Yandex Metrica: אנליטיקס ומפות חום בכלי חינמי אחד

עמית אדלר
יאנדקס מטריקה - Yandex Metrica
יאנדקס מטריקה

יאנדקס מטריקה

ווב אנליטיקס ושיפור יחס המרה

יאנדקס מטריקה היא מערכת ווב אנליטיקס מתקדמת חינמית מבית ענקית התוכנה ברוסיה יאנדקס, המציעה מפות חום, הקלטות גולשים ועוד.

? גילוי נאות אם נרשמים דרך הקישור שלנו אנחנו נתוגמל על זה, כמובן שזה לא משפיע על המחיר שלך :)
דירוג ממוצע של הגולשים
5 1 הצבעה
קלות השימוש
5 1 הצבעה
פיצ'רים ופונקציונליות
3 1 הצבעה
תמיכה טכנית
5 1 הצבעה
תמורה לכסף

עולם הווב אנליטיקס משתכלל ומתקדם, ובכל פינה צצים כלים חדשים ומשופרים בהשוואה לדורות הקודמים. אחד מהם הוא יאנדקס מטריקה, מבית ענקית החיפוש הגדולה ביותר ברוסיה.

חברת Yandex החלה את דרכה כמנוע חיפוש ברוסית בשנת 1997, אבל מאז עברה תהפוכות רבות והוסיפה לעצמה פיצ’רים רבים (בדומה לגוגל): שירות מייל, דפדפן, תרגום, אחסון, פרסום דיגיטלי ועוד. אפילו אפליקציה להזמנת מוניות, יש לחברה הזו.

בשנת 2010 רכשה החברה את WebVisor, כלי המאפשר לנתח התנהגות משתמשים. משם והלאה הכלי התפתח, עד שלבסוף עבר מיתוג מחדש תחת השם Yandex Metrika. ב- 2014 שוחררה גרסת 2.0 של הכלי, וכיום הוא אחד מכלי האנליטיקס הטובים בעולם בגרסת חינם.

הדוחות הסטנדרטיים בלוח הבקרה

מטריקה מציע לוח בקרה קליל ונגיש ויזואלית, הנחלק לכמה קטגוריות עיקריות: דוחות (Reports), מפות (Maps), חיתוך לפי משתמשים נקודתיים (Users), פילוחים שונים (Segments) וכן הלאה.

תחת קטגוריית הדוחות נקבל את הנתונים הסטנדרטיים, המוכרים לרובנו מעולם הווב אנליטיקס: טראפיק, המרות, מקורות תנועה, קהלים, תוכן, מסחר מקוון וכן הלאה. עד כאן הכול די רגיל, ולא נתעכב על הברור ועל המובן מאליו… אבל מרגע שממשיכים הלאה מעבר לדוחות – מגיעים לעולם המעקב ההתנהגותי.

לוח הבקרה של יאנדקס מטריקה

השוס האמיתי – מפות חום והקלטות גולשים

עד כאן דיברנו במונחים של נתוני אנליטיקס, כפי שאנו מכירים אותם מגוגל; אבל הערך האמיתי של יאנדקס מטריקה הוא בכלים הנוספים שלו.

בקטגוריית Maps אנו למעשה מקבלים כלי חינמי של מפות חום, המספק 4 סוגים שונים – מפות קישורים, מפות קליקים, מפות גלילה וניתוח טפסים. בנוסף, קטגוריית Session Replay מקליטה גולשים באתר ומאפשרת לצפות בהתנהגותם בכל מועד שנרצה.

רצוי להתעכב לרגע על ההבדל הקטן הזה, בין יאנדקס מטריקה לכלי אנליטיקס אחרים. בגוגל אנליטיקס, למרות גדולתו ואינספור הפיצ’רים המדהימים שבו – לא תמצאו מפות חום ובטח שלא הקלטת משתמשים. לשם כך תצטרכו בדרך כלל לשלם ולרכוש כלי נפרד, כגון הוטג’אר או Crazy Egg.

הגדולה של יאנדקס היא בשילוב בין נתוני אנליטיקס לנתוני מפות חום והקלטות גולשים, הכול בחבילה חינמית אחת.

מפות חום (Maps)

ארבע סוגי המפות ביאנדקס מטריקה, מאפשרים לקבל מבט מעמיק על התנהגות המשתמש; מבט שאינו קיים בדוחות הסטנדרטיים שמציגים כניסות, זמן שהייה, המרות וכן הלאה.

מפת קישורים (Link Map)

דוח ויזואלי של הנכס, המציג היכן מופיעים קישורים ועל מי מהם הקליקו. הקישורים מתויגים בצבעים, והקלקה על הצבע פותחת חלונית מידע עם נתונים. מצוין כדי להבין מה מושך יותר את המשתמשים, והאם שווה להזיז קישור מסוים למקום אחר כדי לקבל יותר קליקים.

מפת קישורים ביאנדקס מטריקה


מפת קליקים (Click Map)

דוח ויזואלי שקצת מזכיר את מפות החום של הוטג’אר, ומציג היכן בוצעו קליקים בנכס (גם על אלמנטים לחיצים כמו קישורים, וגם באופן כללי על גבי המסך). מיועד כדי להבין מה חשוב יותר למשתמשי הנכס. לדוגמה, אם נגלה שמקליקים על מקום שאינו לחיץ, אולי משהו שם נראה בטעות כמו קישור או כפתור, ויש לתקן זאת בחוויית השימוש כדי למנוע הטעיה ותסכול.

מפת קליקים ביאנדקס מטריקה


מפת גלילה (Scroll Map)

עוד דוח שדומה מבחינה חזותית להוטג’אר, ומציג באמצעות צבעים את עומק הגלילה בעמוד. צבעים חמים מעידים על האזורים הנצפים ביותר, בדרך כלל מעל קו הגלילה, והצבעים הקרים מעידים על אזורים פחות נצפים עד סופו של העמוד. כמו כן מקרא דינמי בראש העמוד מציג את כמות הצפיות וזמן השהייה בכל קטע / צבע רלוונטי. מאפשר להבין אילו חלקים בעמוד משכו משתמשים וקיבלו יותר אינטראקציה.

מפת גלילה ביאנדקס מטריקה


ניתוח טפסים (Form Analysis)

דוח המציג באופן חזותי את האינטראקציה של המשתמשים עם הטפסים באתר, ונחלק לשניים:

  • המרות (Form conversion) – כמה כניסות היו לעומת אי שימוש בטופס; כמה היו באינטראקציה עם הטופס אבל הוא לא נשלח; ולבסוף כמה פעמים נשלח הטופס ליצירת המרות.
  • שדות (Form fields) – כמה זמן לקח למלא כל שדה בטופס (בשניות); שדות שלא מולאו (באחוזים); וכן שדות שמולאו לפני נטישה (באחוזים).

מצוין להבנת משפך ההמרות בנכס וכיצד לשפר אותו.

ניתוח טפסים ביאנדקס מטריקה

הקלטות גולשים (Session Replay)

הפיצ’ר הנחמד הזה מאפשר “להציץ” למשתמשי הנכס, ולראות מה עשו ולאן הלכו בזמן ששהו באתר. בהוטג’אר ובכלים דומים הייתם נדרשים לשלם על דבר שכזה, אבל ביאנדקס מטריקה זה חינם לכולם.

המידע מסודר בטבלה שמציגה את הכניסות לאתר לפי סדר כרונולוגי – כל שורה מציגה ביקור ספציפי, וניתן לדעת מאיזה מקור (תוצאות חיפוש, מודעה ממומנת, ישיר וכו’), סוג מכשיר, דפדפן, ארץ מוצא וכן הלאה. לחיצה על כפתור ה-PLAY בצד שמאל מפעילה את ההקלטה, וניתן לצפות במתרחש ולהסיק את המסקנות הדרושות לשיפור חוויית השימוש.

כלי מעולה בהחלט!

הקלטות גולשים ביאנדקס מטריקה

יתרונות נוספים של יאנדקס מטריקה

מעבר לעובדות שצוינו עד עתה, לכלי המדהים הזה יש עוד סט יתרונות שרק מחכים שתחטפו אותם:

  • הכלי חינמי לחלוטין לכולם, בלי גרסת פרימיום נפרדת בתשלום שמחביאה פיצ’רים נוספים. הכול פתוח.
  • הנתונים לא מוגבלים על ידי Sampled Data כפי שקורה בגוגל אנליטיקס (מבלי להיכנס להסברים, זהו יתרון מעולה).
  • אם האתר שלכם ברוסית, יאנדקס מטריקה יציג לכם את כל מילות המפתח שהובילו לאתר – הן מתוצאות אורגניות והן מתוצאות ממומנות (פיצ’ר שגוגל אנליטיקס כבר מזמן חסם תחת not provided).
  • אם אתם מפרסמים בתשלום באמצעות המודעות הממומנות של Yandex Direct, תוכלו לחבר אותו אל יאנדקס מטריקה ולקבל נתוני המרות.
  • לכלי יש API שמאפשר התממשקות עם כלי דאטה נוספים, ובהם גם גוגל אנליטיקס וכן כלים אחרים. אם תעבדו עם שני כלי אנליטיקס שונים, תוכלו לאתר באגים בכל אחת מהפלטפורמות ולשפר בהתאם.

לא משנה איך תבחרו לעבוד עם הכלי הזה – אם לצורך קמפיינים אורגניים בלבד, או בשילוב עם הפרסום הממומן של יאנדקס דירקט – אתם מרוויחים מכל הכיוונים.

לצפייה ב- Live Demo של יאנדקס מטריקה >

רוצים לפרסם לשוק הרוסי?

מערכת Yandex Metrica היא רק כלי אחד מתוך שלל כלים ומערכות למפרסמים ואנשי שיווק, שיאנדקס מציעה.

מערכת הפרסום שלהם, Yandex Direct, מאפשרת להקים קמפיינים מתקדמים ברשת המדיה והחיפוש ביאנדקס, ולטרגט ביעילות קהלים דוברי רוסית (בישראל, ברוסיה ובמדינות נוספות).

לשיחה 1 על 1 עם יועץ דיגיטל של Yandex שיעזור לבנות את הקמפיין הראשון שלכם – דרך הטופס הבא >

שתפו:
נכתב על ידי
עמית אדלר הוא מקדם אתרים מ-2008 ואיש המילה הכתובה מ-1999. בעל תואר שני בפילוסופיה של המדע, מוסמך גוגל אנליטיקס ובלוגר נלהב.

עוד מאמרים בנושא ווב אנליטיקס

5 1 הצבעה
קלות השימוש
5 1 הצבעה
פיצ'רים ופונקציונליות
3 1 הצבעה
תמיכה טכנית
5 1 הצבעה
תמורה לכסף
הרשמו
הודע על
guest

7 תגובות
הישן ביותר
החדש ביותר בעלת הכי הרבה הצבעות
פידבקים מוטבעים
צפייה בכל התגובות
7
0
נשמח לשמוע את דעתך, נודה לתגובהx
שיווק דיגיטלי שמביא תוצאות.
לוגו דייסון

189%

יחס המרה למודעות

לוגו איסתא

424%

הכנסות מהאתר

לוגו קפה עלית

139%

מבקרים חדשים באתר

לוגו נקסט

258%

רכישות אורגניות

לוגו קפה עלית
139%

מבקרים חדשים

לוגו דייסון
189%

יחס המרה למודעות

לוגו איסתא
424%

הכנסות מהאתר

שיווק דיגיטלי שמביא תוצאות.