איך להקים גלגל קישורים אפקטיבי שיעבוד עבורנו יום ולילה?

פבל ישראלסקי

ישנן הרבה דרכים לבנות קישורים לאתר, אבל המטרה היא בד”כ אחת ומשותפת לכל השיטות – לגרום לכך שעמודים איכותיים ורלוונטיים יקשרו אלי עם מינימום תמורה. בניית קישורים היא אסטרטגיה לכל דבר. אסטרטגיה שדורשת יצירתיות, הרבה מחשבה ותכנון כדי שתהיה אפקטיבית לאורך זמן.

בפוסט הבא אדגים טכניקת בניית קישורים אפקטיבית בשם גלגל הקישורים (Linkwheel). גלגל הקישורים הינה טכניקת בניית קישורים בעלת עוצמה רבה עליה נכתב לא מעט באינטרנט, שנועדה להזרים לאתר שלכם link juice איכותי וטראפיק ממוקד. במקור השיטה החלה בחו”ל לפני מספר שנים כאשר אפילייטס רצו להזרים בשיטה הזו הרבה טראפיק בזמן קצר, אך כיום גם בישראל נעשה בה שימוש רב בקרב מקדמי אתרים בעיקר.

אך לפני שצוללים, אם הנושא חדש לך, אני ממליץ לקרוא כהקדמה את הפוסט שמסביר את הבסיס: בניית קישורים בדרך אל הטופ

אז איך מקימים “גלגל קישורים”?

עלינו ליצור מספר נכסים חיצוניים עליהם יש לנו שליטה. הנכסים הללו יכולים להיות עמודים פנימיים באתרים שבבעלותנו, דפי תוכן ברשתות חברתיות, פוסטים בפורומים\בלוגים, עמודים בשירותי bookmarking, כרטיסים באתרי ווב 2.0, מאמרים באתרי הפצת מאמרים וכו’. כעת בכדי להתחיל את יצירת הגלגל, נבחר באחד מהעמודים הללו ונוסיף בו תוכן רלוונטי לנושא האתר שלנו. מתוך התוכן הזה נקשר ל-2 כתובות: לאתר שלנו ולנכס נוסף כלשהו שבבעלותנו. שני הקישורים יכילו בצורה כלשהי את הביטוי שרוצים לקדם, אך כמובן שהביטוי הממוקד והתחרותי יותר יופנה לאתר שלנו. לדוגמא: הביטוי הגנרי קידום אתרים יפנה לאתר שרוצים לקדם בעוד ש”מדריך קידום אתרים באינטרנט” יפנה לנכס הנוסף.

כעת מתוך הנכס השני עושים את אותה הפעולה בדיוק: קישור אחד לאתר שלנו וקישור נוסף לדף הבא בגלגל. כך למעשה ממשיכים ומגדילים בהדרגה את הגלגל עד אשר מגיע לגודל הרצוי (בהמשך אדבר על מהו הגודל הרצוי). ככה זה נראה בסופו של דבר:

שרטוט של גלגל קישורים

חשוב לציין שבפועל כאשר השיטה הומצאה, היא נעשתה ע”י אתריweb 2.0 בלבד כגון: weebly.xom, squidoo.com, vox.com ועוד. הסיבה לכך היא שבכל השירותים הללו ניתן בד”כ ליצור פיד RSS ובו להשתמש בנוסף כדי לקדם את הצמתים בגלגל.

מסלולי קישורים פתוחים – גלגל עם חורים?

אפשר לבנות וריאציה אחרת של גלגל הקישורים עם הבדל קטן (אך משמעותי) – ניתוק. למעשה מדובר בסוג של מסלולי עמודים שמקשרים אחד לשני בטור וכל אחד מהם גם מקשר לאתר שרוצים לקדם. כלומר במקום לסגור את המעגל, אפשר פשוט להשאיר אותו פתוח. כמובן שגם כאן הכמות היא בלתי מוגבלת וניתן בצורה הזו לבנות מספר מסלולי עמודים. זה נראה בצורה הבאה:

וריאציה אחרת לבנות גלגל קישורים

כך, כל אתר מחזק את האתר הבא שאחריו ולבסוף לא מחברים אותו לאתר ההתחלתי. היתרון ביצירת ה”חור” בעיגול הוא במזעור דפוס הקישוריות (האחרון לא מקשר לראשון) וכך המערכת נשארת מבודדת יותר. האמת שיש מספר צורות להשתמש במתודולוגיה הזו מלבד ה-2 שהצגתי, העיקר לשמור על הקונספט האחיד של הקישוריות בין הדפים המקשרים וקישוריות בינם לבין הדף שרוצים לקדם.

מספר טיפים ודגשים כלליים:

  • גיוון בטקסט העוגן – מומלץ ליצור גיוון ב- anchor text מחולייה לחולייה, כדי לקדם מספר ביטויים. העיקר לכלול את הביטוי העיקרי בוריאציות השונות כדי לתרום לרמת ה-diversity בפרופיל הקישורים שלנו. כמו כן, הגיוון גורם לכך שהמעגל יראה טבעי יותר ומסייע בגידול ה- Authority של הדומיין.
  • חיזוק אתרי הגלגל – ניתן ליצור מעין מעגל משני ברמה אחת מעל ועימו לחזק את הגלגל הראשי (ברמת העקרון אפשר ליצור עוד ועוד גלגלים, אין לזה סוף ברמת העקרון). גם הוא יורכב מדפים בעלי אותם מאפיינים שיקשרו אל האתרים שמחזקים את האתר הראשי. אלטרנטיבה אחרת היא פשוט לחזק את המעגל ע”י אתרי bookmarking כמו חדש hot, זרקור ועוד.
  • יצירת גלגלים חדשים – כשהגלגל מגיע למימדים גדולים מומלץ ליצור גלגל נוסף נפרד ובלתי תלוי (אך לא לקשר ביניהם). הגלגל הנוסף יעבוד בצורה זהה לחלוטין. האידיאל הוא לכלול בין 6 ל-10 אתרים בכל גלגל.
  • דפים ידידותיים למנועי חיפוש – חשוב לוודא שהנכסים שנבחרו יוכלו להתאנדקס (לוודא שאין תג meta noindex,nofollow) ואין להם קישורי nofollow.
  • שימוש בנכסים קיימים – אין צורך להקים אתרים משלכם בכדי ליצור את העמודים המקשרים. אתם בסך הכל צריכים עמוד אחד, זה לא מצדיק עבודה של הקמת אתר וקניית דומיין. צרו שיתופי פעולה עם אתרים קיימים רלוונטיים לנושא שלכם, בכדי שתוכלו ליצור אצלם עמוד ממנו תוכלו לקשר. בעל האתר מרוויח תוכן איכותי וקישור חיצוני מתוך האתר הקודם ברשימה שלכם, כך שכל הצדדים יוצאים מרוצים.
  • ריכוז החשבונות שלכם במקום אחד – כחלק מתהליך יצירת עמודי החוליות, תצטרכו לפתוח הרבה חשבונות עם שמות משתמשים וסיסמאות. מומלץ לרכז הכל באקסל כדי לא להתפזר.
  • לפני הכל המטרה היא לתרום לגולש – זה לא יהיה חכם במיוחד להקים גלגלים מהסוג הזה רק לצרכי SEO מבלי לייחס חשיבות לתוכן. גם בגלל שזה לא תורם לגולש וגם בגלל שגוגל עשוי לפגוע באתר שלכם אם הגלגל יתגלה בתור מכונת ספאם. כיתבו רק תוכן איכותי בכל אחד מהאתרים, תוכן כזה שאתם עצמכם הייתם נהנים לקרוא.
  • בניית קישורים הדרגתית – רבים ממליצים להקים את כל המערכת כך שיהיו קישורים בין כל האתרים ובין כל אתר לאתר הראשי, ורק אח”כ לגרום לכך שכל המערכת תתאנדקס. אני אישית נגד זה מכיוון שהמצב הזה לא נראה טבעי בעיני. בנוסף לכך, חשוב להיות סיסטמיים עם ה- link growth profile שתואם לאתר שלנו.

לשיטה הזו יש מספר יתרונות וחסרונות בולטים:

  • השיטה מאד פשוטה למימוש (השקעה רק בעת ההקמה), תוך זמן קצר ניתן להקים Linkwheel איכותי שיעבוד עבורנו ואין צורך לתחזק אותו.
  • אינה מצריכה שום עלות מלבד כתיבת תכנים באופן חד פעמי. שזה גם משהו שניתן לעשות בכוחות עצמנו כדי לוודא שיהיו איכותיים.
  • ניתן לראות את התוצאות תוך זמן קצר, בייחוד אם בחרתם להשתמש באתרי מדיה חברתית ווב 2.0 למיניהם שנסרקים בתדירות גבוהה יותר.
  • העוצמה טמונה בעובדה שהאתר מחוזק ע”י הרבה דפים, שלמעשה מחזקים גם את עצמם. כלומר זו שיטה שעובדת בעצמה.

אפשר לסכם את כל היתרונות והחסרונות בטבלה הבאה:

היתרונות והחסרונות של גלגל הקישורים

אתם מאמינים שגלגל הקישורים ימשיך להסתובב לאורך זמן?

הגלגל שהצגתי בפוסט הוא הבסיסי ביותר. ישנן דרכים אפקטיביות שמבוססות על עקרון דומה וניתן להגיע אליהן בקלות רבה עם קצת דמיון. אבל אולי אנחנו סתם מתאמצים לשווא – מה אתם חושבים על השיטה הזו (ובכלל על שיטות לא טבעיות מהסוג הזה)? האם היא זמנית ויגיע היום בו גוגל לא ייתנו חשיבות לקישורים שמגיעים ממערכות אוטומטיות ולא טבעיות כאלו? מצד שני, אם היא נבנית בצורה לגיטימית, ללא שום ספאם כך שזה רק תורם לרשת אולי הקיום שלה כן מוצדק?

תגיות רלוונטיות: קישוריםקישורים נכנסים
נכתב על ידי
יזם, בלוגר, יועץ קידום אתרים והעורך הראשי של קהילת מקדמי האתרים ומשווקי האינטרנט AskPavel. המייסד והמנכ״ל של אנגורה מדיה – סוכנות שירותי שיווק דיגיטלי עם התמחות ב-SEO, PPC וסושיאל.
0 0 הצבעות
קלות השימוש
0 0 הצבעות
פיצ'רים ופונקציונליות
0 0 הצבעות
תמיכה טכנית
0 0 הצבעות
תמורה לכסף
הרשמו
הודע על
guest

52 תגובות
הישן ביותר
החדש ביותר בעלת הכי הרבה הצבעות
פידבקים מוטבעים
צפייה בכל התגובות

תוכן עניינים

52
0
נשמח לשמוע את דעתך, נודה לתגובהx
שיווק דיגיטלי שמביא תוצאות.
לוגו דייסון

189%

יחס המרה למודעות

לוגו איסתא

424%

הכנסות מהאתר

לוגו קפה עלית

139%

מבקרים חדשים באתר

לוגו נקסט

258%

רכישות אורגניות

לוגו קפה עלית
139%

מבקרים חדשים

לוגו דייסון
189%

יחס המרה למודעות

לוגו איסתא
424%

הכנסות מהאתר

שיווק דיגיטלי שמביא תוצאות.