קידום אתרים: 5 דברים שהם מאסט ל- SEO מודרני, מוצלח ואפקטיבי

מור מריג'
קידום אתרים

גוגל של היום זה לא גוגל של פעם. קחו 10 שנים אחורה ותראו כמה עמודי התוצאות שלה השתנו. ומעבר לנראות, גם טכנולוגיית החיפוש, אחזור המידע והאלגוריתמים שלה הפכו מתוחכמים מאי פעם. פתאום אפשר לחפש באמצעות קול, פתאום אנחנו כבר מחפשים הרבה יותר באמצעות הנייד ובאופן כללי – פתאום אנחנו משתמשים בזה הרבה יותר ואחר יותר. הפכנו להיות צרכנים גדולים של תוכן וכתוצאה מכך תוכן הפך להיות המלך. מן הסתם, כשזה המצב, אי אפשר לצפות שמלאכת קידום האתרים תשאר כפי שהיא. ה-SEO משתדרג ומשתנה כדי להתאים עצמו לשינויים שגוגל מבצעת ולא נותר לנו, כמקדמי אתרים, לעקוב בדריכות ולבצע את ההתאמות.

אם פעם כל מה שצריך היה לעשות זה לשלב מילות מפתח וכמה שיותר מהן – היום זה כבר רחוק מלהיות המצב. אם פעם אפשר היה להסתמך על לינקים שמגיעים מכל אתר באשר הוא אתר – אז היום זה כבר לא המצב. שלא תבינו לא נכון, מילות מפתח וקישורים הם עדיין נדבך חשוב בכל תהליך של קידום אתרים. אבל היום במקום פשוט לשלב אותן בטייטל ובתוכן – תצטרכו לעשות הרבה מעבר. במילים אחרות, כנראה שהעקרונות נשארו זהים, מה שהשתנה זה הטכניקה והדרך להגיע לשם.

קידום אתרים מודרני הוא כזה שלא קופא על שמריו ולא ממשיך לעשות ב- 2018 את אותם דברים שנעשו ב- 2008. קידום אתרים מודרני לוקח בחשבון את השינויים בנוף ושם את המיקוד על הדברים שמנוע החיפוש רואה בחשיבותם.

אז מה זה אומר קידום אתרים אורגני בגוגל ב- 2018?

על מה בדיוק מקדמי אתרים צריכים לתת דגש?

ואילו אלמנטים של SEO יעזרו לקבל דירוג טוב יותר?

על זה אנחנו הולכים לדבר היום. קידום אתרים של 2018 מתבסס בעיקר על 5 דברים ואם תקפידו עליהם, כנראה שתהיו בסדר. הנה זה בא:

5 אלמנטים חשובים של קידום אתרים ב- 2018

1. Mobile-First

כשגוגל התחילה, השתמשנו בה רק דרך מכשיר אחד. עכשיו יש הרבה מהם בגדלים שונים, במסכים שונים, צורות שונות ומערכות הפעלה שונות. מחקרים שמתפרסמים ממשיכים להוכיח שהמשתמשים נטשו את המחשב הנייח לטובת המכשירים הניידים על שלל גווניהם וסוגיהם. גוגל לא נשארת אדישה לזה והרציונל הוא כזה: אם רוב החיפושים הם מהנייד – הגיע הזמן לשים דגש על חווית השימוש מהנייד. במילים אחרות, לא משנה איך נראה האתר שלכם בדסקטופ ולא משנה כמה מדהים הוא וכמה השקעתם בעיצוב שלו. גוגל תדרג אתכם לפי גרסת המובייל שתציגו. אז מה זה בעצם אומר ולמה חשוב לדאוג?

  • ודאו שהאתר שלכם רספונסיבי ומותאם לשימוש בנייד.
  • הקפידו על רמת תוכן גבוהה וממוקדת אפילו יותר, לאנשים שמחפשים מידע דרך הנייד יש פחות סבלנות והם רוצים להגיע מהר לנקודה.
  • בצעו אופטימיזציה לתגיות המטא והתאימו את החוויה למחפשים מהנייד, כלומר, עשו שימוש בלוקליזציה, בצעו אימות בסרצ’ קונסול לגרסת המובייל.
  • בצעו אופטימיזציה לחיפוש הקולי. וזכרו שהפעם מחקר המילים שתבצעו יהיה קצת אחר – כי אנשים לא מדברים כמו שהם כותבים.

2. נתונים מובנים

עכשיו בטח ישר עלה לכם בראש Schema.org אבל האמת היא שנתונים מובנים זה קצת מעבר לזה. בסופו של דבר מנועי חיפוש יעריכו את האתר שלכם יותר – ככל שיהיה להם יותר מידע לגביו וכל שהם יבינו אותו טוב יותר. לכן, ספרו להם על התוכן שלכם כמה שרק תוכלו. המשמעות היא להשתמש במגוון עשיר של מילות מפתח, מילים נרדפות ותוכן עשיר. חוץ מזה, אם עוד לא הטמעתם סכמות, זה בדיוק הזמן. תנו את כל המידע שתוכלו על מנת שמנוע החיפוש יבין בדיוק מה יש לכם להציע.

3. מהירות

כבר ידוע שגוגל מצפה מכם לחווית משתמש לא פחות ממושלמת וחווית משתמש שהיא לא פחות ממושלמת כוללת שימוש במהירות כמדד משמעותי לקביעת טיב ואיכות הדף. אז מה אתם יכולים לעשות לגבי זה ואיך תוכלו לשפר את המהירות? הנה כמה דרכים לשיפור מהירות האתר אבל מעבר להן, זכרו שאתר איטי הוא גם פועל יוצא של אתר כבד ומסורבל להבנה ופענוח. לכן, הקפידו על כיווץ תמונות, על הסרת תוספים לא רלוונטים, על נקיון הקוד ועל תפריט ניווט קל, ספציפי ברור ו”רזה”.

4. תוכן

מילות מפתח, תגיות מטא, כותרות H, תפריטים, מאמרים בסופו של דבר – הכל סובב סביב תוכן. ההבדל המשמעותי בין SEO של 2008 ל- SEO של 2018 הוא בכך שהאלגוריתם היום מבין טוב יותר את הסמנטיקה. במקום לנתח מילים בודדות לכשעצמן ולוודא התאמה בינן ובין שאליתתת החיפוש, מנועי החיפוש שמים את הדגש על צירופי מילים, מילים נרדפות, פילוח דפים והבנתם. מה זה אומר לגביכם מבחינת פעולות?

שימוש במילות מפתח: עדיין אחד הפקטורים החשובים. אבל במקום להתמקד אך ורק בביטוי עצמו, עכשיו המטרה היא לזהות דפוסי מחשבה, דפוסי התנהגות וקשרים בינהם. גוגל היום לא מסתכלת על מילות מפתח כמו שהיא מסתכלת על קבוצה של מילים שעוזרות לה להבין הקשרים ועל מה בדיוק המאמר.

מילים נרדפות: השתמשו במילות המפתח שלכם אבל בהחלט גם במילים נרדפות ובעוד וריאציות שיוכלו להסביר טוב יותר על מה הדף. ככה מנוע החיפוש ידע להתאים את התוכן למספר רב יותר של שאילתות.

צפיפות מילות מפתח: הקפידו שמילת המפתח שלכם תופיע לפחות ביחס של אחוז אחד מסך המילים במאמר. כלומר, אם כתבתם מאמר של 1000 מילים, כדאי שמילת המפתח תופיע בו לפחות 10 פעמים. זה לא צריך להיות מאולץ וכפוי וברוב המקרים, אם עשיתם עבודה טובה, זה יקרה באופן טבעי. הזהרו מלהפציץ במילות מפתח, זה מסוכן לא פחות מאשר מצב הקיצון ההפוך של העדר מילות מפתח.

5. סמכות

בעבר, היה מדובר על מדדים כמו Page Authority, Domain Authority, Citation Rank ו- Trust וכל אלה הרכיבו את ה – PageRank. בעוד שמייחסים למדדים האלה המון חשיבות, כדאי לזכור שמדובר רק בציון משוער. PageRank הוא מונח די מעורפל אבל הנה מה שאנחנו יודעים לגביו:

  • גוגל בודקת מי העמוד המקשר ומבצעת הערכה של התוכן בו כדי לקבוע האם הקישור רלוונטי לשני הצדדים. (קישור אחד רלוונטי שווה יותר מ10 קישורים שהם לא כאלה).
  • קישור פנימי הוא אחד הדברים החשובים ביותר, במיוחד באתרים גדולים. כך למנוע החיפוש קל יותר לסרוק את האתר.

בדקו את עצמכם על פי שני הפרמטרים האלה ואז תוכלו ללמוד הכי טוב לגבי ה- PageRank שלכם.

נסכם

אין דבר כזה להשאר במקום. בטח לא בתחום של קידום אתרים. להשאר במקום פירושו ללכת אחורה. SEO הוא אחד התחומים הכי מרתקים ודינמאים שיש כיום בכל העולם הזה של השיווק הדיגיטלי ולכן אם לא תהיו עם יד על הדופק ואם לא תקפידו להתעדכן בשינויים ובסדר העדיפויות של גוגל – אתם עוד עלולים למצא את עצמכם הרבה מאחור. המאמר הזה שם דגש על עקרונות קידום האתרים החשובים והעדכניים ביותר, נכון לימים אלה בלבד וגם הוא, בעתיד הלא רחוק מדי יהפוך להיות פחות רלוונטי. אבל עד אז, הקפידו על 5 דברים חשובים:

  1. התאימו את האתר שלכם לנייד ושפרו את חווית השימוש בו.
  2. ספקו לגוגל כמה שיותר מידע על האתר שלכם ועל מה שיש לו להציע.
  3. עשו כל מה שתוכלו כדי לשפר את המהירות (בכנס נקסט קייס הקרוב תוכלו לשמוע איך תוך 20 דקות אפשר להגיע לציון מהירות של 100/100 בגוגל).
  4. שמרו על איכות התוכן, שלבו מילים נרדפות ונסו לקלוע לכוונת המשתמש.
  5. קישורים, פנימיים וחיצוניים הם אחד הדברים החשובים ביותר שתוכלו לבצע. זכרו שבמקרה הזה האיכות שווה יותר מהכמות.

עוד משהו שלא הזכרתי?

ספרו לי עליו (:

נכתב על ידי
כותבת, עורכת ובעיקר אוהבת מילים מהרגע בו גיליתי אותן. נדמה שתמיד עשיתי את זה ואלה רק הנושאים שהשתנו עם הזמן. כיום, לאחר שנתיים בהן התמקדתי בשיווק דיגיטלי, מרגיש לי שמצאתי איך לשלב בין שני התחומים שהכי מרתקים אותי.
0 0 הצבעות
קלות השימוש
0 0 הצבעות
פיצ'רים ופונקציונליות
0 0 הצבעות
תמיכה טכנית
0 0 הצבעות
תמורה לכסף
הרשמו
הודע על
guest

3 תגובות
הישן ביותר
החדש ביותר בעלת הכי הרבה הצבעות
פידבקים מוטבעים
צפייה בכל התגובות

תוכן עניינים

3
0
נשמח לשמוע את דעתך, נודה לתגובהx
שיווק דיגיטלי שמביא תוצאות.
לוגו דייסון

189%

יחס המרה למודעות

לוגו איסתא

424%

הכנסות מהאתר

לוגו קפה עלית

139%

מבקרים חדשים באתר

לוגו נקסט

258%

רכישות אורגניות

לוגו קפה עלית
139%

מבקרים חדשים

לוגו דייסון
189%

יחס המרה למודעות

לוגו איסתא
424%

הכנסות מהאתר

שיווק דיגיטלי שמביא תוצאות.