אתגר מחשבה: תעלומת ה-Title הנעלם

פבל ישראלסקי

קבלו את אתגר המחשבה הבא שהעסיק אותי במשך כמה ימים טובים:

אם מחפשים את הביטוי “מכללה להנדסה” אני מקבל בתוצאה הראשונה את דף הבית של מכללת ירושלים, וה- Title שלו הוא “המכללה האקדמית להנדסה ירושלים”.

התוצאה שמתקבלת כשמחפשים "מכללה להנדסה"

תזכרו – מהי מילת המפתח שחיפשתי, מהו ה-URL של האתר ומה הטייטל שלו.

כעת אם מחפשים את הביטוי “לימודי הנדסה” (שאילתה שונה ממה שחיפשנו בפעם הראשונה), מקבלים את דף הבית של מכללת ירושלים במקום השביעי, אך הפעם ה-Title שונה לגמרי – “לימודי הנדסה לתואר מהנדס”.

התוצאה שמתקבלת כשמחפשים "לימודי הנדסה"

איך זה ייתכן? עבור 2 שאילתות שונות, מקבלים בתוצאות את אותו ה- URL בדיוק אבל עם Title שונה. אגב, לפני שאתם נכנסים לקוד המקור כדי לבדוק אם מדובר באיזה סקריפט מתוחכם שמשנה את ה-Title לפי שאילתת החיפוש שהוזנה, להלן קוד המקור (הטייטל שמוגדר בו הוא “לימודי הנדסה לתואר מהנדס”):

קוד המקור בדף

בעוד מספר ימים אחשוף כאן בפוסט את הפתרון, לכן בינתיים אתם מוזמנים לכתוב בתגובות את דעתכם. עד שאפרסם את הפתרון, הגדרתי שהתגובות שלכם לא יופיעו למטה אוטומטית כדי שהתשובה לא תושפע מתשובות של אנשים אחרים. בעוד מספר ימים כשאפרסם את הפתרון אאשר את כל התגובות שיצטברו (אגב, יכול להיות שהפתרון שאפרסם הוא לא בוודאות הפתרון האמיתי, אך הוא לדעתי הכי קרוב).

תודה לאיתי מ-LinkShake שיווק באינטרנט על כך שעזר לי לפתור את התעלומה 🙂

=====================================================

תשובה:

כפי שחלקכם עניתם נכון – מדובר בטקסט שמופיע בקישור של המכללה בדמוז. כל הכבוד!

הטקסט בקישור שמפנה למכללה באתר Dmoz

זוהי תופעה מוזרה שמתרחשת לא רק עם הטייטל אלא גם עם ה- description (גם הוא נלקח לפעמים מדמוז). למעשה האלגוריתם של גוגל קובע עפ”י חוקיות מסוימת בעבור איזו שאילתת חיפוש יוחזר איזה טייטל (או יותר נכון מאיפה). יש אינספור דוגמאות לתופעה הזאת, אחת מהן היא חיפוש הביטוי “ישרונט” כנגד “ישרונט קידום אתרים”. בשני המקרים מתקבל Title שונה כאשר גם כאן הוא נלקח באחד מהחיפושים מדמוז.

עכשיו רק נותר לנתח ולחקור את התופעה בכדי להבין את החוקיות. תחשבו על היתרון ביכולת השליטה הזו – תוכלו לשלוט בטייטל שיוצג בהתאם לשאילתת החיפוש ובכך לטרגט למשל קהל ספציפי בצורה שונה. אם תצליחו להבין איזה קהל מחפש את כל אחת מ-2 הקומבינציות – אתם עשוים להגדיל את ה-CTR פלאים! יש למישהו רעיונות?

תגיות רלוונטיות: טייטלתוצאות חיפוש
נכתב על ידי
יזם, בלוגר, יועץ קידום אתרים והעורך הראשי של קהילת מקדמי האתרים ומשווקי האינטרנט AskPavel. המייסד והמנכ״ל של אנגורה מדיה – סוכנות שירותי שיווק דיגיטלי עם התמחות ב-SEO, PPC וסושיאל.
0 0 הצבעות
קלות השימוש
0 0 הצבעות
פיצ'רים ופונקציונליות
0 0 הצבעות
תמיכה טכנית
0 0 הצבעות
תמורה לכסף
הרשמו
הודע על
guest

69 תגובות
הישן ביותר
החדש ביותר בעלת הכי הרבה הצבעות
פידבקים מוטבעים
צפייה בכל התגובות

תוכן עניינים

69
0
נשמח לשמוע את דעתך, נודה לתגובהx
שיווק דיגיטלי שמביא תוצאות.
לוגו דייסון

189%

יחס המרה למודעות

לוגו איסתא

424%

הכנסות מהאתר

לוגו קפה עלית

139%

מבקרים חדשים באתר

לוגו נקסט

258%

רכישות אורגניות

לוגו קפה עלית
139%

מבקרים חדשים

לוגו דייסון
189%

יחס המרה למודעות

לוגו איסתא
424%

הכנסות מהאתר

שיווק דיגיטלי שמביא תוצאות.