בעלי אתרים – היזהרו מזיוף Pagerank!

פבל ישראלסקי

כנראה שהאזהרות והרמזים לא עוזרים – אני עדיין רואה הרבה בעלי אתרים ממשיכים להשתמש במיסוך (גם בעולם ה- www הישראלי). אחד השימושים הלא אתיים של מיסוך הוא זיוף PageRank.

מה זה בעצם cloacking (מיסוך) ?

זוהי טכניקת קידום לא אתית, בה משתמשים על מנת ליצור מצג שווא לספיידרים של מנועי החיפוש (ספיידר זהו אלגוריתם שמנועי החיפוש משגרים לדפים באינטרנט לצורך סריקת תוכן).
ברגע שהוא נכנס לדף על מנת לסרוק את תוכנו, השרת מזהה כי זהו ספיידר ומציג לו תוכן שונה לגמרי, מאשר התוכן שהיה מציג לו היה מדובר בגולש אמיתי. הזיהוי כי זה אכן ספיידר, נעשה באמצעות אחד משני הפרמטרים הבאים:

  • כתובת ה- IP של זה שדורש לצפות בדף.
  • באמצעות User-Agent HTTP header.

לאחרונה בחנתי מספר אתרים כמקורות פוטנציאליים לשיתופי פעולה ונוכחתי לגלות PR גבוה. הדבר הפתיע אותי מאד, שכן לא הגיוני שלאתרים לא מוכרים ובעלי וותק אפסי יהיה 5 PR – גם אם יעשו שמיניות באוויר! כדי להגיע ל-5 , נדרשים הרבה מאד קישורים נכנסים ואני בספק אם אותם אתרים אכן השיגו אותם בדרכים לגיטימיות….ישר נדלקה אצלי נורה אדומה, בדקתי ובאמת הסתבר כי הם זייפו PR.

כן, יש מרמה כזו, ומומלץ מאד שתבדקו את האתרים בהם אתם קונים/מחליפים קישורים, כי מאד ייתכן שלפניכם מצג שווא ולמעשה ה- PR שעיניכם רואות, לא משקף את המציאות.

אז איך מזייפים Pagerank?

את מדד ה- PR של דף מסוים ניתן לזייף בקלות באמצעות שימוש בהפניה מס’ 301, בשילוב עם טכניקת מיסוך. לאחר הכנה מקדימה, השיטה תעבוד בצורה הבאה:
נניח כי יש לי דף X בעל PR 2, ויש דף Y (באתר אחר) בעל PR 8. כאשר ספיידר יבקר בדף X, השרת מפנה אותו לדף Y. כעת, בגלל חור ידוע באלגוריתם של גוגל, נוצר מצב בעייתי – גוגל מייחס את ה- PR הגבוה של דף Y, לדף X. זה קורה בגלל שהספיידר “חושב” כי שני הדפים זהים. כעת, כאשר הגולש יגיע לאותו דף X, סרגל הכלים של גוגל יראה לו את ה- PR הגבוה של דף Y. וככה הרווחתם בלי מאמץ כלל 8 PR 🙂
למי מכם מבעלי האתרים, עולה כעת השאלה הבאה: “אבל מה רע בזה? כך אני משיג PR גבוה ובדרך זו מקדם את עצמי…” אז זהו שלא! הענישה על cloaking יכולה לעיתים להיות בעיטה בישבן מהאינדקס של גוגל לאלתר! תחשבו אם זה משתלם לכם (לא כמו במקרי גוגל אחרים, שאותם יותר קשה לאבחן).

איך אפשר לבדוק אם אתר מסוים מזייף Pagerank?

נניח שמצאתם אתר פוטנציאלי להחלפת או קניית קישור, אך אתם לא שלמים לגבי ה- PR הגבוה שיש לו. אני הייתי ממליץ לבדוק אם הוא מזייף באמצעות הבדיקה הבאה:
הכניסו בגוגל את המחרוזת הבאה: info:sitedomain (במקום sitedomain יש לשים את כתובת האתר + הסיומת שלו, לדוגמא: info:google.com). כעת, אם התקבלה כתובת שונה מזו שהוזנה או שלא התקבלה כתובת כלל – סימן שהאתר מזייף PR בוודאות! אבל אם התקבלה כתובת אחת בלבד והיא זו שהוזנה לצורך הבדיקה – סימן שה- PR בסדר.

אני לא מכיר, אבל יש לי הרגשה שקיימים כלים לקידום אתרים שמאפשרים לבדוק זאת, אשמח לקבל לינק ממי מביניכם שמכיר. אגב אם לא קיים – זה לא נראה לי כמו משימה בלתי אפשרית לתכנות 🙂 (רמז)

נכתב על ידי
יזם, בלוגר, יועץ קידום אתרים והעורך הראשי של קהילת מקדמי האתרים ומשווקי האינטרנט AskPavel. המייסד והמנכ״ל של אנגורה מדיה – סוכנות שירותי שיווק דיגיטלי עם התמחות ב-SEO, PPC וסושיאל.
0 0 הצבעות
קלות השימוש
0 0 הצבעות
פיצ'רים ופונקציונליות
0 0 הצבעות
תמיכה טכנית
0 0 הצבעות
תמורה לכסף
הרשמו
הודע על
guest

9 תגובות
הישן ביותר
החדש ביותר בעלת הכי הרבה הצבעות
פידבקים מוטבעים
צפייה בכל התגובות

תוכן עניינים

9
0
נשמח לשמוע את דעתך, נודה לתגובהx
שיווק דיגיטלי שמביא תוצאות.
לוגו דייסון

189%

יחס המרה למודעות

לוגו איסתא

424%

הכנסות מהאתר

לוגו קפה עלית

139%

מבקרים חדשים באתר

לוגו נקסט

258%

רכישות אורגניות

לוגו קפה עלית
139%

מבקרים חדשים

לוגו דייסון
189%

יחס המרה למודעות

לוגו איסתא
424%

הכנסות מהאתר

שיווק דיגיטלי שמביא תוצאות.