המדריך להטמעת מעקב קליקים על כפתור “הוסף לעגלה” באתרי Ecommerce

אוראל שמע
shopping cart

אם אתם מנהלים אתר Ecommerce, קרוב לוודאי שתרצו לדעת כמה פעמים גולשים הוסיפו מוצר כלשהו לעגלת הקניות. כך תוכלו לדעת יותר על תנועת הגולשים באתר ולהסיק מסקנות, למשל כמה רכישות היו בפועל מתוך כל אותן ההקלקות על כפתור “הוסף לעגלה”/”הוסף לסל”, והאם ניתן לשפר גורם כלשהו באתר (מהירות טעינה, טקסטים שיווקיים יותר, תמונות אטרקטיביות).

מחקר של Smart Insights מדווח שממוצע הגולשים המקליקים על כפתור הוסף לעגלה הוא 8.7%, כאשר קיימים פערים משמעותיים בין קליקים במובייל (6.2%) לבין קליקים בדסקטופ (10.4%), שעדיין מהווה את הבחירה המועדפת על גולשים לצורך ביצוע רכישה.

מדוע גולשים נוטשים עגלת קניות?

הסיבות לנטישת עגלות באתרי Ecommerce מגוונות, אך ישנן מספר תלונות שחוזרות על עצמן.

בסקר מקיף ומעניין שערכה חברת Baymard בשנת 2016 נחקרו הסיבות שבגינן גולשים נטשו את תהליך הרכישה באתר, קיבצתי עבורכם את הסיבות השכיחות ביותר:

  1. 61% מהגולשים נטשו עקב עלויות נוספות שצצו לפני סיום תהליך הרכישה.
  2. 35% נטשו בגלל חובת הרשמה ופתיחת חשבון באתר לצורך ביצוע הרכישה.
  3. 27% התלוננו על תהליך רכישה ארוך או מסובך מדי באתר.
  4. 24% לא אהבו את העובדה שהם לא יכולים לחשב “סיכום ביניים” לפני הגעה לעמוד הרכישה.
  5. 22% דיווחו על תקלות באתר.
  6. 18% לא היו מוכנים לתת את פרטי כרטיס האשראי שלהם באתר נתון.

כדי להפחית תופעות של נטישת העגלה באתר שלכם, במדריך הנוכחי תלמדו בקלות כיצד מתקינים מתקינים מעקב אחר קליקים באתר, כך שתוכלו בעצמכם לבצע הטמעות של מעקבים דומים על קליקים של גולשים באתרכם (קליק על תמונה ספציפית, קטגוריה או כל אלמנט אחר באתר).

לפני שאתחיל בהסבר אמליץ לעיין בשני המדריכים הקודמים שפרסמתי לאחרונה, הראשון על הטמעת מעקב אחר קליקים על מספר טלפון באתר, והשני על הטמעת המספר המתחלף של גוגל באתרכם, שם תמצאו הסברים מפורטים יותר על התג מנג’ר ועל חשיבות מעקב אחר המרות באתר.

כדי להטמיע את המעקב הבא תצטרכו חשבון גוגל תג מנג’ר, וחשבון גוגל אנליטיקס.

Vamos 🙂

תהליך ההטמעה

בשלב הראשון גשו לחשבון התג מנג’ר שלכם, ועברו ללשונית Triggers.

הוסיפו Trigger חדש וקראו לו בשם Generic Trigger.

תחת trigger type בחרו Click ואז All Elements.

תחת This trigger fires on בחרו בשלב זה All Clicks.

היעזרו בצילום המסך הבא:

All clicks

עברו למצב תצוגה מקדימה כדי למצוא את האלמנט של כפתור “הוסף לעגלה”. כך תדעו מהו האלמנט אותו יש להגדיר במעקב.

לחצו על כפתור Preview, זה החיווי שמאשר שאתם במצב תצוגה מקדימה:

Preview

כעת גשו לדף הנחיתה ורעננו אותו.

חלון יקפוץ בתחתית המסך ויציג לכם את התגים שכבר מוטמעים באתר:

Tags on page

לחצו על כפתור “הוסף לעגלה” אחריו אתם רוצים לעקוב בעזרת העכבר ובמקביל החזיקו את כפתור ה-Ctrl במקלדת, מכיוון שאם הכפתור מפנה לעמוד אחר, ה-Ctrl ימנע את המעבר לעמוד הבא, ויפתח את הדף בכרטיסיה אחרת ולא בכרטיסיה הנוכחית.

Add to cart

לאחר הלחיצה, תוכלו להבין בחלון שבתחתית המסך זוהה הקליק כ-gtm.click.

זאת תוכלו לראות מצד שמאל בצילום מסך הבא:

gtm.click

 

עברו ללשונית Variables.

האלמנט בו תרצו להשתמש יהיה תחת קטגוריית Click Classes.

בצילום המסך הדגשתי שתי אפשרויות של אלמנטים בהם ניתן להשתמש, מכיוון שבדוגמה הזו קיימים שני אלמנטים שניתן להשתמש בהם.

(לרוב יהיה מדובר באלמנט קצר יותר ופשוט, לדוגמה add_to_cart_button)

את האלמנט הזה שמרו במסמך NotePad לשליפה נוחה בהמשך הדרך.

כעת, חזרו לתג מנג’ר, ומצאו את הטריגר הגנרי שיצרתם.

שנו את שמו ל- AddtoCart Button Click.

החליפו את This trigger fires on ב-some clicks במקום all clicks.

בחרו Click Classes,

Contains,

וכעת הוסיפו את האלמנט מדף הנחיתה ששמרתם ב-NotePad.

במקרה הזה האלמנט הוא archive-add-to-cart.

חשוב – יש להעתיק את האלמנט בשלמותו ולא לשנות בו דבר (אות גדולה/קטנה, מקף תחתון/אמצעי ועוד).

Some clicks

השלמתם את הגדרת הטריגר, והשלב הבא יהיה הגדרת התג.

צרו תג חדש בשם GA – Event – Addtocart Buttons.

בחרו תג מסוג Google Analytics.

הגדירו אותו כ-Event.

בקטגוריה כתבו Add To Cart.

ב-Action כתבו Button Clicks.

ב-Label בחרו {{page path}} – כך תוכלו לדעת באיזה עמוד הקליקו על הכפתור:

Addtocart Buttons

ב-Google Analytics Settings עליכם לציין את מספר חשבון הגוגל אנליטיקס שלכם.

בצילום מסך תוכלו לראות זאת כ-{{GA-id}} כי המספר כבר שמור במערכת.

אם המספר לא שמור אצלכם, גשו לחשבון גוגל אנליטיקס, לחצו על Admin,

בחרו Tracking Info,

ולחצו על Tracking Code:

Tracking code

 

שם תמצאו Tracking ID שמופיע בצורה הבאה: UA-123465-7

העתיקו את השורה בשלמותה ללא כל שינוי לתג מנג’ר תחת Google Analytics Settings.

כעת בחרו את הטריגר שיפעיל את התג, הלא הוא הטריגר שיצרתם מקודם בשם Add to Cart Button Click:

Add to Cart Button Click

כעת שמרו את התג, ולחצו על Submit ואז Publish כדי לעדכן את השינויים שביצעתם.

השלב הבא יהיה בדיקת תקינות התג.

ודאו שאתם נמצאים במצב Preview כפי שעשיתם קודם לכן:

Preview

גשו לדף הנחיתה ורעננו אותו, ולחצו על כפתור הוסף לעגלה.

בשלב זה תראו בחלון התחתון של התג מנג’ר שהתג הופעל:

tag activated

דרך נוספת לוודא את תקינות הקוד היא לגשת לחשבון הגוגל אנליטיקס שלכם, לעבור ללשונית REAL-TIME

ולבחור ב-Events.

במקביל לחצו על כפתור “הוסף לעגלה” באתרכם, ותראו חיווי באנליטיקס שמעיד על ספירת Event:

Events

 

Event Action

ברכות – הגדרתם את הספירה של גולשים שהקליקו על כפתור “הוסף לעגלה” באתרכם!

כמו במדריך שהכנתי בנושא מעקב השיחות, גם בנושא זה תוכלו להיעזר בג’וליאן החביב שמסביר במקצועיות שלב אחר שלב כיצד יש להטמיע את המעקב הזה בסרטון הבא:

סיכום

זהו מדריך שלישי בנושא הטמעת קודי מעקב בסיוע התג מנג’ר. אני מאמין שאתם מבינים את חשיבותו, ושתשתמשו בו לצורך ביצוע מעקבים מעניינים באתרכם.

יש עוד מעקב מעניין שאתם מטמיעים בתג מנג’ר ולא יכולים בלעדיו?

אשמח לשמוע עליו בתגובות 🙂

 

נכתב על ידי
שלום, שמי אוראל שמע. אני עוסק בקידום ממומן כבר מספר שנים, וכיום אני מנהל קמפיינים ממומנים ללקוחות בארץ ובחו”ל במספר פלטפורמות בקבוצת אנגורה מדיה. במקביל, אני כותב על היבטים שונים בשיווק דיגיטלי במספר אתרים.
0 0 הצבעות
קלות השימוש
0 0 הצבעות
פיצ'רים ופונקציונליות
0 0 הצבעות
תמיכה טכנית
0 0 הצבעות
תמורה לכסף
הרשמו
הודע על
guest

8 תגובות
הישן ביותר
החדש ביותר בעלת הכי הרבה הצבעות
פידבקים מוטבעים
צפייה בכל התגובות

תוכן עניינים

8
0
נשמח לשמוע את דעתך, נודה לתגובהx
שיווק דיגיטלי שמביא תוצאות.
לוגו דייסון

189%

יחס המרה למודעות

לוגו איסתא

424%

הכנסות מהאתר

לוגו קפה עלית

139%

מבקרים חדשים באתר

לוגו נקסט

258%

רכישות אורגניות

לוגו קפה עלית
139%

מבקרים חדשים

לוגו דייסון
189%

יחס המרה למודעות

לוגו איסתא
424%

הכנסות מהאתר

שיווק דיגיטלי שמביא תוצאות.