10 סגמנטים שימושיים בגוגל אנליטיקס לניתוח טראפיק אפקטיבי

אדר חי
סגמנטציה בגוגל אנליטיקס

גוגל אנליטיקס הוא כלי חינמי מעולה שמספק תובנות מעמיקות על הגולשים באתר שלנו.

אתר הוא דבר גדול: קחו קניון, יהיו אנשים שיכנסו בשביל לראות סרט, יהיו כאלו שיבואו כדי לראות אילו בגדים חדשים יש בחנויות, יבואו לאכול או לרכוש מוצרים מסוימים.

יש לאתר הרבה מטרות שונות והרבה אנשים נכנסים אליו מכל מיני סיבות. להסתכל על כל הנתונים יחד (כל הפעילויות באתר) זה בעצם אומר להסתכל בערבוב של כל הדברים האלה, ואם נרצה לקבל תובנות נצטרך לפצל אותן.

פילוחים (Segments) בגוגל אנליטיקס

גוגל אנליטיקס נותן לנו להגדיר פילוחים לקהלים שלנו, כלומר לפצל את הקהלים בהתבסס על מאפיינים שונים. מעבר לכך הוא גם מאפשר לנו ליצור פילוחים מותאמים אישית שמסייעים לנו להשיג תובנות בצורה טובה יותר ולהבין יותר טוב מה אנחנו עושים.

הכנתי כאן כמה פילוחים שאני אוהב להשתמש בהם עם לקוחות או אצלי באתר ורעיונות מה תוכלו לעשות עם פילוח כזה או אחר. מוזמנים להקליק על שם פילוח שמעניין אתכם והוא יתווסף לכם ישר לאנליטיקס שלכם.

האפשרויות כאן הן כמעט בלתי מוגבלות- והחוכמה האמיתית היא לדעת לקחת את הנתונים ולגזור מהם תובנות פרקטיות שנוכל ליישם אצלנו בפעולות השיווק הדיגיטלי שלנו. קבלו מספר רעיונות שיכולים לעזור לכם לנתח את הנתונים שלכם בצורה טובה יותר.

1. על פי מילות המפתח דרכן אתם רוצים למכור

ההמלצה הראשונה היא למקד את מילות המפתח תחתן אתם מעוניינים לקדם במנועי החיפוש, ולחלק אותן לפילוחים נפרדים. בצורה זו תוכלו לבדוק האם מאמצי הקידום שלכם תחת מילות מפתח אלו מצליחים, מי יותר ומי פחות. שנו כמובן למילת המפתח אותה אתם מעוניינים לקדם.

חשוב לנו להבין את האפקט של מילות המפתח שקידמנו, כל אחת בתורה ומי מהן מביאה לביצועים הכי טובים. נוכל לקבל בצורה כזו תובנות על התנהגות הקהל המחפש מילת מפתח זו בתוך האתר. האם מילת המפתח הזו הובילה להמרות, ביחס למילות המפתח האחרות, או שאולי אנו מקדמים מילה שלרוב קהל רק מחפש לקבל מידע ואחוז הנטישה גבוה.

צרו השוואות בין מילות המפתח ובדקו כמה תנועה איכותית קיבלתם מכל אחת ביחס לאחרת. אתרו את הנושאים שביכולתכם לשפר במילות המפתח אותן אתם מקדמים- האם יש לשפר תיאורי מטא, האם המילה לא מספיק גבוהה בדפי מנוע החיפוש.

2. חיפושי המותג שלכם

מה עושה מי שנכנס לאתר על ידי חיפוש של שם המותג שלכם? הפילוח של המותג שלכם הוא חשוב מכיוון שדרכו ניתן לדעת בגוגל אנליטיקס האם מאמצי הBrand Awareness שלכם עובדים ולקבל תובנות בנושא הזה. חשוב לנו להבין את התנהגות מחפשי המותג שלנו כדי לדעת בשביל מה הם מחפשים אותנו לרוב? ניתן להבין כך בתור מה אנו הכי ידועים, מפני שמי שמחפש את המותג שלנו לרוב בא בשביל מטרה לספציפית לאתר שלנו, באמצעות ניתוח של פילוח כזה נוכל להבין מהי. שאלו כמה יעדים הוא משלים, אילו דפי נחיתה הוא עובר, באיזה אזור המותג שלנו הכי מוכר, ומה ניתן לעשות בעזרת זה? אם רוב הגולשים על פי מותג מגיעים ממקום מסוים נוכל לנצל את המידע הזה, להשתמש באזור הזה כקהל יעד ממוקד שיש לו יותר היכרות עם המותג שלו ולכן הוא יותר “חם”.

3. חיפושי זנב ארוך

גולשים שהגיעו אליכם דרך ביטויי חיפוש ארוכים הם קהל שונה ממי שהגיע עם מילות חיפוש של שתיים או שלוש מילים. באמצעות פילוח זה ניתן לעקוב אחרי משתמשים כאלו ולראות איך הם מתנהגים באתר. כאן שיתפתי פילוח שמסנן מילות מפתח באורך של בין 3-5 מילים. אלו שאילתות שחשוב להבין כדי לדעת אם מאמצי הקידום שלכם למילות מפתח זנב ארוך עובדים בצורה טובה. בדקו-המרות דרך מילות מפתח אלו, כמה sessions  הגיעו דרכן, וכמה מילות מפתח זנב ארוך פעלו. היתרון הוא שאם פעלתם נכון- משתמשים שמחפשים בזנב ארוך מחפשים דברים יותר ספציפים ובסבירות יותר גבוהה מצאו את מה שהם מחפשים באתר- עכשיו נותר לנתח התנהגויות אלו באתר תחת פילוח נפרד.

חיפושי זנב ארוך

 

4. משתמשים שהשלימו יעד תוך ביקור אחד

המשתמשים שהשלימו יעד בביקורם הראשון באתר מתנהגים אחרת ממשתמשים שלקחו להם כמה ביקורים כדי להשלים יעדים. בעוד שמשתמשים מהסוג הראשון בדרך כלל מגיעים “חמים” לרכישה, כדאי לשים לב להתנהגות שלהם באתר ולבדל אותם-להבין באילו עמודים הם דרכו וכך לדעת איזה תוכן עושה עבודה טובה בהובלה מיידית ליעד, האם מחפשי שירות מסוים באים מוכנים יותר לרכישה מאחרים, או אולי המסרים שלנו באותם דפים בהם הגולשים נחתו הביאו ליותר המרות.

2

5. מתמשים שנחתו בבלוג ונשארו בו

הרבה אנשים יגיעו לתוכן שאתם מפרסמים כדי לתת ערך לגולשים. חשוב לבדל את אותם המשתמשים שצרכו תוכן ולראות כמה גולשים שמגיעים לתוכן ממשיכים הלאה, לדעת אילו שפורים עלינו לבצע בבלוג שלנו.

יהיו את אותם אלו שחיפשו תשובה לשאלה ספציפית אבל ינטשו ברגע שרואים שזה לא האתר הנכון. במקרה כזה אני מעדיף לסנן את כל אותם האנשים שהגיעו לתוכן ומיד נטשו. שימו לב- אם כתובות הפוסטים בבלוגים שלכם לא מסומנות תחת /blog/ הפילוח לא יעבוד מן הסתם.

3

 

6. מאפיינים דמוגרפיים

מאפיינים דמוגרפיים הוא משתנה משמעותי שיכול להשפיע הרבה על התובנות שלנו מתוך ניתוח האתר. שימוש במאפיינים דמוגרפיים יכול להיות הבנה שנשים קונות מוצר מסוים הרבה יותר מאשר גברים ולהפך או שניסוחים מסוימים עובדים עליהן טוב יותר. מכאן נוכל, לחלק את הטרגוט שלנו לגברים ונשים ולכל אחד להעביר את המסר והמוצר שהביא אחוז המרה גבוה יותר. נוכל לקבל מידע לגבי גילאים של קהל היעד שממיר אצלנו הכי הרבה באתר, וכך לדעת היכן ועם אילו מסרים להגיע לאותו קהל יעד.

אם יש לנו אתר שעובד במספר שפות ועובד גם בצרפתית לדוגמה, נוכל לפצל את דוברי הצרפתית ולראות רק את ההתנהגות שלהם בעזרת פילוח מתאים.

מאפיינים דמוגרפים בגוגל אנליטיקס

7. יציאה מדף יצירת קשר/ רכישה

גולשים שכבר הגיעו לתחתית הפאנל, וכבר ממש היו קרובים להפוך ללידים, שאחר כך יצאו זה עניין נפוץ שיכול לקרות גם בגלל הסחות דעת, דחיינות, לא מספיק הנעה לפעולה, התלבטויות כאלה ואחרות. אז למה נרצה לנתח את הגולשים הללו? למה נרצה בכלל ליצור פילוח בשבילם? הסיבה היא שמעבר לכך שיש לנו הרבה מידע על התנהגות של גולשים כאלו, אנו יכולים גם ליצור קהלים מהם ואחר כך לבצע רימרקטינג ממוקד לדף היציאה הספציפי שלהם. זה פשוט מאוד ליצור קהלים באנליטיקס וכל מה שאנחנו צריכים לבצע הוא בניית קהל ואחר כך לשלב אותו בחשבון האדוורדס שלנו.

בנו את הקהל כמו בצילום המסך כאן (בחלון המציג לכם את הפילוחים>”פעולות” בפילוח שממנו תרצו ליצור קהל>בניית קהל)

רימרקטינג לקהל כזה צריך להיות ממוקד ואגרסיבי יותר מלסתם מבקרים באתר שלכם, עם מסר ייעודי למוצר או הדף אליו הוא הגיע. ניתן ליצור קהל לכל אחד מהפילוחים כמובן, בהתאם לצורך שלכם.

הערה חשובה: ההבדל בין יציאה לנטישה הוא שיציאה היא עבור כל משתמש המקום האחרון בו הוא ביקר באתר ללא קשר לכמה עמודים הוא עבר בהם, בעוד נטישה – Bounce מדברת על יציאה מהעמוד הראשון אליו הגענו. ללא קשר לטרמינולוגיה, יצא לי לראות כמה אנשים שלא עמדו על ההבדל ביניהם בקריאה של האנליטיקס וההבדל מהותי.

7

8. נטישת דף יצירת קשר/רכישה – תנועה מהנייד

יצירת פילוח כמו הקודם, רק הפעם עבור משתמשים בנייד בלבד. בנייד יש פוטנציאל גבוה מאוד ליציאה באמצע תהליך הרכישה מסיבות שונות. למשל, הגיעה שיחה, בדיוק צריכים לרדת מהרכבת או שפשוט לא סומכים על הנייד ומחכים לעשות הזמנה בבית ברוגע, על המחשב (אבל בתכלס אף פעם לא מבצעים את זה). לקהל כזה יש הרבה פוטנציאל לקנות מאיתנו אם נטרגט אותו צורה נכונה. לכן זה גם נושא שחשוב לקחת בחשבון ולהתייחס בצורה המתאימה.

9. על פי אירועים

נאמר שיש לי אירועים שבאים להביא לפעולה מסוימת, ומעניין אותי לדעת איך המשתמשים הגיבו ופעלו בשלב מאוחר יותר.

לאחר שהגדרנו את אותם אירועים  אנחנו יכולים לנתח אותם באמצעות פילוחים דרך האנליטיקס, נוכל לנתח מה הוביל לאירועים הללו, ולאן פעולות כאלו הובילו במהשך (האם גולשים שלחצו על צפייה נוספת נטו להשלים יעדים בהמשך, מה הוביל להרשמות לניוזלטר ועוד, האם צפיה בוידאו הובילה להשלמת יעדים נוספים…).

9

10. אם עוד לא עשיתם את זה, סננו את כניסות הספאם לאתר שלכם

image010

אם בזמן בדיקת אמצעי ההגעה לאתר שלכם מצאתם מקורות לא מזוהים כמו get-your-social-buttons.info או xyz , ושמות מוזרים אחרים כנראה שיש לכם כניסות ספאם לאתר שעושות לכם סלט בתוצאות! כמובן חשוב לומר שכניסות הספאם האלו רק מפריעות לתוצאות ולא פוגעות לכם בדירוג במנוע החיפוש או דברים כאלו, אך זה עדיין מאוד מפריע. הרבה אנשים שואלים אותי לאחרונה על כניסות הספאם הללו, וגרוע מכך אני רואה הרבה שלא יודעים בכלל שאלו לא מבקרים אמיתיים באתר שלהם.

Moz מציגים דרך פשוטה לעשות את זה לתוצאות שיהיו בעתיד, בעזרת הפעלת פילטר שחוסם כניסות ספאם לכל מי שלא הגיע דרכנו.

לגבי הדיווחים שלכם היום כדי לסנן רטרו- אני משתמש בפילוח פשוט המסנן ספאם ועבד לי מצוין כשזיהיתי שיש לי כניסות מזויפות, שכולל רק את כתובת המארח של האתר שלי. תוכלו להשתמש בו גם אתם, רק שנו את כתובת האתר לכתובת האתר שלכם כמובן. לעוד מידע קבלו מאמר מצוין על חסימת גורמים שמזהמים לכם את הנתונים, שהם לא בהכרח Referral.

יש לכם רעיונות לפילוחים שימושיים?

אלו רק כמה דוגמאות – אני בטוח שיש עוד הרבה רעיונות שימושיים ופילוחים שעובדים לכם. שתפו למטה בתגובות!

נכתב על ידי
ממייסדי חברת SocialValley, המתמחית בשירותי שיווק דיגיטלי B2B בדגש על חברות טכנולוגיות, עיקר המומחיות של אדר בהפעלת אסטרטגיות שיווק דיגיטלי לקהל יעד ממוקד באמצעות inbound marketing ,אופטימיזציית יחסי המרה וניתוח כל שלב בתהליך.
0 0 הצבעות
קלות השימוש
0 0 הצבעות
פיצ'רים ופונקציונליות
0 0 הצבעות
תמיכה טכנית
0 0 הצבעות
תמורה לכסף
הרשמו
הודע על
guest

9 תגובות
הישן ביותר
החדש ביותר בעלת הכי הרבה הצבעות
פידבקים מוטבעים
צפייה בכל התגובות

תוכן עניינים

9
0
נשמח לשמוע את דעתך, נודה לתגובהx
שיווק דיגיטלי שמביא תוצאות.
לוגו דייסון

189%

יחס המרה למודעות

לוגו איסתא

424%

הכנסות מהאתר

לוגו קפה עלית

139%

מבקרים חדשים באתר

לוגו נקסט

258%

רכישות אורגניות

לוגו קפה עלית
139%

מבקרים חדשים

לוגו דייסון
189%

יחס המרה למודעות

לוגו איסתא
424%

הכנסות מהאתר

שיווק דיגיטלי שמביא תוצאות.