כמה קישורים מותר לשים בדף אחד (יוצאים ופנימיים)?

פבל ישראלסקי

שמעתי שגוגל מחשיב עמודים שבהם יש הרבה קישורים בתור עמודי ספאם. האם יש איזושהי מגבלה לכמות הקישורים (שיוצאים לאתרים חיצוניים וכאלו לדפים פנימיים) שיכולים להיות בדף כלשהו?

אפשר להגיד שכל מקרה לגופו משום שיכול להיות עמוד אינדקס או סוג של “שימושון” שבו תהיה כמות גדולה של קישורים. בגדול בקווים המנחים של גוגל רשום במפורש שהם לא ממליצים להשתמש ביותר מ-100 קישורים בכל דף. כמות זו כוללת כמובן גם קישורים יוצאים לאתרים חיצוניים וגם לעמודים פנימיים באותו האתר.

למה דווקא 100?

הסיבה שבחרו דווקא במספר 100 בקווים המנחים, היא משום שבעבר גוגל היה נוהג לאנדקס דפים שמשקלם היה 100 קילובייט בלבד. וכשחשבו כמה קישורים ניתן לכלול בעמוד כך שלא יעבור בגודלו את ה-100 קילובייט, הם הגיעו למסקנה שזה המספר בערך. אילו בדף היו יותר מ-100 קישורים, ייתכן והיה מדובר בדף כה ארוך שגוגל אינדקס רק חלק ממנו ולא את כולו. כמובן שהאלגוריתם הנוכחי יאנדקס יותר קישורים, אך ההמלצה היא בכל זאת לא לעבור את הכמות הזו.

חוויית המשתמש

העקרון שעומד מאחורי הגבלת כמות הקישורים הוא טובת הגולש. בד”כ עמוד שיש בו כמות גדולה כזו של קישורים נראה עמוס בעיני הגולשים ולכן מקשה בקריאת התוכן. לפני מספר ימים מאט קאטס התייחס לסוגיה זו בבלוג שלו ואף הרחיב שעמוד שיש לו יותר מ-100 קישורים לא יחשב ישר אוטומטית כספאמי בעיני גוגל. ההגדרה הזו מתייחסת לאיכות העמוד והיא נמצאת תחת הכותרת “עיצוב ותוכן” במסמך הקווים המנחים, לכן לדעתי יש לה חשיבות רבה. למרות שזה לא נאמר במפורש, אני מניח שיש קשר בין הדירוג של העמוד לבין הפקטור הזה.

עוד על קישורים:

תגיות רלוונטיות: מאט קאטס
נכתב על ידי
יזם, בלוגר, יועץ קידום אתרים והעורך הראשי של קהילת מקדמי האתרים ומשווקי האינטרנט AskPavel. המייסד והמנכ״ל של אנגורה מדיה – סוכנות שירותי שיווק דיגיטלי עם התמחות ב-SEO, PPC וסושיאל.
0 0 הצבעות
קלות השימוש
0 0 הצבעות
פיצ'רים ופונקציונליות
0 0 הצבעות
תמיכה טכנית
0 0 הצבעות
תמורה לכסף
הרשמו
הודע על
guest

33 תגובות
הישן ביותר
החדש ביותר בעלת הכי הרבה הצבעות
פידבקים מוטבעים
צפייה בכל התגובות

תוכן עניינים

33
0
נשמח לשמוע את דעתך, נודה לתגובהx
שיווק דיגיטלי שמביא תוצאות.
לוגו דייסון

189%

יחס המרה למודעות

לוגו איסתא

424%

הכנסות מהאתר

לוגו קפה עלית

139%

מבקרים חדשים באתר

לוגו נקסט

258%

רכישות אורגניות

לוגו קפה עלית
139%

מבקרים חדשים

לוגו דייסון
189%

יחס המרה למודעות

לוגו איסתא
424%

הכנסות מהאתר

שיווק דיגיטלי שמביא תוצאות.