול.

הפוסט הקודם לפוסט הקודם בסדרה: איך לקדם עסקים ואתרים בטוויטר?

הפוסט הקודם לפוסט הבא בסדרה: באיזה שירותים וכלים לטוויטר כדאי להשתמש?

נכתב על ידי
יזם, בלוגר, יועץ קידום אתרים והעורך הראשי של קהילת מקדמי האתרים ומשווקי האינטרנט AskPavel. המייסד והמנכ״ל של אנגורה מדיה – סוכנות שירותי שיווק דיגיטלי עם התמחות ב-SEO, PPC וסושיאל.
0 0 הצבעות
קלות השימוש
0 0 הצבעות
פיצ'רים ופונקציונליות
0 0 הצבעות
תמיכה טכנית
0 0 הצבעות
תמורה לכסף
הרשמו
הודע על
guest

11 תגובות
הישן ביותר
החדש ביותר בעלת הכי הרבה הצבעות
פידבקים מוטבעים
צפייה בכל התגובות

תוכן עניינים

11
0
נשמח לשמוע את דעתך, נודה לתגובהx
שיווק דיגיטלי שמביא תוצאות.
לוגו דייסון

189%

יחס המרה למודעות

לוגו איסתא

424%

הכנסות מהאתר

לוגו קפה עלית

139%

מבקרים חדשים באתר

לוגו נקסט

258%

רכישות אורגניות

לוגו קפה עלית
139%

מבקרים חדשים

לוגו דייסון
189%

יחס המרה למודעות

לוגו איסתא
424%

הכנסות מהאתר

שיווק דיגיטלי שמביא תוצאות.