שיווק אתרים בטוויטר – איך תוכלו לקדם את העסק שלכם באמצעות טוויטר? [יום ג’ – TT10WeeK]

פבל ישראלסקי

רוב הקוראים שלי מגיעים מעולם ה- SEO/SEM, משווקי תוכניות שותפים, גרפיקאים, קופירייטרים, בעלי עסקים באינטרנט ובלוגרים. לכן האתגר היומי בפרוייקט שבוע הטוויטר – TT10Week (ראיון יומי שימשך שבוע עם עשרת המשתמשים הפופולאריים בישראל), שהצבתי בפני המשתתפים קשור לסוגיית הקידום באינטרנט. בין אם מדובר באתר פעיל באינטרנט או עסק שעובד אופליין, כיצד (אם בכלל) ניתן לקדם אותו באמצעות טוויטר?

“איך אפשר למנף את טוויטר לקידום העסק או האתר שלי”?

נדב זלצמן (nadavs@): בנוסף ליתרונות שהסברתי בתשובה לשאלה מאתמול (למה כדאי להצטרף לטוויטר?), טוויטר יכול גם לביא הרבה מבקרים לאתר שלך. כשאנשים עוקבים אחריך ורואים שאתה בנאדם מענין הם יכנסו לבדוק את האתר שלך. אפשר גם מידי פעם “לצייץ” לינקים מעניינים מאתר שלך והרבה אנשים יכנסו או אולי אפילו “יצייצו” את זה בטוויטר שלהם. בנוגע לSEO, ידוע שגוגל (ומנועי חיפוש אחרים) מייחס חשיבות ענקית ללינקים בטוויטר.

עידו (idoitbigtime@): טוויטר הוא אחד מכלי ה- SMO הכי נפוצים בימינו. בנה לך קהל של עוקבים נאמן ותן להם מידע איכותי בכמויות איכותיות, השתמש בכל הפיצ’רים הקיימים ( כל הפיצ’רים של AUTOTWITS של אינפורמציות חדשות מתוך האתרים / בלוגים / רשתות ועוד). אני מנהל שני חשבונות TWITTER לשתי חברות וה- ROI של  רכישות הוא לא פחות טוב משל ה PPC !!!

אנדריאה יגר (andreayager@): האפשרויות הן אינסופיות: Joint Ventures, מציאת שותפים, שיווק שירותים, בניית תנועה לאתר, מיתוג, שיתוף הארות ומידע. לא עובר יום מבלי שאלמד משהו חדש מטוויטר!

אוריאל אוחיון (ourielohayon@): טוויטר הוא בעיקר מנוע טראפיק. משתמשים משתפים מידע וקישורים מסביב לשעון. בשימוש נכון זהו כלי חזק מאוד. זה אף כלי מצוין לשמוע ולהבין מה הלקוח שלך אומר על העסק שלך. חיפוש בטוויטר הוא כלי חשוב בהקשר זה.

אהובה ברגר (ahoova@): מעקב אחרי חברה הרבה יותר מעניין אם מישהו מהחברה משתמש בטוויטר ולא מתחבא מאחורי הלוגו שלה. שיתוף של קישורים בלבד לבלוג או לאתר שלך איננו מעניין ואיננו עוזר. ענה על שאלות ושאל שאלות, צור דיאלוג אמיתי עם העוקבים שלך אפילו בנושאים שאינם קשורים לעבודה כל שהם ממש יכירו “אותך” ולא רק את המותג.

הלל פולד (hilzfuld@): שוב – אם תבנה עבורך רשת אפקטיבית בטוויטר, טוויטר יהיה אפקטיבי יותר מכל כלי מסורתי אחר בקידום האתר שלך ובהבאת תנועה איכותית יותר לאתר שלך. לדוגמא – הבלוג שלי: כאשר כתבתי פוסט בשם “Ten Things you Must Know before Joining Twitter“, הפוסט הביא תנועה חסרת תקדים לאתר שלי, והופץ דרך טוויטר בלבד. חשוב לשים לב שאמנם ניתן להשתמש בטוויטר למטרה זו, אך לא כדאי להשתמש בטוויטר למטרה זו בלבד: אף אחד לא ירצה לעקוב אחרי מישהו ששולח רק קישורים לפוסטים בטוויטר. כדאי שתכיר את קהל היעד שלך.

גארי ארנדט (EverywhereTrip@): יש מעט מאוד יתרונות SEO בטוויטר, מכיוון שיש תגית nofollow על כלל הקישורים מטוויטר, ובלאו הכי רוב הקישורים עוברים קיצור על ידי שירותי קיצור URL (הלוואי שהיו קישורים אמיתיים. ה- Page Rank של העמוד שלי בטוויטר הוא 7!). היתרונות הם חברתיים. טוויטר מאפשר לתקשר בקלות עם קוראים ולקוחות. אני רואה בטוויטר שירות-משלים לבלוג שלי. הבלוג הוא הבסיס המשמעותי במיתוג האישי שלי. טוויטר תומך אותו.

ליאור לוין (liors@): אין לי מושג. אני לא מתעסק ב SEO. אני רק יכול להגיד שלאלו שמתחילים בSEO טוויטר זה שירות מצוין ללמוד מהר את מה שהמנוסים כבר יודעים. עקבו אחר התותחים בתחום ותתחילו לקרוא את כל מה שהם כותבים ומשתפים. תלמדו מהר מאוד בצורה הזאת.

אבי יוסף (Avinio@): ישנם יתרונות רבים שטוויטר יוכל לתת לכם, לכל נישה ספציפית במידה ותדעו להשתמש בכלי החברתית הזה בצורה הנכונה. הבולט שבהם הוא באמצעות השתתפות בשיחות ובניית קהילה וכך אתם ממתגים את עצמכם כמובילים בתחום. כמוכן, בשל ההשתתפות בשיחות, העסק יכול למצוא מקורות מידע בלתי נלאים כמו גם רעיונות לשיפור חווית הלקוח, כי רוב הגולשים הינם לקוחות. בנוסף, במידה ויצרתם לעצמכם מיתוג בקרב הקהילה, מדובר גם על תנועת גולשים לאתר.בלוג שלכם, וחשיפה לקהל חדש שלא יכולתם להגיע אליו כמו גם בניית קשרים ושיתופי פעולה.

עזרא באטלר (ezrabutler@): כשאני אני כותב פוסט בבלוג, אני מקבל מאות קוראים תוך זמן מעט. בגלל שהם עוקבים אחרי כדי לראות מה אני עושה, או לצחוק או ללמוד, וזה חלק מהענין. אם יש דברים חדשים תמיד באתר, יכולים להטעים השימוש הטוויטר שלך (במידה מסיומת) לקידום התוכן.

עוד על המשתתפים בראיון קראו עוד על המשתתפים בשבוע הטוויטר TT10Wweek

צור לעסק שלך פרופיל אפקטיבי בטוויטר ותחזק אותו

הבאזז שנוצר סביב טוויטר הפך אותו בין רגע לאחד מכלי המדיה החברתית הפופולאריים ביותר כיום. זה כמובן גרם לכל עסק לרצות להופיע שם ובצדק (ואם לא, כדאי שישאל את עצמו 2 שאלות). אך אם יש שטח נדל”ן חינמי בו אפשר להשתמש לפרסום אפקטיבי – למה לא? בפוסט הקודם ראינו שיש הרבה יתרונות להצטרף לטוויטר, רוב החברות כבר הבינו זאת והתחילו ליישם זאת הלכה למעשה, כדי להציף את האתרים שלהם בטראפיק איכותי וממוקד.

אך כפי שדף הבית באתר משקף את הפנים של העסק, גם בטוויטר הרושם הראשוני על העסק נבנה לפי הפרופיל. אם באתר יש כמה תחנות ביניים שמסייעות בעיצוב התחושות הראשוניות אצל לקוח פוטנציאלי (דף האודות, דפי מוצרים וכו’), הרי שבטוויטר יש לכם רק צ’אנס אחד לכבוש את תשומת ליבו. הדבר הראשון והחשוב ביותר שעליכם לעשות, בין אם בסוף תחליטו שלא לתחזק חשבון בטוויטר, הוא לתפוס את מקומכם. כנסו ברגע זה ממש והירשמו עם השם של העסק שלכם כדי שלא ייתפס בעתיד בידי מישהו אחר וכל המיתוג שלכם בטוויטר ירד לטמיון. אחרי שהחלטתם לפתוח פרופיל, הנה כמה טיפים שיעזרו לכם לעשות שיווק אפקטיבי של העסק שלכם:

  • צרו שיחה איכותית עם הקהל שלכם – Twitter is all about conversation (באנגלית זה תמיד נשמע טוב יותר). אל תצטרפו לטוויטר רק לשם ההצטרפות בתקווה שביום למחרת כל העולם ואשתו יעקבו אחריכם. בטוויטר אין עליונות, כולם שווים. במקום זה, נסו לפתח שיחה איכותית עם קהל העוקבים שלכם תוך שימוש באסטרטגייה שהוגדרה מראש (איזה מסרים רוצים להעביר, באיזו שפה להשתמש – מקצועית\גבוהה\סלנג\יומיומית, איך מזכירים את המותג וכו’…). חשוב לדאוג לענות לשאלות שמפנים אליכם ומדי פעם גם לעשות RT לטוויטים שתואמים את קווי המיצוב שלכם.
  • עיקבו אחרי האנשים הנכונים – הימנעו מלעשות מעקב המוני אחרי כל אחד ואחד, זה לא יתרום לכם. לדוגמא: אם אתם חברת BMW – אין שום טעם לעקוב אחרי ילד בן 16 שאוהב פיסול עד כמה מרתק שהוא לא יהיה. הגדירו את קהל היעד שלכם וחפשו את אנשים שתואמים לו כדי לעקוב אחריהם (בפוסטים הבאים במהלך השבוע נדבר על אתיקת שיחה בהרחבה). אם הפרופיל יהיה ממותג בצורה ייחודית ולא ישדר מסחריות נטו, יש סיכוי סביר שחלק מאותם אנשים יעקבו אחריכם בחזרה.
  • תמונה אישית, צבעי תבנית ורקע – אלו שלושת האלמנטים הויזואליים היחידים עליהם יש לכם שליטה. מומלץ מאד לשלב בהם את קווי העיצוב איתם אתם משתמשים בכל שאר העיצובים של המותג: אתר, לוגו, ברושורים, כרטיסי ביקור, עלונים וכו’. הנה 8 דוגמאות לעיצוב דפי פרופיל של חברות מוכרות (אני חושב שדי קל לזהות ישר מי החברה מבלי להתעמק):

.

חברות בעולם שמשתמשות בטוויטר

כנגד, יש גם טקטיקה אחרת שבמסגרתה החברה משתמשת באדם שעובד בה לצורך שיווק בטוויטר. הפרופילים שלהם לא נראים ממוסחרים ולא מכילים את שם החברה בכתובת. יש יתרונות וחסרונות לכל אחת מ-2 מהשיטות, אך מה לדעתכם אפקטיבי יותר? האם אפשר איכשהו לשלב ביניהן?

  • קשרו מהפרופיל לדף ייעודי – יש הרבה מאד יתרונות להפנות את הגולש מטוויטר לדף נחיתה ייעודי באתר שלכם במקום לדף הבית. הדף יכיל את תמצית המוצרים\שירותים, מעט טקסט אודות החברה ודרכים ליצור קשר. זה סוג של דף “ברכה” שכזה, שמטרתו ליצור אצל הגולש גירוי ראשוני בדרך להפיכתו ללקוח פוטנציאלי. אם הגולש יגיע ישירות לעמוד הבית, יש סיכוי סביר לכך שהוא יתפזר ובמקרה הגרוע יותר – ינטוש ישירות מבלי אפילו לעבור דרך דף האודות. הלינק שיש לי כרגע בטוויטר מוביל לדף נחיתה ייעודי מהסוג שתיארתי, אותו הייתי צריך ליצור לצורך פוסט אורח שלי שפורסם לאחרונה בבלוג אותו קוראים בעיקר דוברי אנגלית: Why Tracking External Links Can Help You Improve Website Traffic.
  • הציבו לעצמם מטרה לעזור במקום לעשות כסף – אנשים מגיעים לטוויטר כדי להנות, הם לא רוצים שיציקו להם. הכסף בסופו של דבר יגיע, אך זו לא המטרה שאתם צריכים לשדר. אם הפרופיל יהיה איכותי מספיק ולא ישדר את אותו פן מסחרי שהגולש מצפה למצוא וממנו להתאכזב, זכיתם ללקוחות ואוהדים. הציבו לעצמכם מטרה ברורה – “אנחנו כאן כדי לסייע לכם, לשתף אתכם בדברים מעניינים וחדשים בחברה ובעיקר כדי לנהל איתכם שיחה, ממש כאילו ניגשתם לדוכן שלנו בכנס כלשהו”. זכרו שבסופו של דבר מדובר באנשים ממגזרים שונים, מבוססים פחות ויותר, בוגרים וצעירים, לכן אל תצפו ששיווק אפקטיבי ישר יניב רכישות ופניות על ימין ועל שמאל. זה תהליך שלוקח זמן כי תמיד יותר קשה לרכוש אמון בעולם הוירטואלי. מה שכן, אם לא רכישות, לפחות תזכרו ל-RT במידה ותעניינו את הגולש וכך המסר יופץ הלאה…

הגדילו את הקהילה באמצעות כמות העוקבים

אז פתחתם את הפרופיל המושלם, אתם לא עושים ספאם, יוצרים שיחה עם קהל היעד, מספקים ערך מוסף ולא שולחים טוויט כל 10 דקות. אבל איך הלקוחות שלכם יגיעו אליכם? איך תוכלו למשוך לקוחות חדשים לפרופיל? אם לא תדאגו לצעוק את זה בקול רם אף אחד לא ידע שהחברה שלכם פתחה חשבון בטוויטר. הבסיס להצלחת השיווק של העסק שלכם תלוי בקהילה שתבנו, וכן צריך לבנות אותה במו ידכם. הכוח שלכם בטוויטר נמדד לפי כמות ואיכות העוקבים (דגש על האיכות) שבסופו של דבר הופכים ללקוחות או מסייעים בהפצת המסר שלנו הלאה. אז בהמשך השבוע נדון בהרחבה בשאלת המליון דולר – איך משיגים כמה שיותר עוקבים. בינתיים, הנה 5 דרכים לעדכן את הקהל שלכם שאתם קיימים:

1. הוסיפו באתר לינק\באנר לטוויטר – אם יש לכם אתר אינטרנט, זה המקום הראשון לעדכן בו שפתחתם פרופיל בטוויטר. שם גולשים לקוחות קבועים, מתעניינים או סתם כאלו שנכנסו במקרה. אני ממליץ לשים באנר ולא לינק כי הוא בולט יותר לעין. חשוב שבבאנר תהיה הנאה לפעולה בסגנון: “אנחנו גם בטוויטר, עקוב אחרינו לקבלת…..”. כדי לקבל השראה לניסוח טקסט שיווקי, ממליץ לקרוא על ניתוח מודעות פרסום שפרסמתי בעבר.

2. עקבו אחרי העוקבים של העוקבים – זה הרבה יותר פשוט מכפי שזה מנוסח 🙂 פשוט תבחרו מישהו שעוקב אחריכם, כנסו לרשימת האנשים שעוקבים אחריו ומתוך הרשימה חפשו אנשים שכדאי לעקוב אחריהם. בצעו תהליך דומה לקבוצת האנשים שאתם עצמכם עוקבים אחריהם, כנסו לרשימת העוקבים של העוקבים שלכם וחפשו אחר אנשים פוטנציאליים. בכל פרופיל יש לינק לרשימת האנשים שעוקבים אחריכם ולינק לרשימת האנשים אחריכם אתם עוקבים (תמונה משמאל).

הסיבה לכך פשוטה – אם אדם כלשהו, שתואם את אופי קהל היעד שלכם עוקב אחריכם, יש סבירות גבוהה שאנשים בעלי אופי דומה יעקבו גם אחריו – מומלץ לבדוק אותם. ככלל, יש סבירות גבוהה שאדם שאחריו בחרתם לעקוב יעקוב אחריכם חזרה וכך הרווחתם אדם נוסף שנחשף למסרים שלכם. יש גבול אחרי כמה אנשים אפשר לעקוב ביום אחד אז כדאי לבחור אותם בקפידה.

3. הוסיפו לינק בחתימת האימייל – אין כאן הרבה מה לפרט, פשוט דאגו שהלינק יצור גירויי ויעודד הקלקה. תוכלו ללמוד עוד על אפקטיביות של לינקים בחתימות האימייל בניסוי טרפיק שערכתי בעבר.

4. בצעו חיפוש ממוקד – יש הרבה דרכים לחפש משתמשים בטוויטר, החל ממנוע החיפוש שלהם – search.twitter.com (בו תוכלו לחפש מילות מפתח ולראות טוויטים בזמן אמת), וכל מני שירותים שונים נוספים שמרכזים משתמשים לפי תחומי עניין. סוג של אינדקסים. האינדקס האהוב עלי הוא Twellow בו ניתן לחפש אנשים לפי תחומי עניין באמצעות חיתוכים שונים ולעקוב אחריהם ישירות משם.

5. ניוזלטר, בלוג ושאר ירקות – דאגו להוסיף אזכור מכובד לגבי הפרופיל החדש שפתחתם בכל אחד מאותם אפיקי השיווק שמופנים לרשימת תפוצה. הקדישו אייטם שלם לעובדה שפתחתם חשבון, ספרו לקהל שלכם בקצרה על טוויטר: מה זה ואיך משתמשים בו, למה כדאי לעקוב אחריכם ולשם מה יצרתם חשבון. כמו כן, דאגו להפנות לאייטם הזה באמצעות אזכור מינורי בסוף כל ניזלטר\פוסט בבלוג שנשלח לרשימת התפוצה שלכם.

האם יש יתרונות SEO לשימוש בטוויטר?

כבר שמעתי מספר פעמים בעבר את הטענה ששימוש בטוויטר יסייע בקידום האתר שלכם במנועי חיפוש וגוגל בפרט. אז הרשו לי להפריך את הטענה: קידום בגוגל גבירותי ורבותי – לא תקבלו מטוויטר. לפחות לא קידום אורגני ישירות לאתר שלכם. אם בעבר עוד היה סיכוי לכך שה- Link Juice ינזול מהלינקים בהם אתם משתמשים בטוויטר לאתר שלכם, הרי שבעקבות התלונה של מאט קאטס, התווסף מאפיין nofollow לכל הקישורים. קישור nofollow אומנם יכול לטרגט ביטויים, אך גם זה לא אפשרי מכיוון שכל הלינקים הם בצורת URL ואינם מכילים Anchor Text (הטקסט בקישורים).

אז איך כן ה-SEO בא לידי ביטוי?

לכל סטטוס שאתם כותבים בטוויטר נוצר דף נחיתה ייעודי מותאם מאד למנועי חיפוש וגוגל בפרט. הבא ננתח לדוגמא את הטוויט הבא:

ניתוח טוויט ברמת ה- on-site seo factors

כפי שאתם שמים לב, רמת האופטימיזציה שלו גבוהה: הטקסט שבסטטוס עצמו נכתב גם ב-Title (ברובו), יש לו URL נקי ללא פרמטרים – twitter.com/askpavel/status/1826375298, הטקסט ממוקם באזור יחסית די גבוה בדף וכמובן הוא גם זוכה לקישור נכנס מהפרופיל הכללי ומשירותים נוספים שמתממשקים לטוויטר עליהם ארחיב בהמשך.

כמובן שכל זה לא ממש ישנה כאשר מדובר בביטויים גנריים עליהם התחרות גבוה, אך במקרה של ביטויי זנב ארוך לא פעם יצא לי להיתקל בטוויטים מדורגים בדף התוצאות הראשון. יש כאן פוטנציאל לטרפיק לא רע בהתחשב בעובדה שהוא לא מצריך מאמץ רב.

איך אתם מקדמים את העסק\אתר שלכם בטוויטר?

לכל אחד יש טקטיקה שונה לשווק את עצמו, יש שיגידו שעליך לעשות זאת בעדינות כדי לא לעצבן את העוקבים שלך. וכנגד אפשר לומר בדיוק את ההיפך – אם הם עוקבים אחריך ואתה חברה מסחרית או ספק שנותן שירות, הרי שעשו זאת במכוון. אולי הם דווקא כן מעדיפים לקבל את כל המידע על מבצעים ומוצרים כפי שהוא בצורה ישירה ואגרסיבית – תכלס, בלי ללכת סחור סחור! אז איך אתם מעדיפים לשווק את עצמכם ואת השירותים שאתם מציעים? מה לדעתכם שיטת המיתוג הנכונה?

הפוסט הקודם לפוסט הקודם: למה כדאי להצטרף לטוויטר?

הפוסט הקודם לפוסט הבא: איך לגרום לאנשים לעקוב אחרי בטוויטר?

נכתב על ידי
יזם, בלוגר, יועץ קידום אתרים והעורך הראשי של קהילת מקדמי האתרים ומשווקי האינטרנט AskPavel. המייסד והמנכ״ל של אנגורה מדיה – סוכנות שירותי שיווק דיגיטלי עם התמחות ב-SEO, PPC וסושיאל.
0 0 הצבעות
קלות השימוש
0 0 הצבעות
פיצ'רים ופונקציונליות
0 0 הצבעות
תמיכה טכנית
0 0 הצבעות
תמורה לכסף
הרשמו
הודע על
guest

16 תגובות
הישן ביותר
החדש ביותר בעלת הכי הרבה הצבעות
פידבקים מוטבעים
צפייה בכל התגובות

תוכן עניינים

16
0
נשמח לשמוע את דעתך, נודה לתגובהx
שיווק דיגיטלי שמביא תוצאות.
לוגו דייסון

189%

יחס המרה למודעות

לוגו איסתא

424%

הכנסות מהאתר

לוגו קפה עלית

139%

מבקרים חדשים באתר

לוגו נקסט

258%

רכישות אורגניות

לוגו קפה עלית
139%

מבקרים חדשים

לוגו דייסון
189%

יחס המרה למודעות

לוגו איסתא
424%

הכנסות מהאתר

שיווק דיגיטלי שמביא תוצאות.