איך פיצ’ר החיפוש החדש בפייסבוק ישפיע על קידום אתרים בגוגל?

שמוליק דורינבאום
חיפוש בפייסבוק בלי לצאת לגוגל

פייסבוק כל הזמן מנסה לעקוף את גוגל בכמה וכמה מובנים, החל מפלטפורמת הוידאו של פייסבוק שגוברת בכמה אחוזי חשיפה על קישור יוטיוב בפוסט ועד לפרסומות דמוי אדסנס מפלטפורמת הפרסום של פייסבוק. אז מה הפעם? הפעם, למה לחפש מאמר בגוגל כשאפשר לחפש בפייסבוק?

אני יודע מה אתם חושבים, “פייסבוק זה לא מנוע חיפוש…” הרי היה פעם רעיון שת”פ עם BING אבל מאוד מהר כולם הבינו שזה נוראי, ועכשיו מה? עכשיו תור ניצול המשאבים הפנימיים ולא החיצוניים. פייסבוק הבינו שיש להם כמויות אדירות של לינקים של כתבות שמתאנדקסות ברשת מדיי יום במיליונים, אז איך משתמשים בזה?

פייסבוק הכניסו פיצ’ר חדש לבעלי אייפון בקבוצה קטנה בארה”ב שמאפשר להם בין ה”סטטוס” וה”תמונה” גם “לינק” אז כן, בדיוק כמו שזה נשמע, כפתור לקישור, העניין הקטן הוא שהקישור בעצם נשאב מתוך “טריליון” (לפי דברי פייסבוק) כתבות שהועלו לפייסבוק והתאנדקסו בדאטה-בייס שלהם.

פייסבוק נגד גוגל

מקור התמונה: Techcrunch

מה זה בעצם אומר עבורנו? אנשי ה-SEO והשיווק?

לא צריך להיות איש SEO גדול בשביל לדעת שרוב הכניסות לאתרים היום הם מה”לונג טייל” (או “ביטויי זנב ארוך” או איך שלא שיננתם את זה) מה שאומר שדווקא מהכתבות הגדולות שיש לכם באתרים, משם מגיעה הנחלה והטראפיק, פייסבוק מתכננת לשלוח לכם טראפיק מבלי אפילו לחפש בגוגל, האם זה אומר שהחיפושים יירדו? שהטראפיק יגדל מבלי גוגל? נכון שהכל עוד ניסיוני אבל ידוע שגוגל זה כמו האח הגדול והמנוסה יותר של פייסבוק בכמה וכמה נושאים ופייסבוק תמיד יקנא כמו אח קטן ומעצבן ויעשה דברים להתקדם בחיים שקשורים אך ורק לרמוס את גוגל ולא דברים שבאמת צריכים טיפול! (כמו חיפוש וידאו, מה קורה עם זה?)

פייסבוק מעיזים ועוד אומרים “יש לנו טריליון קישורים מתוך הרשת שלנו, מה שאומר שיש לנו עמודים שלמאגרי המידע של גוגל אין עדיין גישה אליהם”). תיראו את זה ככה, יותר ויותר אתרים מראים נתונים מדהימים של כ-25% מהפייסבוק ישירות לאתר, ועכשיו, הסיכוי לקבל טראפיק לאתר היישר מהפייסבוק יגדל עוד כמה וכמה אחוזים וגוגל מסוגלים להרגיש דעיכה ולא קלה בעליל, אחרי הכל אין כמו שיתוף כתבות בפייסבוק.

בתכלס? עבורנו כגולשים? זה מדהים, הרי במקום לחפש את ה”כתבה ההיא שבני דיבר עליה לפני יומיים שהייתה בטד עם ההוא שיודע לגדל מלפפונים בחומץ במעבדה.” אפשר יהיה פשוט להתחיל ללחוץ “LINK” להתחיל לכתוב משהו שאנחנו זוכרים מהכתבה ופייסבוק ישלימו בסגנון Auto Suggest את הכתבה, והופ, יש לכם קישור בסטטוס.

פייסבוק לא פרייארים כמובן.

הרי אני מאמין שאחת הסיבות שהם עושים את זה – זה כי למרות שאחוזי החשיפה ירדו בפוסטים עם קישורים “החוצה” עדיין אנשים מעלים קישורים, אז לפחות שיחפשו את זה בפייסבוק ולא ייצאו לאיזה “גוגל” או משהו ויותר מכך, אם כבר חיפשת משהו, למה שלא אציע לך משהו אחר?

ידוע שאם יש משהו שפייסבוק ממש, אבל ממש הופכים להיות מדהימים בו זה נושא הרלוונטיות, החל מחיפוש סטטוסים ספציפיים ועד לחיפוש תמונות של חברים מ-2008, פייסבוק רוצים להשתמש באלגוריתם שלהם גם לייצור חווית משתמש נוחה, ואם על הדרך גם לעשות כסף, אז יאללה, למה לא בעצם?

אנחנו אלו שצריכים לחשוב עכשיו, האם כמקדמי אתרים זה טוב לנו? זה רע לנו? לדעתי, זה רק מחזק את הנושא שתוכן איכותי יהיה בר שיתוף, לא משנה בין אם האתר שלך מקודם או לא וכך גם יביא טראפיק ללקוחות שלכם, אנשי SEO הרי כבר מזמן לא רק SEO, אלא אנשי שיווק כמעט לכל דבר, אז העיקר שתביאו טראפיק ללקוח שלכם, לא יהיה אכפת לו אם 1000 גולשים הגיעו מהפייסבוק או מגוגל כל עוד זה נעשה נכון ואיכותי.

האמת? אני אוהב את זה למרות שזה מוריד מכמות החיפושים בגוגל כנראה בעתיד הלא רחוק, מה דעתכם?

נכתב על ידי
שמוליק דורינבאום, מקדם אתרים כבר מעל לעשור תחת השם “שמול”. יזם, כותב, מוזיקאי וכמובן, מקדם אתרים מנוסה, מתמחה גם בייעוץ ובניית אסטרטגיות שיווקיות לעסקים ומרצה בקורס ה-SEO המלא בהאקר יו. האתר האישי שלי: Shmul.co.il
0 0 הצבעות
קלות השימוש
0 0 הצבעות
פיצ'רים ופונקציונליות
0 0 הצבעות
תמיכה טכנית
0 0 הצבעות
תמורה לכסף
הרשמו
הודע על
guest

2 תגובות
הישן ביותר
החדש ביותר בעלת הכי הרבה הצבעות
פידבקים מוטבעים
צפייה בכל התגובות

תוכן עניינים

2
0
נשמח לשמוע את דעתך, נודה לתגובהx
שיווק דיגיטלי שמביא תוצאות.
לוגו דייסון

189%

יחס המרה למודעות

לוגו איסתא

424%

הכנסות מהאתר

לוגו קפה עלית

139%

מבקרים חדשים באתר

לוגו נקסט

258%

רכישות אורגניות

לוגו קפה עלית
139%

מבקרים חדשים

לוגו דייסון
189%

יחס המרה למודעות

לוגו איסתא
424%

הכנסות מהאתר

שיווק דיגיטלי שמביא תוצאות.