חדשות: צפייה בעונשים ידניים בוובמסטר טולס, שדרוג באלגוריתם של פייסבוק ועוד…

איתי ברנר

עדכונים שבועיים על פרסום ושיווק באינטרנטבכל סופ”ש נביא כאן את רשימת הפוסטים המעניינים ביותר שמצאנו בבלוגספירה המקומית והעולמית בנושא קידום אתרים, שיווק באינטרנט ומדיה חברתית. כך תוכלו להיחשף למידע מעניין נוסף שאנחנו לא מספיקים לסקר כאן במהלך השבוע. הרשם לעדכון וקבל מייל שבועי עם כל הסיפורים והחדשות.

גוגל מוסיפה כלי לבדיקה של ענישה ידנית

לפוסט המקורי ב – Search Engine Land

גוגל הוסיפה לתפריט התנועה ממנועי חיפוש בכלי מנהלי האתרים אפשרות לצפות בעונשים ידניים שננקטו נגד האתר הן ברמת האתר כולו והן ברמת עמודים ספציפיים (ישנו פירוט של עד 1000 עמודים לכל אתר). הכלי גם מפרט מהי הסיבה לעונש כגון “ספאם” או “טקסט מוחבא”. לכל סוג של עונש ישנו דף עזרה מפורט וקטע וידאו רלוונטיים ממאט קאטס.

למרות שגוגל אומרת כי רק 2% מבעלי האתרים יראו מידע על ענישה ידנית באמצעות הכלי, רבים כבר הודיעו שלמרות ההצהרה של גוגל, הכלי עדיין לא זמין בכלי מנהלי האתרים אצלם.

ענישה ידנית

“כתבות העומק” הופכות לרשמיות

לפוסט המקורי ב- Inside Search

לפני כמה חודשים דיווחנו על ניסוי שהציג תוצאות מיוחדות בשם In-depth Articles בגוגל. תוצאות אלו למעשה נועדו לתת מענה לשאילתות כלליות יחסית כמו “צנזורה”, “מגדר” או “הנדסה” והן כוללות בעיקר כתבות עומק מעיתונים וכתבי עת ידועים כגון הוול סטריט ג’ורנל, הגארדיין הבריטי והניו יורקר. לפי גוגל, כתבות אלו יישארו רלוונטיות גם בעוד שנים ארוכות. ולמרות זאת, גם בעלי אתרים אחרים יכולים לסמן את התוכן שלהם כ – In-depth Article ועדיף גם שישתמשו בנוסף בתג ה – Authorship.

מאמרים מעמיקים

מאייר רוצה לשמור את מייסד טאמבלר בפנים

לכתבה בכלכליסט

כאשר יאהו רכשה את טאמבלר מוקדם יותר השנה, הכריזה מארייסה מאייר, מנכ”ל יאהו, כי לא צפויים שינוים מרחיקי לכת בצורה בה טאמבלר מתפקדת. כעת נחשף כי מאייר הבטיחה למייסד טאמבלר, דיוויד קארפ, תשלום של 81 מיליון דולר אם יישאר בחברה למשך ארבע שנים נוספות. זאת בנוסף לעסקת המכירה עצמה ששווייה כ – 1.1 מיליארד דולר (ההערכות הן כי קארפ מחזיק בין עשרים לעשרים וחמישה מן האחוזים בחברה) . יש לציין כי גם הניהול של טאמבלר נותר עצמאי ומתבצע ממטה החברה בניו-יורק, בעוד המטה של יאהו ממוקם בסאניוויל שבקליפורניה.

פייסבוק מציגה שני פקטורים חדשים שמשפיעים על פיד החדשות

לפוסט המקורי ב- Marketing Land

פייסבוק הודיעה על שני שינויים גדולים יחסית לאלגוריתם המשמש לבחירת הסיפורים הרלוונטיים ביותר עבור כל משתמש (אלגוריתם המכונה לעיתים גם EdgeRank).

השינוי הראשון ואולי המשמעותי ביותר גורם לכך שחלק מן הסיפורים שהמשתמש לא הספיק לגלול אליהם או לצפות יוקפצו למעלה במקרה והם עדיין מושכים תגובות ולייקים. למרות שהתכונה הזו עשויה להיראות מבלבלת בתחילה, בפייסבוק טוענים כי הגדילה את המעורבות של הגולשים בחמישה אחוזים עבור סיפורים מחברים ובשמונה אחוזים עבור סיפורים מעמודים עסקיים. כמו כן, סך כל האחוזים של הסיפורים שנקראו עלה  מ – 57% ל – 70%. (אם כי המשמעות עלולה להיות שפשוט נבלה הרבה יותר זמן בפייסבוק…).

השינוי הנוסף שזכה לכינוי “Last Actor” למעשה גורם לאלגוריתם של פייסבוק לסרוק את 50 האינטראקציות האחרונות של המשתמש ולפי זאת לקבוע מה יוצג בפיד כרגע. השינוי הזה אמנם הגביר רק במעט את המעורבות של הגולשים, אבל מספיק על מנת שהוא יכנס לאלגוריתם על בסיס קבוע.

לסיום, חשוב להבהיר כי כל השינויים האלו משפיעים רק על הפוסטים שמופיעים בצורה אורגנית בפיד החדשות ולא על הפוסטים שמקודמים באמצעות הפרסום הממומן של פייסבוק.

עדכון באלגוריתם של פייסבוק

שרות ביט.לי מוסיף רגשות לקישורים

קישור להתקנת התוסף

והנה עוד רעיון שאולי גוגל תוכל ללמוד ממנו משהו: שירות קיצור הכתובות ביט.לי מציג תת שרות חדש שנותן לגולשים את האפשרות להוסיף לקישור את הרגש שהם מרגישים כלפיו, החל מחיבה (Like), דרך פחד ועד לשנאה. הרגש עצמו יופיע בתור התחילית של הקישור ולאחר מכן תופיע המחרוזת הרגילה. לדוגמה, קישור שמעורר צחוק (LOL), ייראה כך : lolthis.me/1cmjyHn .

תגיות רלוונטיות: חדשות SEO
שתפו:
נכתב על ידי
עורך וכותב תוכן עצמאי, בין היתר הקים את Web Wiz המספקת פתרונות כתיבת תכנים וניהול תוכן.
0 0 הצבעות
קלות השימוש
0 0 הצבעות
פיצ'רים ופונקציונליות
0 0 הצבעות
תמיכה טכנית
0 0 הצבעות
תמורה לכסף
הרשמו
הודע על
guest

20 תגובות
הישן ביותר
החדש ביותר בעלת הכי הרבה הצבעות
פידבקים מוטבעים
צפייה בכל התגובות
עומר לייבנזון
75
מדיה חברתית
עומר לייבנזון
95
מסחר אלקטרוני
עומר לייבנזון
37
פרסום באינטרנט
עומר לייבנזון
81
מדיה חברתית
עומר לייבנזון
66
פרסום באינטרנט
יורם ליכטנשטיין
105019
תוכן וקופירייטינג
דוד כהן
99485
מדיה חברתית
בן אורן
87773
קידום אתרים
דנה רוזן
82462
ניהול קהילה
נשארים מעודכנים בכל מה שחדש בדיגיטל

מעל 15,000 אנשי שיווק ובעלי עסקים נשארים מעודכנים בכל מה שחדש בשיווק דיגיטלי מאז 2007

20
0
נשמח לשמוע את דעתך, נודה לתגובהx
שיווק דיגיטלי שמביא תוצאות.
לוגו דייסון

189%

יחס המרה למודעות

לוגו איסתא

424%

הכנסות מהאתר

לוגו קפה עלית

139%

מבקרים חדשים באתר

לוגו נקסט

258%

רכישות אורגניות

לוגו קפה עלית
139%

מבקרים חדשים

לוגו דייסון
189%

יחס המרה למודעות

לוגו איסתא
424%

הכנסות מהאתר

שיווק דיגיטלי שמביא תוצאות.