קידום אתרי פלאש – לא רצוי אך אפשרי!

פבל ישראלסקי

קידום אתרי פלאש בגוגל

אחת השמועות הנפוצות בה משתמשים מקדמי אתרים רבים היא ש”לא ניתן לקדם אתרי פלאש בגוגל”. כמובן ששמועה  זו מופרכת לחלוטין, שלרוב מעידה על חוסר נסיון וידע מצד מקדם האתרים, או במקרים אחרים – נסיון לחסוך בעבודה ועצלנות יתר. כמו כל אתר (לגיטימי) באינטרנט, גם אתר פלאש אפשר לקדם בגוגל. מיד אסביר…

מהו הבסיס לטענה זו?

ללא ספק קשה יותר לקדם אתר פלאש, אני מסכים עם זה. סוג קידום שכזה בהחלט יצריך מצד מקדם האתרים יצירתיות בהיבטי האופטימיזציה, יצירתיות, מאמץ ובעיקר סבלנות. והסיבה לכך היא שפשוט אין באפשרותם של הגוגלבוטים לסרוק ולאנדקס פלאש. מה לעשות, גוגל עדיין לא פיתח דרכים לעשות זאת. לכן הדפים ייתאנדקסו ללא תוכן הפלאש במקרה הטוב, או לא ייתנאדקס כלל במקרה הגרוע יותר. כמובן שאני תמיד ממליץ לכל אדם שרוצה להקים אתר, לעשות זאת באמצעות  קוד נקי ללא פלאש שכן כך הקידום שלו בגוגל (ובמנועי חיפוש אחרים), יהיה פשוט יותר. אך אם בכל זאת האתר כבר נבנה (אין מה לעשות, בעל האתר כבר שילם עליו), אז ניתן להפוך אותו למעט ידידותי יותר עבור מנועי החיפוש באמצעות שילוב HTML שכן ייסרק ע”י הגוגלבוטים. אם גם כאן נתקלים בקשיים ולא ניתן להוסיף לאתר אלמנטים שיכולים להיסרק מסיבות כלשהן, כך שהאתר יישאר פלאש נטו, יהיה קשה אבל עדיין לא אבוד וניתן לקדם אותו באמצעות מספר אלמנטים עליהם ארחיב בהמשך.

אין כאן סתירת רלוונטיות והתוצאות מדברות בעד עצמן…

ידוע שהתוכן הוא המלך, כולם כבר מכירים את האימרה הזו בעל פה. גולשים אוהבים תוכן וגוגל אוהב גולשים מרוצים. אבל העובדה היא שאתר פלאש נטו (ללא תוכן שגוגל יכול לקרוא), יכול להיות מקודם יופי גם בביטויים תחרותיים. אם תשיגו מספיק קישורים מאתרים איכותיים ורלוונטיים, ניתן יהיה להתברג בדף התוצאות הראשון אפילו בעבור מילות מפתח סופר תחרותיות. ולא רק בגוגל.ישראל אלא גם בעולמי.
המקרה של אתרי פלאש יוצא מן הכלל. שהרי אם תחשבו על זה – כן יש בו תוכן כתוב שכל גולש יכול לקרוא (בהנחה שבאמת יש) ואולי האתר אף נותן את מה שהגולש מחפש. הבעיה היא שהתוכן פשוט לא נסרק בעקבות מגבלות טכנולוגיות באלגוריתם של גוגל. לכן הדילמה העיקרית של הגוגלבוט בעת ההגעה לאתר פלאש היא – האם באמת יש בדפי האתר תוכן או שמדובר בדף ריק רק עם תמונות. מכיוון שאת התשובה לשאלה הזו הוא לא יכול לדעת כי אין באפשרותו לסרוק את הדף, הוא נאלץ להתבסס על דעתם של האחרים. או במילים אחרות – מי מקשר אליו.

איל ה-SEO אהרון וול, הגדיר את זה יפה בהקשר של קידום אתרי פלאש:

“For competitive queries Google’s relevancy algorithms are probably about 99% linkage data…Google does not aim to show the most optimized content. They want to list the most relevant content.”

אז איך בכל זאת לקדם אתר פלאש?

  • קישורים נכנסים – אחד המקרים הקלאסיים לקידום מוצלח של אתר שכולו פלאש, הוא המקרה של אתר הסרט Irobot (בכיכובו של וויל סמית). לא תראו זאת כעת וחבל שלא שמרתי בזמנו תצלום מסך (פשוט תסמכו עלי:) ). אך באותה התקופה שהאתר עשה הרבה רעש בעולם, ניתן היה להקליד בגוגל.קום את המילה “robot” (היו משהו כמו 100 מליון מתחרים על המילה, אם לא יותר) וראו איזה פלא – האתר של הסרט היה במקום הראשון בדף הראשון. כן כן, האתר כולו בנוי בפלאש בלבד. כמות הקישורים הנכנסים מכל מני פורטלים חזקים, אתרי חדשות, אתרי דירוג סרטים וביקורות קישרו לאתר הזה עם הכיתוב “I robot” שכמובן מכיל את המילה “robot”. כמות כה מאסיבית מאתרים איכותיים פשוט לא יכולה להיחשב בעיני גוגל כספאם (מדובר באתרים סמכותיים), עד שלגוגל לא נותר אלא “להאמין” שאכן האתר רלוונטי בעבור המילה “robot”. כמובן שחשוב לשמור על איכות קישורים שכן לא כל קישור יכול לסייע.
  • יצירת תגי title ו- description איכותיים – ללא קשר לטכנולוגיות עליהם בנויי האתר, תגיות אלו כן נסרקות ובעלות משמעות רבה. דאגו למקם בהם מילות מפתח בחוכמה בכל עמוד באתר.
  • פצלו את אתר הפלאש לקבצי פלאש – במקום שהאתר יהיה פלאש בעל כתובת (URL) אחת לכל הדפים, יש לפצלו לקבצים נפרדים ולבנות דפי פלאש נפרדים. ככל שבאתר ישנם יותר עמודים, כך גם כח האופטימיזציה (מכל אחד מהם בנפרד) רב יותר.
  • כתובות שמכילות את מילות המפתח – אם מדובר באתר באנגלית, שלבו בכתובות הדפים את מילות המפתח שהינכם מקדמים. אם האתר בעברית, לדעתי לא תהיה משמעות לכתובות בעברית.
  • הוסיפו תג noembed – באמצעות תג זה מוסיפים טקסט מידע על תוכן סרט הפלאש. התג הזה ידידותי למנועי חיפוש ובאפשרותם לסרוק אותו.
  • פלאגין של ג’אווה סקריפט לגילויי פלאש – אם יודעים להשתמש בתוסף הזה נכון, הוא אף יותר יעיל מתג ה- noembed שציינתי בסעיף הקודם.

כמובן שאם יש לכם עוד טיפים שלא נרשמו, אתם מוזמנים להוסיף אותם בתגובות.

חשוב לציין, שכל הטיפים הללו מיועדים למקרה בו אין לבעל האתר אפשרות להוסיף שום מרכיב שנסרק ע”י גוגל. אם כן יש אפשרות להוסיף, כמובן שהייתי ממליץ להוסיף בדפי האתר אלמנטים של Html (כגון: קישורים, טקסט ותמונות), שכן יסרקו ויתנו ערך מוסף.

אז להבא – שלא יעבדו עליכם! 🙂

תגיות רלוונטיות: פלאששמועות SEO
נכתב על ידי
יזם, בלוגר, יועץ קידום אתרים והעורך הראשי של קהילת מקדמי האתרים ומשווקי האינטרנט AskPavel. המייסד והמנכ״ל של אנגורה מדיה – סוכנות שירותי שיווק דיגיטלי עם התמחות ב-SEO, PPC וסושיאל.
0 0 הצבעות
קלות השימוש
0 0 הצבעות
פיצ'רים ופונקציונליות
0 0 הצבעות
תמיכה טכנית
0 0 הצבעות
תמורה לכסף
הרשמו
הודע על
guest

18 תגובות
הישן ביותר
החדש ביותר בעלת הכי הרבה הצבעות
פידבקים מוטבעים
צפייה בכל התגובות

תוכן עניינים

18
0
נשמח לשמוע את דעתך, נודה לתגובהx
שיווק דיגיטלי שמביא תוצאות.
לוגו דייסון

189%

יחס המרה למודעות

לוגו איסתא

424%

הכנסות מהאתר

לוגו קפה עלית

139%

מבקרים חדשים באתר

לוגו נקסט

258%

רכישות אורגניות

לוגו קפה עלית
139%

מבקרים חדשים

לוגו דייסון
189%

יחס המרה למודעות

לוגו איסתא
424%

הכנסות מהאתר

שיווק דיגיטלי שמביא תוצאות.